ساخت رزومه ( 0 تا 100 شروع کار در استرالیا )

در این مقاله قصد بررسی ساخت یک رزومه مناسب را داریم. نوشتن یک رزومه بسیاری از افراد را به وحشت می اندازد. به هر حال شما برای ساخت رزومه در استرالیا نیاز به یک طرح قوی با چیدمان مناسب و محتوای کامل نیاز دارید. طرح زیر می تواند به شما در ساخت رزومه در استرالیا کمک کند. ساخت رزومه در استرالیا باید به گونه ای باشد که به سادگی قابل خواندن باشد و حقایق کاملی را داشته باشد که یک کارفرما به آن نیاز دارد. به مقاله شروع کار در استرالیا مراجعه کنید.

1) جزئیات تماس در رزومه برای استرالیا

جزئیات تماس در ساخت رزومه در استرالیا به این صورت است که بهتر است در بالای صفحه در وسط قرار گیرد. این بخش می تواند شامل نام، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، ایمیل و دیگر موارد عنوان کرد. به این نکته مهم توجه کنید بهترین حالت این است که شماره تماس و همچنین ایمیل در تمامی صفحات موجود باشد و این ایمیل ها باید ایمیل اصلی شما باشد تا همیشه آن را چک کنید. نکته دیگر که شاید کسی به آن توجه نمی کند این است که نباید از ایمیل های با اسامی خودمانی و یا بسیار طولانی استفاده کرد.

2) تاریخ تولد و وضعیت تاهل

از نظر قانونی شما مجبور به ارائه این دو فاکتور نیستید و می توانید از قرار دادن چنین اطلاعاتی خودداری کنید. اما اگر مشکلی با این موضوع ندارید و همچنین این آیتم ها می تواند برای آن کارفرما مهم باشد از نوشتن آن دریغ نکنید.

3) طرح و قالب ساخت رزومه در استرالیا

این قسمت کاملا سلیقه ای می باشد ولی بهترین نوع طرح و قالب این است که ساده باشد. شما باید به انتخاب نوع فونت دقت کنید و کاملا ساده و قابل خواندن باشد مانند فونت شماره 11 Times New Roman یا Arial. نمونه هایی از ساخت رزومه در استرالیا دیده ایم که از قالب های جدولی در آن استفاده شده است که باعث گرفتن فضای زیاد و ایجاد صفحات زیاد می شود. جزئیات تماس در مراکز قرار گیرد و تاریخچه سوابق شغلی با خلاصه آن را بعد از آن قرار دهید.

سعی کنید فقط تیترها را برجسته تر کنید و از زیاده روی این کار پرهیز کنید. و فقط از یک نوع نقطه استفاده کنید و استفاده از متن های رنگی خودداری کنید. محتوای رزومه از هرچیزی مهمتر می باشد.

4) کاملا رک و صریح نقاط قوت خود را به طور خلاصه بیان کنید

شما می توانید نقاط قوت خود را به صورت لیستی تیتروار نوشته و آنها را نقطه دار کنید. هدف از این کار این است که به فردی که رزومه شما را مطالعه می کند یک تصویر لحظه ای از شما و چیزی که قرار است ارائه کنید داشته باشد. این کار باعث می شود شما را در سبد گلچین شده خود قرار دهد.

برای مثال :

  • سطح بالای مهارت های کامپیوتر شامل اکسل، ورد و پاورپوینت.
  • پنج سال تجربه در خدمت به مشتری هم به صورت چهره به چهره و هم به صورت تلفنی.

ما به شما توصیه می کنیم حداقل پنج نقطه قوت خود را بیان کنید، هرچند قانون کلی برای این موضوع وجود ندارد.

5) ساخت یک پروفایل کاری با اهداف شغلی

بسیاری از مردم یک رزومه را با یک هدف کاری آغاز می کنند. شما باید یک پروفایل کاری را داشته باشید. در این بخش باید یک هدف کاری را مشخص کنید ( آنچه را که شما از کارفرمای خود انتظار دارید را با جزئیات بیان کنید).کارفرماها دوست دارند بدانند که شما قصد دارید چه کاری را انجام دهید. اگر شما احساس می کنید این بخش می تواند مفید باشد از آن استفاده کنید. به عنوان مثال الان یک مدیر تولید می باشم و هدف من این است که روزی به مدیریت کلی برسم.

شما باید در مورد سطح شغلی و تعلیمات خود در چند جمله کوتاه در یک پاراگرافت به صورت دستو پا شکسته سخن بگویید به طوری که خواننده با آن خواندن آن اطلاعات مفیدی بدست بیاورد.

6) تاریخچه مشاغلی که داشته اید

شما باید تاریخچه مشاغلی که در آن بوده اید را به ترتیب و رو به گذشته به صورت خلاصه یادادشت کنید.

شما ابتدا باید عنوان شغلی خود را وارد کنید، نام کارفرمای خود، و سپس تاریخ ورود و خروج خود از شغل را یاداشت کنید و در ادامه می توانید آنچه را که انجام داده اید را بازگو کنید.

7) توصیف کارفرما و محل کار قبلی شما

این موضوع برای افرادی که از خارج از کشور آمده اند و شرکت و کارفرمای آنها شناخته شده نیست می تواند مناسب باشد. هرچند که شرکت های بزرگ مانند ماکروسافت و یا بانک های بزرگ را همه می شناسند ولی افرادی هستند که دارای تجربه و علم بالایی در امنیت شبکه می باشند اما در توصیف کار فرما و شرکتی که در آن کار کرده اند چیزی عنوان نکرده اند. توصیه می کنم توصیف مناسبی از محل کار و تجربیات خود بنویسید زیرا شما نباید انتظار داشته باشید در یک کشور شرکت شما (هرچند بزرگ) را بشناسند.

8) ذکر مسئولیت ها در ساخت رزومه در استرالیا

این دیدگاه اشتباه در بین مردم وجود دارد که هرچه تعداد مسئولیت ها بیشتر باشد بهتر است. سعی کنید فقط مسئولیت های کلیدی را عنوان کنید و فقط هر کاری را که انجام داده اید را بیان نکنید. برای مثال در رزومه ای مشاهده کردم که عنوان شده بود ؛ ( شرکت در یک جلسه هفتهگی) این مورد نمی تواند برای یک رزومه جذاب باشد، ولی فرض کنید شما ریاست یک جلسه هفتهگی را ذکر کنید که این یک مسئولیت محسوب می شود و با حالت اول تفاوت بسیاری دارد.

9) دستاوردهای خود را بنویسید

این یک نکته مهمی است که بسیاری از افراد آن را فراموش می کنند. شما می توانید موارد را مانند زیر ذکر کنید.

  • استخدام، آموزش و راه ­اندازی یک تیم استارت آپ
  • معرفی تولیدات فنی که منتج به بهبود 15 درصدی زمانپاسخگویی به مشتری شده.
  • کار با تیم فروش برای ایجاد تولیدات و ارائه خدمات جدبد که منتج له 30 درصد افزایش تعداد مشتری در سال 2009-2008 شد.
  • کارگر برتر در سال 2006 نامیده شده اید.

10) مدارک تحصیلی و مدارک فنی

ابتدا از بالاترین مدرک تحصیلی شروع کنید و مقطع و تاریخ شروع و پایان آن را ذکر کنید. شما می توانید این رویه را برای دوره ها و مدارک فنی که از دانشگاه ها و یا مراکز صنعتی گرفته اید نیز انجام دهید.

11) درج نام معرفان

این بخش معمولا در پایان رزومه قرار می گیرد. اسامی به همراه شماره تلفن و نه موبایل را قرار دهید و اگه علاقه مند باشید می توانید در انتها این جمله را اضافه کنید. (منابع مکتوب می باشد و در صورت درخواست در دسترس می باشد)

12) سرگرمی ها و علایق شما

این بخش کاملا سلیقه ای می باشد و من در این مورد دیدگاه ها و نظرات مختلفی را شنیده ام. از این رو برخی از کارشناسان شغلی هشدار داده اند که این بخش می تواند برضد شما عمل کند زیر اگر خواننده از سرگرمی ها و فعالیت های فهرست شده توسط شما متنفر باشد می تواند حس بدی را نسبت به شما در آن ایجاد کند.

 

رزومه باید چند صفحه باشد؟

برای افرادی که تازه فارغ التحصیل شده اند و سابقه کار کمی دارند دو صفحه می تواند کافی باشد ولی برای افرادی که سابقه بیشتری دارند 3 تا 5 صفحه توصیه می شود که این موضوع توسط تعدادی از کارشناسان شغلی در استرالیا تایید شده است. کارشناسان شغلی می گویند مسئولین استخدام می خواهند بدانند که شما چطور به این جایگاه رسیده اید و چه دستاوردهایی داشته اید. با این حال این کارشناسان نظر بر این دارند که افراد بزرگسال با سابقه کار بالا به بیش از 10 سال برنگردند.

 

کلام پایانی 

ساختار بالا برای کارفرمایان اطلاعاتی را که می خواهند به ترتیبی درست در جهت یک تصمیم گیری مناسب ارائه می کند تا برای انجام و یا عدم انجام یک مصاحبه با شما فراهم می کند. معمولا کسی با یک رزومه شغلی را بدست نیاورده است و هدف رزومه برای گرفتن مصاحبه است، نه بيشتر، نه كمتر

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین