سفر به استرالیا و نکات پرواز

سفر به استرالیا احتمالا یکی از طولانی‌ترین پروازهای زندگی شما را رقم خواهد زد. این مقصد محبوب مهاجران و گردشگران، حدود ۱۲,۶۰۰ کیلومتر از تهران فاصله هوایی دارد. برای مقایسه، جالب است بدانید که برای رسیدن به شهری  مانند  سیدنی از تهران، احتمالا نزدیک به ۲۰ ساعت داخل هواپیما و در مجموع، با توقف‌های بین راه، بیش‌تر از دو روز در مسیر باشید.  بنابراین سفر به استرالیا می‌تواند یک ماجراجویی باشد؛ اما این ماجراجویی زمانی به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌شود که خودتان را برای آن آماده کنید.

از سوی دیگر، این فاصله زیاد باعث شده است که قیمت پروازهای استرالیا به‌نسبت بالا باشد. با پیدا کردن پروازهای مقرون‌ به‌صرفه می‌توانید هزینه‌های سفر خود را به‌اندازه قابل‌ توجهی کاهش دهید. احتمالا شما هم مثل همه افراد دیگری که قصد سفر به استرالیا را دارند، سوال‌های مشابهی دارید؛ اینکه چه زمانی بلیط بخرید؟ چگونه بلیط مقرون به‌صرفه تهیه کنید؟ سریع‌ترین پروازها به استرالیا کدامند؟ توقف‌گاه‌های بین راه کجاها هستند؟ و چه نکاتی را باید پیش از سفر و هنگام پرواز رعایت کنید تا سفری آسوده را پشت‌سر بگذارید؟

برای اینکه بتوانید با کمترین دغدغه و نگرانی به استرالیا سفر کنید، در این مطلب همه نکات لازم برای یک پرواز راحت و مقرون به‌صرفه را گردآوری کرده‌ایم. با سلکت ویزا همراه باشید. 

پرواز تهران به استرالیا به طور میانگین چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان پرواز از تهران به استرالیا، به عواملی مانند شهر مقصد، مسیر و ایرلاینی که از آن بلیط خریده‌اید، بستگی دارد؛ اما به‌طور میانگین در سفرهای سریع (یا یک توقف در راه) حدود ۱۶ ساعت را در پرواز سپری می‌کنید تا به ملبورن یا سیدنی برسید. در سفرهایی که چند توقف دارند، این مدت زمان به حدود ۲۰ ساعت یا گاهی حتی بیشتر می‌رسد. اگر مدت زمان توقف‌ها را در نظر بگیریم، در کوتاه‌ترین حالت حدود ۲۰ ساعت طول می‌کشد تا به ملبورن یا سیدنی برسید (با یک توقف حدود سه ساعته در راه). اما بسته‌به مدت زمان توقف، ممکن است سفرتان به استرالیا تا ۳۵ ساعت و حتی بیشتر هم طول بکشد! این میزان برای پروازهای با بیش‌تر از یک توقف، معمولا بین ۴۰ تا حتی ۵۵ ساعت است. 

کدام شهرها مقصد اصلی پروازهای ایران به استرالیا هستند؟

فرودگا‌ه‌های  ملبورن، کینگزفورت اسمیت سیدنی و بریزبن و پرث، چهار مقصد اصلی عمده پروازها از ایران به‌سمت استرالیا هستند. 

آدلاید، گلد کوست، کنز، سان شاین کوست، داروین، هوبارت و کانبرا، در رده‌های بعدی قرار دارند. 

قیمت پروازهای استرالیا چقدر است و چگونه می‌توان بلیط‌های مقرون به صرفه تهیه کرد؟ 

پروازهای دارای توقف طولانی‌تر معمولا، به‌شکل قابل‌توجهی، ارزان‌تر از پروازهای مستقیم یا دارای توقف‌های کوتاه‌تر هستند؛ بنابراین اگر عجله زیادی ندارید و همچنین دوست دارید از یکی دو شهر دیگر در طول مسیرتان بازدید کوتاهی داشته باشید، پروازهای دارای توقف‌های طولانی‌تر را انتخاب کنید. 

قیمت پروازها بسته به زمان سال، روز هفته و حتی ساعت می‌تواند متفاوت باشد؛ به‌عنوان مثال، از دسامبر تا فوریه که فصل تابستان استرالیا محسوب می‌شود، قیمت پروازها اغلب بالاتر است؛ زیرا این فصل به‌خاطر همزمانی با تعطیلات کریسمس و همچنین آب و هوای دلپذیرش، زمانی ایده‌آل برای سفر به استرالیا محسوب می‌شود. اما اگر در زمان مناسب برای خرید بلیط اقدام کنید، می‌توانید هزینه کم‌تری بپردازید.

نکاتی که در زیر آمده است، به شما کمک می‌کند تا بلیط خود را با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری تهیه کنید:

  • زودتر بلیط خود را رزرو کنید. هرچه زودتر برای خرید بلیط اقدام کنید، احتمال اینکه هزینه کمتری بپردازید بیش‌تر می‌شود. اگر این کار را به دقیقه نود بیندازید، شاید مجبور شوید تقریبا دو برابر قیمتی را بپردازید که در زمان ارائه بلیط‌ها برای خرید در دسترس قرار گرفتند؛ زیرا با پر شدن پروازها، به‌ویژه در زمان‌های محبوبی مانند دسامبر، قیمت بلیط افزایش می‌باید. سعی کنید بلیط‌های خود را ۲ تا ۶ ماه قبل از موعد سفرتان بخرید. 
  • نسبت به زمان سفر خود انعطاف‌پذیر باشید؛ مثلا زمانی که تقاضا کم‌تر است (مانند فصل زمستان) یا به‌جای پروازهای آخر هفته، پروازهای وسط هفته را هدف قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. 
  • قیمت پروازها را با استفاده از مرورگرهای اینترنتی خصوصی یا ناشناس جستجو کنید؛ زیرا وبسایت مقایسه قیمت‌ها و ایرلاین‌ها، داده‌های مربوط به سوالات شما را جمع‌آوری می‌کنند و ممکن است هر بار که از همان سایت بازدید می‌کنید، شاهد افزایش قیمت‌ها باشید. 

پروازهای ایران به استرالیا در کدام شهرها یا کشورها توقف دارند؟

همه پروازهایی که از ایران به استرالیا صورت می‌گیرند، حداقل یک توقف در مسیر دارند. مسیر مورد نظر خود را بر اساس علاقه، زمان و هزینه، انتخاب کنید. اصلی‌ترین توقف‌گاه‌های بین راهی شامل استانبول، دوبی و دوحه هستند. اینکه در کجا توقف می‌کنید، به ایرلاین انتخابی شما بستگی دارد. در پروازهای دارای بیش‌تر از یک توقف ممکن است در اواسط راه از سنگاپور، بانکوک تایلند، هنگ‌کنگ، فیلیپین یا حتی مکان‌هایی در خود استرالیا سردربیاورید. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید در هر کدام از این توقف‌گاه‌های بین‌راهی، چند شب اقامت داشته باشید؛ اگر هم قصد توقف کامل نداشته باشید، بسته‌به میزان توقف پروازتان می‌توانید بازدید کوچکی از توقفگاه صورت دهید. 

ارتقای کلاس پرواز در سفر به استرالیا چطور است؟

اگر به‌دنبال یک سفر راحت‌تر و البته پرهزینه‌تر هستید، می‌توانید با ارتقای کلاس پروازی خود به یک کابین ممتاز، پرواز آسوده‌تری را به استرالیا تجربه کنید. کلاس‌های پروازی متفاوت، امکانات متنوعی را در اختیار شما می‌گذارند. پروازهای بیزینس کلاس به استرالیا عمدتا شامل صندلی‌های تخت‌شو هستند تا بتوانید واقعا دراز بکشید و شب به‌راحتی بخوابید. در توقفگاه بین مسیر نیز به سالن استراحت دسترسی خواهید داشت و می‌توانید به‌جای انتظار در سالن فرودگاه، در آنجا به استراحت یا کارهای شخصی مشغول شوید. بسته به ایرلاین ممکن است بتوانید از یک دوش لذت‌بخش نیز بهره ببرید. کابین‌های پریمیوم اکونومی نسبت‌به فرست کلاس مقرون‌ به‌صرفه‌تر هستند و البته از فضای بیشتری برخوردارند. 

چه اقلامی را بهتر است با خود به داخل هواپیما ببرید؟

محتویات چمدان دستی‌ای که با خود داخل هواپیما می‌برید را با دقت انتخاب کنید. یادتان نرود که مسیری طولانی در پیش دارید، بنابراین اگر برای آن برنامه‌ریزی لازم را انجام ندهید، خستگی و کلافگی انتظارتان را می‌کشد؛ به‌ویژه اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت به راحت خوابیدن در هواپیما ندارید. بنابراین بهتر است به چمدانی که با خود به داخل هواپیما می‌برید، بیشتر به چشم یک بسته سرگرمی نگاه کنید. 

مجله و تنقلات

کمی از تنقلات مورد علاقه خود و یک  مجله یا کتاب جلد شومیز را داخل کوله یا چمدان دستی قرار دهید. به یاد داشته باشید که هر بسته باز شده تنقلات یا خوراکی، قبل از عبور از گمرک استرالیا باید دور ریخته شود. 

وسایل راحتی

اگر کودک دارید، غذای مورد علاقه‌ و لباس‌خوابش را همراه بیاورید. همچنین اگر می‌خواهید خواب راحتی در طول پرواز داشته باشید، بالش مسافرتی، گوش‌گیر و چشم‌بند خواب را فراموش نکنید. 

هدفون 

اکثر شرکت‌های هواپیمایی، هدفون در اختیار شما قرار می‌دهند؛ ولی هدفون خود را نیز حتما همراه داشته باشید. استفاده از یک هدفون با قابلیت قطع صداهای اضافی محیط (یا هدفون نویز کنسلینگ) به شما این امکان را می‌دهد که بدون هیچ صدای مزاحمی از محیط اطراف و با خیال آسوده به تماشای سریال یا فیلم مورد علاقه خود بنشینید یا به موسیقی دلخواهتان گوش دهید.

شاٰرژر گوشی و لپ تاپ

یکی از اشتباهات بزرگ در سفرهای طولانی، همراه‌نیاوردن شارژر است. اطمینان پیدا کنید که شارژر تلفن همراه خود را در داخل چمدان دستی قرار داده‌اید (آداپتور و کابل USB). همچنین، اگر در طول پرواز از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، شارژر آن را نیز حتما بردارید. در طول پرواز و همچنین در توقف‌های بین راه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. 

کارت اعتباری و ارز

ممکن است حین توقف‌های خود بخواهید خریدی انجام دهید یا پرسه‌ای در محل بزنید؛ بنابراین کارت اعتبار یا ارز مورد نیاز همراه خود داشته باشید.

محدودیت‌های ورود مواد خوراکی به استرالیا چگونه است؟

استرالیا درباره اقلامی که می‌توانید یا نمی‌توانید وارد این کشور کنید، قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای دارد؛ به‌عنوان مثال، وارد کردن هرگونه میوه یا سبزیجات به استرالیا ممنوع است. بنابراین اگر برای سرو میان‌وعده، میوه و سبزیجات با خود به داخل هواپیما برده‌اید؛ قبل از اینکه به کنترل مرزی برسید، حتما همه آن‌ها را مصرف کنید یا باقی‌مانده را دور بریزید. حتی غذاهای بسته‌بندی‌شده باید در گمرک بررسی شوند؛ بنابراین اگر می‌خواهید گمرک را رد کنید و در اولین فرصت از فرودگاه خارج شوید، بهتر است هیچ خوراکی یا مواد غذایی همراهتان نباشد. 

آنچه باید درباره محتویات چمدان‌های دستی و تحویلی باید بدانید

بررسی‌های امنیتی قبل از پرواز ممکن است زمان‌بر و طاقت‌فرسا باشند و حتی گاهی مانع از رسیدن به‌موقع به پرواز شوند! برای اینکه بررسی‌های امنیتی سریع و راحت انجام شوند، باید از قبل بدانید که چه اقلامی را می‌توانید در کوله یا چمدان دستی خود به داخل هواپیما ببرید و چه اقلامی را باید در چمدان اصلی خود به قسمت بار هواپیما تحویل دهید. 

ورود برخی از اقلام به داخل هواپیما مجاز نیست؛ زیرا ممکن است قابلیت صدمه‌ رساندن داشته باشند و برای موارد ایمنی و حفظ سلامت خدمه و سایر مسافران، از ورود آن‌ها به هواپیما جلوگیری شود. موارد ممنوعه شامل اقلامی مانند کارد و چنگال فلزی، چاقو، مته، دارت، چکش، قیچی، تیغ ریش‌تراش، طناب یا برخی پودرها و مایعات می‌شود. اگر این اقلام را در کیف یا چمدان دستی شما شناسایی کنند، احتمالا آن‌ها را از شما خواهند گرفت. در نظر داشته باشید که فرودگاه‌ها و خطوط هواپیمایی هیچ تعهدی برای نگهداری یا بازگرداندن کالاها به شما ندارند. 

اگر مطمئن نیستید که ورود یک کالا به هواپیما مجاز است یا خیر؛ از شرکت هواپیمایی خود بپرسید یا آن را در خانه بگذارید. البته ممکن است بتوانید برخی از کالاها را در چمدانی که قسمت بار هواپیما تحویل می‌دهید، بگذارید؛ اما بهتر است در رابطه‌ با اقلام حساسی که در مورد آن‌ها تردید دارید، موضوع را با شرکت هواپیمایی مطرح کنید.

همچنین باید توجه داشته باشید که اقلام انتخابی شما شامل معافیت از عوارض گمرکی شوند. برای اقلامی که شامل این معافیت نشوند، نیاز است هزینه اضافی بپردازید. 

نکاتی که باید برای یک سفر راحت و ایمن رعایت کنید

فعالیت داشته باشید

شاید در طول سفر بیش‌تر از ۱۰ ساعت بی‌وقفه داخل هواپیما باشید. نشستن مداوم روی صندلی برای سلامتی شما مناسب نیست و می‌تواند منجر به گرفتگی یا بی‌حسی عضلات، بدن‌درد یا حتی در مواردی، لختگی خون بشود؛ در نتیجه سعی کنید به‌طور منظم از جای خود بلند شوید و در کابین قدم بزنید. همچنین می‌توانید سر جای خود حرکات کششی انجام دهید. معمولا در سیستم نمایشگرهای هواپیما، برنامه‌ای مخصوص سلامت و تندرستی وجود دارد. این برنامه‌، تمرینات مختلفی ارائه می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را روی صندلی خود انجام دهید.

چند لباس همراهتان باشد

چند لایه لباس بپوشید تا با توجه به هوای داخل هواپیما بتوانید به‌راحتی آن‌ها را کم و زیاد کنید. به یاد داشته باشید که در سفر از ایران به استرالیا، با تغییر فصل روبرو خواهید شد؛ بنابراین شاید لباس‌هایی که هنگام خروج از ایران برای خود برداشته‌اید، برای زمانی که به استرالیا می‌رسید مناسب نباشند. در صورت امکان، یک لباس تمیز اضافه نیز بردارید تا در صورت کثیف‌ شدن لباستان بتوانید آن را تعویض کنید. این موضوع به‌ویژه هنگام سفر با کودکان اهمیت دارد. 

از آنجایی که شاید در دو یا حتی سه مرحله (یا در مواردی بیشتر)، هر کدام به‌مدت چند ساعت داخل هواپیما باشید، تعویض لباس باعث می‌شود که احساس بهتری داشته باشید. 

لباس گرم با خود بردارید

دما در ارتفاع ۳۶۰۰۰ پایی (بیش‌تر از ۱۰هزار کیلومتر) قابل مقایسه با دمای روی زمین نیست؛ به‌خصوص اگر صندلی شما نزدیک در خروج اضطراری هواپیما باشد، به احتمال زیاد سرما را احساس خواهید کرد. دمای کابین توسط خدمه کنترل می‌شود؛ بنابراین می‌توانید از آن‌ها بخواهید که آن را زیادتر کنند. بااین‌حال، طبیعی است که خدمه هواپیما رأی اکثریت را در نظر می‌گیرند و اگر شما سردتان باشد در حالی‌که دیگران احساس گرما می‌کنند، دما پایین می‌ماند. 

لباس راحت بپوشید

پرواز از ایران  به استرالیا، بسته‌به میزان توقف‌ها، ممکن است حتی نزدیک  به دو روز طول بکشد؛ از این میزان شاید ۲۰ ساعت را فقط داخل هواپیما سپری کنید. بنابراین مهم است که در طول پرواز لباس راحتی بپوشید و مطمئن شوید که احساس راحتی می‌کنید. انتخاب شلوار جین تنگ می‌تواند اشتباه بزرگی باشد. توصیه ما به شما این است که تا حد امکان لباس‌های گشاد و راحت به تن کنید. 

توصیه‌های پزشکی را رعایت کنید

یک پرواز طولانی با توقف‌های بین راه، به خودی خود می‌تواند خسته‌کننده باشد؛ اما گاهی ممکن است به تجربه‌ای دردناک هم تبدیل شود. تصور کنید که مجبور شوید ساعت‌های طولانی، دندان‌درد یا گوش‌درد را هواپیما تحمل کنید. حتی تصور این موضوع ترسناک به‌نظر می‌رسد. هرگونه درد دندان، گوش و سر می‌تواند تجربه‌ای ناخوشایند و گاهی عذاب‌آور در طول پرواز برای شما رقم بزند؛ بنابراین اگر نگران این موارد هستید، بهتر است قبل از پرواز یک معاینه پزشکی کامل انجام دهید. اگر مشکل گردش خون دارید، تعدادی جوراب واریس برای پرواز خود تهیه کنید. اگر در خانواده‌تان کسی سابقه فلبیت (یا افروختگی سیاهرگ)‌ دارد، ممکن است مستعد آمبولی ریه باشید. توصیه می‌شود قبل از پرواز حتما با یک پزشک مشورت کنید. 

برای زمان پرواز خود برنامه ریزی داشته باشید

اغلب شرکت‌های هواپیمایی بیش‌ترین تلاش خود را می‌کنند تا مسافران سفری راحت و لذت‌بخش را پشت‌سر بگذارند و گذر زمان را کمتر احساس کنند. صندلی‌ها مجهز به صفحه‌نمایش‌های تلویزیونی جداگانه با تنوع گسترده‌ای از فیلم‌، سریال‌، بازی‌، موسیقی و دیگر موارد سرگرم‌کننده هستند؛ بنابراین می‌توانید وقت خود را بین مطالعه کتاب‌ یا مجله،  بازی‌کردن، تماشای فیلم و سریال یا گوش‌ دادن به موسیقی تقسیم کنید. 

در مقایسه با پروازهای ارزان‌قیمت، صندلی‌ها اغلب پهن‌تر هستند و فضای بیش‌تری برای پاها ایجاد می‌کنند. اقلام اضافی مانند پتو، جوراب و چشم‌بند نیز برای راحتی بیش‌تر مسافران ارائه می‌شوند؛ بنابراین با خیال راحت، بخشی از زمان پرواز خود را به خوابیدن اختصاص دهید. 

سوالات پرتکرار

شرکت‌های هواپیمایی قطر، امارات و ترکیش ایرلاین، اصلی‌ترین ارائه‌دهندگان پرواز ایران به استرالیا هستند. 

بستگی به ایرلاینی دارد که از آن خرید کرده‌اید؛ اما هر توقف معمولا از دو ساعت تا شاید نزدیک به ۱۵ ساعت طول می‌کشد.

 

 

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین