مهندس شیمی در استرالیا

در این مقاله قصد به بررسی شرایط یک مهندس شیمی در استرالیا را داریم از این رو اکثر افرادی که در حال مطالعه این مقاله هستند آشنایی کامل به این رشته را دارند. اگر شما قصد مهاجرت به استرالیا از طریق مهندسی شیمی را دارید باید بدانید این امکان وجود دارد زیرا رشته مهندسی شیمی در آخرین لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا موجود بوده است. مهندس شیمی در استرالیا جزء مشاغلی می باشد که همه ساله در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا بلند مدت MLTSSL موجود می باشد و از این بابت جای نگرانی نمی باشد فقط شما باید برای دریافت اسسمنت مثبت یک مدرک لیسانس از دانشگاه ها سکشن 1 داشته باشید.

در این مقاله به سوالات شما همچون درآمد یک مهندس شیمی در استرالیا، شرح وظایف یک مهندس شیمی در استرالیا و دیگر سوالات مورد نیاز برای افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا از طریق مهندسی شیمی را در نظر دارند می پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لیست مشاغل استرالیا به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید. 

کار مهندس شیمی در استرالیا

یک مهندس شیمی در استرالیا ، از دانشِ شناسایی خواص مواد شیمیایی مختلف، برای تولید مواد شیمیایی جدید ( از قبیل سوخت‌ها، روان‌کننده‌ها یا هاجرت به استرالیا از طریق مهندسی شیمیحلال‌های تمیز کننده) و یا برای بهبود مواد شیمیایی موجود استفاده می‌کند. همچنین یک مهندس شیمی می‌تواند با کمک به بررسی و بهبود فرآیندهای صنعتی با استفاده از سیستم‌های بهتر، به رفع نقص و عیب یابی این فرآیندها کمک کند. بسیاری از مهندسان شیمی در استرالیا ، در شرکت‌های صنعتی تولید کننده ی محصولاتی کار می‌کنند که در تولیدِ آنها مستقیماً از ترکیبات شیمیایی مختلف استفاده می‌شود. ممکن است مهندسان شیمی، در زمینه توسعه محصول (که شامل تحقیق و آزمایش بر روی فرآیندهای شیمیایی و وزن‌های فرمولی است) فعالیت کنند؛ از نتایج یافته‌های آنها برای توسعه یا بهبود محصولات استفاده می‌شود.

شرح وظایف مهندس شیمی در استرالیا 

 بخش عمده‌ای از این شغل، به سابقه و تجربه‌ی یک مهندس برای شناسایی ترکیبات ایمنِ قابل استفاده در فرآیندهای شیمیایی مختلف وابسته است؛ چرا که ممکن است وظیفه‌ی انجام آزمایشات گسترده در شرایط مختلف، برای تعیین کاربرد و استفاده بهینه از این مواد شیمیایی بر عهده یک مهندسی شیمی گذاشته شود. همچنین مهندسان شیمی، باید بتوانند از عهده‌ی وظایفی از جمله کاهش ضایعات و ناکارآمدی (پایین بودن راندمان) در یک محیط صنعتی بخوبی برآیند. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد که یک مهندس شیمی، به تولید معیارهای تعیین کننده‌ی ویژگی‌های مطلوب روان‌کننده‌ها و سوخت‌های مورد استفاده در ماشین‌آلات (بگونه‌ای که از خوردگی و یا فرسودگی در اثر استعمال تجهیزات جلوگیری شود) بپردازد و یا لازم باشد که فرآیندها و تجهیزات مناسب برای نگهداری، حمل و نقل و توزیع مناسب این محصولات را تعیین کند.

برای اشتغال به عنوان یک مهندس شیمی در استرالیا ، داشتن مدرک دانشگاهی در این رشته ضروری است و بسیاری از افراد نیز با گذراندن دوره کارآموزی در دبیرستان و سپس جستجو برای یافتن شغلی که به تجربه و سابقه کم در این زمینه نیاز دارد، این مسیر شغلی را دنبال می‌کنند. معمولاً محل کار مهندسان شیمی شامل ادارات، کارخانه‌ها و یا حتی در میادین عملیاتی است و ممکن است در برخی از موقعیت‌های شغلی، لازم باشد که یک مهندس در تمام محیط‌های فوق‌الذکر کار کند. برخی از مهارت‌های لازم برای اشتغال به این شغل، آشنایی با کامپیوتر و تجهیزات شیمیایی خودکار از قبیل طیف‌سنج‌ها می‌باشد.

میانگین حقوق مهندس عمران در استرالیا و برحسب مهارت و محبوبیت

Chemical Process Engineering : حقوق 71273 دلار استرالیا

Microsoft Excel : حقوق 69776 دلار استرالیا

Microsoft Office : حقوق 65184 دلار استرالیا

Microsoft Word : حقوق 80000 دلار استرالیا

Process Improvement : حقوق 78784 دلار استرالیا

نمودار محبوبیت هر مهارت

Chemical Process Engineering
Microsoft Excel
Microsoft Office
Microsoft Word
Process Improvement

مقایسه میزان حقوق دریافتی براساس سابقه کار و تجربه

متوسطِ حقوق یک مهندس شیمی کم تجربه و مبتدی با سابقه کار کمتر از 1 سال (مشتمل بر پاداش‌ها، اضافه کاری و غیره) تقریباً برابر با 60,072 است.

متوسط حقوق یک مهندس شیمی با سابقه کار بین 1 تا 4 سال، در حدود AU$ 65,297 می باشد.

متوسط حقوق یک مهندس شیمی با سابقه بین 5 تا 9 سال، بین AU$ 79,701 می باشد.

و متوسط حقوق یک مهندس شیمی با سابقه کار بین 10 تا 19 سال، تقریبا برابر با AU$ 102,293 می‌باشد.

حقوق و دستمزد مهندسان شیمی با سابقه 20 سال و بالاتر، در حدود AU$ 140,000 است.

مهندس شیمی در استرالیا

تفاوت پرداختی بر اساس محل سکونت و موقعیت مکانی

کارمندان با عنوان شغلی مهندس شیمی در آدلاید در جنوب استرالیا به طور میانگین 26/6% بیشتر از میانگین ملی درآمد دارند. همچنین این عناوین شغلی در نیوکسل واقع در ولز جنوبی جدید و در بریزبن کویینزلند نیز به ترتیب حقوق دریافتی بالاتر از حد میانگین (8/7% بیشتر) و (4% بیشتر) دریافت می کنند. پایینترین میزان حقوق در سیدنی واقع در ولز جنوبی جدید (4/5% کمتر) و ملبورن در ویکتوریا (1/8% کمتر) است.

جنوب استرالیا ، آدلاید   ▲27%

ولز جنوبی جدید،نیوکسل ▲9%

کویینزلند،بریزبن ▲4%

غرب استرالیا، پرث ▼0%

ویکتوریا، ملبورن ▼2%

ولز جنوبی جدید، سیدنی▼4%

جامع آماری مهندسان شیمی برحسب میزان تجربه و سابقه کاری 

.

سطح بندی سابقه میزان سابقه
Entry Level کمتر از یک سال
Early Career بین 1-4 سال
Mid Career بین 5-9 سال
Experienced بین 10-19 سال
Late Career بیش از 20 سال

دریافت ویزای استرالیا برای مهندسی شیمی

برای مهاجرت به استرالیا از طریق رشته شیمی شما باید یک مدرک مهندسی شیمی از یک دانشگاه با section1  دریافت کرده و دارای حداقل مدرک لیسانس در حوزه مهندسی شیمی با گرایشهای مختلف و در این زمینه نیز سابقه کار داشته باشید، می توانید بعنوان مهندس شیمی برای گرفتن تاییدیه و اسسمنت مثبت اقدام نمایند.این نکته مهم را در نظر داشته باشید که فارغ التحصیلان رشته شیمی کاربردی و یا شیمی تجزیه به عنوان مهندسین شیمی در استرالیا شناخته نشده و متاسفانه نمی توانند به عنوان مهندسین شیمی برای مهاجرت اقدام نمایند.با توجه به اینکه رشته مهندس شیمی در لیست مشاغل استرالیا قرار دارد، اگر در حوزه مهندسی شیمی تحصیلات خود را گذرانده و سابقه کار دارید، می توانید از انجمن مهندسی استرالیا تاییدیه دریافت کنید.

سازمان ارزیاب رشته مهندسی شیمی در استرالیا

مسولیت ارزیابی مدارک مهندسی شیمی در استرالیا برعهده سازمان مهندسی استرالیا (EA) می باشد. در بخش های قبل ما این سازمان را به طور کامل بررسی و توضیح داده ایم به همین منظور به طور خلاصه این مبحث را بیان می کنیم.

در ابتدا باید، سه اپیزود کاری از پروژه‌هایی که انجام داده اید، به همراه پکیج cdr، سابقه کار و مدرک تحصیلی خود را برای انجمن مهندسین استرالیا (EA) آماده کنید. اگر در حوزه های متفاوتی فعالیت کرده‌اید، باز هم این شرایط را دارید که برای دریافت تاییدیه اقدام کنید؛ زیرا لازم نیست که حتما در حوزه خاصی سوابق کاری داشته باشید.

برای مثال، اگر در حوزه نفت و گاز کار کرده اید، بحث پایپینگ، یا در حوزه بهینه سازی واکنشها و یا از این قبیل فعالیت‌ها، بعنوان مهندس شیمی می‌توانید از سازمان مهندسی استرالیا اسسمنت مثبت دریافت نمایید.

امتیاز مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا از طریق مهندسی شیمی

پس از دریافت اسسمنت مثبت، بر اساس سیستم امتیاز بندی، شما می‌توانید برای ثبت درخواست اقدام نمایید. برای امتیاز بندی فاکتورهایی مثل سن، تحصیلات، نمره زبان، میزان سابقه کار و… وجود دارد که در مجموع، امتیاز کافی برای مهاجرت به استرالیا را تشکیل خواهد داد.

در نهایت، چون رشته مهندسی شیمی در استرالیا جزو رشته‌های چندان پرمتقاضی نیست، شما با حداقل امتیاز ۷۰ می توانید شانس دریافت دعوتنامه ویزای ۱۸۹ استرالیا را داشته باشید؛ البته این شرایط حال حاضر است و در آینده ممکن است بهتر یا بدتر باشد. به هر حال، اگر امتیاز کمتری دارید، باید به دنبال گزینه های اسپانسر ایالتی در ویزاهای ۱۹۰ استرالیا و یا ویزای ۴۸۹ استرالیا باشید تا از آن طریق بتوانید برای مهاجرت اقدام کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که رشته مهندسی شیمی، جزء رشته‌های مورد نیاز کشور استرالیا است و چندان تقاضای بالایی هم برای آن وجود ندارد؛ بدین ترتیب شانس زیادی دارید که اگر شرایط لازم را داشته باشید، به عنوان مهندس شیمی برای اخذ اقامت استرالیا اقدام کنید.

[yasr_visitor_votes size=”small”]