مهندس صنایع در استرالیا

مهندس صنایع در استرالیا جزء مشاغلی است که تمام گرایش های آن در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا موجود است. شما برای مهاجرت به استرالیا از طریق مهندسی صنایع ابتدا باید مورد ارزیابی قرار گیرید و Assessment مثبت در زمینه مهندسی صنایع کسب کنید. مهندس صنایع در استرالیا جزء لیست مشاغل بلند مدت MLTSSL می باشد که هرساله این رشته در لیست مشاغل موجود بوده است. از این رو شما می توانید مهاجرت به استرالیا را از طریق مهندسی صنایع را در برنامه خود قرار دهید. ما قصد داریم در این بخش به سوالات شما در زمینه حقوق مهندس صنایع در استرالیا ، شرح وظایف مهندس صنایع در استرالیا ، سازمان ارزیابی کننده و در کل مهاجرت به استرالیا از طریق مهندسی صنایع و دیگر سوالات شما بپردازیم. جهت کمسب اطلاعات بیشتر در زمینه لیست مشاغل استرالیا به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.

شرح وظایف مهندس صنایع در استرالیا

یک مهندس صنایع در استرالیا در اولویت اول برای بهبود و مدیریت فرآیندهای تولیدی برای شرکت خود تلاش می‌کند. از این رو اصولاً دغدغۀ یافتن راه‌هایی برای بکارگیری بهتر کارکنان ، ماشین‌آلات و سایر دارایی‌ها را به منظور بهبود عملیات در یک کارخانه یا تأسیسات مشابه دارد. مهندس صنایع در استرالیا معمولاً گزارش‌های مربوط به راندمان فرآیند، در یک بخش از کارخانه یا کل تأسیسات خود را بررسی می‌کند. آنها میزان تولید فعلی را ارزیابی می‌کنند و به دنبال عواملی مانند سرعت، کنترل کیفیت و ایمنی کارگران هستند.

بررسی جزئیات بیشتری از کار مهندس صنایع در استرالیا

 وقتی یک کارخانه تولید محصولات، قطعات یا اجزای جدید را آغاز می‌کند، مهندس صنایع به طراحی و پیاده‌سازی فرآیندهای جدید مورد نیاز کمک می‌کند. این کمک می‌تواند شامل تصمیمات تحقیق و خرید، ارزیابی هزینه‌ها و بویژه بررسی هزینه‌های پرسنلی برای کارکنان و آموزش باشد. همچنین بسیاری از شرکت‌ها از مهندسین صنایع به عنوان سرپرست شیفت و سرپرست تیم نیز استفاده می‌کنند. مدرک لیسانس برای یک مهندس صنایع در استرالیا بطور کلی حداقل نیاز تحصیلی برای این سمت‌ها است. شما برای مهاجرت به استرالیا از طریق مهندسی صنایع باید دارای سابقه کار مرتبط در این زمینه باشید. بیشتر مهندسین صنایع در یک دفتر درون محیط تولیدی یا کارخانه صنعتی کار می‌کنند. در حالیکه بیشتر مهندسین در ساعات کار منظم مشغول بکار هستند، برخی از کارفرمایان درخواست کار در شیفت کاری عصر و شیفت شب را نیز دارند.

فعالیت های یک مهندس صنایع در استرالیا

تعیین استانداردهای مؤثر تولید، الزامات کارکنان و روشهای تولید از طریق محاسبات آماری و ریاضی.

تعیین الزامات کیفی و قابلیت اطمینان محصول در فرآیند تولید.

افزایش بهره‌وری تولید با پیاده‌سازی فرآیندهای بهتر کار یا تولید.

میانگین حقوق مهندس صنایع در استرالیا و برحسب مهارت و محبوبیت

نرم‌افزار میکروسافت اکسل میانگین حقوق 72.414 دلار استرالیا

مدیریت پروژه میانگین حقوق 80.000 دلار استرالیا

بهبود فرآیند میانگین حقوق 65.000 دلار استرالیا

طراحی مهندسی میانگین حقوق 60.000 دلار استرالیا

نرم‌افزار میکروسافت آفیس میانگین حقوق 78.614 دلار استرالیا

Microsoft Excel
Project Management
Process Improvement
Engineering Design
Microsoft Office

پرداخت با توجه به سطح تجربه برای مهندس صنایع

اگر شما قصد مهاجرت به استرالیا از طریق مهندسی صنایع را در دستور کار خود قرار داده اید بهتر است بدانید که میزان حقوق یک مهندس صنایع برحسب میزان سابقه کاری و تجربه چقدر است.

یک مهندس صنایع تازه وارد با کمتر از یک سال تجربه کاری، می‌تواند انتظار کل دریافتی متوسط 58.958 دلار استرالیا (شامل پرداخت‌های موردی، پاداش و اضافه کار).

یک مهندس صنایع در استرالیا که در سطح مبتدی قرار دارد (با 1 تا 4 سال) تجربه کاری، بطور متوسط دریافتی کل 71.391 دلار استرالیا را خواهد داشت.

یک مهندس صنایع نیمه حرفه‌ای با 5 تا 9 سال سابقه کاری، بطور متوسط 80.673 دلار استرالیا را بر اساس 14 حقوق دریافت می‌کند.

یک مهندس صنایع حرفه‌ای و باتجربه با 10 تا 19 سال سابقه کاری، بطور متوسط دریافتی کل 82.723 دلار استرالیا را کسب می‌کند.

مهندس صنایع در استرالیا

تفاوت میزان دریافتی بر اساس محل سکونت

اکثر متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق مهندسی صنایع می خواهند بدانند که آیا میزان حقوق و درآمد مهندس صنایع در مناطق مختلف استرالیا متفاوت است و یا خیر ؟

جواب این سوال این است که حقوق ها متفاوت است به این صورت که برای مهندسی صنایع یک میانگینی وجود دارد که در شهرهای مختلف استرالیا متفاوت می باشد از این رو می تواند یکی از دلایل انتخاب یک شهر خاص برای مهندسان صنایع همین موضوع باشد در ادامه نظر شما را به این اختلاف حقوق جلب می کنیم.

مهندس صنایع در سیدنی، ولز جنوبی جدید بطور متوسط (9.4%▲) بیشتر از میانگین درآمد دارند.

مهندس صنایع در آدلاید، استرالیای جنوبی نیز بالاتر از متوسط حقوق (2.5% ▲) کسب می‌کنند.

همچنین  کمترین حقوق را می‌توان به مهندس صنایع در ملبورن، ویکتوریا (21.4% ▼) اختصاص داد.

درآمد مهندس صنایع در پرت ، استرالیای غربی (1.6% ▼) کمتر است نسبت به میانگین کشوری.

حقوق مهندس صنایع در بریسبان، کوئینزلند (1.3% ▼) می باشد.

جامع آماری مهندسان صنایع برحسب میزان تجربه و سابقه کاری 

تازه کار  14/3%

مبتدی  49/2%

نیمه حرفه‌ای  22/2%

حرفه‌ای باتجربه  14/3

مهاجرت به استرالیا برای مهندسین صنایع

افرادی که تحصیلات و سابقه کار خود را در زمینه مهندسی صنایع سپری کرده‌اند و از یکی از دانشگاه‌های لیست اصلیsection1، فارغ التحصیل شده اند، می توانند به عنوان مهندس صنایع، از سازمان مهندسی استرالیا تاییدیه خود را دریافت کنند. به طور خلاصه، در این زمینه به ثبت حداقل سه اپیزود کاری، به همراه تکمیل پکیج cdr و شرح سوابق کاری، برای گرفتن تاییدیه مهندسی صنایع احتیاج دارید. دقت داشته باشید که سازمان مهندسی استرالیا EA وظیفه ارزیابی پرونده های این رشته را دارد.

بررسی امتیاز مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا از طریق مهندسی صنایع

یک مهندس صنایع در استرالیا حوزه‌های کاری متفاوتی دارد اما، نگران نباشید؛ الزامی برای اینکه حتما در حوزه این رشته کار کرده باشید وجود ندارد؛ شما می توانید در حوزه های دیگر یعنی، کارهای مرتبط با مهندسی صنایع هم فعالیت کرده باشید و بر همان اساس نیز تاییدیه و اسسمنت مثبت دریافت کنید. رشته مهندسی صنایع به همراه مهندسی مکانیک و مهندسی تولید در استرالیا ، جزء رشته های بسیار پر متقاضی هستند. درست است که سهمیه زیادی نیز در لیست مشاغل استرالیا دارند اما، به دلیل تقاضای بالا این سه رشته، که یک گروه شغلی را تشکیل داده‌اند، جزء رشته هایی هستند که سهمیه بندی ماهیانه دارند. به همین دلیل، حداقل امتیازی که برای گرفتن دعوتنامه ویزای 189 استرالیا برای این رشته ها در نظر گرفته شده است،  یک مقدار بالاتر از سایر رشته ها مانند مهندسی عمران، مواد و… است. توجه داشته باشید که پس از دریافت اسسمنت باید، به سراغ سیستم امتیازبندی رفته و بر اساس سن، مدرک تحصیلی، نمره زبان، امتیاز همسر، سابقه کار و… امتیازتان را محاسبه نمایید. اگر می خواهید بلافاصله دعوتنامه خود را دریافت کنید باید، امتیازی معادل ۷۵ به بالا داشته باشید؛ اما اگر ۷۰ امتیازی هستید، حدود پنج تا شش ماه، در صف انتظار متقاضیان برای دریافت دعوتنامه ویزای 189 استرالیا ، منتظر خواهید ماند. اگر زیر ۷۰ امتیاز هستید، گزینه های متفاوتی پیش رو خواهید داشت و باید به سراغ ویزاهای 190 استرالیا و همچنین ویزای 489 استرالیا بروید؛ ویزای کار استرالیا کلاس 190 برای افراد دارای ۶۵ امتیاز چندان مناسب نیست و با مشکلاتی همراه خواهد بود. پس تمرکزتان را باید بیشتر روی گزینه هایی که برای ساب کلاس ۴۸۹ وجود دارد قرار دهید و یا با افزایش امتیاز خود از طریق نمره زبان، مجموع امتیازات تان را افزایش دهید، تا از طریق ویزای اقامت دائم استرالیا اقدام کنید؛ در غیر این صورت، شما بعد از گرفتن اسسمنت و محاسبه امتیاز و ثبت(EOI)، باید به دنبال فرصت‌های اسپانسر ایالتی با ساب کلاس ۱۹۰ یا ۴۸۹ باشید.

[yasr_visitor_votes size=”small”]