مهندس مواد در استرالیا

بررسی مهندس مواد در استرالیا

یک مهندس مواد در استرالیا مسئول انجام تجزیه و تحلیل مواد برای سازمان خود می باشد. همچنین پشتیبانی فنی را به سایر گروه‌ها ارائه می‌دهند تا مواد جدیدی را که نیاز پروژه را برآورده کند، سفارش دهند و همچنین از پیشینه مهندسی خود برای توسعه محصول جدید و بهبود فرآیند ساخت و تولید استفاده کنند.

مهندسان مواد در استرالیا جهت بهبود کیفیت و کارایی با سایر مهندسین همکاری نزدیکی دارند. آن‌ها همچنین فهرست تجهیزات را حفظ و نگهداری کرده و در صورت نیاز مواد جدید را سفارش می‌دهند. مهندسان مواد با کارکنان تولید و فروشندگان خارجی ارتباط برقرار می‌کنند و همچنین گزارش‌های مفصلی را برای مقایسه عملکرد، کیفیت و هزینه مواد ایجاد می‌کنند.

اگر قصد مهاجرت به استرالیا از طریق مهندسی مواد را دارید پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید تا به سوالاتی همچون حقوق مهندس مواد در استرالیا ، شرح وظایف مهندس مواد در استرالیا ، سازمان ارزیاب مهندس مواد و دیگر سوالات جواب مورد نظرتان را کسب کنید. جهت کمسب اطلاعات بیشتر در زمینه لیست مشاغل استرالیا به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید. 

علاوه بر موارد ذکرشده، در مورد مواد جدید تحقیق و پژوهش کرده و فناوری‌های جدیدتری را در پروژه‌های خود ادغام می‌کنند. این موقعیت شغلی به طور کلی حداقل به لیسانس مهندسی مکانیک، مهندسی برق یا یک رشته مرتبط نیاز دارد. مهندسان مواد در استرالیا مهارت‌های تحلیلی قوی برای مقابله با موانع و به حداقل رساندن مدت ازکارافتادگی تولید در صورت بروز مشکلات در هنگام تولید دارند. آن‌ها باید تجربه تفسیر خصوصیات مواد را داشته باشند و باید با انواع ابزارهای مکانیکی و دیجیتالی به جهت شناسایی علل اصلی مشکلات ویژه مواد و انجام مراحل اصلاحی آشنا باشند. آن‌ها همچنین باید مهارت کار با نرم‌افزارهای مرتبط داشته باشند و درک کاملی از مواد صنعتی و اجزا و مؤلفه‌های آن‌ها داشته باشند.

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

شرح وظایف مهندس مواد در استرالیا

بررسی خرابی محصولات و مشکلات مواد، آزمایش و شناسایی مشکلات تولید.

نظارت و انجام آزمایش مواد و فرآیندهای فنی برای سازمان.

مستندسازی و ابداع استراتژی در مورد چگونگی کاهش مشکلات مواد و فرآیند، ازجمله تحقیق و پژوهش در مورد مواد جدید.

مشورت در مورد انتخاب مواد، توصیه‌های فرآیندی و ارتباط با آزمایشگاه‌های خارجی

میانگین حقوق مهندس عمران در استرالیا و برحسب مهارت و محبوبیت

مهارت در نگارش فنی و مایکروسافت اکسل با پرداخت در ارتباط دارد که مبلغی بالاتر از میانگین است. مهارت‌هایی که کمتر از نرخ بازار پرداخت می‌شوند شامل مهندسی فرآیند تولید و علم مواد است.

Material Science : حقوق 66666 دلار استرالیا

Manufacturing Process Engineering : حقوق 66666 دلار استرالیا

Technical Writing : حقوق 75600 دلار استرالیا

Microsoft Excel : حقوق 73333 دلار استرالیا

محبوبیت هر مهارت در مهندسی مواد براساس نظرسنجی

Material Science
Manufacturing Process Engineering
Technical Writing
Microsoft Excel

مقایسه میزان پرداختی براساس سابقه کاری در رشته مواد

یک مهندس مواد در استرالیا که در سطح مبتدی باتجربه کمتر از 1 سال است می‌تواند انتظار داشته باشد که به‌طور میانگین دریافتی (شامل پاداش و پرداخت اضافه‌کار) 59628 دلار را دریافت کند.

یک مهندس مواد تازه‌کار با 4-1 سال تجربه و سابقه کاری ، به‌طور متوسط 63536 دلار استرالیا را دریافت می‌کند.

یک مهندس مواد با سابقه کای متوسط 9-5 سال ، به‌طور متوسط 81927 دلار استرالیا را دریافت می‌کند.

یک مهندس در استرالیا با تجربه با 19-10 سال سابقه کاری، به‌طور متوسط 95000 دلار دریافت می‌کند.

مهندس مواد در استرالیا

میزان در آمد برحسب منطقه سکونت

کارمندان دارای مدرک مهندسی مواد در عنوان شغلی خود دارند در ملبورن، ویکتوریا به‌طور متوسط 7/1% بیشتر از میانگین ملی کسب درآمد می‌کنند. کمترین حقوق را می‌توان در بریزبن، کوئینزلند (15/5%کمتر)، سیدنی، نیوساوت‌ولز (7/7% کمتر) و پرت، استرالیا غربی (1/4% کمتر) مشاهده کرد.

ملبورن، ویکتوریا ▲ %7

پرت، استرالیا غربی ▼ %1

سیدنی، نیوساوت‌ولز ▼ %8

بریزبن، کوئینزلند ▼ %15

جامع آماری سابقه کاری مهندسان مواد در این کشور

مبتدی با کمتر از یک سال سابقه کار : 17/5 %

تازه کار با سابقه 1 تا 4 سال : 46/6 %

با سابقه کار متوسط برابر با 5 تا 9 سال : 26/3 %

باتجربه که دارای 10 تا 19 سال سابقه کار : 10/5 %

بررسی مهاجرت به استرالیا برای مهندس متالوژی 

اگر شما، از رشته ی مهندسی مواد فارغ التحصیل شده و در حوزه های مختلف از جمله انتخاب مواد، ناظر جوش و… فعالیت می کنید و در صورتیکه حداقل تحصیلات شما، لیسانس یا فوق لیسانس باشد و نیز، از یکی از دانشگاههای لیست اصلی مورد تایید استرالیا section1، مدرک خود را دریافت کرده اید، می توانید به عنوان Material Engineer، از سازمان مهندسی استرالیا، اسسمنت مثبت خود را دریافت کنید.

سازمان ارزیابی کننده مهندسی مواد

رشته مهندسی مواد و متالوژی در استرالیا توسط سازمان مهندسی استرالیا (EA) مورد ارزیابی قرار می گیرد. نکته‌ای که در مورد فارغ التحصیلان material engineer و مهندسی متالوژی یا مواد، از دانشگاههای ایران وجود دارد این است که با توجه به گرایشات متفاوت این رشته و به دلیل پاس نکردن برخی واحدهای درسی در مقطع کارشناسی و بر اساس سرفصل‌های مورد تایید انجمن مهندسی استرالیا، نمی‌توانند اسسمنت خود را به عنوان professional material engineer، دریافت کنند؛ به این ترتیب، اسسمنت مثبت این افراد به عنوان engineer technologist، ارزیابی شده و شرایط مهاجرتی ضعیف تری پیش رو خواهند داشت. یکسری واحدها در برخی مقاطع تحصیلی، اختیاری هستند و یا در مقطع لیسانس در بعضی از دانشگاه‌ها ارائه نمی‌شود مانند واحد سرامیک، مهندسی مواد پیشرفته، کامپوزیت، نانو متریال، پلیمر و… . بررسی نمایید که این واحدها را پاس کرده‌اید یا خیر؛ شما می توانید، برای بررسی اینکه دقیقا باید کدام واحدها را گذرانده باشید، از تجربه و راهنمایی کارشناسان ما در سلکت ویزا، استفاده کنید.

اگر در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده‌اید، قطعاً بسیاری از این واحدها را گذرانده اید؛ در این صورت شما می‌توانید به عنوان material engineer، از سازمان مهندسی استرالیا، تاییدیه خود را دریافت کنید. پس از دریافت تاییدیه، می توانید بررسی نمایید که بر اساس فاکتورهایی مانند نمره زبان، سن، سابقه کار و مدرک تحصیلی، چند امتیاز در سیستم اسکیل سلکت دارید. سپس بر اساس امتیاز خود، تصمیم بگیرید که چه نوع ساب کلاس و ویزایی را در حوزه ویزاهای تخصصی می توانید دریافت کنید.

امتیاز مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا از طریق مهندس مواد

خوشبختانه رشته مهندس مواد در استرالیا ، جزو رشته های کم متقاضی است؛ پس در حال حاضر با حداقل ۷۰ امتیاز از جدول امتیازی ویزای تخصص استرالیا ، می توانید برای دریافت ویزای ۱۸۹ استرالیا با یک صف یک تا دو ماهه، اقدام نموده و ویزای خود را دریافت کنید. اگر امتیاز شما از ۷۰ کمتر باشد گزینه های پیش رو، به ویزای ۱۹۰ استرالیا و ویزای ۴۸۹ استرالیا ، محدود خواهد شد و باید با اسپانسر ایالتی اقدام نمایید.

روش کار به این صورت است که در ابتدا، شما باید اسسمنت مثبت و ارزیابی خود را دریافت نموده سپس بر اساس نمره زبان و شرایطی که دارید درخواست خود را ثبت و منتظر فرصت ها از ایالتهای مختلف، که لیست آنها اعلام خواهد شد، باشید. در نظر داشته باشید که عموماً از جولای هر سال این فرصتهای اسپانسری اعلام می شود؛ پس در آن زمان می توانید درخواست اسپانسری خود را ارائه نمایید.

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

رزرو مشاوره آنلاین