مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا

مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا

یک مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا با تولید برنامه های کامپیوتری این امکان را به کاربران می دهند تا وظایف خاص خود را بر روی رایانه ها یا سایر دستگاه ها انجام دهند. و یا یک مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا می ­توانند سیستم های موجود اجراکننده دستگاه های یا کنترل کننده شبکه ها را توسعه داده یا مطابق اهداف خاص تغییر دهند. ما در ادامه تصمیم برای این داریم به سوالات شما در مورد مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا پاسخ دهیم، سوالاتی همچون حقوق مهندس کامپیوتر در استرالیا ، شرح وظایف مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا ، روش های مهاجرت به استرالیا از طریق رشته کامپیوتر نرم افزار ، بررسی سازمان کامپیوتر ACS استرالیا و دیگر موارد با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. جهت کمسب اطلاعات بیشتر در زمینه لیست مشاغل استرالیا به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.

.

بررسی رشته کامپیوتر نرم افزار در استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا از طریق رشته کامپیوتر نرم افزار معمولا باید مدرک تحصیلی شما بالای کارشناسی و لیسانس باشد و از گرایش های نرم افزار ، علوم کامپیوتر ، فناوری اطلاعات و یا رشته های مشابه دیگر باشد. متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق رشته کامپیوتر نرم افزار باید سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی خود ارائه کنند و از طرفی باید با زبان های رایانه ­ای مختلفی مانند C++، پیتون ، جاوا، PHP، XML ، HTML/ جاواسکریپت/ CSS، و Unix Shell Scirpting آشنایی داشته باشند.

یک مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا باید با سیستم عامل های مختلف مانند لینوکس ، سولاریس HPUX ، BSD ، Mac OS X و ویندوز نیز آشنا داشته باشند. یک مهندس کامپیوتر نرم افزار برای کار در استرالیا باید با پایگاه های داده مختلف ، مانند (Oracle (PL / SQL ، که در کسب و کارهای مختلف کاربرد وسیعی دارند را نیز بشناسند.

باید پایگاه های داده مختلف، مانند اوراکل، PL/SQL)، MySQL ) که در کسب و کارهای مختلف کاربرد وسیعی دارند را نیز بشناسند. باید بتوانند در یک محیط تیمی کار کنند. مهندس کامپیوتر نرم افزار با سیستم ­های مهندسی و برنامه نویسان رایانه ارتباط تنگاتنگی دارند. آنها باید بتوانند اطلاعات فنی را به زبانی تبدیل کنند که همه مردم بتوانند آن را بفهمند.

آنها معمولا به طور مستقیم با کاربران و فروشندگان مرتبط با رایانه کار می ­کنند. باید مهارت ­های زبانی و برقراری ارتباط مکتوب را در سطحی عالی از خود نشان دهند. آنها باید خود را با تغییرات تکنولوژیکینم افزاری و سخت افزاری جدید به روز کنند. باید برای توسعه دانش خود در کلاس ها و کارگاه های مختلف شرکت کنند. باید طراحان نرم افزاری تازه کار یا کم تجربه تر را آموزش داده و تربیت کنند و یا بر کار آنان نظارت داشته باشند، و برای ملاقات با فروشندگان و مشتریان گاهی باید به سفر بروند.

بررسی روش‌های مهاجرت به استرالیا برای مهندس کامپیوتر (نرم افزار و برنامه نویسی)

همانگونه که می‌دانید، کسانی که در ایران در حوزه ی نرم افزار فعالیت می کنند، دو دسته هستند؛ کسانی که مدرک تحصیلی مرتبط در حوزه IT دارند و یا افرادی که به صورت تجربی این کار را انجام می دهند؛ برای هر دو گروه، راه حل هایی جهت دریافت ویزای استرالیا و مهاجرت به استرالیا از طریق رشته کامپیوتر وجود دارد.

همانگونه که در بخش های دیگر نیز عنوان شد، یک سازمان در استرالیا وجود دارد به نام ACS استرالیا ؛ این سازمان، وظیفه ارزیابی و بررسی مدارک و سوابق کاری افراد را برعهده دارد که می خواهند بعنوان متخصص IT، به استرالیا مهاجرت کنند. سازمان ACS استرالیا ، یک پروتکل مشخص دارد که در این پروتکل، اسسمنت و میزان سابقه کار مورد نیاز افراد، برای تایید شدن به عنوان مهندس کامپیوتر (نرم افزار یا برنامه نویس)، مشخص و بررسی می کند.

نحوه اسسمنت کردن سازمان ACS استرالیا

به طور خلاصه، اگر مدرک مرتبط با برنامه نویسی یعنی مشخصا مهندسی نرم افزار دارید، شما هم ICT MAJOR هستید و می توانید اقدام نمایید. اگر مدرک شما در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا در section1 دانشگاه ها باشد و لیسانس شما نیز معادل لیسانس استرالیا قرار گرفته باشد، به دو سال سابقه کار نیاز دارید که بتوانید از این سازمان ACS استرالیا ارزیابی مثبت را دریافت کنید.

در صورتی که لیسانس شما معادل فوق دیپلم استرالیا در نظر گرفته شود، حداقل به ۵ سال سابقه کار برای تایید از سازمان ای سی اس استرالیا نیاز خواهید داشت. اگر مدرک تحصیلی شما IT باشد ولی، واحدهایی که پاس کرده‌اید چندان مرتبط با واحدهای برنامه نویسی و مهندسی نرم افزار نباشد (مثلاً واحدهای ساختمان داده، ساختمان گسسته، برنامه نویسی یک، برنامه نویسی پیشرفته، برنامه نویسی مقدماتی، مهندسی نرم افزار و… را پاس نکرده اید) به احتمال زیاد مدرک شما ict major شناخته می شود.

این شرایط، اگر مدرک تحصیلی شما معادل لیسانس استرالیا باشد، به چهار سال سابقه و اگر معادل لیسانس استرالیا نباشد، به شش سال سابقه کار نیاز خواهید داشت.

در صورتی که مدرک تحصیلی شما بالاتر از فوق دیپلم است اما، معادل مدرک IT استرالیا نیست، در این شرایط لازم است از طریق مسیر RPL و نوشتن گزارشی استاندارد به عنوان برنامه نویس و مهندس نرم افزار جهت اخذ ویزای استرالیا اقدام نمایید؛ در این صورت شما به شش سال سابقه کار جهت تایید، احتیاج دارید. در شرایطی که مدرک تحصیلی IT دارید ولی، به هر دلیلی از جمله این که اخیراً آن مدرک را دریافت کرده باشید و می‌خواهید از سابقه کار زیادتان استفاده کنید و یا اینکه اصلاً مدرک تحصیلی ندارید، در این صورت به هشت سال سابقه کار نیاز خواهید داشت.

در شرایطی که مدرک تحصیلی IT دارید ولی، به هر دلیلی از جمله این که اخیراً آن مدرک را دریافت کرده باشید و می خواهید از سابقه کار زیادتان استفاده کنید و یا اینکه اصلاً مدرک تحصیلی ندارید، در این صورت به هشت سال سابقه کار نیاز خواهید داشت. دقت داشته باشید که اگر مدرک IT دارید و یا اصلاً مدرک نداشته باشید در هر دو صورت، به هشت سال سابقه کار احتیاج خواهد بود ولی، اگر مدرکی غیر از IT دارید به شش سال سابقه برای اقدام از طریق RPL نیاز خواهید داشت.

در نظر داشته باشید که حتماً باید در سیستم امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا شرایط امتیازات خود را چک کنید. برای این کار،  میزان سابقه کاری را که کم می شود از روی سابقه کار خود برداشته و بعد از آن امتیاز سابقه کاری خود را محاسبه کنید یعنی اگر شما دارای هشت سال سابقه کار هستید، دو سال آن از بین میرود؛ به این ترتیب شما نباید روی پانزده امتیاز سابقه کار خود، حساب کنید بلکه، باید ده امتیاز برای خود در نظر بگیرید. اگر از این سابقه کار هشت ساله، چهار سال کسر شود، شما دیگر نمی توانید روی ده امتیاز هم حساب کنید بلکه، باید برای خود، تنها پنج امتیاز در نظر بگیرید.

در نهایت، در این سیستم امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا ، به یک امتیازی خواهید رسید که نشان دهنده ی امتیاز خالص شما است. اگر این امتیاز برای مهندسین کامپیوتر گرایش نرم افزار و برنامه نویسان بالای ۷۰ باشد، این شانس را خواهند داشت که برای ویزای 189 استرالیا اقدام نمایند؛ البته یک صف انتظار چندین ماهه برای آنها وجود خواهد داشت که در حدود ۷ الی ۸ ماه  طول خواهد کشید؛ ولی اگر امتیاز شما، برای ویزای 189 استرالیا ، به عدد ۷۵ برسد، بلافاصله دعوتنامه دریافت خواهید کرد. در بحث ویزاهای اسپانسر ایالتی مثل ویزای 189 استرالیا و ویزای 190 استرالیا نیز، شانس تایید وجود دارد؛ البته معمولاً زمانی که به انتهای سال میلادی نزدیک می شویم شرایط چندان مناسبی نیست اما امیدوار باشید که بعد از این ایام یعنی حدود ماه جولای، بازه کوتاه ای برای این رشته ها به وجود بیاید. در این بازه زمانی، سریعا اقدام نموده تا بتوانید درخواست خود را ثبت نمایید و دعوتنامه ایالتی برای ویزای 189 استرالیا و ویزای 190 استرالیا دریافت کنید.

برای دریافت اطلاعات و راه کارهای بیشتر با کارشناسان ما در سلکت ویزا در تماس باشید.

شرح وظایف مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا

نرم افزار را برای مشتری آزمایش و مستند سازی کنند. برای ایجاد سیستم های تک کاربره ، چند کاربره ، یا کاربر محور ،اعم از مستقل یا همراه با دسترسی به سرورها یا خدمات، کدنویسی کنند. با استفاده برنامه نویسی و کد نویسی بتواند نرم افزار ها را برای مشتریان شخصی سازی کند . از باگزدایی های منبع و محیط های توسعه دیداری استفاده کنند.

میانگین حقوق مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا برحسب مهارت و محبوبیت

ما در این بخش به بررسی مهارت‌های موجود در رشته ی کامپیوتر نرم افزار ، براساس محبوبیت آن در بین مهندسان کامپیوتر در استرالیا و همچنین میانگین حقوق دریافتی آن می‌پردازیم. اطلاعات دریافتی از طریق نظر سنجی از بین 2500 نفر از مهندسان کامپیوتر در استرالیا کسب شده است که همان گونه که مشاهده می کنید   حقوق مربوط به مهارت در NET ، زبان برنامه نویسی C# و جاوا بالاتر از میانگین دیگر مهارت های گرایش نرم افزار می باشد . مهارت­ هایی که حقوق کمتری در بازار کار استرالیا دارند عبارت اند از SQL و جاواسکریپت.

زبان برنامه نویسی C# : میانگین حقوق 69115 دلار استرالیا

جاواسکریپت : میانگین حقوق 67369 دلار استرالیا

NFT : میانگین حقوق 69539 دلار استرالیا

SQL : میانگین حقوق 68386 دلار استرالیا

جاوا : میانگین حقوق 70668 دلار استرالیا

زبان برنامه نویسی C#
جاواسکریپت
NFT
SQL
جاوا

تعیین میزان مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا براساس میزان سابقه کاری

یک مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا که کمتر از یک سال سابقه کاری دارد می­ تواند میانگین دریافتی (شامل پاداش، مزایا، اضافه کار) 54218 دلار استرالیا را در نظر داشته باشد.

یک مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا که سابقه کار کمی دارد ( بین 1 تا 4 سال ) می­ تواند میانگین دریافتی (شامل پاداش، مزایا، اضافه کار) 62030 دلار استرالیا را در نظر داشته باشد.

یک مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا که سابقه کار متوسطی دارد ( بین 5 تا 9 سال ) می­ تواند میانگین دریافتی (شامل پاداش، مزایا، اضافه کار) 79420 دلار استرالیا را در نظر داشته باشد.

یک مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا که سابقه کار بالایی دارد ( بین 10 تا 19 سال ) می­ تواند میانگین دریافتی (شامل پاداش، مزایا، اضافه کار) 90599 دلار استرالیا را در نظر داشته باشد.

و در نهایت کارکنانی که در پایان دوران حرفه ­ای خود به سر می ­برند (20 سال سابقه یا بیشتر)، میانگین کل 97445 دلار استرالیا دریافت می­ کنند.

مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا

اختلاف حقوق مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا بر اساس موقعیت مکانی

ما در این بخش به بررسی اختلاف حقوق مهندس کامپیوتر نرم افزار در استرالیا می پردازیم از این رو مهندسان نرم افزار در استرالیا یک میانگین دریافتی در این کشور دارند که براساس منطقه ای که در آن سکونت دارند تغییر می کند. کارکنانی با عنوان شغلی مهندس کامپیوتر گرایش نرم افزار در کانبرا ، محدوده پایتخت استرالیا (ACT) میانگین دستمزد 19/8% بیشتر از میانگین کشور دریافت می­ کنند. میانگین دریافتی این عناوین شغلی در سیدنی، نیوساوت ولز 10% بیشتر و بریسبین ، کوئینزلند 0/3% نیز بالاتر است. پایین ترین دستمز در آدلاید، جنوب استرالیا 15% کمتر و نیوکاسل، نیوساوت ولز 5/2% کمتر می باشد و پرت، غرب استرالیا 1/1% دیده می­ شود.

کانبرا، محدوده پایتخت استرالیا ▲ 20%

سیدنی، نیو ساوت ولز ▲ 10%

ملبورن، ویکتوریا ▼ 0%

بریسبین، کویینزلند ▼ 0%

پرت، غرب استرالیا ▼ 1%

نیوکاسل، نیوساوت ولز ▼ 5%

آدلاید، جنوب استرالیا ▼ 15%

تفکیک سابقه کاری در رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار در استرالیا

سطح تازه کار مربوط به افرادی است که کمتر از 1 سال سابقه کاری دارد.

سطح مقدماتی مربوط به افرادی است که بین 1 تا 4 سال سابقه کاری دارند.

سطح متوسط مربوط به افرادی است که بین 5 تا 9 سال سابقه کاری دارند.

سطح مجرب مربوط به افرادی است که بین 10 تا 19 سال سابقه کاری دارند.

افرادی که در پایان دوره حرفه ای خود هستند که 20 سال و یا بیشتر از آن سابقه کاری دارند.

برای دریافت اطلاعات و راه کارهای بیشتر با کارشناسان ما در سلکت ویزا در تماس باشید.

[yasr_visitor_votes size=”small”]