مهاجرت آرایشگران به استرالیا

یکی دیگر از مشاغلی که شانس بالایی برای مهاجرت به استرالیا دارد، آرایشگری می‌باشد. آرایشگرانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند توصیه می‌کنم این مقاله را تا انتها بخوانند. بسیاری از دوستان از ما در مورد مهاجرت آرایشگران به استرالیا سوال می‌کنند و می‌خواهند بدانند که شرایط مهاجرت آرایشگران به استرالیا به چه صورتی است و یا حقوق و دستمزد آرایشگران در استرالیا به چه میزانی است. شغل آرایشگر در سال‌های اخیر در لیست مشاغل استرالیا وجود داشته است و این امکان برای آرایشگران واجد شرایط وجود دارد تا به استرالیا مهاجرت کنند.

با کمی تحقیق متوجه می‌شوید که بسیاری از آرایشگران شاغل در استرالیا را مهاجران تشکیل می‌دهند که نشانگر این موضوع است که بسیاری از این طرق وارد استرالیا می‌شوند. مهاجرت آرایشگران به استرالیا موضوعی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم و آن را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهید.

آرایشگری را می‌توان به عنوان یکی از رشته‌هایی معرفی کرد که کمتر کسی امید دارد با داشتن تخصص در آن، بتواند به کشورهای برتر جهان نظیر استرالیا مهاجرت کند. شاید تعجب کنید اگر بگوییم حقیقت ماجرا بر عکس آنچه که فکر می‌کنید است. بسته به وضعیت و نیاز بازار، این کشور هر ساله عده‌ای را که توانایی‌های عملی قابل قبولی دارند را از طریق ویزاهای مختلف جذب می‌نماید.

آیا شما عزیزان هم به گرفتن اقامت مقصد مورد بحث علاقه‌مند هستید؟ در این صورت باید با  نکاتی مانند شرایط تعیین شده، میزان حقوق و روند ضروری آشنا شوید تا با چشمانی باز بتوانید تصمیمی قطعی و صحیح بگیرید. سازمان مهاجرتی سلکت ویزا برای آن که به شما عزیزان در این اقدام یاری رساند، دست به نگارش این مقاله زده است. اگر تا انتها با ما همراه باشید و بدون شک داده‌های مورد نیاز خود را برای تصمیم گیری نهایی به دست خواهید آورد.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

بهترین کشور برای مهاجرت آرایشگران

مسلما بسیاری از کشورهای دنیا شرایط مناسبی برای مهاجرت آرایشگران دارند و از طرفی ثابت شده است که آرایشگران ایرانی از لحاظ کیفیت کاری دارای سطح بالا و مناسبی هستند اما با کمی تحقیق متوجه میشویم کشورهایی مانند ترکیه و آلمان انگلیس و استرالیا جزء کشورهای مناسب برای آرایشگران هستند ولی می‌توان گفت اگر آرایشگری دارای مدارک فنی حرفه و سابقه کار مناسب باشد استرالیا گزینه مناسبی است چرا که این کشور دارای دستمزد بالاتری است.

چرا استرالیا مقصدی مناسب برای مهاجرت آرایشگران است؟

اولین سوالی که ممکن است برای هر شخصی قبل از هر اقدامی پیش بیاید، دلایل موجود به منظور انتخاب کشور مورد بحث برای مهاجرت متخصصان این زمینه است. در ابتدا باید بگوییم مسیرهایی که توسط Australia برای این گروه تعیین شده‌اند نسبت به بسیاری از کشورهای جهان ساده‌تر بوده و با مزایای بسیاری هم همراه خواهند بود.

میزان درآمد بالا و تناسب آن با هزینه‌های زندگی باعث شده تا قدرت خرید و بالطبع کیفیت زندگی افراد بالا باشد. از آنجایی که هر ساله عده‌ای محدود و متناسب با نیازهای بازار کار اجازه ورود به کشور را پیدا خواهند کرد، نیازی به نگرانی در مورد نرخ بیکاری بالا نیست. با توجه به توضیحاتی که تا به اینجا بیان کردیم، مهاجرت آرایشگران به استرالیا را می‌توان گزینه‌ای معرفی کرد که بسیاری از افراد را به داشتن زندگی‌ای ایده آل نزدیک می‌کند.

 

بهترین کشور برای مهاجرت آرایشگران

 

شرایط لازم برای مهاجرت آرایشگران به استرالیا 

اگر قصد مهاجرت به استرالیا از طریق آرایشگری را دارید توجه کنید که علاوه بر مدرک‌های معتبر فنی حرفه‌ای باید سابقه کار در این زمینه نیز داشته باشید. داشتن شواهدی دال بر اینکه شما در این زمینه سابقه کار داشته‌ای لازم است حتی داشتن عکس و فیلم در حین کار توجه کنید که کد شغلی آرایشگری در لیست مشاغل استرالیا (ANZSCO 391111) است و سطح مهارت اسکیل لول 3 (Skill Level3) را می‌خواهد.

برای اینکه شما به عنوان آرایشگر پذیرفته شوید باید مدارکتان در استرالیا ارزیابی شود که این کار برعهده سازمان ارزیابی TRA استرالیا است که گرفتن ارزیابی مثبت از این سازمان سخت است اما ما در سلکت ویزا تخصص لازم در این زمینه را داریم چرا که یک تیم مجزا برای این سازمان درنظر گرفته‌ایم تا مشاغل فنی و مشاغلی مانند آرایشگری را بتوانیم بررسی کنیم.

توجه کنید که شما بعد از ارسال مدارک خود شاید از شما مدارک بیشتری نیز بخواهند و این کد شغلی آریشگری برای استرالیا در حال حاضر در لیست مشاغل می‌باشد و این احتمال وجود دارد که در لیست‌های بعدی حذف شود. نکته دیگری که می‌تواند مفید باشد این است که کد شغلی آرایشگری در استرالیا این است که بخشی از ارزیابی شما به صورت مصاحبه به انگلیسی است که نیاز است به یک کشور دیگر مانند امارت بروید ولی به دلیل شرایط کرونا این مصاحبه آنلاین شده است.

میزان حقوق آرایشگران در استرالیا

همان طور که میدانید میزاین حقوق در همه مشاغل در استرالیا از سطح بالایی برخوردار است و آرایشگری نیز از این موضوع مستثنی نمی‌باشد. اینکه شما در یک سالن بزرگ کار کنید و یا خودتان سالن داشته باشید و مدیر یک آرایشگاه در استرالیا باشید می‌تواند در حقوق شما تاثیر گذاری باشد.

در مجموع حقوق یک آرایشگر در استرالیا می‌تواند تحت تاثیر موارد بسیاری باشد از جمله میزان سابقه کار، میزان توانایی شما و یا پزیشن شغلی شما در این کار و یا شهر و منطقه شما اما به طور میانگین یک آرایشگر معمولی می‌تواند این انتظار را داشته باشد که ساعتی 23 دلار را دریافت کنید. در تصویر زیر به شما میزان حقوق یک آرایشگر در استرالیا را مشاهده می‌کنید که براساس میزان سابقه کاری در حال افزایش است.

به طور تقریبی درآمد در سال 2022 برای آریشگران 59هزار دلار سالانه است. رقمی که به آن اشاره کردیم، در شهرهای مختلف تفاوت بوده و با انتخابی هوشمندانه ممکن است عدد بالاتری هم دریافت کنید. شهرهایی مانند مانلی، بریزبین، پوینت کوک و کرانبورن را می‌توان به عنوان مناطقی معرفی کرد که در آنها درآمد فعالان این زمینه نسبت به سایرین بیشتر است. در انتهای این بخش باید بگوییم سن، سابقه کاری، مدارک تخصصی و مواردی از این قبیل بر روی میزان دریافتی اشخاص تاثیر گذار هستند.

 

آرایشگر در استرالیا

 

شرایط کار آرایشگرها در استرالیا

صنعت آرایش و زیبایی مو در استرالیا یکی از چالش برانگیزترین صنعت‌ها برای کار است. در آوریل 2017، کمیسیون کار عادلانه 1600 سالن زیبایی را در نیو ساوت ولز ویکتوریا و کوئینزلند را بررسی کرد که نشان داد نیمی از آنها قوانین محل کار پیروی نمی‌کنیم. اگر به عنوان آرایشگر در استرالیا کار می‌کنید، ممکن است بخواهید بدانید که آیا حقوق شما به درستی پرداخت می‌شود یا خیر.

اگر آرایشگر تمام وقت و کاملاً واجد شرایط هستید، در هفته باید 38 ساعت کار را انجام دهید. از طرف دیگر، یک کارمند نیمه وقت به شخصی گفته می‌شود که کمتر از 38 ساعت در هفته کار کند اما ساعات کار قابل پیش بینی منطقی دارد. به عنوان یک آرایشگر استرالیایی، ساعات معمول شما نباید بیش از 38 ساعت در هفته باشد. لازم نیست زودتر از ساعت 7 صبح یا بعد از ساعت 9 شب دوشنبه تا جمعه یا زودتر از ساعت 7 صبح و بعد از 6 عصر روز شنبه کار کنید.

کارفرمای شما در استرالیا نمی تواند شما را بیش از 9 ساعت در هر روز از شما درخواست کار کند مگر اینکه از شما قرار داد کتبی داشته باشد. اگر شما به عنوان یک آرایشگر تمام وقت در استرالیا مشغول به کار هستید می توانید یک تیم استراحت و برای وعده غذایی خود داشته باشید.

وضعیت آینده بازار کار یکی از مسائلی به حساب می‌رود که هنگام مهاجرت باید به آن توجه داشته باشید زیرا می‌تواند تاثیر زیادی بر روی زندگی و آنچه که در پیش خواهید داشت بگذارد. بر اساس آخرین اعلام اداره کار، تعداد افرادی که در این حیطه فعالیت می‌کنند به 69000 نفر با میانگین سنی 34 سال می‌رسد. آیا به کار نیمه وقت علاقه‌مند هستید و قصد دارید بخشی از زمانتان را در طی روز به امور دیگری اختصاص دهید؟

پس باید بدانید 42 درصد از آرایشگران فول تایم و 58 درصد از آنها هم به طور نیمه وقت کار می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که 85 درصد آرایشگران استرالیا را بانوان تشکیل می‌دهند. یکی از دغدغه‌هایی که برای افراد وجود دارد، چیزی نیست جز آینده کاری و سرنوشت زمینه تخصصی آنها.

در ارتباط با این موضوع باید بگوییم از آنجایی که نیروی جدید متناسب با نیاز تامین می‌شود، جای هیچ نگرانی‌ای در مورد از دست دادن فرصت‌های متنوع باقی نمی‌ماند و موقعیت‌های آرایشگری با نرخ 9.6 درصدی در حال رشد هستند.

وظایف آرایشگران در استرالیا

شاید برایتان سوال شده باشد که آیا وظایفی که با مهاجرت آرایشگران به استرالیا بر عهده آنها قرار می‌گیرد با آنچه که در ایران هست تفاوت دارد یا خیر. برای پاسخ دادن به این پرسش، بهتر است شما عزیزان را با وظایف این شاخه در مقصد مورد بحث آشنا کنیم.

ارائه مشاوره در مورد مراقبت از مو، محصولات زیبایی و مدل، شامپو کردن و حالت دادن پوست سر، رنگ کردن، صاف کردن و تکان دادن دائمی مو با محلول‌های شیمیایی، کوتاه کردن با قیچی، قیچی و تیغ، حالت دادن به شکل dreadlock و بافته و افزودن اکستنشن، تراشیدن و کوتاه کردن ریش و سبیل، تمیز کردن محل کار و ابزارهای ضدعفونی کننده، تنظیم قرار ملاقات و جمع آوری پرداخت‌ها و استفاده از کلاه گیس‌ها و تمیز کردن، رنگ، برش و مدل دادن موها را می‌توان به عنوان اموری معرفی کرد که بسته به تخصص هر فرد با مهاجرت آرایشگران به استرالیا بر عهده‌اش خواهد بود.

 

وظایف آرایشگران در استرالیا

 

بهترین روش برای مهاجرت آرایشگران به استرالیا

همان‌طور که مستحضرید، مهاجرت آرایشگران به استرالیا یکی از زیر شاخه‌های مسیر کاری به حساب می‌رود. آن دسته از افرادی که قصد دارند به هدف نهایی، یعنی اشتغال در این منطقه برسند گزینه‌های متنوعی را پیش رویشان دارند. برای موفقیت در هر یک از آنها، داشتن شروط مختلفی الزامی خواهد بود که بهتر است قبل از انتخاب نهایی پیرامونشان اطلاعات کاملی به دست آورده و با آگاهی کامل متناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم بدون شک متوجه شده‌اید که انتخاب و معرفی مسیری به عنوان بهترین روش برای مهاجرت آرایشگران به استرالیا کاری ساده نبوده و تقریباً نمی‌توان چنین کاری را برای عموم کاربران به طور یکسان انجام داد؛ اما می‌توان گفت اگر بتوانید جاب آفری از یک کارفرمای واجد شرایط دریافت کنید، از سایر رقبا بسیار به ویزا نزدیک‌تر خواهید بود.

با طی کردن روند بیان شده پس از ورود موقعیت و محل اشتغالتان مشخص بوده و از میزان درآمدی تقریباً ثابت اطمینان خاطر دارید و دیگر نیازی به طی کردن روند پیدا کردن کاری قابل قبول که نیازهایتان را برطرف کند ندارید.

 

سوالات متداول

برای مهاجرت آرایشگران به استرالیا چقدر باید سابقه کاری داشت؟

برای آن که بتوانید امتیاز سابقه کاری را در روند مهاجرت آرایشگران به استرالیا بگیرید، باید حداقل 3 سال سابقه کاری داشته باشید. البته ممکن است بخشی از این مدت بسته به صلاح دید آفیسر پرونده مورد قبول واقع نشود؛ پس بهتر است اسناد مربوط به مدت بیشتری را ارائه کنید.

کد شغلی آرایشگری چند است؟

بهتر است قبل از آن که به سراغ مهاجرت آرایشگران به استرالیا بروید، ابتدا بررسی نمایید که در سال اقدامتان این رشته در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار داشته و یا از آن حذف شده است. بهترین اقدامی که در این باره می‌توانید انجام دهید چیزی نیست جز جست و جوی کد 391111 در فهرستی که به آن اشاره کردیم.

بهترین شهرها برای مهاجرت آرایشگران به استرالیا  کدام‌اند؟

بهترین شهرها برای مهاجرت آرایشگران به استرالیا  موضوعی بسیار مهم است که به شرایط هر فرد بستگی دارد؛ اما مناطقی مانند سیدنی ملبورن و بریزبین را می‌توان به عنوان گزینه‌های اصلی بسیاری از افراد معرفی کرد. دلیل این انتخاب را می‌توان وجود فرصت‌های متنوع، درآمد مناسب و متناسب با مخارج زندگی به حساب آورد.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 22

نظر دهید

22 دیدگاه دربارهٔ «مهاجرت آرایشگران به استرالیا»

  1. سلام وقت بخیر
    برای مهاجرت از طریق آرایشگری شرایط سنی و سطح زبان انگلیسی به چه صورت است؟

    1. وحید دبیری

      سن شما باید بالای 28 سال تا 40 سال باشه که بشه براتون سابقه کار در نظر گرفت
      سطح زبان حداقل آیلتس 6

  2. آیا مدرک فوق لیسانس دانشگاه آزاد ایران مورد قبول کشور استرالیا هست؟
    درضمن چه سنی مناسب برای کار حسابداری یا حسابرسی هست؟

    1. مدارک دانشگاهی ایران مورد قبول هستش فقط باید ببینیم که سکشن یک هست مدرک شما و یا دو
      سن شما باید زیر 45 سال باشه ولی مشاغل حسابداری به دلیل شرایط خاصی که دارند و نیاز به کسب امتیاز بالا دارند باید امتیاز بالایی بدست بیارند به همین خاطر اگه وارد 40 سالگی بشین عملا نمی تونید ویزا بگیرید چون امتیاز بالایی رو از دست میدید

      1. سلام من اقا هستم ۲۲ سالمه ارایشگرم و الان ۵ سال سابقه ارایشگری دارم و از گرفتن مدرک فنس حرفه ایی۴ سال میگذره و ۲ سال پروانه کسب دارم میخواستم بدونم چیکار باید بکنم؟

  3. سلام وقت بخیر من زهره کریمی هستم ۳۸ سال دارم و۱۵ سال هست که تخصصی لاین فشیال انجام میدم و ۵ سال هم هست مدرس فنی حرفه ای هستم ولی بیمه از این شغل رد نکردم با توجه به سابقه و پیج قوی که دارم ایا میتونم اقدام کنم ایلتس ندارم ولی در صورتی که بدونم میتونم اقدام کنم سریعا واسه ایلتس شروع میکنم ممنون میشم راهنماییم کنید

  4. سلام وقتتون بخیر من ۴۲سال سن دارم و در زمینه مکاپ و تاتو مهارت لازم و دارم چطوری میتونم اقدام به مهاجرت کنم ایا شرایطش ودارم ممنونم میشم

      1. سلام من حامد رحمانی هستم ۳۳سال دارم بامدرک آرایشگری فنی و حرفه ای ارایشگری و ۵سال سابقه کار.اقدام کردم برای جواز کسب آرایشگاه مردانه چند سال پیش لطفاً راهنمایی کنید ببینم چجوری میتونم مهاجرت استرالیا بگیرم

      2. وحید دبیری

        سلام در حال حاضر این مسیر برای آرایشگرن کمی سخت شده است و باید کمی منتظر ماند تا ایالتی ها لیست جدید ارائه کنند

  5. سلام وقتتون بخیر.من ۲۴سالمه مدرک فنی ارایشگری دارم سابقمم حدودا ۳.۴سال میشه.تتو ارتیستم هستم.میشه لطف کنید شرایطو بگین برای مهاجرت

  6. سلام وقت شما بخیر
    آیا به عنوان باریستا هم میتونیم به استرالیا مهاجرت کنیم؟
    مدرک فنی حرفه ای هم دارم ازش

  7. مهرداد صادق نژاد

    سلام.خانوم بنده آرایشگر هستن و در زمینه فیبرز و پاکسازی صورت و آرایشگری مدرک دارند.مدرک دانشگاهی هم فوق دیپلم آموزش ابتدایی دارند.خودم هم لیسانس مکانیک دارم از دانشگاه علمی کاربردی ماشین سازی اراک.دوتا ابتکار ثبت نشده هم دارم. چهل سالم شده و زبان استانبولی رو کامل بلدم و انگلیسی پنجاه درصد و به آلمانی آشنایی دارم.۱۸ماه سابقه کار در شرکت اتوبوس سازی دارم و به امور فنی مثل جوشکاری تراشکاری واردم.الانم نجاری و دکور سازی میکنم و سی ان سی کار هم هستم.با توجه به عرایض بنده به کدوم کشور میتونم بی دردسر مهاجرت کنم ؟ گزینه های من اتریش آلمان و استرالیا هستند.ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

    1. وحید دبیری

      سلام شرایط شما به دلیل رشته ای که دارید بهتر از همسرتون هست
      پیشنهاد می کنم به عنوان مکانیک خودرو اقدام کنید
      فرم ارزیابی را تکمیل کنید تا در اولین فرصت مشاوران ما با شما تماس بگیرند

  8. سلام وقتتون بخیر
    من لیسانس حسابداری از دانشگاه غیر انتفاعی و فوق لیسانس مدیریت مالی از دانشگاه آزاد دارم نزدیک به 9 ساله سابقه کار دارم
    اگه مدرک CFA رو داشته باشم میتونم برای مهاجرت اقدام کنم؟

  9. سلام . خسته باشید.
    لطفا مبلغ مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا ازطریق آرایشگری رو بگید . تقریبی هم باشه کافیه. باتشکر

    1. شما چند نوع هزینه دارید یکی هزینه های ایران که شامل جمع آوری و ترجمه مدارک و همچین آزمون زبان و هزینه شرکت مهاجرتی و دومی هزینه های استرالیا که شامل هزینه سازمان ارزیاب شما و هزینه اداره مهاجرت استرالیا که به صورت دلار دریافت میشه
      باید پرونده شما بررسی بشه هرکسی هزینه متفاوتی داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین