خانه / اقامت استرالیا / اقامت کشور استرالیا از طریق ازدواج

اقامت کشور استرالیا از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج یکی از روش‌های مهاجرتی است که امروزه اکثر کشورها این امکان را برای افرادی که درخواست مهاجرت از این روش را دارند فراهم کرده‌اند. اخذ اقامت کشور استرالیا از طریق ازدواج مانند بسیاری از کشورهای دیگر از جمله روش‌های مرسوم برای مهاجرت به استرالیا است که افراد واجد شرایط مهاجرت این روش، می‌توانند از آن استفاده کنند.

دریافت ویزا و اقامت استرالیا از طریق ازدواج روش نسبتا ساده‌ای در بین سایر روش‌های مهاجرتی به این کشور است، و شروط خاصی مانند تحصیلات یا زبان و مواردی از این قبیل را ندارد. تنها نکته‌ای که در اخذ ویزای ازدواج یا نامزدی وجود دارد اثبات صحت ازدواج و یا رابطه‌ی دو نفر است، چرا که در سال‌های اخیر ازدواج‌های صوری بسیار زیاد شده است و به همین دلیل اداره مهاجرت بسیار سختگیرانه تر از سابق عمل می‌کند.

 

شرایط اخذ اقامت از طریق ازدواج

افرادی که متقاضی دریافت اقامت کشور استرالیا از طریق ازدواج هستند باید شرایط خاصی را برای اخذ ویزای این کشور داشته باشند. این شرایط مربوط به هر دو طرف است یعنی چه طرفی که مقیم استرالیا است، چه طرفی که قصد اخذ اقامت این کشور را با ازدواج دارد.

از جمله شروط اصلی درخواست ویزای ازدواج ارائه مدارکی است که اثبات کند که هدف هر دو طرف به طور واقعی ازدواج است، و هدف آن ها دریافت اقامت استرالیا برای فرد متقاضی نیست. شخصی که مقیم یا شهروند استرالیا است اسپانسر نامیده می‌شود، این فرد باید بتواند اثبات کند که می‌تواند به مدت دو سال از اقامت همسر خود در این کشور نیازهای مالی او را تامین کند. برای اقامت استرالیا از طریق ازدواج چند نوع ویزا وجود دارد که در ساب کلاس‌های مختلف هستند و شرایط اخذ هر ویزا با دیگری متفاوت است.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

انواع ویزا برای اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج

ویزاهای کشور استرالیا به 5 ساب‌کلاس تقسیم می‌شوند که این 5 ساب کلاس در سه دسته زیر جای می‌گیرند.

  • ویزای نامزدی
  • ویزای همسر به شکل موقت
  • ویزای همسر به شکل دائم

ویزای موقت ازدواج استرالیا ابتدا 2 سال اعتبار دارد، اما تحت شرایطی که روابط طرفین در این 2 سال پایدار و خوب باشد فردی که دارای ویزای موقت است می‌تواند ویزای اردواج دائم خود را دریافت کند. جهت تبدیل ویزای موقت به دائم و اخذ ویزای دائم نیز نیازی به پرداخت هزینه‌ای نیست.

در دسته ویزای موقت دو ساب‌کلاس و در دسته ویزای دائم نیز دو ساب کلاس دیگر قرار می‌گیرند که شامل موارد زیر هستند:

  • ویزای شماره 300 که به ویزای نامزدی معروف است
  • ویزای شماره 309 که ویزای همسر و ویزای موقت است و به ویزای مشروط معروف است
  • ویزای شماره 100 که ویزای همسر و ویزای دائم است
  • ویزای 801 که این ویزا نیز ویزای همسرو ویزای دائم است
  • ویزای 820 که ویزای همسر است و ویزای موقت است

جهت کسب دقیق‌ترین اطلاعات در زمینه ویزای ازدواج استرالیا به لینک مربوطه مراجعه فرمایید. در ادامه ما شرایط هر یک از انواع این ویزاها را برای شما توضیح می‌دهیم.

 

ویزای نامزدی استرالیا چیست؟

 

ویزای سابکلاس 300 استرالیا (ویزای نامزدی استرالیا)

ویزای نامزدی استرالیا یکی از زیر مجموعه‌های ویزای ازدواج در استرالیا است که برای افرادی صادر می‌شود که نامزد و یا همسر آینده آن‌ها از شهروندان و یا مقیمان استرالیا، و یا از اتباع نیوزیلند باشد. نکته‌ای که در رابطه با این ویزا وجود دارد این است که شرایط آن نسبت به ویزای ازدواج سخت‌تر است و اداره مهاجرت نظارت دقیق‌تری بر آن دارد.

این ویزا در یک بازه زمانی خاص معتبر است و اعتبار آن محدود به 9 ماه می‌باشد. اداره مهاجرت استرالیا افرادی را که قصد دریافت این ویزا را دارند ملزم می‌کند که شرایط خاصی را رعایت کنند. فردی که با ویزای نامزدی اقامت استرالیا را دریافت کرده است باید در طی بازه‌ی 9 ماهه‌ای که ویزای او مهلت دارد برای ازدواج به شکل رسمی اقدام کند.

نکته قابل توجه اینجاست که نیازی نیست ازدواج حتما در خاک استرالیا صورت بگیرد، و در صورتی که طی 9 ماه ازدواج صورت نگیرد متقاضی باید بلافاصله به کشور خود باز گردد، اما در صورتی که طرفین قبل از به پایان رسیدن 9 ماه به طور رسمی ازدواج کنند، فرد متقاضی می‌تواند برای دریافت ویزای دائم خود به عنوان همسر اقدام کند.

برای اقدام جهت ویزای دائم و عدم اجبار به بازگشت به کشور خود بعد از گذشت 9 ماه فرد متقاضی باید مدارک لازم که اثبات می‌کند او با اسپانسر ازدواج کرده است را به اداره مهاجرت ارائه دهد، تا بتواند مراحل بعدی اقامت دائم استرالیا را انجام دهد. از الزامات دیگر ویزای نامزدی این است که نامزد فرد متقاضی باید حمایت مالی او را به عهده بگیرد.

 

ویزای سابکلاس 309 استرالیا (ویزای موقت یا ویزای مشروط)

ویزای 309 استرالیا مخصوص متقاضیانی است که در زمان درخواست اقامت در خارج از استرالیا زندگی می‌کنند، یعنی در واقع این موضوع از شروط اخذ این ویزا می‌باشد. این ویزا به کسانی تعلق می گیرد که با یک فرد مقیم یا شهروند استرالیا ازدواج کرده باشند یا با او زندگی کنند.

ویزا سابکلاس 309 استرالیا مشروط است یعنی به متقاضیان اجازه می‌دهد که بتوانند به طور موقت در استرالیا زندگی کنند. البته در صورتی که فرد متقاضی در طی اقامت موقت خود شرایط لازم را کسب کند می‌تواند این ویزا را به ویزای دائمی ساب کلاس 100 تبدیل کند.

اغلب گفته می‌شود که ویزای 309 اولین قدم برای دریافت ساب‌کلاس 100 است و مستقیما به دریافت ویزای شریک دائم منتهی می‌شود. البته مدت زمان رسیدگی به پرونده افراد متقاضی متفاوت است، و زمان رسیدگی به پرونده افرادی که در زمان اقدام در از داخل خود استرالیا اقدام می‌کنند طولانی‌تر است.

 

ویزای سابکلاس 100 استرالیا (ویزای دائم)

این نوع از ویزا ویزای دائم اقامت در کشور استرالیا است برای شخصی که با یک شهروند یا مقیم این کشور ازدواج کرده یا با او زندگی می‌کند. با دریافت ویزای ساب‌کلاس 100 شما به طور دائم می‌توانید در این کشور مقیم شوید. قبل از آن شما باید ساب‌کلاس 309 که موقت است را داشته باشید.

با دریافت ویزای شماره 100 شما می‌توانید به کار و تحصیل در این کشور مشغول شوید که البته این مزایا را در ویزای ساب‌کلاس شماره 309 استرالیا نیز دارید اما با دریافت سابکلاس 100 شما می‌توانید در صورت واجد شرایط بودن برای شهروندی اقدام کنید و برای بستگان خود که شرایط مهاجرت را دارند نیز اسپانسر شوید. از مزایای خیلی خوب این ویزا این است که شما با دریافت ویزای شماره 100 از بیمه تامین اجنماعی نیز برخوردار می‌شوید.

 

ویزای 801 استرالیا

 

ویزای سابکلاس 820 استرالیا ( این ویزا نیز موقت است)

این ویزا نیز مانند ویزای شماره 309 موقت است تفاوت آن با ساب کلاس 309 این است با این تفاوت که در زمان درخواست شما باید در خاک استرالیا حضور داشته باشید. این ویزا نبز امکان تبدیل به ویزای دائم را دارد اما نه ویزای دائم شماره 100 بلکه 801.

یعنی اگر شما ویزای موقت ساب کلاس 820 را داشته باشید قدم اول و پیش نیاز برای دریافت ساب کلاس دائمی 801 را برداشته‌اید. این ویزا نیز مانند شماره 309 به شما اجازه کار و تحصیل و استفاده از خدمات درمانی را می‌دهد.

 

ویزای سابکلاس 801 استرالیا (ویزای دائم)

این ویزا نیز مانند سابکلاس 100 یک نوع ویزای دائم است و برای شخصی است که همسر یا شریک زندگی یک شهروند یا مقیم استرالیا باشد. این ویزا معمولا فقط برای افرادی است که در حال حاضر دارای ویزای شریک موقت سابکلاس 820 هستند. در این سابکلاس همانند ساب‌کلاس شماره 100 افراد متقاضی می‌توانند در صورتی که شرایط لازم برای آن ها مهیا بود، برای شهروندی اقدام کنند و برای بستگان خود که شرایط مهاجرت را دارند نیز اسپانسر شوند. از مزایای خیلی خوب این ویزا نیز بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی است دقیقا مثل ساب کلاس 100.

 

قوانین اخذ اقامت از طریق ازدواج

تمامی مسائل مهاجرتی و اخذ اقامت اغلب دارای قوانین و شرایطی هستند که به نسبت نوع مهاجرت این قوانین متغییر است. از جمله قوانین اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سن طرفین باید بالای 18 سال باشد، اگر 18 سال نباشد والدین باید اسپانسر او باشند
  • اسپانسر در حالت همسر بودن متعهد می‌شود که تا 2 سال نیازهای اولیه زندگی همسرش را تامین می‌کند و او را حمایت مالی می‌کند که این موضوع در ماجرای ویزای نامزدی 9 ماه است
  • اگر اسپانسر در 5 سال گذشته اسپانسر شخص دیگری بوده باشد نمی‌تواند مجددا اسپانسر شود مگر در شرایطی خاص
  • زوجین باید مدارک کامل از صحت ازدواج خود ارائه دهند مدارکی از قبیل سند ازدواج، عکس، فیلم و یا حتی هادت دوستان و اطرافیان
  • طرفبن باید 12 ماه قبل از ددرخواست با هم آشنایی داشته باشند و 6 ماه قبل از ارسال درخواست ازدواج کرده باشند یا زندگی مشترک داشته باشند
  • متقاضی اجازه کار و تحصیل بعد از اخذ ویزا را دارد و این خود شامل مزایای این کشور است

به طور کلی می‌توان گفت اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج نسبت به سایر روش های اخذ اقامت این کشور نسبتا ساده تر است، چرا که ویزاهای متفاوتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است کافی است که متقاضی شرایط مورد نظر را داشته باشد تا بتواند برای اخذ ویزای خود و مهاجرت اقدام کند.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین