خانه / مهاجرت به استرالیا / هزینه مهاجرت به استرالیا در سال 2023

هزینه مهاجرت به استرالیا در سال 2023

استرالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد میان مهاجران به حساب می‌رود. اگر شما هم قصد دارید آن را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنید، توصیه می‌کنیم با موارد مختلفی پیرامون مسیر پیش رو و آنچه که در انتظارتان است اطلاعاتی به دست آورید. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که قبل از انتخاب ویزا و در کل تصمیم گیری باید با آن آشنایی داشته باشید، هزینه‌های مهاجرت به استرالیا است.

در همین ابتدا در مورد موضوع بیان شده باید بگوییم که مخارج مختلفی در کنار یکدیگر مبلغ نهایی را برای این کار تعیین می‌کنند. آیا بیان این مسئله کنجکاوی شما را برانگیخته است؟ در این صورت توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب از سازمان مهاجرتی سلکت ویزا با ما همراه باشید.

در ادامه بخش‌هایی را مشاهده خواهید کرد که در هر یک از آنها اطلاعاتی پیرامون انواع هزینه‌های مهاجرت به استرالیا قرار داده‌ایم. قبل از آن که به سراغ مطالعه آنها بروید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که مبالغ و داده‌های بیان شده به صورت سالانه ممکن است تغییر کنند؛ پس برای به روز بودن سری هم به سایت اداره مهاجرت بزنید و یا با مشاوران ما در تماس باشید.  

بررسی هزینه‌های مهاجرت به استرالیا در سال 2023

می‌توان با اطمینان عنوان کرد یکی از اولین سوالاتی که برای هر مهاجر پیش می‌آید این است که هزینه مهاجرت به استرالیا چقدر است و این موضوع می‌تواند به طور مستقیم در مهاجرت یک فرد به استرالیا تاثیر بگذارد.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

شما از هرطریقی که قصد مهاجرت به استرالیا را داشته باشید نیاز به صرفه هزینه دارید و این مبلغ می‌تواند شامل هزینه‌های دولتی استرالیا و همچنین وکیل، بلیت هواپیما و غیره، در نتیجه باید آماده صرف این مبالغ باشید؛ اما دانستن این نکته بسیار مهم است که نوع ویزای شما می‌تواند در میزان هزینه‌ها تاثیر بگذارد به عنوان مثال هزینه مهاجرت به استرالیا از طریق ویزا تحصیلی به نسبت ویزای کاری و یا سرمایه گذاری بسیار متفاوت است.

ما در ادامه این مقاله و برای کمک به شما عزیزان در راستای آشنایی با موارد بیان شده، بخش‌هایی را به هر یک از آنها اختصاص داده‌ایم و سعی کرده‌ایم از اطلاعاتی به روز و قابل اطمینان برای تکمیلشان استفاده نماییم.

 

هزینه ویزای استرالیا

 

هزینه ویزای استرالیا

همان‌طور که می‌دانید، بررسی اسناد و مدارک ارائه شده در پرونده پروسه‌ای زمان بر خواهد بود و آفیسری باید بر روی کیس شما کار کند تا نظر نهایی‌اش را به عنوان تصمیم سازمان بیان شده اعلام نماید. دولت برای آن که بخشی از مخارج این روند را تامین نماید و اطمینان حاصل کند درخواست ارائه شده جدی است، مبالغی را از متقاضیان دریافت می‌کند که بخشی از هزینه مهاجرت به استرالیا می‌باشند.

هر فرد ملزم است رقمی که برای مجوز اقامتی مد نظرش تعیین شده را بپردازد و رسید پرداخت آن را هنگام ثبت درخواست ارائه دهد؛ در غیر این صورت به پرونده‌اش رسیدگی نمی‌شود. در ادامه همین بخش جدولی را مشاهده خواهید که اطلاعاتی کلی و خلاصه را در دل آن جای داده‌ایم.

اگر به دنبال اطلاعات تکمیلی در این زمینه هستید، بخش‌های اختصاصی هر یک از مجوزهای اقامتی را مطالعه نماید. به دلیل آن که مسیرهای کاری، سرمایه گذاری و والدین ساب کلاس‌های متنوعی دارند، قسمت‌هایی را برای هر یک از آنها در ادامه قرار داده‌ایم. در انتها باید بیان کنیم مبالغی که بیان خواهند شد فقط برای متقاضی اصلی هستند.

 

نوع ویزاهزینه ویزای متقاضی اصلیهزینه ویزای همراه بالای ۱۸ سالهزینه ویزای همراه پایین ۱۸ سال
ویزای دائم مهارت(Skill Worker)4.240 دلار استرالیا2.120 دلار استرالیا1.060 دلار استرالیا
ویزای دانشجویی (سابکلاس 500)650 دلار استرالیا485 دلار استرالیا160 دلار استرالیا
ویزای سرمایه‌گذاری (سابکلاس 188)6.270 دلار استرالیا3.135 دلار استرالیا1.565 دلار استرالیا
ویزای موقت فارغ التحصیلان دانشگاه تهران و امیرکبیر425 دلار استرالیا210 دلار استرالیا105 دلار استرالیا
ویزای ازدواج8.085 دلار استرالیا4.045 دلار استرالیا2.025 دلار استرالیا
ویزای والدینبسته به نوع ویزا متفاوت می‌باشدبسته به نوع ویزا متفاوت می‌باشدبسته به نوع ویزا متفاوت می‌باشد

 

هزینه مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از اقدامات پرطرف‌داری به حساب می‌رود که هر ساله برای انجام آن در یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا، به دنبال گرفتن ویزای مربوط به آن هستند. آیا شما هم قصد دارید از این مسیر استفاده نمایید و به دنبال آشنایی با هزینه مهاجرت به استرالیا از طریق این مجوز اقامتی هستید؟ در این صورت باید بدانید که انواع ساب کلاس مانند ویزای 188 محبوبیت بیشتری نسبت به سایر گزینه‌ها دارند.

اگر بخواهیم در مورد مسیرهای زیر مجموعه‌های این ویزا صحبت کنیم باید به Business Innovation stream، Investor stream، Significant Investor stream، Business Innovation Extension stream، Significant Investor Extension stream، Premium Investor stream و Entrepreneur stream اشاره داشته باشیم. بررسی درخواست مواردی که بیان کردیم به ترتیب 9450، 9450، 13860، 1135، 1135، 9455 و 6395 دلار هزینه خواهد داشت.

هزینه مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کاری

همان‌طور که بسیاری از شما عزیزان می‌دانید، بازار کاری کشور مورد بحث وضعیت بسیار مناسبی دارد؛ به همین سبب افرادی با سطح تخصص قابل قبول در زمینه‌های مختلف سعی دارند با ورود به آن زندگی‌ای با شرایط رفاهی ایده آل برای خود و اعضای خانواده‌شان فراهم نمایند. اداره مهاجرت برای آن که بتواند نیازهای داخلی خود را به بهترین نحو ممکن تامین نماید، ساب کلاس‌های مختلفی را در این زمینه طراحی کرده است.

اگر بخواهیم برخی از پرطرف‌دارترین آنها را معرفی نماییم باید به 189، 190 و 491 اشاره داشته باشیم. آیا به دنبال آن هستید تا با هزینه مهاجرت به استرالیا از طریق موارد بیان شده آشنایی پیدا کنید؟ در این صورت باید بگوییم که مبلغ تعیین شده برای تمامی آنها یکسان و برابر با 4640 دلار است.

هزینه مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای والدین

ویزای والدین برای آن دسته از افرادی مناسب است که قصد دارند به فرزند یا فرزندان خود در کشور مورد بحث  ملحق شوند. این مسیر مهاجرتی دارای ساب کلاس‌های مختلفی است که از جمله آنها می‌توان به 173،143،884، 864، 804 و 870 اشاره داشته باشیم.

هر یک از مواردی که بیان کردیم، دارای پیش نیازها و روندی متفاوت هستند؛ همین موضوع باعث شده بسته به مسیری که باید پشت سر بگذارید مدت زمان پاسخگویی به درخواست‌ها و هزینه مهاجرت به استرالیا در هر یک از آنها متفاوت است. به ترتیب می‌توان گفت مخارج بررسی درخواست در ساب کلاس‌های فوق 33895، 48365، 32340، 48365، 4990 و 5735 یا 11470 دلار است.

هزینه وکیل مهاجرت استرالیا

شما در پروسه مهاجرت ملزم به استفاده از وکیل مهاجرت استرالیا نیستید اما بسیاری از متقاضیان ترجیح می‌دهند تا با استفاده از یک وکیل مورد تایید ریسک پرونده خود را کاهش دهند تا بتوانند بهترین مسیر را انتخاب کنند.

در زمینه حق الوکاله نرخ دقیق و مشخصی موجود نمی‌باشد و هر وکیلی قیمت‌های مشخصی دارد، برخی از وکلا حق الوکاله خود را به صورت دلاری دریافت می‌کنند و برخی به صورت ریال که ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از اقدام برای عقد قرارداد ابتدا با چند دفتر مهاجرتی که به صورت تخصصی در زمینه مهاجرت به استرالیا فعالیت دارند و همچنین زیر نظر مستقیم وکیل رسمی مهاجرت به استرالیا در حال فعالیت می‌باشند در تماس باشید و بعد از تحقیق در این زمینه اقدام به عقد قرار داد کنید.

 

هزینه وکیل مهاجرت استرالیا

 

هزینه ترجمه مدارک شما برای مهاجرت به استرالیا

یکی از مواردی که هر متقاضی باید انجام دهد ترجمه‌ی اسناد و مدارک می‌باشد. سوالی که اکثر متقاضیان ویزاهای اسکیل ورکر و هم چنین ویزاهای سرمایه گذاری از ما می‌کنند هزینه‌های مورد نیاز برای ترجمه مدارک می‌باشد.

شما برای ترجمه اسناد و مدارک خود دو انتخاب را دارید یک استفاده از مترجم ناتی، دو استفاده از مترجم رسمی دادگستری که ما مترجمان ناتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم چرا که مترجم ناتی دست کم 30% قیمت کمتری نسبت به مترجم رسمی دادگستری دریافت می‌کند البته مترجمان ناتی فقط مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا می‌باشند. برای این منظور توصیه می‌کنیم به صفحه تخصصی ترجمه ناتی مراجعه کنید تا از هزینه‌های ترجمه ناتی مطلع شوید.

هزینه ارزیابی مدارک برای ویزاهای کاری

همان طور که می‌دانید افرادی که قصد اخذ ویزاهای اسکیل ورکر و یا همان ویزاهای کاری استرالیا را دارند باید در ابتدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را ارزیابی کنند که این مسئولیت بر عهده سازمان‌های ارزیاب مدارک استرالیا است که برای این کار هم تعداد زیادی سازمان توسط اداره مهاجرت استرالیا مشخص شده است.

این سازمان‌ها برای ارزیابی و معادل سازی مدارک شما هزینه‌ای را به صورت دلار از شما دریافت می‌کنند. تعدادی از اصلی‌ترین سازمان‌های ارزیاب استرالیا را برای شما با هزینه آنها ارائه می‌کنیم هرچند که این هزینه ها هرساله تغییرات کمی را می کند.

 

سازمان مهندسین استرالیا (بیشتر مشاغل مهندسی)825 دلار استرالیا
انجمن کامپیوتر استرالیا (مشاغل مرتبط با کامپیوتر)530 دلار استرالیا
موسسه مدیریت استرالیا (مشاغل مدیریتی)750 دلار استرالیا
سازمان TRA (مشاغل فنی و حرفه ای)795 دلار استرالیا
سازمان VetAssess (مشاغل گوناگون دیگر)962 دلار استرالیا

هزینه های حسابرسی و ارزشیابی اموال

یکی از هزینه‌های مهاجرت به استرالیا برای متقاضیانی که قصد مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری استرالیا را دارند، هزینه‌های حسابرسی و ارزیابی اموال می‌باشد که باید توسط یک کارشناس رسمی و مورد تایید دادگستری انجام شود که براساس میزان دارایی ادعا شده از طرف شما متفاوت می‌باشد.

پیشنهاد می کنیم در این رابطه با کارشناسان خود حتما مشورت کنید تا به این شکل فقط میزان دارایی مورد نیاز شما را مشخصص کنند و به این شکل هزینه ارزیابی بالایی را پرداخت نکنید.

 

هزینه انواع ویزاهای استرالیا

 

هزینه مدارک زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا

همان طور که می‌دانید شما برای اخذ اقامت دائم استرالیا نیاز به مدرک زبان دارید. برای مثال شما در ویزای کاری راهی جز اخذ مدرک زبان ندارید و یا در ویزای سرمایه گذاری هم دو مسیر را پیش روی خود دارید یا ارائه مدرک زبان و یا اینکه بعد از ورود به استرالیا پرداخت حدودا 10هزار دلار جهت شرکت در دوره‌های آموزش زبان که هر دو مسیر دارای هزینه می‌باشد.

تا به این جا به این موضوع پی بردیم که ما برای اخذ اقامت استرالیا نیاز به نمره و مدرک زبان داریم و در مقاله‌ای با عنوان زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا به صورت مفصل در مورد انواع آزمون‌های زبان مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا صحبت کردیم.

شما برای اخذ مدرک زبان نیاز به پرداخت هزینه‌هایی دارید اگر مدت زمان و هزینه‌هایی که برای مطالعه زبان صرف می‌کنید را در نظر نگیریم باید برای یک آزمون زبان مانند آیلتس هزینه ای در حدود 14 میلیون تومان پرداخت کنید و دیگر آزمون‌ها نیز هزینه‌هایی دارند. هرچند که اکثر متقاضیان آزمون pte را انتخاب میکنند و تقریبا با آیلتس هم قیمت است با باوجود اینکه در ایران برگزار نمیشود.

هزینه تست پزشکی برای استرالیا

اداره مهاجرت استرالیا نیز تعدادی از مراکز مورد تایید خود را در کشور‌های مختلف معرفی کرده است که در ایران نیز تعدادی وجود دارد. هزینه تست پزشکی در حال حاضر حدود 2 ت 3 میلیون تومان می‌باشد البته این مبالغ در سال 1401 می‌باشد و باید انتظار داشته باشید قیمت‌ها تغییر کرده باشد.

هزینه ثبت اطلاعات بیومتریک برای استرالیا

بسته به شرایط افراد، برخی از آنها باید برای گرفتن ویزا اطلاعات بیومتریک خود را ثبت نمایند که این اقدام مخارجی را به همراه خواهد داشت. برای آن که این کار را انجام دهید، باید به یکی از دفاتر شرکت VFS با تعیین وقت قبلی مراجعه نمایید.

طبق آخرین اطلاعات موجود در سایت مجموعه بیان شده افرادی که می‌خواهند اطلاعات بیومتریک خود را در دفتر تهران ثبت نمایند، باید 41 یورو به صورت نقدی هنگام مراجعه به آفیس برای این کار همراه داشته باشند. آیا قصد دارید با اعضای خانواده خود مهاجرت کنید و برایتان سوال شده که آنها هم ملزم به طی کردن این روند هستند یا خیر؟ در این صورت توصیه می‌کنیم با مشاوران سازمان مهاجرتی سلکت ویزا برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در ارتباط باشید.

هزینه هواپیما و اسکان در استرالیا

این مرحله هرچند که هزینه‌ای را دارد ولی در مرحله‌ای می‌باشد که متقاضی اطمینان از مهاجرت خود دارند و میداند آخرین هزینه‌های اوست. بلیت هواپیما برای هر نفر چیزی در حدود 50 تا 60 میلیون تومان می‌باشد و هزینه‌های زندگی و اسکان در استرالیا بستگی به موقعیت مکانی شما دارد زیرا هزینه‌های اجاره خانه در دو شهر سیدنی و داروین کاملا متفاوت می‌باشد.

هزینه زندگی در استرالیا

تا به اینجا دسته بندی‌های مختلفی که مربوط به هزینه مهاجرت به استرالیا بودند را مورد بررسی قرار دادیم. از آنجایی که بسیاری از افراد با مخارج شروع زندگی در کشور مورد بحث آشنایی ندارند و نمی‌دانند اقدامات مختلف چقدر برایشان خرج خواهد داشت، لازم دیدیم توضیحاتی را هم پیرامون این موضوع ارائه دهیم.

همان‌طور که می‌دانید، بسته به تعداد اعضای خانواده، سبک زندگی و سلایق فردی مبالغ مورد نیاز برای امور مختلف متفاوت خواهند بود. برای آن که اطلاعاتی کاربردی پیرامون این موضوع در اختیارتان قرار دهیم، در ادامه جداولی را آورده‌ایم که با استفاده از آنها می‌توانید این بخش از هزینه مهاجرت به استرالیا را برای خود تخمین بزنید؛ پس مطالعه‌شان را از دست ندهید.

 

[irp posts=”21504″ ]

 

رستورانمیانگین هزینه‌هابازه تغییرات قیمت‌ها
صرف یک وعده غذایی در رستورانی ارزان25.00 A$15.00-50.00
صرف سه وعده غذایی در رستوانی معمولی برای دو نفر120.00 A$75.00-239.00
مک میل در مک دونالد یا غذای ترکیبی مشابه15.00 A$12.00-16.00
کاپوچینو معمولی5.19 A$4.00-7.50
نوشابه کوچک3.87 A$3.00-5.00
آب معدنی کوچک3.31 A$2.50-4.50

 

اقلام سوپر مارکتیمیانگین هزینه‌هابازه تغییرات قیمت‌ها
یک لیتر شیر معمولی2.26 A$1.30-3.80
یک قرص نان 500 گرمی3.40 A$1.83-6.25
یک کیلو گرم برنج3.25 A$1.40-5.00
12 عدد تخم مرغ5.65 A$3.50-9.30
یک کیلو گرم پنیر محلی13.78 A$8.00-38.00
یک کیلو گرم فیله مرغ12.49 A$8.00-18.00
یک کیلو گرم گوشت فرمز21.95 A$12.00-37.00
یک کیلو گرم سیب4.86 A$3.00-6.25
یک کیلو گرم موز3.83 A$2.50-6.61
یک کیلو گرم پرتقال4.37 A$2.00-8.75
یک کیلو گرم گوجه فرنگی7.10 A$3.00-10.00
یک کیلو گرم سیب زمینی3.61 A$1.75-5.90
یک کیلو گرم پیاز3.12 A$1.99-4.90
آب معدنی بزرگ2.60 A$0.90-5.00

 

حمل و نقل میانگین هزینه‌هابازه تغییرات قیمت‌ها
بلیط یک سفره محلی4.50 A$3.00-7.00
بلیط ماهانه171.30 A$100.00-247.23
تعرفه عادی تاکسی4.60 A$3.60-8.00
هر کیلومتر استفاده از تاکسی2.19 A$1.84-4.00
استفاده از تاکسی با یک ساعت انتظار56.40 A$38.58-85.00
هر لیتر بنزین1.99 A$1.70-2.40

 

خرید کفش و لباسمیانگین هزینه‌هابازه تغییرات قیمت‌ها
1 شلوار جین120.74 A$60.00-169.00
1 لباس تابستانی79.66 A$30.00-139.00
1 جفت کفش نایک مخصوص دویدن172.85 A$99.00-259.00
1 جفت کفش چرم مجلسی مردانه193.24 A$90.00-295.00

 

اجاره ماهانه آپارتمانمیانگین هزینه‌هابازه تغییرات قیمت‌ها
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر2,315.76 A$1,500.00-3,260.00
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر1,819.68 A$1,200.00-2,500.00
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر3,758.40 A$2,400.00-6,596.32
آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر2,685.88 A$2,000.00-4,038.51

 

کلام پایانی

هزینه مهاجرت به استرالیا یکی از موضوعات مهمی به حساب می‌رود که قبل از انتخاب این کشور به عنوان مقصدی نهایی، باید با آن آشنایی تقریباً کاملی پیدا می‌کردید. برای آن که داده‌هایی کاربردی و به روز پیرامون این مسئله در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، سعی کردیم از سایت اداره مهاجرت و یا سایر منابع معتبر استفاده نماییم.

اگر پس از مطالعه قسمت‌های فوق به این نتیجه رسیدید که هزینه مهاجرت به استرالیا برای شما مقرون و به صرفه است و می‌توانید به راحتی از پس پرداخت آن بر بیایید، توصیه می‌کنیم به سراغ سایر گام‌های پیش رو برای گرفتن ویزایی مناسب بروید. آیا هنوز در انتخاب ویزای مناسب یا سایر گام‌ها دچار مشکل هستید؟ در این صورت توصیه می‌کنیم با مشاوران سازمان مهاجرتی سلکت ویزا در ارتباط باشید و یا از مطالب قرار داده شده در سایت این مجموعه استفاده نمایید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 4

نظر دهید

4 دیدگاه دربارهٔ «هزینه مهاجرت به استرالیا در سال 2023»

    1. سلام
      استرالیا از طریق خرید ملک اقامت نمیده بهتره روی مسیر ویزای 188 استرالیا مطالعه داشته باشید مسیر مناسبی هستش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین