شغل رانندگی در استرالیا

مهاجرت به استرالیا و اشتغال در آن را می‌توان به عنوان اهدافی به حساب آورد که متخصصان زمینه‌های مختلف به دنبال روشی مناسب برای رسیدن به آن هستند. شغل رانندگی در استرالیا، یکی از مواردی است که منابع بسیار اندکی به بررسی آن پرداخته‌اند. اگر شما عزیزان در این زمینه تخصص دارید و می‌خواهید پس از مهاجرت به ادامه فعالیت در آن بپردازید، بهتر است با جنبه‌های مختلفش آشنایی پیدا کنید. سازمان مهاجرتی سلکت ویزا برای یاری رساندن به شما عزیزان در این راستا، مشاغل رانندگی تریلی، تاکسی و لیفتراک را برای معرفی انتخاب کرده است. در صورتی که به زمینه‌های بیان شده علاقه‌مند هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

رانندگی تریلی در استرالیا

اگر به دنبال آن هستید تا پس از مهاجرت به کشور بیان شده در شغل رانندگی تریلی فعالیت کنید، بهتر است در مورد وظایف، زمینه‌های شغلی آن، میزان درآمد، نسبت جنسی فعالان، سهم صنایع مختلف در استخدام این دسته از متخصصان و نسبت اشتغال کل افراد در ایالت‌ها اطلاعاتی به دست آورید. از آنجایی که در ایران و تمامی کشورهای جهان برای فعالیت در این عنوان شغلی افراد ملزم به اخذ گواهینامه‌هایی خاص هستند، دور از انتظار نیست که دولت استرالیا نیز چنین قوانینی را وضع کرده باشد.

بر اساس آنچه که  در مطلب گواهی نامه رانندگی در استرالیا بیان کردیم می‌توان گفت، بسته به نوع وسیله نقلیه‌ای که قصد راندن و کار با آن را دارید، باید از میان یکی از انواع LR، MR، HR و HC یکی را اخذ کرده باشید. شاید برای شما این پرسش به وجود آمده باشد که در صورت داشتن گواهینامه ایرانی مناسب، باز هم باید در این کشور در آزمون‌ها و کلاس‌های مختلف شرکت کرد؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم بله. آشنایی با قوانین محلی یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر فرد به شمار می‌روند. اگر قبلاً به عنوان راننده میکسر سیمان، متراکم کننده یا ماشین حمل زباله، هاولپاک و یا کامیون چوب بری ایفای نقش کرده‌اید می‌توانید زمینه تخصصی خود را در پیش بگیرید.

 

رانندگی تریلی در استرالیا

 

وظایف و توانایی‌های مورد نیاز شغل رانندگی تریلی در استرالیا

 ابتدا لازم به ذکر است که برای فعالیت در این حیطه به غیر از گواهی نامه نیاز به ارائه مدارکی خاص از قبیل داشتن سابقه کاری نخواهید داشت و بیشتر توانایی‌های فردی مورد توجه قرار می‌گیرند.

جا به جایی و قرار دادن وسیله نقلیه در محلی مناسب برای بارگیری، بارگیری و تخلیه آن با استفاده از دستگاه‌های بالابر، جرثقیل و اوج گیر، رعایت الزامات ایمنی، بررسی منظم سلامت و کیفیت خودرو به منظور اطمینان حاصل کردن از امن بودن رانندگی با آنها، تخمین وزن برای مطابقت محدودیت‌های بار و توزیع ایمنش، پوشش دهی ایمن کالاها پس از انبار به منظور جلوگیری از آسیب دیدنشان و بررسی اسناد بارگیری، وضعیت کالا و اخذ گواهی تحویل را می‌توان به عنوان برخی از وظایف اصلی افراد شاغل در این زمینه به حساب آورد.

زیر مجموعه‌های شغل رانندگی تریلی در استرالیا

تا اینجا به صورت کلی در ارتباط با شغل رانندگی در استرالیا آن هم در زمینه ماشین‌های و ابزار آلات سنگین پرداختیم. ANZSCO دسته کلی 7331 است و رانندگان کامیون عمومی، سوخت رسان هواپیما، رانندگان تانکر، رانندگان کامیون یدک کش و رانندگان جابه‌جایی مبلمان با کدهای 733111، 733112، 733114، 733115 و 733113 سایر زیر مجموعه‌های این حرفه هستند. داشتن سلامت جسمی به خصوص در بینایی یکی از اصلی‌ترین الزاماتی به شمار می‌رود که برای اطمینان حاصل کردن از به وجود نیامدن مشکلات مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تقریباً می‌توان گفت 137200 نفر در ایالت‌های مختلف کشور مورد بحث در این موقعیت مشغول به کار هستند که 87 درصد آنها به صورت تمام وقت فعالیت می‌کنند. با توجه به 3 درصدی بودن سهم بانوان از این جمعیت شاغلین، نمی‌توان رانندگی تریلی در استرالیا را موقعیتی مناسب برای آنها به حساب آورد.

 

[irp posts=”10962″ ]

 

درآمد و ساعات کاری شغل رانندگی کامیون در استرالیا

همان‌طور که در قسمت قبل بیان کردیم، تقریباً 87 درصد از افراد فعال در این زمینه به صورت تمام وقت کار می‌کنند. نرخ اشتغال تمام وقت برای تمامی مشاغل تقریباً 66 درصد است که بر همین اساس می‌توان گفت، ساعات کاری رانندگان (55 ساعت) بیشتر از سایر مشاغل (44  ساعت) است. این میزان فعالیت در طول هفته بدون شک باید با تامین درآمدی مناسب نیز همراه باشد.

در ارتباط با این موضوع می‌توان گفت این قشر به طور میانگین در هر ساعت چیزی بالغ بر 32.37 دلار در آمد دارند. اگر به دنبال حقوق بیشتری هستید، بهتر است به برخی مناطق خاص نظیر Mackay کوئینزلند (42.86 دلار)، پرت استرالیای غربی (42.34 دلار)، بریزبن (33.50دلار) کوئینزلند و سیدنی (33 دلار) مراجعه کنید.

 

شغل رانندگی تاکسی در استرالیا

 

شغل رانندگی تاکسی در استرالیا

رانندگی تاکسی در استرالیا یکی از مشاغلی به حساب می‌رود که بسیاری از افراد به دنبال شروع فعالیت در آن هستند تا بدون داشتن تبحر در زمینه‌ای خاص، بتوانند مخارج خود را تامین کنند. اگر شما عزیزان نیز قصد دارید تا برای رفع نیازهای خود به این مسیر وارد شوید، بهتر است با مواردی نظیر میزان درآمد، وظایف و ساعات کاری آن آشنایی پیدا کنید.

در ارتباط با وظایف و تسک‌های رانندگان تاکسی باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که علاوه بر رساندن مسافر به مقصد، آنها باید در مکان‌هایی خاص برای سوار و پیاده کردن مسافران و وسایلشان توقف کنند، روشنایی و سیستم گرمایش و تهویه را برای استفاده آماده نگهدارند، از رعایت قوانین راهنمایی رانندگی برای اطمینان از امنیت مسافر به صورت کامل تبعیت کنند و سعی داشته باشند به موقع به مقصد برسند.

ساعت کاری و میزان حقوق شغل رانندگی تاکسی در استرالیا

 تقریباً 63 درصد از فعالان این حیطه به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند که این تا حدود زیادی به میانگین کل نزدیک است. بر همین اساس نیز می‌توان گفت، رانندگان تاکسی تمام وقت در استرالیا  چیزی در حدود 49 ساعت در هفته به اشتغال می‌پردازند. با بیان این مسائل شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که میزان درآمدی که به ازای فعالیتی تقریباً برابر با سایر زمینه‌های کاری حاصل خواهد شد چقدر است؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم با ورود به این زمینه درآمد میانگین هر فرد چیزی در حدود 54000 دلار در سال است. با توجه به این موضوع می‌توان عنوان کرد این اشخاص درآمدی متوسط برای گذران زندگی بی دردسر و معمولی به دست خواهند آورد. در ارتباط با نسبت جنسی فعالان بخش مورد بحث از سیستم حمل و نقل باید عنوان کنیم که آقایان با 96 درصد در اکثریت هستند. در ادامه همین بخش جدولی را مشاهده خواهید کرد که در آن نسبت شاغلین بر اساس سن مشخص شده است.

 

بازه سنیرانندگان تاکسیمیانگین تمامی مشاغل
15-190.05.0
20-242.29.3
25-3425.722.9
35-4419.522.0
45-5420.821.6
55-5911.29.0
60-6410.56.0
65 و بیشتر10.04.2
سن میانگین4640

 

شغل رانندگی لیفتراک در استرالیا

اگر قصد دارید تا به عنوان راننده لیفتراک در استرالیا مشغول به کار شوید، به مانند هدایت ماشین‌های سنگین باید مهارت‌های خاصی را داشته باشید. در ارتباط با این موضوع باید بیان کنیم که شاغلان این حیطه حتی با داشتن گواهینامه مرتبط ایرانی، ملزم هستند تا در نهایت دوره‌های مختلفی را در کشور مقصد سپری کنند تا از این طریق توانایی خود را برای تصدی این موقعیت به اثبات برسانند. انبارها، کارخانه‌ها، محوطه‌های چوبی و پایانه‌های حمل و نقل برخی از محیط‌های کاری رانندگی لیفتراک در استرالیا به حساب می‌روند. وظایفی که بر عهده افراد مورد بحث قرار دارد را می‌توان شامل موارد زیر دانست:

  • کنترل لیفتراک را برای چیدن و جدا کردن اقلام و انتقال کالاها به مناطق تعیین‌شده
  • هدایت لیفتراک‌هایی را که روی ریل قرار دارند و یا از سیستم‌های هدایت الکترونیکی استفاده می‌کنند
  • اطمینان حاصل کردن از قرار گرفتن کالاها در مکان‌های مناسب و دسترسی راحت به آنها
  • بررسی تجهیزات لیفتراک برای شناسایی سایش و آسیب
  • انجام تعمیرات و تنظیمات جزئی
  • اطمینان حاصل کنید از ایمن بودن بارهای لیفتراک

 

شغل رانندگی لیفتراک در استرالیا

 

برای اشتغال به عنوان راننده لیفتراک در استرالیا چه مواردی ضروری هستند؟

برای رانندگی لیفتراک نیز به مانند سایر زمینه‌های شغلی افراد ملزم به داشتن شرایطی مشخص هستند. داشتن مدارک رسمی و شرکت در دوره آموزش حرفه‌ای (VET) و شرکت در دوره عملیات انبار که با سپری کردن آن گواهی معتبری به دست آورید می‌توانند در ورود راحت‌تر به بازار کار تاثیرات مثبتی داشته باشند. بسته به ایالتی که قصد زندگی و کار در آن را دارید، باید مجوزی برای رانندگی لیفتراک را اخذ کنید.

پس از پشت سر گذاشتن گام‌های بیان شده زمان آن فرا می‌رسد تا به دنبال موقعیت شغلی مناسبی بگردید که شرایط مورد نیاز برای تصاحب آن را داشته باشید. ممکن است علاوه بر موارد فوق به داشتن گواهینامه دستی، مجوز کار با ریسک بالا و بررسی پلیس ملی نیز نیاز داشته باشید. اگر بتوانید مسیر بیان شده را با موفقیت تا انتها طی کنید، قادر خواهید بود تا به صورت سالانه چیزی در حدود 55000 تا 65000 دلار  درآمد کسب کنید.

بهترین روش برای مهاجرت با شغل رانندگی در استرالیا

برای مهاجرت از طریق شغل رانندگی به استرالیا، مسیرهای مختلفی پیش روی افراد قرار دارد که معمولاً روش‌های کاری از طرف‌داران بیشتری برخوردار هستند. بسته به نوع تخصصی که دارید، بهتر است ایالت یا منطقه‌ای را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید که شامل موقعیت‌های متنوعی بوده و با علایقتان از نظر شرایط زندگی سازگاری بیشتری دارد.

در ادامه همین بخش و برای آشنایی بیشترتان با گزینه‌های مختلف پیش رو، فهرستی از ویزاهایی که با داشتن مهارت در برخی مشاغل می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید را قرار داده‌ایم. تنها کافی است در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا، کد شغل مدنظرتان را بیابید تا مجاز به شروع روند اخذ ویزا باشید.

  • ویزای طرح نامزدی کارفرما ساب کلاس 186
  • ویزای منطقه‌ای طرح مهاجرت حمایت شده ساب کلاس 187
  • ویزای مستقل ماهر، ساب کلاس 189 (جریان آزمایش شده با امتیاز)
  • ویزای نامزد ماهر ساب کلاس 190
  • ویزای آموزشی ساب کلاس 407
  • ویزای کمبود مهارت موقت ساب کلاس 482
  • ویزای موقت فارغ‌التحصیل ساب کلاس 485 (کار فارغ‌التحصیل)
  • ویزای ماهر منطقه‌ای ساب کلاس 489 (موقت)
  • ویزای Skilled Work Regional ساب کلاس 491 (موقت)
  • ویزای منطقه‌ای تحت حمایت کارفرمای ماهر ساب کلاس 494 (موقت)

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین