شغل خیاطی در استرالیا

شاید به صورت جسته و گریخته در ارتباط با مهاجرت کاری به مناطق مختلف جهان نظیر استرالیا، چیزهایی به گوش شما خورده باشد و به این فکر افتاده باشید که برای طی کردن این روند، حتماً باید در برخی مشاغل به خصوص تخصص و سابقه کاری داشته باشید. این دیدگاه تقریباً درست است اما کشورهایی که به عنوان محبوب‌ترین و مهاجرپذیرترین مقاصد شناخته شده‌اند، بسته به نیازهایشان به طیف وسیعی از افراد متخصص در زمینه‌های متنوع ویزای کاری ارائه می‌دهند.

اگر به زندگی و اشتغال در استرالیا علاقه‌مند هستید، بهتر است از این موضوع مطلع باشید که خیاطی یکی از حرفه‌هایی به حساب می‌رود که با داشتن شرایطی مساعد می‌توانید از طریق آن اقامت این کشور را اخذ کنید. پیش از این در مطالبی متنوع به معرفی ویزاهای کاری آن پرداخته‌ایم و قصد داریم در این مقاله به سراغ شغل خیاطی در استرالیا برویم؛ پس برای آشنایی بیشتر با آن تا انتها همراه مجموعه سلکت ویزا باشید.

 

حرفه و شغل خیاطی در استرالیا

خیاطی یکی از مشاغلی به حساب می‌رود که با استفاده از آن قادر خواهید بود به کشور مورد بحث مهاجرت کنید. تنها اقدامی که برای این کار باید انجام دهید، چک کردن لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا قبل از اقدام و یافتن کد ANZSCO 393213 خیاطی در آن است. به صورت میانگین 49 درصد از فعالان زمینه بیان شده به طور تمام وقت مشغول به فعالیت هستند.

وظایفی که بر عهده Dressmakers and Tailors قرار دارد را می‌توان شامل مشورت دادن برای تعیین جنس، سبک و طرح لباس، تفسیر طرح‌ها و نمونه‌ها برای تعیین مشخصات الگو، برش الگوهای اصلی، چینش و برش پارچه، سنجاق کردن، بستن و پوشاندن قطعات لباس و دوختن آن، تعیین قسمت‌های نیازمند تغییر در البسه، تعمیر آنها و پرس و تکمیل کار دانست. اگر در برخی مهارت‌های ضروری این شغل نظیر داشتن تفکر انتقادی، گوش کننده خوب بودن، مدیریت زمان، حل مشکلات و قضاوت و تصمیم گیری مشکل دارید، جای نگرانی نیست می‌توانید از طریق افزایش تجربه کاری وضعیت خود را در آنها بهبود ببخشید.

 

حرفه و شغل خیاطی در استرالیا

 

مشاغل مرتبط با حرفه خیاطی در استرالیا

اگر حیطه فعالیت شما عزیزان در دسته سایر مشاغل مرتبط با حرفه خیاطی قرار می‌گیرد، بهتر است با آنها و کد شغلی‌شان آشنایی پیدا کنید. در ارتباط با این موضوع می‌توان گفت برش کار، طراح و سازنده الگو، فروشندگان لباس و سایر مشاغل مرتبط با آن به ترتیب کدهایی مانند 393211، 393212، 3932 و 393299 دارند. وظایف هر یک از موارد بیان شده تا حدود زیادی مشخص است و با داشتن تخصص در آنها می‌توانید در صنایع مرتبط نظیر تولید، هنر و تعمیر  و خورده فروشی فعالیت کنید.

پس از بیان این توضیحات شاید برای شما سوال شده باشد که آیا برای اشتغال در استرالیا به عنوان خیاط و یا سایر زمینه‌ها آیا نیاز به داشتن مدارک رسمی و تحصیلات آکادمیک است؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم خیر. فرقی نمی‌کند که دوره‌های آموزشی حرفه‌ای را سپری کرده باشید و یا در محل کار و به صورت غیر رسمی مهارت کسب کرده‌اید، تقریباً تنها چیزی که در گام اول حائز اهمیت است داشتن مهارت و تخصص است.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

درآمد حرفه خیاطی و ساعت کاری آن در استرالیا

افرادی که در شغل خیاطی در استرالیا مشغول به کار هستند، به صورت میانگین سالانه تقریباً 60000 دلار درآمد خواهند داشت. این میزان در شهرهایی نظیر سیدنی و پرت به 69000 و 68000 دلار نیز می‌رسد.

اگر به دنبال آشنایی با بازار کار، موقعیت‌های شغلی و انتخاب محلی مناسب برای زندگی و فعالیت در این شغل هستید، بهتر است اطلاعاتی در ارتباط با سهم هر ایالت از کل خیاطان ثبت شده کشور به دست آورید؛ به منظور سهولت هر چه بیشتر کار شما عزیزان در ادامه همین بخش جدولی از آنها را ارائه کرده‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست. پس از آن باید به این مسئله نیز اشاره داشته باشیم که حدود ۷۴ درصد از خیاط‌ها در پایتخت‌ها زندگی می‌کنند، در حالی که میانگین کل مشاغل ۶۲ درصد است.

 

استخدام خیاط بر اساس ایالت های استرالیا

 

ایالتخیاطمیانگین همه مشاغل
نیو ساوت ولز34.331.6
ویکتوریا27.925.6
کوئینزلند17.220.0
استرالیای جنوبی5.97.0
استرالیای غربی10.410.8
تاسمانی2.02.0
استرالیای شمالی1.01.0
قملرو مرکزی استرالیا1.31.9

 

آیا شغل خیاطی در استرالیا شغلی مناسب برای بانوان به حساب می‌رود؟

بله. بر اساس اطلاعات موجود می‌توان گفت، تقریباً 84 درصد از فعلان این زمینه را بانوان تشکیل می‌دهند. میزان بیان شده نسبت به سایر مشاغل که میانگینی 48 درصدی دارند بسیار بالاتر بوده و همین موضوع اثباتی بر مناسب‌تر بودن آن به حساب می‌رود. در کنار نسبت جنسی شاغلان، بهتر است با رده بندی سنی آنها نیز آشنایی پیدا کنید. در ارتباط با مسئله بیان شده باید به این موضوع اشاره کنیم که رنج سنی 45 تا 54 سال بیشترین آمار خیاطان فعال را به خود اختصاص داده که در نمودار زیر دقیق‌تر به آن پرداخته شده است.

 

آیا شغل خیاطی در استرالیا شغلی مناسب برای بانوان به حساب می‌رود؟

 

اخذ ویزای کاری برای حرفه خیاطی در استرالیا

در ابتدای این مطلب بیان کردیم که یکی از روش‌های مهاجرت به استرالیا، اخذ ویزای کاری است و در ادامه توضیحاتی در ارتباط با جنبه‌های مختلف شغل خیاطی در استرالیا ارائه دادیم. در صورتی که شما عزیزان توانایی‌های شغلی مناسبی را در این زمینه دارید، می‌توانید با انتخاب مسیری مناسب و فراهم کردن برخی شرایط اقامت موقت یا دائم را اخذ کنید. ویزاهای 189، 190، 491 و 476 مسیرهایی هستند که دولت استرالیا پیش پای علاقه‌مندان به اشتغال در این کشور قرار داده است.

نحوه انتخاب تمامی این موارد بر اساس سیستم امتیازدهی است که در آن فاکتورهای مختلفی نظیر میزان تسلط بر زبان انگلیسی، سن، سابقه کاری و وضعیت تاهل مورد بررسی قرار می‌گیرند و در آخر به هر شخص امتیازی اختصاص داده می‌شود که بر اساس آن اولویت بندی خواهند شد. ساب کلاس‌های 189 و 190 به متقاضی امکان به دست آوردن اقامت دائم را می‌دهند اما تفاوتی میان آنها وجود دارد؛ در نوع اول فرد باید حداقل امتیاز را اخذ کند اما در نوع دوم، با اخذ 60 امتیاز و به دست آوردن حمایت ایالتی می‌توانید از آن 5 امتیاز نیز کمک دریافت کنید و حداقل مورد نیاز را تامین کنید.

 ویزای 476 دارای محدودیت‌های خاصی بوده و به همین دلیل نیز نمی‌توان برای اشتغال در شغل خیاطی در استرالیا از آن استفاده کرد. در انتها نوبت به بررسی ساب کلاس 491 می‌رسد که جایگزین 489 شده است. اگر بتوانید مسیر اخذ آن را با موفقیت طی کنید، قادر خواهید بود اجازه اقامت موقت را به دست آورید و به مدت 5 سال به اشتغال بپردازید.

در صورتی که نمی‌توانید حداقل امتیاز مورد نیاز را تامین کنید، این روش گزینه بسیار مناسبی است؛ زیرا با جلب حمایت یکی از ایالت‌ها که کد شغلی‌تان در لیست مشاغل مورد نیازش قرار دارد، می‌توانید 15 امتیاز  اضافی دریافت کنید. در ازای استفاده از این مزیت افراد باید متعهد شوند که 5 سال اقامتشان را در منطقه حامی سپری کنند. در هنگام حضورتان می‌توانید پیش زمینه‌های اخذ اقامت دائم را فراهم کنید تا بتوانید به آن دست یابید.

 

مزایای مهاجرت به استرالیا از طریق شغل خیاطی

افرادی که بتوانند اجازه اقامت در این کشور را به دست آورند و فعالیت کاری خود را آغاز کنند، بدون شک قادر خواهند بود به راحتی مقدمات زندگی مناسبی را برای خود و همراهانشان فراهم کنند. میزان درآمد متناسب با هزینه‌های زندگی، اخذ اقامت برای اعضای خانواده، بهره‌مندی از سیستم خدمات درمانی، دریافت اقامت دائم و حتی شهروندی، افزایش تجربیات و اشتغال در محیطی حرفه‌ای و مواردی از این قبیل را می‌توان به عنوان برخی از اصلی‌ترین مزایای مهاجرت به استرالیا از طریق شغل خیاطی در استرالیا به حساب آورد.

در صورتی که شما عزیزان نیز به استفاده از مسیر مورد بحث علاقه‌مند شده‌اید، برای کسب اطلاعاتی به روز و جامع بهتر است با مشاوران مجرب و حرفه‌ای سازمان مهاجرتی سلکت ویزا ارتباط بر قرار کنید.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 6

نظر دهید

6 دیدگاه دربارهٔ «شغل خیاطی در استرالیا»

  1. من مدیرعامل تولید پوشاک هستم قبلتر هم مدیر آموزشگاه خیاطی بودم درحال حاضرپیشنهاد کار درهامبورگ دارم اما تحقیق راجع به استرالیارو لازم دیدم میشه راهنمایی کنید؟؟

    1. وحید دبیری

      پیشنهاد میکنم با مشاوران ارتباط بگیرید شاید مسیرهای دیگری برای استرالیا برای شما وجود داشته باشه مثل کارآفرینی استرالیا

  2. سلام وقت بخیر میشه بگین راه با استرالیا سفر کرد خیاطم میخاستم برم
    ممنون میشم اگه رهنمایم کنید

    1. سلام باید بررسی بشه شرایط مهاجرت شغل خیاطی . سن باید زیر 45 سال باشه و یک حداقل زبانی هم بلد باشید

  3. سلام
    وقت بخیر
    من سابقه ۸ سال در شغل خیاطی دارم و ۳۳ ساله هستم. مدرک فنی حرفه ای هم دارم ایا میتونم اقدام کنم

    1. وحید دبیری

      سلام باید سطح زبان قابل قبولی داسته باشید
      پیشنهد میکنم برای دریافت مشاوره رایگان با 47706 تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین