مهاجرت کاری به استرالیا
خانه / دسته‌بندی نشده / مهاجرت کاری به استرالیا

مهاجرت کاری به استرالیا

اگر به دنبال مهاجرت کاری هستید باید گفت که کشور استرالیا با داشتن جایگاه شغلی در تخصص های متفاوت یک کشور فوق العاده ایده آل با سطح بالای کیفیت زندگی در این امر است . در مهاجرت کاری به استرالیا تحت برنامه اسکیل ورکر ( Skillworker ) متقاضیان می توانند ویزای دائمی استرالیا را کسب کنند. سلکت ویزا با داشتن وکلای مجرب در خصوص حقوق بین الملل بهترین گزینه موجود در امر مهاجرت را برای شما عزیزان معرفی می کند و در این مسیر همواره امین شما خواهد بود . برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر جایگزین سایر ویزاهای کاری بر اساس تخصص استرالیا در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳ شد. این سیستم دارای ۵ ساب کلاس بر اساس امتیازات است. متقاضیان باید حداقل ۶۰ امتیاز را برای این برنامه مهاجرتی داشته باشند. شما می توانید اطلاعات کامل و تکمیلی را در صفحه تخصصی ویزای کار استرالیا مشاهده کنید.

 

شرایط اصلی مهاجرت کاری به استرالیا

یک سری شرایط اصلی برای مهاجرت کاری به استرالیا وجود دارد که در ادامه آن ها را بیان کرده ایم ، از جمله :

  • سن – زمانی که درخواست می کنید باید کمتر از ۵۰ سال سن داشته باشید.
  • زبان انگلیسی – شما باید مهارت کافی در زبان انگلیسی برای کار در استرالیا داشته باشید( حداقل در سطح صلاحیت ). این مهارت از طریق سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی سنجیده می شود.
  • مدارک تحصیلی – باید مهارت و مدارک تحصیلی متناسب با نیاز های کاری و تخصصی کشور استرالیا داشته باشید . زمانی که برای یک تخصص درخواست می کنید ، شغل شما باید در لیست تخصص های موجود و مورد نیاز کشور استرالیا باشد .
  • ارزیابی سلامتی – باید چکاپ پزشکی انجام دهید و نشان دهید که شما در سلامت نسبتا خوبی هستید.
  • ارزیابی شخصیت – شما باید از شخصیت خوبی برخوردار باشید ، معمولا این بدان معنی است که سوء پیشینه کیفری نداشته باشید .

 

امتیاز ها برای مهاجرت کاری به استرالیا

سیستم اسکیل ورکر بر امتیاز مبتنی است و متقاضی با بدست آوردن امتیاز از مواردی همچون سن ، تجربه کاری و غیره واجد شرایط برای دریافت ویزا می شود . حداقل امتیازی که برای دریافت ویزا لازم است ۶۰ امتیاز می باشد . در زیر نحوه اعطا امتیاز های لازم بیان شده است .

 

معیار ها لازم برای ویزای کار استرالیا

  • تخصص
  • سن
  • مهارت در زبان انگلیسی
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک استرالیایی
  • محل تحصیل
  • مهارت های زبان
  • مهارت های همسر و مدارک تحصیلی
  • سابقه حرفه ای
  • کاندید ها و حامیان مالی ( فقط برای ساب کلاس های ۱۹۰ و ۴۸۹ )

اکثر متقاضیان به آزمون بین المللی زبان انگلیسی (IELTS) و یا معادل PTE (که زبان PTE نسبت به آیلتس راحت تر است ) نیاز دارند .کسانی که از کشورهای انگلیسی زبان هستند و متقاضیانی که دارای مدرک فوق لیسانس ( معادل مدرک لیسانس استرالیایی یا مدرک بالاتر ) از دانشگاهی هستند که انگلیسی زبان اصلی برای تدریس است ، نیازی به آزمون مهارت زبان انگلیسی ندارند . در کل همه متقاضیان باید مدرک آیلتس داشته باشند .

 

مهاجرت کاری به استرالیا

متقاضیان می توانند ۵ امتیاز کسب کنند اگر توانایی مترجمی و مترجم شفاهی به یکی از زبان های تعیین شده استرالیا را داشته باشند . این مهارت ها باید توسط اداره اعتبار ملی استرالیا برای مترجمان (NAATI) شناخته شود .

 

استخدام در شغل تخصصی

متقاضیان برای مشغول شدن در یک حرفه تخصصی در استرالیا امتیاز به دست می آورند . فرد متقاضی باید در شغل مورد نظر در ده سال گذشته تخصص داشته باشد و شغل وی در لیست مشاغل و مهارت های لازم کشور استرالیا قید شده باشد .

امتیازات به طور جداگانه برای تجربه کاری نیروی متخصص در استرالیا و جاهای دیگر اهدا می شود . امتیاز از مجموع امتیاز های بدست آمده از دو جدول حاصل می شود ، اما حداکثر امتیاز کلی برای نیروی متخصص ۲۰ امتیاز است .

 

معیارهای مهم در ویزای مهاجرت کاری به استرالیا

سن

متقاضیان با توجه به گروه سنی که در زمان تقاضای خود دارند امتیاز می گیرند ، افراد بین ۲۵ تا ۳۲ ساله بیشترین امتیاز را کسب می کنند . در حالیکه کسانی که ۴۵ سال و بالاتر دارند ، هیچ امتیازی به دست نمی آورند .

 

مدارک تحصیلی

امتیازات برای مهاجرت کاری به استرالیا فقط برای بالاترین سطح مدرک تحصیلی متقاضی اعطا می شود . به عنوان مثال ، اگر متقاضی دارای مدرک دکتری و یک مدرک کارشناسی باشد ، فقط برای دکترا اهدا خواهد شد .

برای کسب امتیاز باید همه مدارک با شرایط تحصیلی استرالیا قابل مقایسه باشد ؛ این معمولا در طول ارزیابی مهارت ها برای اشخاص نامزد مورد تایید قرار می گیرد .

 

مدارک استرالیایی

اگر متقاضیان در یک موسسه استرالیایی تحصیل کرده اند ، ۵ امتیاز دریافت می کنند . این مدارک باید از یک موسسه استرالیایی در استرالیا کسب شود . دوره تحصیلی باید حداقل دو سال طول بکشد .

 

محل تحصیل

به متقاضیان ۵ امتیاز دیگر اعطا می شود در صورتی که شرایط تحصیلی ذکر شده در بالا را داشته باشند و در یک منطقه کم جمعیت به تحصیل پرداخته باشند .

 

مدارک و تخصص همسر

اگر همسر متقاضی نیز درخواست ویزا دهد ، تخصص و مدارک وی نیز می تواند به جمع امتیاز ها اضافه شود . البته همسر نیز باید شرایط اصلی مهاجرت کاری را که در بالا ذکر شد داشته باشد تا بشود امتیاز های وی را در نظر گرفت . با داشتن این شرایط ۵ امتیاز اضافه خواهد شد .

 

سابقه حرفه ای

متقاضیان همچنین در صورتی که در ۴ سال گذشته حرفه خود را در استرالیا فرا گرفته اند ، ۵ امتیاز کسب می کنند .

مهاجرت کاری به استرالیا

ساب کلاس ۱۹۰ و ۴۸۹ در مهاجرت کاری به استرالیا
متقاضیان برای اسپانسر شیپ ایالتی (زیر مجموعه ۱۹۰) ۵ امتیاز و اسپانسرشیپ منطقه ای (ساب کلاس ۴۸۹) ۱۰ امتیاز کسب می کنند .

  • ویزا اقامت دائم کلاس ۱۸۹
  • ویزا اقامت دائم کلاس ۱۹۰
  • ویزا اقامت موقت کلاس ۴۸۹
  • ویزا ۱۸۹ : افرادی که خواهان مهاجرت کاری به همراه خانواده خود هستند می توانند این ویزا را درخواست دهند . این ویزا مبتنی بر امتیاز برای نیرو های متخصصی است که توسط یک کارفرما ، یک ایالت یا یک عضو خانواده حمایت نمی شوند .

با استفاده از این ویزا ، می توانید به طور دائم در استرالیا زندگی و کار کنید و اعضای واجد شرایط خانواده می توانند در درخواست شما گنجانده شوند . این یک ویزای دائمی است و اجازه می دهد تا صاحب ویزا در استرالیا به طور نامحدود با حقوق کار کامل زندگی کند .

پیشنهاد ویژه : کارآفرینی در استرالیا

این ویزا به شما و اعضای خانواده همراه شما اجازه می دهد تا :

  • زندگی و کار به طور دائم در استرالیا داشته باشید
  • در استرالیا به تحصیل بپردازید
  • در مدیکر ثبت نام کنید ( طرح ملی استرالیا برای مراقبت های پزشکی )
  • درخواست شهروندی استرالیا ( با معیارهای اقامت )

 

ویزای ۱۹۰ و ۴۸۹ در مهاجرت کاری به استرالیا

ویزای ۱۹۰ : این ویزای مبتنی بر امتیاز برای نیرو های متخصصی است که توسط یکی از ایالت های استرالیا حمایت شده اند . صاحب ویزا می تواند در هر جا در استرالیا زندگی و کار کند و اعضای واجد شرایط خانواده را می توان در برنامه ذکر کرد . دارندگان این ویزا باید به مدت دو سال در ایالت اسپانسر کننده زندگی کنند .

این ویزا به شما و اعضای خانواده همراه شما اجازه می دهد تا :

  • به طور دائم در استرالیا به کار و زندگی بپردازید
  • در استرالیا تحصیل کنید
  • از طرح بیمه درمانی مدیکر بهره مند شوید
  • شهروندی استرالیا را بدست آورید ( با معیارهای اقامت )
  • بستگان خود را برای اقامت دائم حمایت کنید

ویزای ۴۸۹ : دارندگان این ویزا توسط یک ایالت کم جمعیت یا توسط یک فرد واجد شرایط در یک منطقه استرالیا حمایت می شود تا بتواند در محل مشخص شده به مدت ۴ سال به کار و زندگی بپردازد . اعضای خانواده نیز می توانند در برنامه گنجانده شوند .

پس از ۲ سال زندگی – و ۱۲ ماه کار – در یک ناحیه کم جمعیت در این ویزا ، متقاضی می تواند برای ویزای ۸۸۷ درخواست کند که به آنها اقامت دائم قانونی در استرالیا اعطا شود .

کشور استرالیا کشور مهاجر پذیری است و دارای انواع ویزا های کاری است که در این مقاله سعی شد رایج ترین و راحت ترین روش ها را بیان کنیم .

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین