خانه / زندگی در استرالیا / بررسی خدمات درمانی در استرالیا

بررسی خدمات درمانی در استرالیا

استرالیا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود که هر ساله افراد بسیاری به آن مهاجرت می‌کنند. این امر دلایل بسیار روشنی دارد، از جمله وجود فرصت‌های شغلی، درآمد بالا، اقتصاد مناسب، آب‌وهوای مطلوب و دیگر عواملی که پیش‌تر نیز به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. دولت استرالیا همواره به دنبال بهبود شرایط برای شهروندان خود بوده و از این طریق قصد دارد سطح زندگی و رفاه آنان را ارتقا دهد. یکی از انواع خدمات رفاهی در این کشور، خدمات درمانی است که شامل سیستم مراقبت‌های بهداشتی و هزینه‌های درمان در استرالیا می‌شود. استفاده از این خدمات برای شهروندان و مهاجران با رعایت قوانین خاصی امکان‌پذیر است. در ادامه برخی از این قوانین را مشاهده می‌کنید.

آیا هزینه درمان در استرالیا رایگان است؟

افراد بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند: “آیا خدمات درمانی در استرالیا رایگان است؟” باید بگویم افرادی که اقامت دائم یا شهروندی استرالیا را دارند، از خدمات پزشکی عمومی رایگان برخوردارند. این هزینه‌ها از طریق مالیات تأمین می‌شود. افراد با پرداخت ۲ درصد از درآمد خود از طریق مالیات، بیمه‌ی مدیکر دریافت می‌کنند.

به عبارتی، افراد نیاز نیست نگرانی از بابت هزینه‌های پزشکی ابتدایی داشته باشند. بیمه‌ی مدیکر هزینه‌های پایه، مانند هزینه‌ی پزشک عمومی، بیمارستان‌های دولتی و ۸۵ درصد از هزینه‌های پزشکان متخصص را پوشش می‌دهد. بنابراین، در بیشتر موارد نیازی به پرداخت هزینه از جیب نیست.

طبق قانونی که در اکتبر ۲۰۱۹ تصویب شد، خدمات درمانی رایگان (مدیکر) که تنها به دارندگان ویزای اقامت دائم تعلق می‌گرفت، اکنون شامل دارندگان ویزای ۴۹۱ استرالیا نیز می‌شود. به این ترتیب، ویزای ۴۹۱ مزایای بیشتری نسبت به ویزای ۴۸۹ سابق دارد.

سیستم درمانی استرالیا

خدمات درمانی خصوصی در هیچ کشوری رایگان نیست و استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما دولت استرالیا طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را برای کمک به افرادی که توانایی مالی کافی برای استفاده از بیمه‌های خصوصی ندارند، ارائه کرده است تا بتوانند از شرایط بهتری در خدمات درمانی برخوردار شوند. بنابراین، طرح‌های خصوصی به نوعی سرمایه‌گذاری ملموس محسوب می‌شوند و دولت با این کار سعی دارد فشار بر سیستم سلامت عمومی را کاهش دهد.

افرادی که درآمد بالاتری دارند، باید مالیات بیشتری بپردازند، مگر اینکه از بیمه خصوصی استفاده کنند. هزینه بیمه خصوصی از ۳۰ سالگی به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد، بنابراین بهتر است در سنین پایین‌تر این کار را انجام دهید.

استرالیا حدود ۱۳۰۰ بیمارستان دولتی و ۶۰۰ بیمارستان خصوصی دارد و تقریباً ۶۰۰۰ داروخانه در این کشور وجود دارد. افرادی که بیمه مدیکر دارند، هنگام مراجعه به اورژانس و پزشکان عمومی نیازی به پرداخت هزینه ندارند. شما بر اساس درآمدتان ۲ درصد مالیات پرداخت می‌کنید تا بتوانید از این خدمات بهره‌مند شوید. تمامی افراد دارای اقامت دائم یا شهروندی استرالیا، بیمه مدیکر دارند و نیمی از جمعیت نیز دارای بیمه خصوصی هستند.

بیمه درمانی خصوصی در استرالیا

هرچند داشتن بیمه درمانی خصوصی در استرالیا اجباری نیست، اما بسیاری از افراد، با وجود داشتن بیمه درمانی دولتی، خود را تحت پوشش بیمه‌های خصوصی نیز قرار می‌دهند تا از مزایای بیشتری برخوردار شوند. افراد دارای اقامت موقت نیز معمولاً از بیمه‌های خصوصی استفاده می‌کنند.

با ورود به استرالیا، اگر بیمه ندارید، بهتر است به دنبال بیمه خصوصی باشید تا بتوانید بخشی از هزینه‌های درمانی خود را پوشش دهید. سه نوع بیمه خصوصی در استرالیا وجود دارد:

  1. بیمه درمانی خصوصی برای پوشش بیمارستان
  2. بیمه درمانی خصوصی برای پوشش درمان‌های جانبی
  3. بیمه درمانی خصوصی برای پوشش آمبولانس

مطالب مرتبط

1403/23/07

مردم استرالیا؛ فرهنگ، دین، آداب و رسوم در این کشور

فرهنگ و آداب و رسوم مردم استرالیا به عنوان یکی از کشورهای چندفرهنگی جهان، تحت تأثیر تاریخ غنی و تنوع قومیتی این سرزمین شکل گرفته است. از آنجا...

ادامه مطلب

1403/16/07

اختلاف ساعت ایران و استرالیا؛ الان استرالیا ساعت چنده؟

اگر قصد مهاجرت یا مسافرت به استرالیا را دارید، یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید، اختلاف ساعت ایران و استرالیاست. در این مقاله به...

ادامه مطلب

1403/20/06

پاسپورت استرالیا

پاسپورت استرالیا یکی از معتبرترین گذرنامه‌های جهان است و به دارندگان خود امکان سفر به بسیاری از کشورها بدون نیاز به ویزا را می‌دهد. اخذ شهروندی استرالیا و...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین