ویزای توریستی و گردشگری استرالیا

ویزای توریستی استرالیا یک مجوز موقت با اعتبار حداکثر ۱۲ ماهه است که قابلیت تمدید ندارد و معمولا برای گردش و بازدید یا ملاقات کاری صادر می‌شود. این ویزا به‌عنوان ساب کلاس ۶۰۰ استرالیا نیز شناخته می‌شود و مدت‌زمان صدور آن حدود یک هفته تا چند ماه است. پس اگر شما هم به‌منظور مسافرت تفریحی و قرارهای کاری قصد دریافت ویزای توریستی استرالیا را دارید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید و اگر مایل به دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه هستید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت، با تیم مهاجرتی سلکت ویزا تماس بگیرید.

ویزای توریستی استرالیا چیست؟

ویزای توریستی یا ساب کلاس ۶۰۰ استرالیا برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند جهت تفریح، گردش، دیدار با اقوام و خانواده، شرکت در جلسات و سمینارها و دلایلی از این دست، برای مدت‌زمان کوتاهی (نهایتا ۱۲ ماه) به استرالیا سفر کنند. این ساب کلاس دارای چند زیرشاخه مختلف است که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

نحوه گرفتن ویزای توریستی استرالیا

انواع ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا به‌منظور تفکیک سفرهای تجاری و تفریحی، ۶ دسته مختلف دارد که چهار نوع آن برای متقاضیان ایرانی مناسب است. در جدول زیر ماهیت و ویژگی این ۴ ساب کلاس را ذکر کرده‌ایم.

 

نوع ویزا طرح هزینه مدت اعتبار ویژگی
توریستی (Tourist stream) درخواست در خارج از استرالیا

(apply outside Australia)

۱۹۰ تا ۱۲ ماه
  • سفر به‌عنوان توریست
  • امکان سفرهای دریایی 
  • دیدار اقوام و خانواده 
درخواست از استرالیا

(apply in Australia)

۴۷۵ تا ۱۲ ماه
  • سفر برای اهدافی به‌جز تجارت و درمان
  • دیدار خانواده و خویشاوندان
تجارتی (business stream) سفر کاری(Business visitor stream) ۱۹۰ تا ۳ ماه
  • سفر و بازدید کوتاه به دلایل تجاری
  • عدم امکان خرید و فروش تجاری یا اشتغال
خانوادگی

(Sponsored family stream)

اسپانسر فامیلی

(Sponsored family stream)

۱۹۰ تا ۱۲ ماه
  • سفر با هدف دیدار اعضای خانواده و فامیل

 

شرایط اخذ ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا به چند دسته مختلف تقسیم می‌شود و به‌طبع، برای اخذ هر کدام شرایط خاصی وجود دارد که سبب تمایز آن‌ها از یکدیگر شده است؛ اما از سوی دیگر، بین انواع مختلف این ویزا چند معیار ثابت و مشترک نیز وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • متقاضی ویزای توریستی استرالیا به‌ازای هر روز اقامت در این کشور باید حدود ۵۰ الی۸۰ دلار بابت اثبات تمکن مالی ارائه دهد.
  • باید بتوانید تمام الزامات شخصیتی و سلامتی مورد نیاز برای ویزای انتخابی را برآورده سازید.
  • ارائه گواهی سلامت و مدرک اثبات عدم سوءپیشینه دو مورد از مهم‌ترین شرایط اخذ این ویزا محسوب می‌شوند.
  • نوع ویزای انتخابی باید با هدفی که از این سفر دارید، متناسب باشد.

مراحل دریافت ویزای گردشگری استرالیا 

برای دریافت ویزای گردشگری استرالیا دو روش آنلاین (از طریق سامانه ImmiAccount) و درخواست کاغذی وجود دارد که امروزه روش آنلاین بیشتر از گذشته مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته است. در ادامه مراحل دریافت مجوز ۶۰۰ استرالیا را با این روش، خدمت شما عزیزان توضیح خواهیم داد:

  1. ابتدا باید یک نمایه برای خود در پورتال رسمی وزارت امور داخلی استرالیا (ImmiAccount) ایجاد کنید.
  2. اطلاعات شخصی را تکمیل و حساب خود را از طریق ایمیل تأیید کنید. 
  3. برای ارائه درخواست ویزای گردشگری استرالیا، باید گزینه ساب کلاس ۶۰۰ را انتخاب کنید. سپس، نوبت به ارائه فرم درخواست خواهد رسید.
  4. در مرحله بعدی، به یک فرم درخواست آنلاین هدایت خواهید شد که باید به تمام سؤالات آن از قبیل تاریخ تولد، مدت‌زمان سفر و وضعیت تأهل پاسخ دهید. 
  5. تمام مدارک موردنیاز را به‌صورت ترجمه‌شده به فرم درخواست خود پیوست دهید.
  6. هزینه موردنیاز برای بررسی پرونده را پرداخت کنید.
  7. پس از تکمیل فرایند ارائه درخواست باید منتظر بمانید تا نوبت بررسی پرونده‌تان برسد و مقامات مهاجرت نتیجه درخواست ویزای شما را مشخص کرده و اطلاع دهند.
  8. اگر با درخواست شما موافقت شود، ویزای گردشگری صادر می‌شود و شما مجاز به انجام این سفر خواهید بود. فراموش نکنید که پس از رسیدن به استرالیا، باید کارت مسافری ورودی را در مرز تکمیل کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی استرالیا

پیش از معرفی مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای توریستی استرالیا، به این نکته توجه داشته باشید که لازم است تمام مدارک توسط یک مترجم حرفه‌ای به زبان انگلیسی ترجمه شود و کپی آن‌ها نیز تأیید شده باشد.

مدارک لازم برای ارائه درخواست مجوز مذکور به شرح زیر است:

  • پاسپورت و مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی، دو قطعه عکس 
  • فرم ارائه درخواست ساب کلاس ۶۰۰
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • بیمه درمانی مسافرتی
مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی استرالیا
  • نامه کارفرما با ذکر مدت‌زمان مرخصی و تاریخ بازگشت از سفر (در صورت مسافرت کاری)
  • دعوت‌نامه؛ اگر خویشاوند یا فرد دیگری از آشنایانتان مقیم استرالیا باشد و بخواهد از شما حمایت مالی کند، باید یک دعوت‌نامه برایتان بفرستد و شما آن دعوت‌نامه را ضمیمه مدارک مربوطه کنید. دقت کنید که در این نامه حتماً باید نوع رابطه بین متقاضی و دعوت‌کننده و اینکه آیا حین اقامت خود در استرالیا با آنها می‌مانید یا خیر، قید شود.
  • اسپانسر: اگر در استرالیا یک اسپانسر داشته باشید، او باید وثیقه‌ای را برای مدت‌زمانی که شما در استرالیا هستید، ارائه دهد. ناگفته نماند که پس از بازگشت شما از استرالیا، این وثیقه به اسپانسر مربوطه بازگردانده خواهد شد.
  • ارائه فرم ۱۲۵۷ و فرم ۱۲۲۹: اگر زیر سن قانونی باشید و با شخصی غیر از والدین/سرپرست خود یا به‌تنهایی مسافرت کنید؛ باید این فرم‌ها را ارائه دهید.
  • برنامه سفر کامل و تاریخ بازگشت و اطلاعاتی از این قبیل
  • رزرو بلیت هواپیما و مدرکی مبنی بر اینکه قبل از انقضای ویزای خود از استرالیا خارج خواهید شد.

هزینه ویزای توریستی استرالیا 

هزینه و قیمت ویزای توریستی استرالیا درصورت درخواست از خارج کشور ۱۹۰ دلار و درصورت درخواست از داخل استرالیا ۴۷۵ دلار است.

مدت زمان صدور ویزای گردشگری استرالیا 

پس از بررسی هزینه ویزای توریستی استرالیا، حالا نوبت آن است که بدانیم صدور این مجوز چقدر زمان می‌برد. به‌طور معمول اعلام نتایج درخواست ساب کلاس ۶۰۰ از طرف اداره مهاجرت استرالیا، چند هفته به‌طول می‌انجامد. بااین‌حال، اگر تمام مدارک و الزامات به‌خوبی ارائه شده باشد، ممکن است در عرض چند روز نتیجه مشخص شود.

از سوی دیگر، پرونده‌هایی وجود دارد که رسیدگی به آن‌ها چندین ماه زمان برده است؛ زیرا مدت‌زمان بررسی و صدور مجوز، به شرایط درخواست، ملیت، صحت مدارک و برخی عوامل دیگر بستگی دارد. با مشاهده جدول زیر، تا حدودی می‌توان از بازه زمانی رسیدگی به پرونده‌ها مطلع شد.

نام ویزا

زمان پردازش

ساب کلاس ۶۰۰

۷۵ درصد از درخواست‌ها ۹۰ درصد از درخواست‌ها
توریستی ۷ ماه

۱۰ ماه

خانوادگی

۵ ماه

۱۱ ماه

تجاری ۵ روز

۱۱ روز

هزینه ویزای توریستی استرالیا

تأثیر دعوتنامه بر اعتبار ویزای توریستی

یکی از عوامل اثرگذار بر تسریع فرایند قبولی درخواست متقاضی مبنی‌بر اخذ ساب کلاس ۶۰۰، ارائه دعوت‌نامه است. در واقع، ویزای توریستی استرالیا با دعوت‌نامه، شانس شما را برای موافقت با درخواستتان افزایش می‌دهد. این دعوت‌نامه باید از سمت والدین، فرزند، برادر یا خواهر، پدربزرگ و مادربزرگ، عمه، خاله، عمو و دایی، خواهرزاده و برادرزاده باشد. 

فرد دعوت‌کننده باید حداقل ۱۸ سال سن داشته و ۵ الی ۱۵ هزار دلار بابت حمایت از فرد متقاضی پرداخت کند. مدت‌زمان اعتبار ویزای گردشگری با دعوت‌نامه نیز، حداقل ۱۴ روز و حداکثر ۱۲ ماه است.

دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی استرالیا 

عوامل مختلفی وجود دارد که ممکن است سبب ریجکت‌شدن درخواست شما برای اخذ ویزای گردشگری شود. برخی از این دلایل عبارت‌اند از:

  • کم‌و‌کاستی در مدارک ارسالی
  • ارائه مدارک منقضی یا نامعتبر
  • عدم ارائه گواهی سلامت و بیمه درمانی مسافرتی
  • ناتوانی در متقاعد کردن افسر مهاجرتی برای هدف خود از سفر به این کشور
  • داشتن سوء پیشینه
  • ناتوانی در اثبات تمکن مالی

 

ویزای توریستی کانادا با کمترین هزینه

 

مشاوره رایگان با مؤسسه سلکت ویزا برای دریافت ویزای توریستی استرالیا

پس از آشنایی کامل با شرایط و مراحل اخذ ویزای توریستی استرالیا، اگر شما هم می‌خواهید نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنید، می‌توانید از خدمات مؤسسه مهاجرتی سلکت ویزا بهره‌مند شوید. در این مجموعه با بهره‌گیری از تجارب وکلای مهاجرتی کاربلد و خوش‌سابقه، مسیر دریافت مجوز و اقامت هموارتر خواهد شد و متقاضیان در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود دست می‌یابند. شما عزیزان می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی این مجموعه و ثبت درخواست خود مبنی بر رسیدگی به امورات مهاجرتی، از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان ما در تماس باشید.

سوالات متداول

افرادی که قصد دارند برای مدت کوتاهی (نهایتا ۱۲ ماه) برای گردش و رسیدگی به امورات کاری خود به استرالیا سفر کنند.

خیر؛ این ویزا موقتی است و متقاضی باید تا زمان اتمام اعتبار آن، به کشور خود بازگردد.

بله، به‌ازای هر روز اقامت در استرالیا لازم است مبلغ ۶۰ الی ۸۰ دلار بابت اثبات تمکن مالی خود ارائه دهید.

رزرو مشاوره آنلاین