ویزای ۴۹۱ استرالیا

در این مقاله قصد داریم به بررسی ویزای ۴۹۱ استرالیا بپردازیم و آخرین آپدیت مقاله در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ آن را ارائه کنیم و اطلاعات کاملی در ارتباط با ویزای 491 استرالیا در اختیار شما قرار دهیم. ویزای ۴۹۱ استرالیا یک ویزای موقت محسوب می شود که به تازگی وارد لیست ویزاهای استرالیا شده است. با ما همراه باشید تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. جهت کسب اطلاعات دقیق و کامل در ارتباط با ویزای کار استرالیا به لینک مربوطه مراجعه فرمایید.

در کشور مهاجر پذیری مانند استرالیا، برنامه‌های جمعیتی دراز مدت نقش بسیار مهمی در سیاست گذاری‌های کلان دولت دارند. در سال‌های اخیر حواشی زیادی که گاها توسط مطبوعات راست گرا هدایت شده‌اند، روی بالا رفتن بی رویه جمعیت شهرهای بزرگی مانند سیدنی و ملبورن و بریزبین تاثیر مستقیمی داشته‌اند. فارغ از اینکه آیا واقعاً مناطق بیان شده از نظر جمعیتی، در حال حاضر و یا آینده نزدیک به مشکل بر می‌خورند یا خیر؟

اگر شما عزیزان قصد دارید تا از طریق مسیرهای کاری به کشور مورد بحث مهاجرت نمایید، باید بدانید که ویزای ۴۹۱ استرالیا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما باشد. در این روند افرادی که شرایط تعیین شده را فراهم نمایند، شانس آن را خواهند داشت تا به مدت 5 سال در زمینه مد نظرشان مشغول به فعالیت شوند.

در مدت بیان شده شخص می‌تواند وضعیت موجود، فرصت‌های شغلی در دسترس و مواردی از این قبیل را مورد بررسی قرار دهد تا در صورت علاقه‌مندی و همخوانی موارد بیان شده با انتظاراتش، برای گرفتن اقامت دائم از طریق ویزای 491 استرالیا وارد عمل شود. سازمان مهاجرتی سلکت ویزا در این مقاله قصد دارد تا اطلاعاتی به روز و کاربردی را پیرامون موضوع مورد بحث در اختیارتان قرار دهد؛ پس در صورتی که به ویزای ۴۹۱ استرالیا علاقه‌مند هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی همین حالا ثبت نام کن

 

ویزای ۴۹۱ استرالیا

در حوزه اسکیل ورکر ویزایی با ساب کلاس ۴۸۹ وجود داشت که دارنده آن تنها اجازه زندگی در مناطق خاصی از کشور را داشت و شامل شهرهای بزرگ نمی‌شدند. این مجوز اقامتی در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۹ از لیست مسیرهای مهاجرتی خارج و ویزای ۴۹۱ استرالیا به مجموعه مورد بحث اضافه شد.

اگر زمینه تخصص شما در لیست مشاغل مورد نیاز قرار دارد و سابقه کاری و مهارت‌های قابل قبولی دارید، شانس آن را خواهید داشت که مسیر به دست آوردن ویزای ۴۹۱ استرالیا را با موفقیت طی کرده و از این طریق به مدت 5 سال در مقصد مورد بحث حضور داشته باشید. نکته‌ای که باید به آن اشاره داشته باشیم و از اهمیت بالایی هم برخوردار است، چیزی نیست جز مناطق مجاز به فعالیت و زندگی.

تنها شما اجازه خواهید داشت  تا در مناطق رجینال اقداماتی که به آنها اشاره داشتیم را انجام دهید. اگر با محیطی که در آن هستید ارتباط گرفته‌اید و می‌خواهید حضورتان را به طور دائم ادامه دهید، موقعیت مناسبی در اختیارتان قرار دارد. اشتغال به مدت 3 سال با حداقل حقوق و نداشتن مشکلات قانونی را می‌توان به عنوان پیش نیازهای اصلی این اقدام معرفی کرد.

 

انواع ویزای ۴۹۱ استرالیا

تا به اینجا سعی کردیم تا شما عزیزان را به طور کلی با ویزای 491 استرالیا آشنا کنیم؛ حال زمان آن رسیده تا به بررسی جزئیات بیشتری برای علاقه‌مندان این روش بپردازیم. افرادی که قصد دارند در این مسیر موفق باشند، باید توجه کنند که شرط اصلی موفقیت در به دست آوردن اسپانسر است. اداره مهاجرت برای آن که روند پیش رو را راحت‌تر کند، دو گروه از حامیان را به عنوان واجدین شرایط برای ویزای ۴۹۱ استرالیا معرفی کرده است؛ بر همین اساس هم می‌توان گفت، این مجوز اقامتی دو نوع دارد.

آیا یکی از بستگان شما یا همسرتان دارای شهروندی یا اقامت دائم این کشور است؟ در این صورت اگر بالای 18 سال سن داشته باشد، می‌تواند به عنوان اسپانسر از شما حمایت کند.

در صورتی که نمی‌توانید از این روش استفاده کنید، باید به سراغ اسپانسرشیپ ایالتی ویزای ۴۹۱ استرالیا بروید. هر استان هر ساله لیست مشاغل مورد نیاز خود را با هماهنگی اداره مهاجرت اعلام می‌نماید. اگر مهارت‌های کافی برای تامین نیازهای موجود را دارید، باید درخواست علاقه‌مندی‌تان را به دولت منطقه مد نظر ارسال نمایید تا در صورت مورد قبول واقع شدنش، حمایت از شما را بر عهده بگیرد.

مراحل دریافت ویزای 491 استرالیا

اگر سری به صفحه اختصاصی ویزای 491 استرالیا در سایت اداره مهاجرت زده باشید، توضیحات کاملی را پیرامون تمامی مسائل مهم و مرتبط در بخش‌هایی جداگانه مشاهده خواهید کرد. مراحل دریافت و گام‌هایی که برای موفقیت باید پشت سر بگذارید را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مطرح معرفی کرد.

در اولین قدم متقاضی باید درخواست علاقه‌مندی خود را آماده سازی کند. اگر با توجه به توضیحاتی که در EOI خود به ثبت می‌رسانید امتیاز مد نظر برای ویزای 491 استرالیا را به دست آورید، ایالت اسپانسری شما را بر عهده می‌گیرد.

بررسی داشتن سایر معیارهای واجد شرایط بودن، چک کردن امتیازات فردی، دریافت اسسمنت و ارزیابی مهارت‌ها و در نهایت گرفتن دعوت‌نامه برای درخواست ویزای ۴۹۱ استرالیا را می‌توان به عنوان بعضی از مراحل پیش رو معرفی کرد. برای اثبات ادعاهایی که در EOI خود مطرح کرده‌اید، باید اسنادی را جمع آوری کرده و به اداره مهاجرت ارسال نمایید که در بخشی اختصاصی مفصلاً به بررسی آنها می‌پردازیم. در نهایت زمان آن می‌رسد تا درخواست مجوز اقامتی مد نظرتان از طریق پورتال آنلاین تعیین شده به ثبت برسانید.

شرایط لازم برای اخذ ویزای 491 استرالیا

دولت و اداره مهاجرت برای آن که به افرادی مناسب و موثر از طریق ویزای ۴۹۱ استرالیا اجازه ورود به کشور را بدهند، شروط اولیه‌ای را برای گزینش متقاضیان برتر تعیین کرده‌اند. در ادامه و طی فهرستی، تقریباً تمامی پیش نیازهای موجود را معرفی خواهیم کرد؛ اما قبل از آن که به سراغ لیست بیان شده بروید، باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که اساس انتخاب در ویزای 491 استرالیا را سیستم و جدول امتیاز بندی تشکیل می‌دهد.

هر شخص باید حداقل 50 امتیاز را در فاکتورهای مهم و مورد توجه به دست آورد تا با کمک 15 امتیازی اسپانسر، کف تعیین شده را تامین نماید. لازم به ذکر است که هر چقدر فرد پوینت بیشتری بگیرد شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت.

  • کسب امتیاز حداقلی 65 البته باید بدانید که این ویزا به شما 15 امتیاز کمک می کند یعنی شما می توانید با کسب 50 امتیاز برای این ویزا امید داشته باشید(البته برای برخی از رشته چرا که بسیاری از رشته کف امتیاز بالایی دارد و شما باید امتیاز بالاتری را بدست آورید تا ویزا دریافت کنید.)
  • سن شما برای دریافت ویزای ۴۹۱ استرالیا باید باید کمتر از 45 سال باشد پیشنهاد می کنیم قبل از 40 سالگی اقدام کنید تا امتیاز بالایی را از دست ندهید.
  • شما باید سطح زبان قابل قبولی را ارائه کنید حداقل آیلتس 6 و یا معادل آن در آزمون PTE
  • شما باید در مناطق مشخص شده یا اسپانسرشیپ فمیلی داشته باشید و یا ایالتی
  • شما باید از سازمان ارزیاب مدارک خود ارزیابی مثبت را دریافت کنید.
  • توجه کنید شما تعهد می دهید در منطقه مشخص شده رجینال به کار و زندگی بپردازید.

دو شرط جدید برای ویزای ٤٩١ استرالیا که باعث جذاب شدن آن شده است. شرط اول این است که شما می توانید در هر منطقه ریجینال استرالیا زندگی و کار کنیدیعنی بدون هیچ پیش شرطی در کلیه مناطق کم جمعیت زندگی و کار کند. در گذشته به این صورت بوده است که فقط باید در منطقه اسپانسر شده به کار و زندگی بپردازید. شرط دیگر این است کمترین میزان حقوق دریافتی (Taxable income) دیگر بر اساس اعداد اداره مالیات استرالیا تعیین نمی‌شود، بلکه اداره مهاجرت عدد تعیین شده مختص به خود را هر سال اعلام می‌کند. عدد مینیمم جدید تعیین شده توسط اداره مهاجرات(همانند ویزاهای کاری قبلی) به میزان ۵۳۹۰۰ تعیین شده است.

 

هزینه ویزای 491 استرالیا

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای 491 استرالیا

آماده سازی اسناد مورد نیاز برای ویزای ۴۹۱ استرالیا طبق چک لیست‌های اعلامی، به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان صرفه جویی کنید و در صورت وجود هر گونه کمبودی، قبل از آن که با مشکل مواجه شوید آن را رفع نمایید؛ به همین سبب هم اطلاع پیدا کردن از کلیات مدارک ضروری می‌تواند کمک شایانی به شما کند.

مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت اولین آیتمی به حساب می‌روند که هر فرد قبل از اقدام باید آنها را تهیه نماید. آیا قصد دارید همسر و فرزندانتان را نیز به همراه ببرید؟ در این صورت باید اسناد مربوط به رابطه و شریک و اعضای وابسته خود را هم برای ارائه جمع آوری کنید.

همان‌طور که می‌دانید اثبات تسلط به زبان انگلیسی یکی از فاکتورهای اصلی و دارای امتیاز به حساب می‌رود؛ پس باید برای نمایش دادن توانایی‌هایتان مدرک مربوطه را نیز ارسال نمایید. اسناد ارزیابی مهارت، ابراز علاقه (EOI)، اسپانسر و نامزدی استانی را می‌توان به عنوان سایر مدارک مورد نیاز برای ویزای 491 استرالیا معرفی کرد.

امتیاز بندی ویزای 491 استرالیا

کمی قبل‌تر به این موضوع اشاره کردیم که اساس گزینش افراد واجد شرایط از میان متقاضیان ویزای ۴۹۱ استرالیا، سیستم امتیاز دهی است. برخی از فاکتورها برای اداره مهاجرت در این روند اهمیت بالایی دارند. هر شخص بسته به وضعیتی که دارد می‌تواند پوینت مشخصی از هر یک به دست آورد که در آخر مجموع آنها وضعیت شما را مشخص خواهند کرد.

هر چقدر مجموع پوینت‌های به دست آمده بیشتر باشد، شانس فرد نیز افزایش می‌یابد. باید به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که کف تعیین شده به منظور مجاز شدن برای درخواست ویزای 491 بدون کمک ایالت 50 می‌باشد. اطلاعات مربوط به این سیستم توسط اداره مهاجرت در جداولی منتشر شده‌اند که در ادامه این بخش آنها را مشاهده خواهید کرد.

سن امتیاز
18 تا 25 سال 25
25 تا 33 سال 30
33 تا 40 سال 25
40 تا 45 سال 15
سطح زبان انگلیسی امتیاز
آشنا به زبان انگلیسی 0
مسلط به زبان انگلیسی 10
تسلط بالا به زبان انگلیسی 20
سابقه کار خارج از استرالیا امتیاز
کمتر از 3 سال 0
3 تا 5 سال 5
5 تا 8 سال 10
بیشتر از 8 سال 15
سابقه کار داخل استرالیا امتیاز
کمتر از 1 سال 0
بین 1 تا 3 سال 5
بین 3 تا 5 سال 10
بین 5 تا 8 سال 15
بیشتر از 8 سال 20
مدارک تحصیلی امتیاز
دکتری 20
لیسانس 15
مدرک دیپلم یا مدرک تجاری از یک موسسه آموزشی استرالیایی 10
کسب مدرک یا جایزه‌ای که توسط مرجع ارزیابی مربوطه برای شغل ماهر معرفی شده مناسب به حساب بیاید 10
مدرک تحصیلی تخصصی امتیاز
مدرک کارشناسی ارشد تحقیقاتی یا مدرک دکترا از یک موسسه آموزشی استرالیایی 10
تحصیلات در استرالیا امتیاز
برآورده کردن شرایط تحصیل در استرالیا 5
سال حرفه‌ای در استرالیا امتیاز
تکمیل یک سال حرفه‌ای در استرالیا 5
زبان جامعه معتبر امتیاز
یک مدرک معتبر به زبان جامعه معتبر داشته باشید 5
مهارت‌های شریک امتیاز
برای اینکه واجد شرایط دریافت این امتیاز باشید، شریک زندگی شما باید متقاضی همان زیر کلاس ویزا بوده و نباید مقیم دائم استرالیا یا شهروندش باشد. علاوه بر این، باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد زمانی که از شما برای درخواست این ویزا دعوت شد، آنها:

  • زیر 45 سال سن داشتند
  • میزان تسلط وی بر انگلیسی در سطح توانا به حساب برود
  • برای تصدی شغل ماهری نامزدی بگیرد که در فهرست مشاغل ماهر مشابه شغل شماست
10
همسر یا شریک واقعی شما نیز باید متقاضی این ویزا باشد و از نظر زبان انگلیسی در سطح (competent English) قرار بگیرد. 5
شما مجرد هستید یا شریک زندگی‌تان شهروند استرالیا یا مقیم دائم است 10
نامزدی یا حمایت مالی امتیاز
از شما دعوت شده است که برای ویزای Skilled Work Regional (موقت) (زیر کلاس 491) درخواست دهید؛ زیرا نامزد شده‌اید و آژانس دولتی ایالتی یا منطقه‌ای حامی آن را پس نگرفته است.

یا

شما برای گرفتن ویزای Skilled Work Regional (موقت) (زیر کلاس 491) توسط یکی از اعضای خانواده حمایت می‌شوید.

15
نامزدی یا حمایت مالی امتیاز
از شما دعوت شده است که برای ویزای Skilled Work Regional (موقت) (زیر کلاس 491) درخواست دهید؛ زیرا نامزد شده‌اید و آژانس دولتی ایالتی یا منطقه‌ای حامی آن را پس نگرفته است.

یا

شما برای گرفتن ویزای Skilled Work Regional (موقت) (زیر کلاس 491) توسط یکی از اعضای خانواده حمایت می‌شوید.

15

هزینه ویزای ۴۹۱ استرالیا

استفاده از مجوزهای اقامتی نیازمند صرف مبالغ مختلفی است. به دلیل آن که بیشتر آنها وابسته به چند فاکتور هستند، نمی‌توان پیرامونشان صحبت کرد و بهتر است به سراغ مخارج دولتی برویم. اداره مهاجرت برای آن که اسناد ارائه شده توسط متقاضیان ویزای ۴۹۱ استرالیا را مورد بررسی قرار دهد، از فرد اصلی 4240 دلار اخذ می‌کند.

اگر قصد دارید اعضای خانواده‌تان را نیز همراه داشته باشید، باید به این موضوع توجه کنید که این اقدام هزینه‌های بیشتری را برایتان به همراه خواهد داشت. در کنار این موارد بهتر است نیم نگاهی هم به مخارج آماده سازی مدارک، اخذ مدرک زبان و بلیط هواپیما هم داشته باشید. اما پیشنها ما به شما متقاضیان عزیز مطالعه مقاله هزینه ویزای استرالیا است که در آن اطلاعات مفیدی را بدست آورید.

 

مدت زمان اعتبار ویزای ۴۹۱ استرالیا

مدت زمان اعتبار ویزای ۴۹۱ استرالیا

در قسمت‌های قبل به این موضوع اشاره کردیم که اگر با موفقیت ویزای ۴۹۱ استرالیا را به دست آورید، شانس آن را خواهید داشت تا به مدت 5 سال در کشور مورد بحث آزادانه به اشتغال بپردازید. در کنار این موضوع، اعضای خانواده‌تان هم این امکان را به دست میاورند تا از فرصت کار و تحصیل بدون محدودیت بهره ببرند.

آیا پس از گذشت مدتی از اقامتتان به تغییر نوع مجوز و تبدیلش به دائم علاقه‌مند شده‌اید و یا از همان ابتدا چنین قصدی داشته‌اید؟ در این صورت پیشنهاد می‌کنیم با فراهم کردن پیش نیازهای این روند طی 3 سال، بستر ضروری را آماده کنید تا با مشکلی رو به رو نشوید. اگر قصد سرمایه گذاری در استرالیا را دارید، حتما ویزای سرمایه گذاری در استرالیا را بخوانید.

 

محدودیت محل زندگی ویزای ۴۹۱ به چه صورت است ؟

مطابق دستورالعمل اجرایی در زمینه معرفی ویزاهای ریجینال جدید استرالیا که در آپریل ۲۰۱۹ اعلام شده است، مناطق مورد نظر به صورت زیر تعریف شده است:

it is intended that the designated regional areas, to be identified in a legislative instrument, will include all of Australia except for Sydney, Melbourne, Perth, Brisbane and the Gold Coast.

 

لیست مناطق ۴۹۱ و رجیونال

لیست مناطق ۴۹۱ استرالیا

 

آخرین آپدیت در تاریخ ۱۵ نوامبر 2019

در جدول رسمی اعلامی از طرف اداره مهاجرت می توانید مناطق اعلامی را مشاهده کنید.

STATE OR TERRITORY CATEGORY POSTCODES
New South Wales Cities and major regional centres 2259, 2264 to 2308, 2500 to 2526, 2528 to 2535 and 2574
New South Wales Regional centres and other regional areas 2250 to 2258, 2260 to 2263, 2311 to 2490, 2527, 2536 to 2551, 2575 to 2739, 2753 to 2754, 2756 to 2758 and 2773 to 2898
Victoria Cities and major regional centres 3211 to 3232, 3235, 3240, 3328, 3330 to 3333, 3340 and 3342
Victoria Regional centres and other regional areas 3097 to 3099, 3139, 3233 to 3234, 3236 to 3239, 3241 to 3325, 3329, 3334, 3341, 3345 to 3424, 3430 to 3799, 3809 to 3909, 3912 to 3971 and 3978 to 3996
Queensland Cities and major regional centres 4207 to 4275, 4517 to 4519, 4550 to 4551, 4553 to 4562, 4564 to 4569 and 4571 to 4575
Queensland Regional centres and other regional areas 4124 to 4125, 4133, 4183 to 4184, 4280 to 4287, 4306 to 4498, 4507, 4552, 4563, 4570 and 4580 to 4895
Western Australia Cities and major regional centres 6000 to 6038, 6050 to 6083, 6090 to 6182, 6208 to 6211, 6214 and 6556 to 6558
Western Australia Regional centres and other regional areas All postcodes in Western Australia not mentioned above
South Australia Cities and major regional centres 5000 to 5171, 5173 to 5174, 5231 to 5235, 5240 to 5252, 5351 and 5950 to 5960
South Australia Regional centres and other regional areas All postcodes in South Australia not mentioned above
Tasmania Cities and major regional centres 7000, 7004 to 7026, 7030 to 7109, 7140 to 7151 and 7170 to 7177
Tasmania Regional centres and other regional areas All postcodes in Tasmania not mentioned above
Australian Capital Territory Cities and major regional centres All postcodes in the ACT
Australian Capital Territory Regional centres and other regional areas None
Northern Territory Cities and major regional centres None
Northern Territory Regional centres and other regional areas All postcodes in the NT
Norfolk Island Cities and major regional centres None
Norfolk Island Regional centres and other regional areas All postcodes in Norfolk Island
Other Territories Cities and major regional centres None
Other Territories Regional centres and other regional areas All postcodes in a Territory other than the ACT, NT, or Norfolk Island

 

آخرین آپدیت برای ویزای 491 استرالیا تاریخ ۲۷ اکتبر 2019

وزیر مهاجرت استرالیا اعلام کرد که شهرهای پرت و گولدکوست نیز در زمره شهرهایی که از این ویزا می‌توانند استفاده کنند،‌ اضافه خواهند شد. بدین ترتیب دارندگان ویزای 491 استرالیا فقط در شهرهای سیدنی،‌ ملبورن و بریزبین نمی‌توانند زندگی و کار کنند.

به نظر می رسد که تمامی کد پستی‌ایی که شامل مناطق شهری شهرهای سیدنی،‌ ملبورن و بریزبین نیستند شامل مناطقی که دارندگان ویزای ۴۹۱ استرالیا اجازه زندگی، کار و تحصیل را دارند خواهد بود. نکته جالب در این زمینه این است که این مناطق از تعریف جاری مناطق ریجینال استرالیا برای ساب کلاس ۴۸۹ ایالتی، ‌کمی گسترده‌تر خواهد بود.

با ذکر مثالی، سعی می کنیم این تفاوت را مشخص نماییم.

مطابق تقسیمات رسمی جغرافیایی،‌ محدوده شهر سیدنی از شمال به منطقه Hawkesbury از جنوب به مناطق Campbelltown و Heathcote محدود می‌شود.

لذا به نظر می‌سد،‌ برخلاف محدوده جغرافیایی ویزاهای ۴۸۹ که مناطق Wyongو Gosford در شمال و یا Wollongong را در بر نمی‌گرفت، این مناطق در تقسیم بندیهای جدید مربوط به ایالت نیوساوت ولز شامل ویزای ۴۹۱ استرالیا خواهند بود.

در دو مثال فوق مشاهده می‌فرمایید که به طور مثال مسیر رانندگی از گاسفورد تا منطقه هورنزبی در شما سیدنی و یا ولنگونگ تا مرکز شهر سیدنی چندان زیاد نیست.

افراد زیادی هستند که در سیدنی کار یا تحصیل می‌کنند و در یکی از این مناطق ذکر شده زندگی می‌کنند. بدین ترتیب این بزرگتر شدن بازه مناطق رجیونال می‌تواند کمک کند تا افرادی که خانواده و دوستانی در شهرهای بزرگ دارند،‌ بتوانند با خیال آسوده از این ویزا استفاده کنند و نزدیک به عزیزان خود باشند.

 

مزایای ویزای 491 استرالیا

مزایای ویزای 491 استرالیا

در مرحله اول به این نکته توجه داشته باشید که این ویزا، اقامت دائم استرالیا نیست و در حوزه ویزاهای provisional قرار می گیرد.

  • اقامت موقت استرالیا به مدت 5 سال
  • رفت و آمد نامحدود به استرالیا به مدت 5 سال
  • کار تمام وقت در استرالیا
  • تحصیل در استرالیا برای شما و اعضای خانواده (تحصیل فرزندان در مدارس دولتی رایگان خواهد بود)
  • خدمات درمانی رایگان استرالیا

مطابق قانونی که در اواخر اکتبر ۲۰۱۹ تصویب شد، ارائه خدمات درمانی رایگان استرالیا ( مدیکیر) که فقط به دارندگان ویزای اقامت دائم تعلق می گرفت، در اختیار دارندگان ویزای ۴۹۱ نیز خواهد بود. بدین ترتیب این ویزا مزیت های بسیار بیشتری نسبت به ویزای ۴۸۹ سابق خواهد داشت. ولی باید چند نکته را برای شما عنوان کنیم که دلیل اصلی اقدام برای این ویزا می باشد.

ویزای ۴۹۱ استرالیا نسبت به ویزاهای 189 و همچنین 190 شرایط بسیار راحتی برای دریافت دارد چرا که متقاضیانی که در پروسه اخذ ویزای کاری استرالیا قرار دارند بهتر می‌دانند که در سال های اخیر به چه میزانی باید تلاش کنند تا سابکلاس‌های 189 و 190 را دریافت کنند ولی ویزای ۴۹۱ استرالیا شرایط بسیار متفاوتی دارد و نیاز به امیتاز کمتری دارد.

موضوع دیگر به پروسه اخذ ویزا میرسد جایی که ما به گفته‌های اداره مهاجرت استرالیا دذر وبسایت رسمی خود استناد می‌کنیم که اعلام کرده است مدت زمان اخذ این ویزا نسبت به دیگر ویزاها کوتاه‌تر است.

 

الویت‌ها بندی برای ویزای 491

نکته ای که شاید آن را ندانید این است که برای این سابکلاس اولویت بندی وجود دارد چرا که در سال حداکثر 14000 ویزا برای آن صادر می‌شود باید این انتظار را داشت. اداره مهاجرت با توجه به موارد زیر، متقاضیان را از لحاظ امتیاز الویت‌بندی کرده است:

  • الویت اول متقاضیان بدون داشتن همسر و شریک زندگی و یا متقاضیان با شریک زندگی دارای مهارت و مدرک زبان انگلیسی
  • الویت دوم با متقاضیانی­ است که همسر و شریک زندگیشان فقط مدرک زبان را با شرایط فوق اخذ نموده‌اند
  • الویت سوم متقاضی با شریک زندگی بدون مهارت کار و مهارت انگلیسی

 

سوالاتی در رابطه با ویزای 491 استرالیا

همان طور که می دانید یکی از پرمتقاضی ترین ویزاهای استرالیا همین سابکلاس 491 می باشد و به تازگی وارد سیستم مهاجرت استرالیا شده است و همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از دوستان سوالات بسیاری در زمینه اخذ این ویزا داشته باشند. از نوامبر 2019 که این ویزا وارد سیستم مهاجرتی استرالیا شد بسیاری از دوستان سوالاتی زیادی را از ما می‌کنند و از این رو اصلی ترین سوالات شما در این زمینه را پاسخ داده‌ایم.

 

آیا با ویزای 491 می توان در مناطق ریجینال تعریف شده زندگی کرد ولی در شهری مانند سیدنی کار کرد؟

خیر،‌ ویزای 491 استرالیا اجازه کار، ‌زندگی و تحصیل را در مناطقی غیر از مناطق ریجینال و یا رجیونال را به شما نمی‌دهد. در صورتیکه به هر طریقی اداره مهاجرت استرالیا متوجه این امر شود،‌ می‌تواند به دلیل Breach of considion ویزای شما را باطل کند.

 

آیا ویزای 491 استرالیا امکان تبدیل به اقامت دائم استرالیا را دارد ؟

باید به این سوال شما جواب مثبت بدهیم ولی به این صورت که شما باید شرایط لازم را کسب کنید. اصلی‌ترین شرط لازم برای کسب اقامت دائم استرالیا این است که در بازه ۵ ساله با ویزای ۴۹۱ استرالیا بتوانید اثبات کنید که حداقل سه سال را با حداقل حقوق تعیین شده توسط دولت استرالیا که در زمان نگارش این مقاله عدد آن ۵۳۹۰۰ دلار استرالیا در سال بوده است، مشغول به کار بوده‌اید ،‌ویزای شما بدون قید و شرط خاصی می‌تواند تبدیل به اقامت دائم استرالیا شود.

 

در صورت اخذ ویزای 491، آیا ملزم به زندگی در منطقه اسپانسر کننده هستیم ؟

طبق قانون، برای اخذ ویزای ۴۹۱ استرالیا شما باید یا از طریق اسپانسر خانواده (درجه اول و دوم) که ساکن مناطق تعیین شده باشد صورت می‌گیرد و یا از طریق اسپانسری یکی از ایالت‌ها. در صورتیکه شما از طریق اسپانسر ایالتی ویزای ۴۹۱ استرالیا را دریافت کنید،‌ بر اساس تعهد اخلاقی که دارید،‌ باید نشان دهید که تمایل به زندگی و کار در این منطقه را دارید.

اما توجه داشته باشید که بر اساس قانون و حتی اعلام مشخص خود اداره مهاجرت استرالیا،‌ شما امکان جابه جایی در بین مناطق مختلف این ویزا را دارید. به طور مثال شما می‌توانید از منطقه ای در ۵۰۰ کیلومتری سیدنی اسپانسری را دریافت کنید اما بعد از یک یا دو ماه به منطقه‌ای مانند ولنگونگ در نزدیکی سیدنی و یا شهر آدلاید نقل مکان کنید و در آن مناطق به زندگی و کار بپردازید و از نظر قانونی منعی برای شما وجود نخواهد داشت.

 

آیا پیدا کردن کار برای متخصصین رشته های مختلف در مناطق رجیونال استرالیا سخت است ؟

بدون شک تعداد کارهای تخصصی در حوزه هایی مانند مهندسی و آی تی در شهرهای بزرگ مانند سیدنی و ملبورن به طرز قابل توجهی بیشتر از شهرهای کوچکتر است. مشابه این مطلب را در ایران هم داریم. تعداد شرکتهایی که نیاز به کارمند در حوزه های ذکر شده را دارند در تهران بسیار بیشتر از شهرستانهای کوچک تر است.

به همان نسبت نیز کارجویان واجد شرایط کمتر هستند. اما در نهایت برآورد این مطلب به این صورت است که مطمئنا در صورت تمرکز روی یک منطقه خاص را داشته باشید حتما با مشکل مواجه خواهید شد.

این مطلب را با مثالی عرض خواهم کرد

یک سرچ ساده در یکی از سایتهای کاریابی استرالیا انجام دادم. برای رشته مهندس شبکه در سیدنی ۹۴۳ پیشنهاد شغلی فعال ارائه شد. همین پوزیشن مورد جستجو برای آدلاید ۱۵۷، برای ولنگونگ ۹، نیوکسل ۴۷، هوبارت ۱۵ و داروین ۱۳ و … پیشنهاد می کنم حتما روی روش‌های کاریابی و با تمرکز روی مناطق رجیونال قبل از ورود به استرالیا برنامه ریزی داشته باشید.

در مرحله اول خودتان را واقعا به یک منطقه خاص محدود نکنید. شما امکان کار در کل استرالیا به غیر از چند شهر را دارید،‌ شاید مجموع پیشنهادات شغلی در همه مناطق قابل زندگی رجیونال از سیدنی کمتر باشد اما مطمئنا تعداد کل، آمار قابل ملاحظه‌ای خواهد بود که در نهایت با توجه به تعداد کمتر متخصصین امر در مناطق به شما شانس مناسبی در یافتن کار مورد نظر را خواهد داد.

پیشنهاد دیگری که دارم این است که در حد امکان سعی کنید که برای خود چندین سطح تخصص در حوزه کاری خود تعیین کنید. به طور مثال، ‌اگر متخصص شبکه‌ای هستید که تمرکز روی تجهیزات سیسکو دارید،‌ قبل از ورود به استرالیا تخصص خود را روی تجهیزات دیگر بالاتر ببرید و حتی گزینه‌های دیگر نزدیک به مهندس شبکه را نیز برای خود ایجاد کنید که بتوانید اصطلاحا Crack in market داشته باشید و اولین کار تخصصی که عموما سخت‌ترین قسمت کاریابی در استرالیا است را با موفقیت به انجام برسانید.

 

آیا رسیدن به درآمد ۵۳۹۰۰ دلار در سال در مناطق رجیونال استرالیا دشوار است ؟

در صورتیکه بتوانید کار تخصصی پیدا کنید، ‌مطمئن باشید که عدد ذکر شده برای شما بیشتر شبیه به یک شوخی خواهد بود. شاید حقوق ۶ ماه کاری شما این مبلغ را تامین کند. مشکل انجاییست که فرایند یافتن کار تخصصی به مشکل بر بخورد و نتوانید کاری در حوزه اسکیل اصلی خود پیدا کنید.

در این صورت باید وارد کارهای کژوال و کمتر تخصصی شوید. واقعیت اینست که در صورتیکه با حداقل حقوق رسمی اعلامی دولت که برای امسال در حدود ۱۹ دلار در ساعت است وارد چنین کارهایی بشوید،‌ متاسفانه با وجود کار فول تایم نخواهید توانست به عدد مورد نظر برسید.

راهکار چیست ؟ توجه داشته باشید که در آمد ذکر شده لازم نیست که از یک منبع در سال کسب شده باشد. به احتمال قریب به یقین، ‌مدارک مورد نیاز برای اثبات درآمد شما در زمانیکه تصمیم به انجام پروسه اقامت دائم بعد از ویزای ۴۹۱ استرالیا را خواهید داشت، منوط به پرونده مالیاتی شخصی شما و همچنین گزارشات سالیانه حقوق شما که هر سال از طرف کارفرماها برای شما ارسال می شود خواهد بود. چند پیشنهاد که از نظر اصول حسابداری استرالیا شدنی خواهد بود را خدمت شما ارائه خواهیم کرد.

شما می توانید میزان مورد نظر را از چند کارفرما دریافت کنید. به طور مثال اگر لزوما به حقوق هر ساعت ۲۰ دلار کار می کنید. بر اساس محاسبات اگر دو روز شنبه یا یکشنبه در ماه را به اضافه کاری (با در آمد دوبرابر طبق قانون اکثر کارفرماها) اختصاص دهید، عدد نهایی شما به ۵۳۹۰۰ نزدیک خواهد شد.

شما می توانید بیزنس شخصی خود را در کنار کار دیگر داشته باشید و حتی قسمتی از درآمد بیزنس خانوادگی را نیز در درآمدهای خود منظور فرمایید و درصد قابل ملاحظه ای از این عدد را از این راه به دست آورید و به اقتصاد خانواده هم کمک کنید. دو سال پیش مقاله ای در سایت سلکت ویزا داشتیم در مود معرفی بیزنسهای خانگی در استرالیا.

همچنین شما می توانید با کیوردهایی مانند Home business ideas به تعداد زیادی ایده درخشان در این زمینه دسترسی داشته باشید. همکاران من در سلکت ویزا و همچنین پارس فایننس ملبورن جهت مشاوره در این مورد در خدمت شما هستند. پیشنهاد می کنم چنین گزینه هایی را فراموش نکنید.

این نکته مهم را مدنظر داشته باشید که از نظر من اگر درآمد غیر خالصی کمتر از ۵۳۹۰۰ دلار داشته باشید، ‌مدت طولانی در استرالیا دوام نخواهید آورد و مطمئنا فشارهای مالی شما را در مسیر بازگشت قرار خواهد داد. پس به عنوان یک نیروی کار متخصص و ماهر و صد البته با تجربه،‌ مطمئن باشید که این عدد،‌ حداقل سقف انتظار شما در مورد سطح زندگی در این کشور زیبا را فراهم خواهد کرد و باید حتما و حتما به اعداد بالاتر بیندیشید.

روش دیگری که می‌توانید در نظر داشته باشید با ثبت شرکت و تجمیع درآمد خانواده ( و یا حتی دوستان) در این شرکت و سپس با حقوق دادن از طریق شرکت به فرد متقاضی میزان درآمد مورد نظر را احراز کنید. اینکار کاملا قانونی خواهد بود و با مشورت با حسابداران با تجربه می توانید از این روش نیز استفاده نمایید. توجه داشته باشید که حقوق دریافتی یک کارمند لزوما مبلغی که به حساب او می آید نیست، ‌حق استفاده از ماشین متعلق به شرکت،‌ بن های خرید و … نیز می تواند جزوی از حقوق فرد به حساب آید.

 

آیا برای ویزای 491 استرالیا هم مثل 489 هر ایالت به صورت جداگانه اعلام نیازمندی می‌کند؟

البته هنوز صد در صد روال نهایی صدور دعوتنامه‌ها مشخص نیست اما با توجه به اینکه داشتن اسپانسر ایالتی برای زیر شاخه ایالتی این ویزا اجباری است،‌ به نظر می‌رسد حتما ایالت‌ها لیست های جداگانه و شرایط خود را خواهند داشت.

آیا به درخواست کنندگان ویزای 491 امتیاز خاصی از نظر امتیازات سیستم مهاجرتی اعطا می‌شود ؟

بله،‌ در اصلاحیه جدید قوانین که از ۱۶ نوامبر اجرایی خواهد شد، ‌امتیاز اسپانسر ایالتی و یا خانوادگی مناطق رجیونال از ده امتیاز به پانزده امتیاز افزایش یافته است و همان طور که می دانید 15 امتیاز در سیستم امتیاز بندی ویزای کار استرالیا بالا محسوب می‌شود.

آیا فقط درآمد نفر اصلی مهم هست، یا مجموع درآمد نفر اصلی و همراه؟

یک نفر از اعضای خانواده باید متقاضی ویزای اقامت دائم باشد و همان فرد باید شرط سه سال حداقل حقوق را رعایت کند.

آیا با ویزای 491 استرالیا می شود شرکت ثبت کرد و هم برای خود شخص حقوق حداقل مورد نیاز رد بشه ؟ آیا میشه با ویزای موقت 5 ساله ثبت شرکت کرد و باهاش فعالیت اقتصادی انجام داد در عین حال برای خود فرد هم حقوق مناسب رد بشه ؟

جواب هر دو سوال شما مثبت است، ‌همانطور که در بخش‌های قبلی توضیح داده شده است. اول اینکه شما مطميننا اجازه ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی را به عنوان دارنده این ویزا دارید و دوم اینکه از نظر قانونی می‌توانید به عنوان یک شخص حقیقی از شرکت به عنوان یک شخصیت حقوقی،‌ حقوق دریافت کنید. توجه داشته باشید که از نظر قانونی شرکت اجازه دارد که بیش از میزان درامد خود نیز حقوق به پرسنل ارائه کند و ضرر ده باشد.

شروع کار ما اگه از وسط سال مالی باشه چطور حساب میشه ؟!

هنوز به صراحت مشخص نشده که ملاک سال مالی رسمی است و یا سال مالی که توسط متقاضی معرفی خواهد شد. به محض دریافت اطلاع رسمی، ‌حتما این مطلب با شما در میان گذاشته خواهد شد.

فرزندی که با ویزای ۴۹۱ والدین در استرالیا متولد بچه ویزایی را دارد؟ آیا اقامت دائم کسب می کند ؟

فرزند شما، ‌می‌تواند ویزایی مشابه شما دریافت کند. تنها بعد از اینکه شما اقامت دائم را دریافت کردید، ‌فرزند شما که در استرالیا به دنیا بیاید مطابق قوانین شهروند استرالیا محسوب خواهد شد.

آیا در حین حضور در استرالیا با ویزای ۴۹۱ استرالیا می توانم با افزایش امتیاز برای ۱۸۹ اقدام کنم ؟

در حال حاضر برای سه سال اول این امکان وجود ندارد،‌ قانون جلوی دارندگان این ویزا را در جهت اقدام برای ویزاهای دیگر حوزه اسکیل را گرفته است.

هزینه تحصیل در دانشگاه با ویزای ۴۹۱ استرالیا چگونه است؟ هنوز بین المللی محاسبه می شود؟

هنوز اطلاعاتی در این زمینه در دسترس نیست. در صورتیکه لایجه یکسان شدن دریافتی‌های دارندگان این ویزا با دارندگان اقامت دائم تصویب شود، ‌به احتمال زیاد معافیت‌هایی خواهید داشت.

اگر امکانش هست در مورد هزینه تحصیل مقاطع دانشگاه اعلام بفرمایید که آیا شامل Australian Higher Education Loan Program (HELP)
هم است یا خیر چون هزینه دبستان مدارس دولتی که برای ویزاهای موقت دیگر نیز سالیانه عدد بالایی نیست ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار. مهم خرج دانشگاه هست که اگر بشود برای ما این روش قابل تامل است.

Fee-HELP، پرداختی به صورت وام است که عموما به سیتیزن‌ها در جهت تامین هزینه شهریه دانشگاه تعلق می‌گیرد. در حال حاضر تنها در شرایطی خاص این پرداخت‌ها به دارندگان PR تعلق می‌گیرد (مقاله studyassist را مطالعه فرمایید). باید ببینیم که لایحه جاری تصویب خواهد شد و چنین شرایطی برای دارندگان ۴۹۱ ایجاد خواهد شد یا خیر؟ به محض دریافت اطلاعات دقیقتر به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد.

یا درآمد حداقل ۵۳ هزار دلاری باید در اثر کار داخل استرالیا باشد؟ آیا مثلا اگر فرد دارای درآمدی از ایران باشد و آن را اعلام کند ( که فکر کنم بخشی از taxable income محسوب بشه درسته؟) در اون صورت آیا میشه به عنوان درآمد در زمینه برآورده شدن شرط ویزای ۴۹۱ حساب کند؟

جواب سوال شما مثبت است ولی پیشنهاد می‌کنم در زمان اجرای این روش حتما از مشاوره حسابدار مطلع و همچنین وکیل مهاجرت استفاده کنید.

پس از گذشت ۳ سال یا هر بازه دیگری، با فرض فراهم نشدن شرایط تبدیل ویزای ۴۹۱ به دایم، فرد می تونه برای ۱۸۹ یا ۱۹۰ اقدام کند؟

بله ،‌بعد از سه سال می‌توانید.

تفاوت ویزای ۴۸۹ با ویزای ۴۹۱ در چیست؟

همان طور که تا الان متوجه شدید ویزای 491 استرالیا از نوامبر 2019 جایگزین ویزای 489 استرالیا شده است. هر دو این ویزاها موقت می‌باشند ویزای قبل 4 ساله بوده ولی این ویزای جدید 5 ساله است. ویزای قبل 10 امتیاز به شما کمک می‌کند ولی در ویزای جدید شما 15 امیتاز کمک اسپانسری دریافت می‌کنید.

شما در ویزای 489 می‌توانستید بعد از زندگی در مناطق ریجینال به مدت ۲ سال و کار کردن به مدت ۱ سال برای اقامت دائم استرالیا اقدام نمایید. اما برای ویزای 491 متفاوت می‌باشد. ویزای ۴۹۱ ویزای ۵ ساله است که باید ۳ سال از آن را کار و زندگی کنید تا بتوانید آن را تبدیل به اقامت دائم کنید.

آیا این امکان وجود دارد دارندگان ویزای 491 برای بازدید به شهرهای دیگر استرالیا بروند؟

این سوال بسیاری از دوستان است و جواب مثبتی هم دارد و باید بگوییم شما برای رفت و آمد به شهرهای دیگر و حتی شهرهای اصلی مانند سیدنی، ملبورن و بریزبین هیچ مشکل و محدودیتی ندارید.

تحصیل فرزندان ما با ویزای 491 استرالیا به چه صورتی است؟

اگر با ویزای 491 وارد استرالیا شده‌اید و فرزندانی هم دارید بهتر است بدانید که تحصیل برای فرزندان شما رایگان می‌باشد البته در مدارس دولتی و شما برای مدارس خصوصی نیاز به پرداخت هزینه دارید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی همین حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 4

نظر دهید

4 دیدگاه دربارهٔ «ویزای ۴۹۱ استرالیا»

  1. ارزو شهیدی

    با سلام ،..
    آیا پارتنر من ( باهم زندگی میکنیم و حساب مشترک داریم و….) امتیاز میتونه به من بده یا چون پارتنر رسمی نیست قادر به دادن این امتیاز نیست ،..؟
    با تشکر

    0
    1. وحید دبیری

      بله اگه بتونید اثبات کنید که در دوسال اخیر باهم بودین این امکان وجود داره تا به شما امتیاز کمک کنه و این امتیاز حداکثر 10 امیتاز می باشد

      0
  2. سلام ، اگر دارنده ویزای ۴۹۱ در استرالیا دارای فرزند شود ، کمک هزینه فرزند به آن تعلق میگیرد یا خیر ؟

    0

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین