حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی جهات دارد و می‌توانید با فعالیت‌هایی مانند کار، سرمایه گذاری و حتی تحصیل به موفقیت‌های بسیاری دست یابید استرالیا به حساب می‌رود. در این میان دغدغه‌های متعددی برای تازه واردان به وجود میاید که یکی از آنها میزان درآمد و حداقل حقوق در استرالیا می‌باشد.

مشاوران سازمان مهاجرتی سلکت ویزا برای آن که به رفع یکی از چالش‌های پیش روی این اشخاص کمکی کرده باشند، این مقاله را نگارش کرده‌اند. در ادامه ما قصد داریم تا پیرامون موضوعاتی مانند نرخ تغییرات درآمد، فاکتورهای تاثیر گذار بر میزان آن، قدرت خرید و مسائلی از این قبیل به صحبت بپردازیم. اگر شما هم به دنبال آشنایی کامل با حداقل حقوق در استرالیا هستید، ما را تا انتها همراهی کنید.

بررسی حداقل حقوق در استرالیا

حداقل حقوق در استرالیا مینیمم مقداری به حساب می‌رود که کارفرما باید به هر فرد شاغل بپردازد. برای آن که تمامی افراد ساکن بتوانند نیازهای اساسی زندگی‌شان را رفع نمایند، دولت و اداره کار با توجه به موضوعات مختلف مانند مخارج زندگی رقم مشخصی را برای موضوع مورد بحث تعیین می‌کند. این میزان بر اساس تورم و فاکتورهای مهم دیگری به طور سالانه به روز رسانی خواهند شد.

مبلغی که تعیین می‌شود از 1 جولای به بعد اعمال خواهد شد. حداقل حقوق در استرالیا برای سال 2023 تقریباً 21.38 دلار تعیین شده است. اگر با قدرت خرید شهروندان این کشور آشنایی داشته باشید، از منصفانه و دقیق بودن میزان انتخابی مطمئن هستید. قبل از آن که به سراغ بررسی بخش‌های بعدی برویم، باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که در اصل هیئت‌های کارشناسی کمیسیون کار منصفانه یا FWC با توجه به وضعیت موجود رقم نهایی را تعیین خواهند کرد.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

آیا برای شما سوال شده که در تعیین حداقل حقوق چه مواردی مورد توجه قرار می‌گیرند؟ در این صورت برای یافتن پاسخ پرسش خود باید فهرستی که در انتهای همین بخش قرار داده شده مراجعه نمایید.

  • ارسال‌های کتبی از سازمان‌ها و افراد علاقه‌مند
  • مشاوره قبل از هیئت‌های کارشناسی
  • تحقیقاتی که به سفارش گروه‌های خبره انجام شده
  • عملکرد و رقابت پذیری اقتصاد ملی از جمله بهره وری، دوام کسب و کارها، تورم و رشد اشتغال
  • نیاز به ترویج شمول اجتماعی از طریق افزایش مشارکت نیروی کار
  • استانداردهای زندگی نسبی و نیازهای افراد کم دستمزد
  • اصل دستمزد برابر برای کار با ارزش برابر یا قابل مقایسه

 

نرخ تغییرات حداقل حقوق و دستمزد در استرالیا

 

نرخ تغییرات حداقل حقوق و دستمزد در استرالیا

همان‌طور که در قسمت قبل بیان کردیم FWC هر ساله برای تعیین میزان حداقل حقوق در استرالیا، به موارد مختلفی توجه می‌کند تا رقم تعیین شده باعث ایجاد تورم کاذب نشده و با نرخ حقیقی آن تناسب داشته باشد؛ با این کار افرادی که پایین‌ترین رقم درآمد را دارند برای گذران زندگی خود و خانواده‌شان با مشکل رو به رو نمی‌شوند.

اگر تغییرات حداقل حقوق در استرالیا را در نمودارهای مختلف مشاهده کرده باشید، بدون شک متوجه خواهید شد که روند آن کاهشی بوده است. تداوم ظرفیت مازاد در بازار کار که با نرخ پایدار بیکاری نشان داده می‌شود (علی رغم کاهش مداوم نرخ بیکاری)، کاهش انتظارات تورمی که به کاهش تقاضای دستمزدها کمک کرده، محدودیت در میزان افزایش دستمزد در بخش دولتی، طولانی شدن مذاکرات چانه زنی شرکتی برای به توافق رسیدن و کاهش نرخ رشد بهره وری نیروی کار را می‌توان به عنوان برخی از اصلی‌ترین دلایل به وجود آمدن چنین وضعیتی معرفی کرد.

عوامل تاثیر گذار بر حداقل حقوق در استرالیا

اگر به اطلاعات بیان شده در قسمت‌های قبلی توجه کرده باشید، حتماً تا به حال متوجه شده‌اید که حداقل حقوق در استرالیا توسط سازمانی خاص با در نظر گرفتن ملاحظات مختلفی تعیین خواهد شد و معمولاً عوامل جانبی غیر از آنچه که بیان کردیم تاثیر خاصی بر میزانش ندارند.

اگر به دنبال اشتغال در کشور مورد بحث هستید و دریافتی‌تان بیشتر از مینیمم مشخص شده، باید از این موضوع مستحضر باشید که شاخصه‌های مختلفی بر روی میزانش تاثیر گذار هستند. جنسیت، سن، سابقه کاری، تحصیلات و منطقه فعالیت را می‌توان به عنوان برخی از مهم‌ترین آنها معرفی کرد.

آیا به دنبال اطلاعات بیشتری پیرامون این موضوع هستید؟ در این صورت می‌توانید به مطلب اختصاص یافته به حقوق در استرالیا مراجعه نمایید و داده‌هایی قابل اطمینان و جامع را پیرامون این موضوع به دست آورید.

 

[irp posts=”10962″ ]

 

قوانین کار استرالیا چیست ؟

در قرارداد کاری شما باید همه موارد ذکر شود و همه چیز شفاف باشد. شما باید از قوانین کاری و همچنین حقوق خود براساس استانداردهای ملی استخدام در استرالیا مطلع باشید که این استانداردها شامل موارد زیر می باشد:

  • حداکثر ساعت کار هفتگی معادل 38 ساعت در هفته
  • درخواست برای تنظیم شبکه کاری انعطاف پذیر
  • اطلاع از فسخ قرارداد، پرداخت خسارت و اضافه کاری
  • مرخصی سالانه
  • مرخصی برای مراقبت های شخصی
  • بیانیه گزارش کار عادلانه و اطلاع کامل از شرایط کاری
  • حقوق اتحادیه های کارگری در استرالیا
  • مرخصی برای خدمات اجتماعی
  • مرخصی برای خدمات طولانی
  • تعطیلات عمومی
  • بازنشستگی والدین و حقوق مربوط به آن ها

بزودی قصد بر آن داریم تا با مقالاتی پیرامون میزان حقوق دریافتی مشاغل مختلف می پردازیم با ما همراه باشید.

 

پردرآمدترین مشاغل در استرالیا

 

پردرآمدترین مشاغل در استرالیا

ممکن است پس از بررسی حداقل حقوق در استرالیا به این فکر افتاده باشید که با فعالیت در کدام زمینه می‌توانید بیشترین میزان درآمد را داشته باشید. بدون شک می‌دانید که برخی از حرفه‌ها نسبت به سایرین نیازمند داشتن تخصص و توانایی‌های منحصر به فردی هستند یا برای فعالیت در آنها ملزم خواهید بود سطح خاصی از تحصیلات را داشته باشید.

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم، مطمئناً فراهم کردن پیش زمینه‌های بیان شده کمی دشوار است. اگر بتوانید سختی بیان شده را تحمل نمایید، تلاشتان بی پاسخ نخواهد بود و در عوض درآمد قابل قبولی به دست میاورید. پزشکی و زیر شاخه‌های مختلف آن، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، دامپزشکی، مدیران مالی و بازاریابی را می‌توان به عنوان برخی از پردرآمدترین مشاغل در استرالیا معرفی کرد.

اگر در زمینه‌های بیان شده دارای تحصیلات و سابقه کاری هستید، شانس آن در اختیارتان قرار گرفته تا با مهاجرت به استرالیا و فعالیت در موقعیتی مناسب با رقمی بسیار بالاتر از حداقل حقوق در استرالیا کار کنید.

 

آیا حداقل حقوق در استرالیا براساس صنایع و شغل تغییر می کند؟

حداقل حقوق در استرالیا براساس نوع شغل و صنایعی که فرد در آن است تغییری نخواهد کرد اما میزان پاداش ها و پورسانت ها متغییر می باشد و هر شغل و صنعتی براساس توافقاتی که بین دو طرف انجام می شود می تواند متفاوت باشد.

آیا یک کارفرما باید حداقل حقوق استرالیا را بپردازد؟

بله . همانطور که از نامش پیداست باید پرداخت شود یک کارفرما موظف است که به تمام کارمندان خود این حداقل حقوق را بپردازد. همان گونه که در بالا بیان کردیم کارفرما می تواند براساس توافقاتی دوطرفه بین خود و کارمند خود به او پاداش ها و پورسانت هایی را بده و در نهایت حق ندارد کمتر از حداقل حقوق تعیین شده پرداخت کند.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین