ویزای کار استرالیا

Australian work visa

خانه / انواع ویزای استرالیا / همه چیز درباره انواع ویزای فامیلی استرالیا

ویزای خانوادگی استرالیا

Australian Family Visa

آخرین بروزرسانی

3 اردیبهشت 1403

همه چیز درباره انواع ویزای فامیلی استرالیا

وقتی حرف از جدا شدن از اعضای خانواده باشد، مهاجرت کار هر کسی نیست؛ به‌ویژه اینکه قوانین پیچیده مهاجرت گاهی مانع از کنار هم‌ قرار گرفتن اعضای خانواده می‌شود. این قوانین سختگیرانه باعث می‌شوند که فرایند مهاجرت اغلب به صبر، پشتکار و تعهد زیادی نیاز داشته باشد. اگرچه این فرآیند گاهی دلسردکننده است؛ اما آشنایی با انواع ویزاهای خانوادگی و پروسه درخواست آن‌ها، می‌تواند در این مسیر دشوار به شما کمک کند. 

ویزاهای فامیلی و خویشاوندی استرالیا به اعضای نزدیک خانواده شهروندان و دارندگان اقامت دائم این کشور اجازه می‌دهند تا در استرالیا زندگی کنند؛ بنابراین اگر اهل استرالیا یا مقیم دائم این کشور هستید، می‌توانید با پذیرفتن اسپانسری عزیزانتان، به آن‌ها برای دریافت ویزا کمک کنید.

انواع مختلفی از ویزاهای خانوادگی و خویشاوندی وجود دارد. برخی از این ویزاها برای همسران و پارتنرها و برخی دیگر برای والدینی هستند که می‌خواهند همراه فرزندانشان در استرالیا زندگی کنند. ویزاهایی نیز برای آن دسته از فرزندان وجود دارد که می‌خواهند برای زندگی با والدینشان به استرالیا بیایند. استرالیا حتی امکان اخذ ویزا برای برخی دیگر از خویشاوندان را، تحت شرایط خاصی فراهم کرده است. این سازوکار، راهی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است تا از هم جدا نشوند و بتوانند در استرالیا کنار یکدیگر زندگی کنند.

گام‌های اصلی درخواست ویزای خانوادگی استرالیا چه هستند؟

ممکن است بخواهید شریک زندگی یا اعضای خانواده‌‌تان، به‌طور موقت یا دائم به شما در استرالیا بپیوندند. انجام این فرایند در درجه اول به این موضوع بستگی دارد که آیا خود شما صاحب ویزا هستید یا خیر و اینکه کدام ویزا را دارید؟ زیرا شهروندان استرالیایی یا افرادی که از اقامت دائم استرالیا برخوردارند، این امکان را دارند که خانواده خود را برای زندگی به این کشور دعوت کنند. دو گام اصلی این فرایند عبارتند از:

  • مشخص‌کردن نوع اقامت دائم یا موقت
  • انتخاب ویزای مناسب بر حسب نیاز

لازم است بدانید که ویزاهای مربوط به اعضای خانواده و همسر انواع متفاوتی دارند و هر کدام با شرایط و ویژگی‌های خاص خود تعریف می‌شوند؛ بنابراین مهم است که گزینه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهید.

انواع ویزاهای فامیلی استرالیا کدامند؟

ویزاهای خانوادگی و خویشاوندی استرالیا شامل دسته‌بندی‌های ویزای همسر یا پارتنر، ویزای والدین، ویزای کودک و ویزاهای سایر اعضای خانواده می‌شوند. هر کدام از این ویزاها برای تسهیل کنار هم‌ قرار گرفتن مجدد اعضای خانواده با اسپانسرهای مالی مقیمشان در استرالیا و فراهم‌ کردن مسیری برای اقامت آن‌ها طراحی شده‌اند.

ویزای والدین استرالیا

اگر والدینتان خواستار پیوستن به شما در استرالیا هستند، شاید ویزای والدین انتخاب مناسبی باشد. این ویزا به مادران و پدران اجازه می‌دهد در‌ صورتی‌که فرزند‌شان شهروند استرالیا (یا نیوزیلند) یا مقیم دائم این کشور باشد، به آنجا نقل‌مکان کنند.

والدین برای دریافت این ویزا باید در آزمون balance-of-family قبول شوند؛ بدین معنی که حداقل نیمی از فرزندان آن‌ها باید در استرالیا زندگی کنند یا اکثر فرزندانشان، بیش‌ از هر کشور دیگری، در استرالیا ساکن باشند.

برای اخذ ویزای والدین باید صبور باشید؛ زیرا پروسه‌ دریافت این ویزا به‌دلیل تقاضای زیاد برای آن ممکن است زمان‌بر و طولانی باشد. حامیان مالی (یا همان فرزندان) باید ثابت کنند که قادر هستند به‌مدت دو سال، از والدین خود حمایت کنند.

پس از پشت‌ سر گذاشتن این مراحل، می‌توانید از زندگی در کنار والدین خود در استرالیا لذت ببرید. والدین شما از طریق مدیکر، طرح بیمه خدمات درمانی همگانی استرالیا، می‌توانند به مزایای مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی نیز دسترسی داشته باشند. آن‌ها همچنین می‌تواند کار پیدا کنند، به گروه‌های اجتماعی بپیوندند و از امکانات رفاهی متعدد استرالیا بهره‌مند شوند.

خوب است بدانید که ویزاهای والدین، در میان سایر ویزاهای خانوادگی مانند ویزای فرزند و همسر، کمترین اولویت بررسی را دارند. 

ویزای والدین ساب کلاس ۱۰۳

والدینی که برای زندگی در کنار فرزندان خود قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، می‌توانند از ویزا ساب کلاس ۱۰۳ استفاده کنند. این درخواست باید توسط یکی از فرزندان، که شهروند استرالیا یا مقیم دائم این کشور است، حمایت شود. 

ویزای والدین سالمند ساب کلاس ۸۰۴

ساب کلاس ۸۰۴ به والدین مسن اجازه می‌دهد که به‌صورت دائم در استرالیا در کنار شما زندگی کنند. 

ویزای والدین مشارکتی ساب کلاس ۱۴۳ و ۱۷۳

«ویزای والدین مشارکتی» گزینه‌ای مناسب برای والدینی است که می‌خواهند بدون گذراندن انتظار طولانی‌مدت به فرزندان خود در استرالیا بپیوندند. ویزای ساب کلاس ۱۴۳ امکان اقامت دائم، و ساب کلاس ۱۷۳ امکان اقامت موقت را فراهم می‌کند. 

ویزای والدین مشارکتی ساب کلاس ۸۸۴ و ۸۶۴

ویزاهای ساب کلاس ۸۸۴ و ۸۶۴ به والدین مسن یک شهروند یا یک فرد مقیم استرالیا اجازه می‌دهند تا به‌طور موقت در کنار فرزند خود در استرالیا زندگی کنند. این ویزا در واقع مخصوص کسانی است که قصد دارند مدت‌زمان انتظار طولانی‌ برای دریافت ویزای معمولی والدین مسن را کاهش دهند. هزینه نسبتا بالای درخواست این ویزا عمدتا به‌دلیل دریافت رسیدگی‌های پزشکی مداوم است.

 

ویزای ازدواج استرالیا

از طریق ویزای ازدواج استرالیا می‌توانید شخص خاص زندگیتان را همراه خود به استرالیا بیاورید؛ البته مانند ویزای والدین، باید حتما شهروندی استرالیا یا اقامت دائم این کشور را داشته باشید. در صورتی‌که متاهل یا در شرف ازدواج هستید، می‌توانید برای اخذ این ویزا درخواست بدهید. درخواست شما باید نشان دهد که رابطه شما واقعی و پایدار است؛ برای مثال، آیا حساب‌های بانکی مشترک دارید؟ آیا دوستان یا اعضای خانواده‌تان از رابطه شما اطلاع دارند؟ آیا با یکدیگر زندگی می‌کردید؟ این‌ها بخشی از سوالاتی هستند که باید پاسخ آن‌ها را کاملا شفاف ارائه دهید. اگر واجد این شرایط هستید، ویزای همسر یا پارتنر (ساب کلاس ۸۲۰ و ۸۰۱ ) می‌تواند شما را در استرالیا کنار هم حفظ کند.

ویزای ازدواج در شرف وقوع ساب کلاس ۳۰۰

این ویزا مختص افرادی است که قصد دارند برای ازدواج با همسر آینده خود به استرالیا بیایند. هنگام درخواست این ویزا باید خارج از استرالیا باشید. 

ویزای همسر ساب کلاس ۳۰۹

ساب کلاس ۳۰۹ به پارتنر یا همسر غیررسمی یک شهروند استرالیا و مقیم دائم این کشور (یا شهروند نیوزیلند) اجازه می‌دهد به استرالیا مهاجرت کرده و به‌طور موقت در این کشور زندگی کند. هنگام درخواست این ویزا باید خارج از استرالیا باشید. همچنین، دریافت این ویزا اولین گام برای درخواست ویزای دائمی ساب کلاس ۱۰۰ است.

 ویزای همسر ساب کلاس ۱۰۰

ساب کلاس ۱۰۰ به شما به‌عنوان پارتنر یا همسر یک شهروند استرالیایی یا مقیم دائم این کشور اجازه می‌دهد تا به‌طور دائمی در استرالیا زندگی کنید. 

ویزای همسر سالمند ساب کلاس ۸۲۰ و ۸۰۱

ساب کلاس ۸۲۰ و ۸۰۱، به ترتیب، امکان اقامت موقت و دائم در استرالیا را به شما می‌دهند. 

انتخاب مناسب ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، باتوجه به شرایط شما

ویزای فرزند استرالیا

با ویزای فرزند می‌توان فرزندان را برای زندگی با خود به استرالیا آورد. این ویزا برای آن دسته از شهروندان استرالیایی یا دارندگان اقامت دائم این کشور است که می‌خواهند شرایط برای اقامت دائم فرزندشان، فرزندخوانده یا خویشاوند یتیم زیر ۱۸ سال خود را در استرالیا فراهم کنند.

شما به‌عنوان سرپرست یا یکی از اعضای خانواده که از قبل ساکن استرالیا بوده است، باید اسپانسری فرزندان را به عهده بگیرید. دو نوع اصلی ویزای کودک وجود دارد؛ ساب کلاس ۱۰۱ که فرزند خارج از استرالیا درخواست می‌کند و ساب کلاس ۱۰۲ که فرزند از قبل در آنجا ساکن است. هر دوی این ویزاها به فرزندان شما اجازه می‌دهند که در استرالیا زندگی و تحصیل کرده و حتی مراقبت‌های بهداشتی دریافت کنند.

توجه داشته باشید که موارد مربوط به فرزندخواندگی، قوانینی اضافه‌تری نیز دارند؛ بنابراین اگر به‌دنبال این نوع ویزا هستید، از قبل شرایط مربوط به آن را به‌دقت بررسی کنید.

ویزای فرزند ساب کلاس ۱۰۱

ساب کلاس ۱۰۱ به فرزندی که خارج از استرالیا است، این فرصت را می‌دهد تا با والدین خود در استرالیا زندگی کند. او باید فرزند حداقل یکی از والدین ساکن استرالیا، یا شهروند این کشور باشد. 

ویزای فرزند ساب کلاس ۸۰۲ – متقاضی در داخل کشور (Onshore)

ساب کلاس ۸۰۲ به فرزند اجازه می‌دهد برای زندگی با خانواده خود در استرالیا بماند. 

ویزای فرزند خواندگی ساب کلاس ۱۰۲

ساب کلاس ۱۰۲ به کودکی که خارج از استرالیا به فرزندخواندگی پذیرفته شده است، اجازه می‌دهد تا با والدین ناتنی خود در استرالیا زندگی کند. 

ویزای خویشاوند یتیم ساب کلاس ۱۱۷

ساب کلاس ۱۱۷ به خویشاوند فرزند یتیم اجازه می‌دهد تا برای زندگی با یکی از بستگان خود به استرالیا بیاید. این ویزا در صورتی اعطا می‌شود که والدین کودک فوت کرده باشند یا قادر به مراقبت از او نباشند. 

ویزای خویشاوند یتیم ساب کلاس ۸۳۷

ساب کلاس ۸۳۷ به کودک اجازه می‌دهد تا برای زندگی در استرالیا بماند؛ البته در صورتی‌که والدینش فوت کرده باشند یا قادر به مراقبت از او نباشند. 

ویزای فرزند وابسته ساب کلاس ۴۴۵

این ویزا به فرزند اجازه می‌دهد تا زمان بررسی درخواست ویزای دائمی ازدواج والدینش، به‌طور موقت در استرالیا بماند.

ویزای سایر اعضای خانواده

دولت استرالیا به شهروندان و ساکنان دائم این کشور اجازه می‌دهد نه تنها فرزند، همسر یا والد خود، بلکه سایر اعضای خانواده‌‌شان را نیز به استرالیا بیاورند. شاید شما برادران و خواهرانی داشته باشید که بخواهید درکنارشان زندگی کنید یا شاید عمه، خاله، عمو، دایی، پدربزرگ یا مادربزرگی دارید که شما را بزرگ کرده‌اند. اگر آن‌ها به هر نحوی، وابستگی زیادی به شما داشته باشند، ممکن است بتوانند به استرالیا بیایند.

تصور اینکه نزدیکترین وابستگان بتوانند در استرالیا به شما ملحق شوند، لذت‌بخش است. این رویا با بررسی واجد شرایط بودن بستگان برای دریافت ویزای خانوادگی، به‌راحتی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود.

ویزای مراقب ساب کلاس ۱۱۶ و ۸۳۶

«ویزای مراقب» برای افرادی است که به‌دلیل نیاز به دریافت مراقبت‌های پزشکی ویژه، خواستار همراه‌کردن فردی به‌مدت طولانی با خود هستند. برای درخواست ویزای مراقب باید شواهدی ارائه دهید که ثابت کند، کمک‌های مراقبت‌کننده منحصربه‌فرد هستند و سایر اعضای خانواده یا جامعه استرالیا قادر به ارائه آن‌ها نیست. رسیدگی پزشکی حداقل به‌مدت دو سال مورد نیاز است. 

ساب کلاس ۸۳۶ مختص افرادی است که قصد ماندن در استرالیا را دارند و ساب کلاس ۱۱۶ مختص افرادی که با ویزای مراقب، قصد مهاجرت به این کشور را دارند. 

ویزای آخرین فرد بازمانده ساب کلاس ۱۱۵ و ۸۳۵

ویزای آخرین بازمانده به فردی تعلق می‌گیرد که هیچ رابطه خانوادگی نزدیکی در خارج از استرالیا ندارد و برادر، خواهر، فرزند یا فرزند خوانده یک شهروند استرالیایی یا مقیم دائم این کشور است. دارنده این ویزا اجازه دارد که به‌طور دائم در استرالیا زندگی کند. ساب کلاس ۱۱۵ برای افراد خارج از کشور و ۸۳۵ برای افراد داخل کشور است. 

ویزای خویشاوند سالمند وابسته ساب کلاس ۱۱۴ و ۸۳۸

این ویزا مختص سالمندان مجرد (از جمله بیوه و مطلقه) است. طبق شرایط ویزای مربوطه، زنان بالای ۶۰ سال و مردان بالای ۶۵ سال باید توسط فامیلی که شهروند استرالیا یا ساکن دائم این کشور است، مورد حمایت مالی قرار بگیرند. ساب کلاس ۱۱۴ مختص ساکنان خارج از استرالیا و ساب کلاس ۸۳۸ مختص ساکنان داخل استرالیا است.

انتخاب مناسب ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، باتوجه به شرایط شما

آیا برای اخذ ویزای فامیلی و خویشاوندی به اسپانسر نیاز داریم؟

برای اینکه واجد شرایط اخذ ویزای خانوادگی باشید، باید عضوی از خانواده‌تان که می‌خواهید در کنارش زندگی کنید، ساکن استرالیا باشد. این عضو خانواده به‌عنوان اسپانسر شما در نظر گرفته می‌شود که باید از شرایط لازم برای به عهده گرفتن اسپانسری شما، از جمله شرایط سنی و مالی مناسب برخوردار باشد. 

همانطور که اشاره کردیم، شما باید شهروند استرالیایی مستقر یا مقیم دائم این کشور بوده و حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید تا بتوانید از اعضای خانواده‌تان برای دریافت ویزا حمایت مالی کنید. این فرصتی است تا به عزیزانتان کمک کنید در استرالیا به شما بپیوندند.

با ویزای موقت ۴۹۱ استرالیا که در دسته ویزاهای کاری و مهارتی قرار می‌گیرد، می‌توانید اقوام واجد شرایط از جمله همسر، فرزندان، والدین و برخی دیگر از اعضای خانواده خود را به استرالیا بیاورید. طبیعی است که شما به‌عنوان اسپانسر باید از شرایط سنی و مالی لازم برخوردار باشید تا مطمئن شوید که اعضای خانواده‌تان زندگی خوبی در استرالیا خواهند داشت.

کدام روابط خانوادگی واجد شرایط اسپانسری هستند؟

دولت استرالیا به شما این اجازه را می‌دهد که از اعضای مختلف خانواده خود برای زندگی در استرالیا حمایت مالی کنید؛ اما چه نسبت‌های خانوادگی واجد شرایط اسپانسری هستند؟

همسر (یا پارتنر) افراد مقیم استرالیا

شما می‌توانید اسپانسری شوهر، زن یا پارتنری که قرار است با او زندگی کنید را به عهده بگیرید. این نوع اسپانسری در رده ویزای همسر قرار می‌گیرد. اگر اقامت دائم استرالیا یا شهروندی این کشور را داشته باشید، می‌توانید با آوردن همسرتان به استرالیا در کنار هم زندگی کنید.

والدین افراد مقیم استرالیا

یکی از چالش‌های زندگی در کشور خارجی، دور بودن از پدر و مادر است. خوشبختانه قوانین مهاجرت استرالیا این اجازه را می‌دهد که والدین خود را برای زندگی در این کشور پیش خود بیاورید. بنابراین اگر واجد شرایط هستید به‌دنبال اخذ ویزای والدین برای آن‌ها باشید. همچنین ویزاهایی ویژه برای والدینی وجود دارد که دلایل متنوع دیگری، مانند وابستگی بیش از حد برای دریافت حمایت فرد مهاجر دارند.


فرزندان افراد مقیم استرالیا

فرزندان زیر ۱۸ سال می‌توانند از طریق ویزای فرزند به پدر و مادر خود در استرالیا بپیوندند. این ویزا شامل فرزندخوانده‌ها و فرزندان ناتنی نیز می‌شود. فرزندان بالای ۱۸ سال نیز در صورت وابستگی به والدین به‌دلیل مشکلات سلامتی یا تحصیل تمام‌وقت، ممکن است بتوانند ویزای فرزند را دریافت کنند.

سایر اقوام

برادران، خواهران، پدربزرگ و مادربزرگ، خواهرزاده‌ها، برادرزاده‌ها، عموها، دایی‌ها، خاله‌ها، عمه‌ها و حتی فرزندان آن‌ها می‌توانند با سایر ویزاهای فامیلی به استرالیا برای زندگی بیایند. گزینه‌هایی مانند ویزای آخرین فرد بازمانده (Remaining Relative Visa)، ویزای خویشاوند سالخورده تحت تکفل (Aged Dependent Relative Visa) و ویزای مراقب (Carer Visa) برای چنین مواردی وجود دارند. هر کدام از ویزاهای ذکر شده قوانین خاص خود را دارند که نشان می‌دهند دقیقا چه افرادی می‌توانند برای آن‌ها درخواست بدهند.

محدودیت‌های سنی ویزای خانوادگی چیست؟

یکی از عوامل مهم برای درخواست ویزای خانوادگی استرالیا، محدودیت‌ سنی است. در ادامه، موارد مهم در این رابطه را ذکر کرده‌ایم:

  • اسپانسر باید حداقل شرط سنی تعیین‌شده توسط دولت استرالیا یعنی ۱۸ سال را داشته باشد.
  • حامیان مالی ویزای ۴۹۱، باید سنی بین ۱۸ تا ۴۵ سال داشته باشند.
  • ویزای خویشاوند سالخورده تحت تکفل برای اقوام مجرد مسن با شرایط سنی خاصی اعمال می‌شود؛ زنان باید بالای ۶۰ و مردان بالای ۶۵ سال باشند.

 

شرایط مورد نیاز مالی برای اسپانسرها چیست؟

یکی دیگر از عوامل مهم در زمان درخواست ویزای فامیلی استرالیا، رعایت تعهدات و شرایط مالی است. این شرایط به شرح زیر است:

  • اسپانسرهای ویزای والدین ساب کلاس ۸۷۰ باید حداقل ۸۳۴۵۴.۸۰ دلار، درآمد مشمول مالیات داشته باشند.
  • هزینه‌های خاصی برای ویزای اسپانسرشیپ استرالیا وجود دارد؛ برای مثال هزینه‌های ویزای ساب کلاس ۴۸۲ (ویزای کمبود نیروی متخصص استرالیا) برای کارفرما و هزینه‌های ویزای ساب کلاس ۸۷۰.
  • معیارهای لازم برای اسپانسرها شامل برآورده‌کردن الزامات درآمدی و اثبات مسئولیت‌های مالی است.
  • آستانه درآمد (سطحی از درآمد که مشمول مالیات می‌شود) حامیان مالی نقشی کلیدی در تأیید صلاحیت آن‌ها برای حمایت از اعضای خانواده دارد.
  • تعهدات مالی اسپانسرها شامل آگاهی و پایبندی به هزینه‌های اسپانسرینگ ویزای خویشاوندی و خانوادگی در استرالیا نیز می‌شود.
  • حفظ ثبات مالی در محقق‌ساختن الزامات مربوط به اسپانسری برای انواع ویزاهای مختلف خانوادگی و خویشاوندی، ضروری است.
  • ارزیابی مسئولیت‌های مالی قبل از به‌عهده‌گرفتن اسپانسری، به حامیان مالی کمک می‌کند تا از رعایت شرایط و مقررات مربوط به ویزا اطمینان حاصل کنند.

مراحل درخواست ویزای خانوادگی چیست؟

  1. بررسی واجد شرایط بودن: مطمئن شوید که هم اسپانسر و هم متقاضی دریافت ویزا، از معیارهای مشخص‌شده توسط اداره مهاجرت استرالیا برخوردار هستند.
  2. انتخاب دسته ویزای مربوطه: رده ویزای خانوادگی مناسب را براساس رابطه خود با اسپانسر انتخاب کنید؛ مانند ویزای ازدواج، والدین، فرزند یا سایر اعضای خانواده.
  3. برآورده‌ کردن الزامات مالی: شواهد مبنی بر برآورده‌ شدن الزامات مالی تعیین‌شده توسط دولت استرالیا برای حمایت مالی از یکی اعضای خانواده را ارائه دهید.
  4. تکمیل فرم درخواست: فرم مورد نیاز برای به‌عهده‌ گرفتن حمایت مالی خانواده را به‌طور دقیق و کامل پر کنید.
  5. جمع‌آوری مدارک لازم: تمام مدارک لازم مانند شناسنامه، کارت ملی، گواهی ازدواج و سایر مدارک مربوطه را جمع‌آوری کنید.
  6. ارائه درخواست: درخواست کامل خود را به‌همراه تمام مدارک مورد نیاز، از طریق یک پورتال آنلاین یا پست به اداره مهاجرت استرالیا ارسال کنید.
  7. پرداخت هزینه‌ها: حق‌الزحمه‌های رسیدگی به درخواست ویزای خانوادگی را بپردازید.
  8. انتظار برای رسیدگی به درخواست‌:‌ پس از ارسال درخواست و مدارک مورد نیاز، منتظر بمانید تا درخواست شما توسط اداره مهاجرت استرالیا، در بازه زمانی مشخص‌شده، بررسی شود.

زمان انتظار و هزینه درخواست ویزای خانوادگی استرالیا چقدر است؟

آگاهی از فرایند زمانی و هزینه‌های مربوط به درخواست ویزا ممکن است در نگاه اول پیچیده به نظر برسد؛ اما شناخت این عناصر هنگام برنامه‌ریزی برای آینده خانواده‌تان در استرالیا بسیار مهم است. جدول زیر شما را در پیمودن این مسیر راهنمایی می‌کند:

هزینه (به دلار استرالیا) زمان پردازش تخمینی نوع ویزا
به‌طور میانگین حدود ۷۷۱۵ دلار استرالیا برای اکثر متقاضیان ۱۵ تا ۲۴ ماه برای اکثر متقاضیان ویزای ازدواج یا همسر
از ۶۴۱۵ دلار برای غیرمشارکتی؛ تا ۴۷۷۵۵ دلار برای مشارکتی حداکثر ۳۰ سال برای غیرمشارکتی؛ ۴ تا ۶ سال برای مشارکتی ویزای والدین
از حداقل ۲۶۶۵ دلار ۱۱ تا ۱۴ ماه ویزای فرزند
از حداقل ۶۴۱۵ دلار تقریبا ۱۲ سال ویزای خویشاوند سالخورده تحت تکفل
از حداقل ۶۴۱۵ دلار تقریبا ۱۲ سال ویزای آخرین فرد بازمانده
۳۶۵ دلار ۴۸ ساعت تا ۲۰ روز ویزای توریستی ساب کلاس ۶۰۰ (درخواست از استرالیا)

 

*هزینه‌های ذکر شده در این جدول، مربوط به هزینه‌های لازم دولتی هستند که بسته به شرایط هر فرد می‌توانند متفاوت باشند.

مزایای ویزای فامیلی استرالیا چیست؟

وصال مجدد با اعضای خانواده‌ در استرالیا

زندگی در تنهایی و دور از نزدیکترین اعضای خانواده‌‌ در کشوری غریبه، موضوعی چالش‌برانگیز برای بسیاری از افراد است و شاید کنار آمدن با آن، برای خیلی‌ها راحت نباشد. ویزاهای فامیلی این امکان را به شما می‌دهند تا دوباره با اعضای خانواده‌تان در کنار یکدیگر باشید و زندگی جدیدی برای خود بسازید.

دسترسی به خدمات درمانی و آموزشی

وقتی صحبت از ویزای خانوادگی و خویشاوندی استرالیا می‌شود، دسترسی به خدمات درمانی و آموزشی، مزیتی قابل‌توجه است. دارندگان ویزاهای فامیلی این حق را دارند که از امکانات بهداشتی و سلامتی برخوردار شوند؛ به‌عنوان مثال، افراد تحت ویزای مراقب ساب کلاس ۱۱۶ می‌توانند به استرالیا نقل‌ مکان کنند تا از یکی از خویشاوندان که تحت مراقبت‌های پزشکی طولانی‌مدت است، مراقبت کنند. ویزاهایی مانند ساب کلاس ۴۹۱ نیز به خانواده‌ها این امکان را می‌دهند که در استرالیا زندگی، کار و تحصیل کنند و به خدمات سلامتی و درمانی دسترسی داشته باشند.

مسیری برای اخذ اقامت دائم استرالیا

برخی از ویزاهای خانوادگی به شما مجوز اقامت دائم در این کشور را می‌دهند. اگر ویزای شما موقت نیز باشد، پس از سفر به استرالیا از طریق ویزای خانوادگی، می‌توانید برای اقامت دائم درخواست کنید. این کار در صورت معرفی‌شدن توسط یک منطقه یا ایالت در استرالیا، پس از مدت زمان سه سال انجام‌شدنی است. اقامت دائم به شما این فرصت را می‌دهد تا در جهت ساختن آینده‌ای برای خود و خانواده‌تان گام بردارید و ریشه‌های خود را نیز در استرالیا عمیق‌تر کنید.

جمع‌بندی

ویزاهای خانوادگی استرالیا راهی است برای اینکه دوباره به عزیزانتان بپیوندید. این ویزاها فرصتی برای اعضای خانواده شما فراهم می‌کنند تا در کنار یکدیگر زندگی کنید و به خدمات درمانی، آموزشی و حقوق کار نیز دسترسی داشته باشید.

آگاهی از ماهیت انواع ویزاهای فامیلی و شرایط و الزامات هرکدام و البته شناخت فرایند درخواست ویزا و هزینه‌های آن‌ها اهمیت بسیاری دارد. برای مثال، اگر شما متقاضی اخذ ویزای فامیلی برای یک یا چند تن از اعضای خانواده خود باشید، باید نسبت به شرایط اسپانسری آگاهی کامل داشته باشید تا زمینه یک زندگی راحت برای اعضای خانواده‌تان را فراهم کنید. رده‌های مختلف ویزاهای خویشاوندی با درک اهمیت مفهوم خانواده ایجاد شده‌اند تا به شکل‌گیری ارتباطات معنادار و رضایت‌بخش در جوامع مهاجر کمک می‌کنند. همچنین از طریق این ویزاها می‌توان برای اقامت دائم اقدام کرد.

انتخاب مناسب ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، باتوجه به شرایط شما

سوالات متداول

شهروندان استرالیایی، دارندگان اقامت دائم یا شهروندان نیوزیلندی واجد شرایط می‌توانند اعضای مشخصی از خانواده خود را برای گرفتن ویزای فامیلی حمایت کنند؛ مشروط بر اینکه خود، از شرایط سنی و مالی لازم در استرالیا برخوردار باشند.

بله؛ اعضای خانواده که دارای ویزای خانوادگی تحت اسپانسری هستند، بسته به ساب کلاس ویزا و شرایط مرتبط به آن، معمولا مجاز به کار در استرالیا هستند.

بسته به شرایط خاص و ساب کلاس ویزا، برخی از ویزاهای فامیلی می‌توانند منجر به اقامت دائم استرالیا شوند. بررسی جزئيات هر رده ویزا برای آشنایی با مسیرهای بالقوه برای اخذ اقامت دائم مهم است.

 

همین حالا برای مشاوره رایگان اقدام کنید...

پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

  • گام‌های اصلی درخواست ویزای خانوادگی
  • انواع ویزاهای فامیلی استرالیا
  • ویزای والدین استرالیا
  • همه چیز درباره انواع ویزای فامیلی
  • ویزای ازدواج استرالیا
  • سوالات متداول
  • پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین