خانه / زندگی در استرالیا / چگونه در استرالیا کار پیدا کنیم؟

چگونه در استرالیا کار پیدا کنیم؟

کشور استرالیا، از سال‌های دور تا به امروز، کشوری پویا و فعال در حوزه‌های مختلف بوده است. زندگی در استرالیا آرزوی بسیاری از مهاجران است؛ اما باید بدانید که برای زندگی راحت و بدون دغدغه در استرالیا نیاز به شغل دارید. پیدا کردن شغل نیاز به داشتن برخی اطلاعات دارد تا در این مسیر، سرافکنده نشوید؛ به همین دلیل در این مقاله از سلکت ویزا قصد داریم به این سوال پر تکرارتر مهاجران استرالیا پاسخ دهیم.

روش‌های کاریابی در استرالیا

کاریابی در کشور استرالیا، برای افرادی که علم و تجربه کافی دارند، کار سختی نیست؛ زیرا این کشور به‌راحتی نیروی کار جدید را جذب می‌کند. در ادامه چند مورد از بهترین روش‌های پیدا کردن کار در استرالیا را معرفی می‌کنیم.

وبسایت‌های کاریابی

وبسایت‌های کاریابی استرالیا، بسیار متنوع و گسترده هستند و کمک بسیار زیادی به جویندگان کار برای پیدا کردن شغل می‌کنند. در ادامه برخی از این سایت‌ها را نام می‌بریم.

 Seek

پرطرفدارترین و بزرگترین وبسایت کاریابی در استرالیا seek است. با استفاده از این وبسایت به‌راحتی می‌توانید انواع مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا را مشاهده کنید.

 Indeed 

این وبسایت کاریابی، یک سایت جهانی است و می‌توانید برای پیدا کردن کار در سراسر دنیا به آن مراجعه کنید. این وب‌سایت جهانی مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا را نیز تحت پوشش دارد.

CareerOne

این وبسایت از مهم‌ترین و پرطرفدارترین وبسایت‌های کاریابی در استرالیا است که به‌طور اختصاصی، آگهی‌های کاری کشور استرالیا را نمایش می‌دهد.

LinkedIn

لینکدین یک شبکه اجتماعی جهانی است که بین افراد متخصص محبوبیت بسیاری دارد. کمپانی‌های مهم و شرکت‌های استرالیایی نیز در این پلتفرم یک صفحه شخصی دارند که با استفاده از آن می‌توانید با افراد مد نظر خود ارتباط بگیرید و راه رسیدن به شغل مورد نظرتان را هموار کنید.

در این قسمت، پنج مورد از پرتکرارترین روش‌های کاریابی در استرالیا را نام بردیم. اگر برای پیدا کردن کار در استرالیا نیاز به آدرس‌های بیشتری دارید، در ادامه می‌توانید انواع وبسایت‌های کاریابی را مشاهده کنید:

موسسات کاریابی استرالیا در ایران

موسسات کاریابی زیادی در ایران وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید شغل مورد نظر خود در استرالیا را پیدا کنید. شاید فکر کنید، به‌تنهایی می‌توانید شغل پیدا کنید یا با رفتن به استرالیا در عرض چند روز به شغل رویاهای خود دست خواهید یافت؛ اما این تصورات کاملا بر پایه حدس و گمان است و نمی‌توان با حدس و گمان مهاجرت کرد. به همین دلیل کمک‌ گرفتن از موسسات کاریابی استرالیا در تهران شما را چند قدم به‌سمت موفقیت هدایت می‌کند.

این موسسات اصولا زیر نظر شرکت‌های مهاجرتی هستند و به‌اندازه کافی در مورد استرالیا و مشاغل این کشور اطلاعات دارند؛ پس با داشتن این اطلاعات، بی‌گدار به آب نمی‌زنید.

پیدا کردن شغل در استرالیا شاید کار سخت و طاقت‌فرسایی نباشد؛ اما باید بدانید که از کدام در وارد شوید و بدانید که بهترین راه چیست. این موارد، اطلاعاتی است که موسسات کاریابی در اختیار شما قرار می‌دهند.

موسسات کاریابی دولتی در استرالیا

دولت استرالیا، برای اینکه شهروندان به‌راحتی بتوانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند، چند وبسایت دولتی برای کاریابی ایجاد کرده‌ است. تنها با یک سرچ ساده می‌توان تمامی مشاغل مربوط با ریز اطلاعات آن‌ها را مشاهده کرد.

Jobactive

این وبسایت وزارت کار استرالیا، تجربه کاربری بسیار آسانی دارد. فیلترهایی که در وبسایت وجود دارد، می‌تواند کمک بسیاری به شما کند تا در کوتاه‌ترین زمان به خواسته و هدف خود برسید.

در این وبسایت دولتی، هم کارفرما و هم کارمند می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند؛ پس بهتر است رزومه و اطلاعات خود را در زمینه شغلی مد نظرتان ثبت کنید تا کارفرماها به اطلاعات آن دسترسی داشته باشند.

ارتباط با شرکت‌ها

گسترش شبکه ارتباطی یک یک روش کاملا سنتی برای کاریابی است؛ پس در این روش باید پشتکار و صبر زیادی داشته باشید. ابتدا باید شرکت مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس به‌خوبی در مورد آن تحقیق کنید تا تمام اطلاعات مورد نیازتان را کسب کنید.

سپس جستجو کنید که این شرکت‌ها نیاز به چه نیرویی دارند و برای چه موقعیت شغلی جای خالی دارند. پس از اینکه در این خصوص اطلاعات کافی را به‌دست آوردید، شغل‌ مورد نظر خود را انتخاب کنید و در نهایت، برای کار در این شرکت‌ها اقدام کنید.

می‌توانید به‌صورت حضوری یک وقت جلسه بگیرید یا با ارسال رزومه برای این موسسات منتظر تماس آن‌ها بمانید.

شغل‌یابی ازطریق روزنامه‌ها و مطبوعات

برخی از روزنامه‌ها در استرالیا، آگهی برخی از شغل‌ها را درج می‌کنند. با مراجعه به این روزنامه‌ها می‌توانید شغل‌های مورد نیاز در استرالیا را مشاهده کنید و برای مصاحبه با این شرکت‌ها ارتباط بگیرید.

شرکت در کارهای داوطلبانه

برای شرکت در کارهای داوطلبانه می‌توانید هم در بخش‌های دولتی و هم خصوصی مشغول به کار شوید؛ اما در نظر داشته باشید که این شغل‌ها حقوق ندارند. کارهای داوطلبانه معمولا با قصد افزایش مهارت و تجربه انجام می‌شوند و باید به آن‌ها به‌عنوان پلی برای رسیدن به آینده بهتر نگاه کرد.

شرایط کار در استرالیا

برای پیدا کردن کار در استرالیا رعایت چند مورد الزامی است. در ادامه این موارد را مشاهده می‌کنید.

تهیه رزومه کاری

رزومه باید به‌صورت واضح و کامل نوشته شود. برای نوشتن رزومه باید علم کافی داشته باشید تا بتوانید کارفرما را قانع کنید که در آن شرکت مشغول به کار شوید.

با نوشتن رزومه در واقع تجربیات خود را به کارفرما نشان می‌دهید و این مهارت شما است که با چه ادبیاتی آن را به نگارش درآورید. برای اینکه یک رزومه درست و قانونی بنویسید، باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. در مقاله «ساخت رزومه برای استرالیا» به‌تفصیل دراین‌باره توضیح داده‌ایم.

مدارک مورد نیاز برای کار در استرالیا

پس از اینکه شغل مورد نظر خود را در کشور استرالیا پیدا کردید، برای تکمیل مراحل اداری باید مدارک مورد نیاز را به کارفرما ارائه دهید. برخی از این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی ترجمه‌شده به همراه اصل مدارک (شناسنامه + کارت ملی)
  • ترجمه رسمی سند ازدواج برای متقاضیان متاهل
  • رزومه تحصیلی و شغلی متقاضی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • فرم تکمیل‌شده درخواست ویزا
  • گواهی نداشتن سوء پیشینه کیفری
  • کپی و اصل صفحه اول و دوم پاسپورت
  • دعوت‌نامه
  • نامه اجازه کارفرما
  • عکس پرسنلی

این موارد بخش زیادی از مدارکی است که باید همراه با خود به کشور استرالیا ببرید؛ اما محل کار مورد نظر شما ممکن است به تمام آن‌ها نیاز نداشته باشد.

مدرک زبان

داشتن مدرک زبان نقش مهمی در مهاجرت به استرالیا و پیدا کردن کار در این کشور دارد؛ پس، قبل از مهاجرت به استرالیا حتما برای تقویت زبان انگلیسی اقدام کنید.

ساعت کاری در استرالیا

ساعت کاری در کشور استرالیا به‌طور میانگین بین ۹ صبح الی ۵ بعدازظهر است؛ اما این ساعت برای تمامی مشاغل یکسان نیست و ممکن است برخی از شغل‌ها زودتر یا دیرتر کار روزانه خود را آغاز کنند. ساعت کاری، متناسب با هر شغل و زمینه شغلی فرق دارد؛ به‌عنوان مثال شغل‌های خدماتی، مثل کافه‌‌ها یا رستوران‌ها ساعت شغلی متفاوتی دارند.

روزهای کاری در استرالیا از دوشنبه تا جمعه است که این مورد با توجه به حوزه شغلی می‎تواند متفاوت باشد. برای اطلاع از ساعت و روزهای کاری می‌توانید از کارفرما سوال کنید تا با اطلاعاتی کامل وارد شغل مورد نظر خود شوید.

روش‌های درخواست کار در استرالیا 

برای ثبت درخواست کار در استرالیا از دو روش می‌توانید اقدام کنید؛ روش اول نوشتن رزومه و روش دوم درخواست کتبی است. دقت داشته باشید؛ برای اینکه درخواستی دقیق و اداری ثبت کنید، باید فرمت مخصوص آن را در نظر بگیرید تا اختلالی در درخواستتان ایجاد نشود. در ادامه، مراحل درخواست کار در استرالیا را ذکر می‌کنیم:

نوشتن رزومه کاری

اینکه روزمه شما به چه صورت نوشته شود، تاثیر بسیار زیادی بر کارفرما دارد و به‌راحتی می‌تواند نظر وی را جلب یا او را پشیمان کند. مواردی را که در ادامه نام می‌بریم، در نوشتن رزومه لحاظ کنید:

  • بهتر است رزومه خلاصه‌شده باشد ولی تمام مباحث را در بر بگیرد.
  • بهترین زبان برای نوشتن رزومه، انگلیسی استرالیایی است.
  • اطلاعات شخصی که باید در رزومه نوشته شود شامل سن + مذهب+ جنسیت + وضعیت تاهل + نژاد می‌شود.
  • حتما عکس پرسنلی خود را در رزومه درج کنید.
  • حتما از توانایی‌ها و استعدادهای خود بنویسید.
  • هدف خود از انتخاب شغل مورد نظر را در چند خط بنویسید.
  • دقت کنید که حجم رزومه بیشتر از دو صفحه شود.

رعایت این نکات به دیده‌شدن رزومه شما در میان دیگر رزومه‌ها کمک بسیاری ‌می‌کند.

نوشتن نامه درخواست

برای نوشتن چنین نامه‌ای دست از بزرگنمایی بردارید و به واقعیت، خواسته و هدف خود بپردازید. هرگز سعی نکنید با تعریف و تمجید بیش از اندازه، نظر کارفرما را جلب کنید؛ چون این روش همیشه پاسخگو نیست.

مصاحبه شغلی

مصاحبه شغلی همیشه و در هر کشوری، بار استرس زیادی به همراه دارد؛ به همین دلیل لازم است اعتمادبه‌نفس خود را تقویت کنید و به تک‌تک جملاتی که در مصاحبه استفاده می‌کنید، باور داشته باشید.

مهم‌ترین نکته در مورد مصاحبه کاری در استرالیا این است که این مصاحبه به زبان انگلیسی صورت می‌پذیرد؛ پس باید به‌خوبی توانایی سخنوری به زبان انگلیسی داشته باشید. برای کم‌ کردن بار استرس بهتر است با لغات و اصطلاحات تخصصی حوزه شغلی خود آشنا باشید.

در بسیاری از کشورها، تمرکز مصاحبه شغلی روی میزان توانایی، تحصیل و مهارت است؛ اما در کشور استرالیا به‌علت صمیمیت مردمانش، مصاحبه‌کننده تمرکز بیشتری بر شخصیت فرد دارد تا گزینه‌ای را انتخاب کند که از نظر اخلاقی و انسانی مناسب‌تر باشد.

حین مصاحبه دو سوال وجود دارد که حتما از شما پرسیده می‌شود؛ پس خودتان را برای این دو سوال آماده کنید:

  • چرا کشور استرالیا را برای کار و مهاجرت انتخاب کردید؟
  • دلیل شما برای ترک کشور خودتان چه بود؟

پاسخ به این دو سوال، بسیار بر قبولی شما تاثیرگذار است؛ پس به‌خوبی به آن فکر کنید و صادقانه پاسخ دهید. فراموش نکنید که صداقت در مصاحبه کاری نقش مهمی دارد پس هرگز تلاش نکنید که از روش‌های دیگری برای جلب نظر کارفرما استفاده کنید.

میزان حقوق در استرالیا

میزان حقوق در کشور استرالیا با توجه به مهارت، تجربه و نوع شغل متفاوت است. به همین دلیل نمی‌توان یک عدد ثابت بیان کرد؛ اما حقوق انواع مشاغل را می‌توانید به‌صورت میانگین، مانند جدول زیر در نظر بگیرید:

نوع شغل میزان حقوق سالانه
مهندس نرم‌افزار۱۰۰,۰۰۰ – ۱۵۰,۰۰۰ دلار استرالیا
نجار۷۰,۰۰۰ – ۹۰,۰۰۰ دلار استرالیا
حسابدار۷۰,۰۰۰ – ۱۰۰,۰۰۰ دلار استرالیا
سرآشپز۸۰,۰۰۰  – ۶۰,۰۰۰ دلار استرالیا
پرستار۶۰,۰۰۰ – ۹۰,۰۰۰ دلار استرالیا
فروشنده۴۰,۰۰۰ – ۶۰,۰۰۰ دلار استرالیا
مهندس مکانیک۸۰,۰۰۰ – ۱۲۰,۰۰۰ دلار استرالیا
کارمند اداری۵۰,۰۰۰ – ۷۰,۰۰۰ دلار استرالیا
متخصص بازاریابی۷۰,۰۰۰ – ۱۰۰,۰۰۰ دلار استرالیا

این ارقام کاملا تقریبی است و عوامل بسیار زیادی می‌تواند بر حقوق افراد تاثیرگذار باشد؛ اما قبل از مصاحبه کاری در استرالیا بهتر است مبلغ درخواست حقوق خود را آماده کنید و برای دفاع از میزان حقوق، دلایلی داشته باشید تا بتوانید شغل مورد نظر خود را با حقوق دلخواهتان به‌دست آورید.

قوانین کار در استرالیا

در سال ۲۰۰۹ قوانین کار سالم در کشور استرالیا تصویب شد. در بندهای این قوانین آمده است که بین کارمندان باید برابری باشد و حقوق همه افراد شاغل باید رعایت شود. در ادامه بخشی از این قوانین را ذکر می‌کنیم:

  • تمامی کارمندها به‌صورت قانونی چهار هفته در طول سال مرخصی به‌همراه حقوق دارند.
  • ۱۲ ماه مرخصی بدون حقوق به کارمندان دارای فرزند تعلق می‌گیرد.
  • در موارد خاص، اگر ساعت کاری متناسب با شرایط کارمند نبود، کارمندان می‌توانند درخواست تغییر ساعت کاری را بدهند.
  • کارفرما باید مدتی قبل از اخراج، کارمند را در جریان موضوع بگذارد و یک دلیل قانع‌کننده داشته باشد.
  • ساعت کاری در طول روز ۸ ساعت و در طول هفته ۳۸ ساعت است.
  • کارفرما موظف است محیطی امن و بهداشتی برای کارمندان خود فراهم کند.
  • حقوق و مزایای کارمندان دائم از کارمندان پاره‌وقت بیشتر است.

قوانینی ذکرشده کلی هستند و هر شرکت و سازمان می‌تواند قوانین مختص به خود را داشته باشد. برای اطلاع دقیق‌تر باید با کارفرما صحبت کنید.

لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا

در جدول زیر می‌توانید لیست مشاغل مورد نیاز در استرالیا را مطالعه کنید که دولت این کشور سالانه برای جذب نیروی کار درخواست می‌دهد.

  • مهندس نرم‌افزار
  • برنامه‌نویس
  • پرستار
  • روانپزشک
  • مهندس مکانیک
  • پزشک عمومی
  • مدیرعامل
  • مدیر پروژه ساختمانی
  • مهندس مخابرات

جمع‌بندی

اگر مهارت، توانایی و شرایط مورد نیاز را داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید در پیدا کردن شغل در استرالیا موفق باشید. کافی است با توجه به روش‌هایی که در این مقاله ذکر کردیم، برای پیداکردن کار در استرالیا اقدام کنید.

پرسش‌های رایج

حقوق کار در استرالیا کاملا متغیر است و نمی‌توان مبلغ ثابتی برای تمامی شغل‌ها ذکر کرد؛ زیرا موارد بسیار زیادی بر حقوق کارمندان یا کارگران تاثیرگذار است.

روش‌های بسیار زیادی برای پیداکردن کار در استرالیا وجود دارد؛ ازجمله استفاده از سایت‌های کاریابی، جستجو در لینکدین، وبسایت‌های کاریابی دولتی، موسسات کاریابی استرالیا در ایران، روزنامه‌ها و مطبوعات. انتخاب بهترین روش پیدا کردن کار در استرالیا کاملا به شما و شرایطتان بستگی دارد.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین