بهترین شهر استرالیا برای ایرانیان- ۲۰۲۴

کشور استرالیا در سال‌های اخیر به مقصدی محبوب برای افراد و خانواده‌هایی که به دنبال محیطی جدید و پر جنب و جوش و آغاز سفری تازه هستند تبدیل شده است. استرالیا که به دلیل داشتن شهرهای متفاوت، متنوع و پر جنب و جوشش معروف است، محیطی دلپذیر برای مهاجران از سراسر جهان ارائه می‌دهد. در میان کسانی که قاره استرالیا را به عنوان مقصد بعدی خود برای زندگی انتخاب کرده‌اند ایرانیان نیز حضور پررنگی دارند؛ جامعه‌ای غنی از نظر فرهنگ، تاریخ، نبوغ و استعداد. برای مهاجرت به استرالیا در سال ۲۰۲۴، بسیاری از ایرانیانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند با این سوال مواجه هستند که «کدام شهر بهترین فرصت‌ها و کیفیت کلی زندگی را برای من و خانواده من ارائه می‌دهد؟». ما در این مقاله قصد داریم بهترین شهرهای استرالیا برای ایرانیان در سال ۲۰۲۴ را از نظر عوامل مختلفی که برای اتخاذ این تصمیم مهم حیاتی هستند، بررسی کنیم.

در این مقاله از سلکت ویزا با در نظر گرفتن نیازها و ترجیحات جامعه ایرانی و با هدف راهنمایی و کمک به ایرانیان در جستجوی خانه‌ی جدیدشان به بررسی بهترین شهر استرالیا برای ایرانیان در سال 2024 می‌پردازیم.

بهترین شهر استرالیا برای مهاجرت

طبق آمار دولت استرالیا در سال ۲۰۲۱، بیش از ۷۰ هزار ایرانی ساکن استرالیا هستند که ۶۲.۶٪ از آنان شهروندی استرالیا را دارند. به عنوان یک مهاجر در کشور استرالیا، به احتمال زیاد با افرادی از کشور و فرهنگ‌های مختلف ملاقات خواهید کرد. از نظر کشور محل تولد بیشتر جمعیت مهاجر استرالیا از کشورهای انگلیس، هند، چین، نیوزلند، فیلیپین و ویتنام تشکیل شده است.

در حالی که شهرهای مختلف استرالیا مجموعه‌ای از مزایای خاص خود را دارند، شهر ملبورن به عنوان مقصدی محبوب برای مهاجران ایرانی شناخته می‌شود. ملبورن با جمعیتی دارای فرهنگ‌های متنوع، فضای هنری و فرهنگی پر رونق و همچنین اقتصادی قوی، محیطی دلپذیر برای ایرانیانی که به دنبال مهاجرت به استرالیا هستند فراهم می‌کند. ملبورن دارای بازار کار قوی، مدارس عالی و جامعه ایرانی فعالی است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مقصد مهاجرتی ایرانیان تبدیل می‌کند. اما باید در نظر داشته باشید که انتخاب مقصد برای مهاجرت امری شخصی است و با توجه به سلایق و ترجیحات و سبک زندگی مورد نظر می‌تواند متفاوت باشد. حتما در انتخاب مقصد مهاجرت شرایط خود و خانواده‌تان را بیش از سایر عوامل لحاظ کنید.

بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی

کشور استرالیا دارای چندین شهر است که به دلیل کیفیت بالای زندگی، فرهنگ متنوع و فرصت‌های اقتصادی مشهور هستند. در ادامه برخی از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی را بررسی کرده‌ایم:

ملبورن (Melbourne):

ملبورن یک از شناخته‌شده‌ترین شهرهای استرالیا از نظر کیفیت زندگی و نشاط و تنوع فرهنگی است. این شهر که به عنوان پایتخت فرهنگی استرالیا شناخته می‌شود، از نظر فرهنگی و هنری بسیار سرزنده و پر رونق است و همچنین دارای تنوع غذایی بالایی است و برای انتخاب رستوران برای یک دورهمی دوستانه یا خانوادگی، گزینه‌های زیادی روی میزتان قرار دارد. همچنین ملبورن دارای فضای سبز فراوانی است که بر روی کیفیت زندگی در این شهر، تاثیر بسیاری گذاشته است. ملبورن با برخورداری از دانشگاه‌های متعدد، امکانات درمانی عالی و بازار کار قوی، افراد مختلفی را از اقشار گوناگون به سمت خود جذب می‌کند. محله‌های متنوع شهر ملبورن به طیف گسترده‌ای از سلیقه‌ها، از تمایل به زندگی در هیاهوی داخل شهر گرفته تا آرامش حومه شهر پاسخ می‌دهند. از این شهر به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر و مد و ورزش کشور استرالیا یاد می‌شود و دومین شهر پرجمعیت استرالیا با جمعیتی حدود ۵ میلیون نفر و مساحت ۹۹۹۰٫۵ کیلومتر مربع است. شهر ملبورن در دهه اخیر چندین بار از سوی منابع مختلفی مانند مجله اکونومیست و مرکز تحقیقاتی مرسر، به عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی معرفی شده است.

سیدنی (Sydney):

سیدنی، با بندر نمادین، سواحل خیره کننده و سبک زندگی شهری و سرزنده‌اش، انتخابی مناسب برای بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند. این شهر ترکیبی از زندگی مدرن بین‌المللی و زیبایی طبیعی را ارائه می‌دهد و برای کسانی که به دنبال تعادل بین هیجان زندگی شهری و آرامش محیط ساحلی هستند انتخاب بسیار جذابی است. سیدنی دارای اقتصادی قوی، فرهنگی متنوع و طیف وسیعی از گزینه‌های مسکن، از آپارتمان‌های کنار آب گرفته تا ویلاهای حومه شهر است. سیدنی پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر کشور استرالیا و قاره اقیانوسیه با جمعیت حدود پنج میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر و مساحت ۱۲۳۶۷٫۷ کیلومتر مربع است.

بریزبن (Brisbane):

بریزبن شهری نیمه گرمسیری است که در امتداد ساحل رودخانه بریزبن قرار دارد، بریزبن سبک زندگی آرام و به دور از هیاهو را همراه با صحنه‌های هنری و فرهنگی سرزنده ارائه می‌دهد. آب و هوای گرم، نزدیکی به مناطق زیبای ساحلی و مسکن مقرون به صرفه، آن را به انتخابی جذاب برای ساکنانی تبدیل کرده است که به دنبال سرعت زندگی ملایم‌تری هستند. بازار کار رو به رشد به ویژه در صنایعی مانند فناوری و آموزش، بر جذابیت‌های این شهر افزوده است. بریزبن شهری با تنوع فرهنگی بالاست و حدود یک سوم جمعیت آن متولد کشورهایی غیر از استرالیا هستند. این شهر جمعیتی حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر دارد و سومین شهر پر جمعیت در استرالیا به شمار می‌رود. مساحت آن نیز ۱۵۸۲۶ کیلومتر مربع است.

پرت (Perth):

پرت (پرث) که به خاطر آفتاب، سواحل بکر و امکانات تفریحی بی‌نظیرش در فضای باز معروف است، برای افرادی که از آب و هوای مدیترانه‌ای لذت می‌برند و علاقه زیادی به وقت گذرانی در فضای باز دارند گزینه بسیار جذابی است. اقتصاد شهر پرت بیشتر بر پایه صنایعی مانند معدن، فناوری و گردشگری استوار است و چشم‌اندازهای شغلی مناسبی در بخش‌های مختلف این حوزه‌ها ارائه می‌دهد. پرث با گسترش فضای فرهنگی و جذابیت‌های غذایی خود افراد بسیاری را از سراسر جهان که به دنبال سبک زندگی آرام و در عین حال مدرن هستند به این شهر جذب می‌کند. جمعیت شهر پرث حدود دو میلیون و دویست هزار نفر و مساحت آن ۶۴۱۷٫۹ کیلومتر مربع است و چهارمین شهر بزرگ استرالیا محسوب می‌شود.

آدلاید (Adelaide):

شهر آدلاید استرالیا با فستیوال‌ها و جشنواره‌های موسیقی و هنری، رویدادی‌های فرهنگی، نمای ساحلی‌ و غذاها و نوشیدنی‌هایش شناخته می‌شود. بیشتر بخش اقتصاد شهر آدلاید را صنعت بهداشت و درمان، تولید محصولات صنعتی و دفاعی، خدمات صنعتی و صادرات کالاها تشکیل می‌دهد. بازار کار خوب و رو به رشد آدلاید و سبک زندگی آرام این شهر به شهرت آدلاید به عنوان شهری ایده‌آل برای زندگی کمک کرده است. حدود ۳۰ درصد از جمعیت شهر آدلاید را افرادی که خارج از استرالیا متولد شده‌اند تشکیل می‌دهد و این شهر تنوع فرهنگی بالایی دارد که آن را به گزینه‌ای جذاب برای مقصد مهاجرت تبدیل می‌کند. آب و هوای آدلاید در ماه‌های تابستانی گرم یا گرم و خشک است و در فصل زمستان، آب و هوایی سرد یا معتدل به همراه بارش‌های جوی فراوان دارد و دارای اقلیم مدیترانه‌ای است.

جمعیت شهر آدلاید حدود یک میلیون و چهارصد هزار نفر است و بیش از ۷۹ درصد جمعیت ایالت استرالیای جنوبی را در خود جای داده. آدلاید پنجمین شهر پرجمعیت کشور استرالیا محسوب می‌شود و مساحت آن نیز ۵۳۵۰ کیلومتر مربع است.

ارزان‌ترین و گران‌ترین ایالت‌های استرالیا

هزینه زندگی در استرالیا از شهری به شهر دیگر و از منطقه‌ای به منطقه دیگر بسیار متفاوت است، بنابراین بیایید نگاهی به گران‌ترین و ارزان‌ترین ایالت‌های استرالیا از نظر هزینه‌ها و مخارج زندگی بیاندازیم.

ارزان‌ترین ایالت‌ استرالیا

ایالت تاسمانی (Tasmania) اغلب یکی از ایالت‌های مقرون به صرفه در استرالیا به حساب می‌آید. هزینه زندگی در تاسمانی در مقایسه با ایالت‌هایی مانند نیو ساوت ولز و ویکتوریا می‌تواند بسیار پایین‌تر باشد. قیمت مسکن عموما مقرون به صرفه‌تر است و در برخی مناطق می‌توان گزینه‌های ارزان‌تری برای مواد غذایی و سایر هزینه‌های روزانه پیدا کرد. شهر هوبارت (Hobart) مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت تاسمانی است و حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و یازدهمین شهر پرجمعیت استرالیا محسوب می‌شود. با همه این اوصاف، شایان ذکر است که به طور متوسط درآمد نیز در تاسمانی کمتر از ایالت‌های دیگر است و همین مسئله بر مقرون به صرفه بودن این ایالت تاثیرگذار است.

گران‌ترین ایالت‌ استرالیا

ایالت نیو ساوت ولز (New South Wales)، و به خصوص شهر سیدنی، اغلب به عنوان گران‌ترین ایالت و شهر استرالیا در نظر گرفته می‌شوند. سیدنی به دلیل هزینه‌های بالای مسکن به ویژه در مناطق مرفه‌نشین مرکز و حومه شهر شهرت دارد. این شهر همچنین هزینه‌های حمل و نقل بالایی دارد و هزینه‌های رستوران‌گردی و سرگرمی‌ها و تفریحات در این شهر بالا است. علاوه بر این، قیمت ملک در سیدنی در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است و باعث شده شهر سیدنی از نظر هزینه زندگی در صدر فهرست قرار بگیرد.

بهترین شهرهای استرالیا برای کار

شهرهای مختلفی در استرالیا با بازار کار خوب و پر رونق وجود دارد که هر کدام از این شهرها ویژگی‌ها و فرصت‌های منحصر به فرد خودش را دارد. در ادامه برخی از بهترین شهرهای استرالیا برای کار را ذکر کرده‌ایم:

  1. سیدنی: بازار کار قوی در حوزه‌های کاری و صنایع مختلف ارائه می‌دهد، اما هزینه زندگی بالایی دارد.
  2. ملبورن: به خاطر بازار کار متنوع، فضای هنری و فرهنگی عالی و هزینه زندگی نسبتا کمتر در مقایسه با سیدنی، مشهور است.
  3. بریزبن: شهری که با اقتصاد رو به رشد، فضای آرام، سبک زندگی به دور از هیاهو و هزینه زندگی مقرون به صرفه شناخته می‌شود.
  4. پرت: در حوزه‌های معادن و فناوری فرصت‌های شغلی متعددی ارائه می‌دهد. پرت (پرث) به خاطر سبک زندگی آرام و فعالیت‌ها و تفریحات فضای بازش مشهور است.
  5. آدلاید: شهری که برای مقرون به صرفه بودن، کیفیت زندگی بالا و هزینه‌های زندگی کمتر نسبت به سایر شهرهای بزرگ استرالیا شناخته می‌شود. آدلاید در حوزه‌های بهداشت و درمان، تولید محصولات صنعتی و دفاعی و خدمات صنعتی فرصت‌های کاری بسیاری ارائه می‌دهد.

مهاجرپذیرترین شهرهای استرالیا 

طبق یک نظرسنجی که توسط Immigration2Australia از مهاجران استرالیا انجام شد، شهر ملبورن استرالیا که طبق داده‌های اداره آمار استرالیا (ABS – Australian Bureau of Statistics) بالاترین پذیرش مهاجر را از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ داشته است (۵۶۱۰۰ مهاجر)، با کسب ۳۶٪ آرا رتبه اول مهاجرپذیرترین شهر استرالیا را به خود اختصاص داد. شهر ملبورن همچنین با ۲۳ درصد آرا به عنوان برترین شهر خانواده‌پسند انتخاب شد.

همچنین در این نظرسنجی شهر ملبورن به همراه سیدنی، که رتبه دوم تعداد مهاجر (۵۰۱۰۰ مهاجر) را به خود اختصاص داده، با کسب ۳۱ درصد آرا، در جایگاه اول بهترین شهر برای شروع کسب و کار قرار گرفتند. سیدنی همچنین با ۴۰ درصد آرا به عنوان بهترین شهر از نظر درآمد و حقوق دریافتی انتخاب شد.

شهر هوبارت ایالت تاسمانی به عنوان امن ترین شهر (۳۷٪) در رتبه اول قرار گرفت. این شهر از نظر جذب مهاجر در میان شهرهای مرکز ایالت‌های استرالیا (بین ۲۰۱۹-۲۰۲۰) یکی مانده به آخر است. در این نظرسنجی شهر بریزبن استرالیا هم از نظر سبک زندگی (۲۴٪) و هم از نظر آب و هوا (۳۷٪) به عنوان بهترین شهر انتخاب شد.

بهترین شهر‌های استرالیا برای دانشجویان

در ادامه تعدادی از بهترین شهرهای دانشجویی استرالیا را به همراه دانشگاه‌های برترشان ذکر کرده‌ایم:

۱. ملبورن: شهری که به خاطر فرهنگ، فضای هنری پر جنب و جوش و آموزش با کیفیت بالا شهرت دارد.

دانشگاه‌ها:

  • دانشگاه موناش (Monash University) – بزرگترین دانشگاه استرالیا و یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان
  • دانشگاه RMIT
  • دانشگاه صنعتی سوینبرن (Swinburne University of Technology)
  • مدرسه تجارت ملبورن (Melbourne Business School)
  • دانشگاه ملبورن (University of Melbourne)
  • دانشگاه دیکین (Deakin University)

۲. سیدنی: شهری با سواحل زیبا، مکان‌های دیدنی مثال‌زدنی و تنوع فرهنگی بالا.

دانشگاه‌ها:

  • دانشگاه کاتولیک استرالیا (Australian Catholic University)
  • دانشگاه مک کواری (Macquarie University)
  • دانشگاه صنعتی سیدنی (University of Technology Sydney)
  • دانشگاه سیدنی غربی (Western Sydney University)
  • دانشگاه سیدنی (University of Sydney)

۳. بریزبن: شهری که به خاطر فضای آرام، آب و هوای نیمه گرمسیری و مطبوع و هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه شهرت دارد.

دانشگاه‌ها:

  • دانشگاه جیمز کوک (James Cook University)
  • دانشگاه کوئینزلند (University of Queensland)

۴. کانبرا (Canberra):

شهر کانبرا که پایتخت کشور استرالیا نیز هست، یک انتخاب عالی برای دانشجویان به شما می‌رود. کانبرا میزبان حدود ۳۵ هزار دانشجو است که حدود ۹ هزار نفر از آنها دانشجویان بین‌المللی هستند. نام کانبرا برگرفته از اصطلاح «canberry» است که در لغت به معنای محل ملاقات است. بیشتر جمعیت دانشجویان بین‌المللی این شهر عقیده دارند که کانبرا به اندازه‌ای بزرگ است که جالب و سرگرم‌کننده باشد و به اندازه‌ای کوچک است که شلوغ و پرسروصدا نباشد.

دانشگاه‌ها:

  • دانشگاه ملی استرالیا (Australian National University – ANU)
  • دانشگاه کانبرا (University of Canberra)

۵. پرت (پرث): این شهر دارای کیفیت زندگی بالا، سواحل خیره‌کننده و دانشگاه‌های معتبری است که آن را برای دانشجویان به گزینه مناسبی تبدیل می‌کند.

دانشگاه‌ها:

  • دانشگاه مرداک (Murdoch University)
  • دانشگاه استرالیای غربی (University of Western Australia)

۶. آدلاید: به خاطر مقرون به‌صرفه بودن، رویدادهای فرهنگی متنوع و تمرکز ویژه بر آموزش و پژوهش مشهور است.

دانشگاه‌ها:

  • دانشگاه آدلاید (University of Adelaide)
  • دانشگاه تورنس استرالیا (Torrens University Australia)
  • دانشگاه فلیندرز (Flinders University)

۷. گلد کوست:

شهر گلد کوست (Gold Coast) میزبان بیش از ۳۰۰۰۰ دانشجو است و احتمالا بهترین شهر استرالیا برای مهمانی و لذت بردن از تفریحات شبانه است.

گلد کوست تقریبا ۳۰۰ روز سال آفتابی است. این شهر یکی از بهترین مکان‌های جهان است که می‌توانید در آن موج‌سواری کنید، اما این شهر ویژگی‌های خاص دیگری نیز دارد. گلد کوست توسط مناطق روستایی و کوه‌ها احاطه شده و همچنین چند پارک ملی در آن قرار دارد.

گلد کوست در واقع یک کلان‌شهر ساحلی است که به عنوان یکی از مطلوب‌ترین مکان‌های جهان برای زندگی شناخته می‌شود.

دانشگاه‌ها:

  • دانشگاه گریفیث (Griffith University)
  • دانشگاه باند (Bond University)

زندگی مهاجران ایرانی در استرالیا

طبق آمار ABS در سال ۲۰۲۱، ۷۰,۸۹۹ ایرانی در استرالیا ساکن هستند و اکثر ایرانیان استرالیا در ایالت‌های نیو ساوت ولز و ویکتوریا زندگی می‌کنند. میانگین سنی ایرانیان مقیم استرالیا ۳۵ سال است. در سال ۲۰۲۱ ایرانیان استرالیا از نظر مذهب، ۳۷.۳٪ غیر مذهبی، ۳۰.۱٪ مسلمان، و ۱۰.۱٪ بهایی بودند. جمعیت ایرانی ساکن استرالیا اغلب تحصیل‌کرده و ۵۰.۴٪ ایرانیان استرالیا دارای مدرک لیسانس یا بالاتر هستند.

ایرانیان به دلایل مختلفی از جمله طبیعت بکر و زیبا، تنوع فرهنگی و مهاجرپذیری، آب و هوای خوب و تمیز، کیفیت بالای زندگی و دسترسی به فرصت‌های شغلی با درآمد بالا به استرالیا مهاجرت می‌کنند. برخی از ایرانیان آلودگی هوای شهرهای بزرگ ایران و آب و هوای مناسب استرالیا را دلیل اصلی مهاجرتشان بیان می‌کنند. همچنین قیمت زمین و املاک در استرالیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. 

آزادی مذهبی نیز عامل مهمی برای ایرانیان مهاجر به استرالیا است. استرالیا به بردباری و پذیرش مذاهب مختلف معروف است و به ایرانیان اجازه می‌دهد تا به دین و مذهب خود، آزادانه و بدون ترس از آزار و اذیت بپردازند.

علاوه بر این، بسیاری از ایرانیانی که به استرالیا مهاجرت می‌کنند به دنبال فرصت‌های تحصیلات عالی برای خود یا فرزندانشان هستند. استرالیا دارای سیستم آموزشی قوی و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معتبر بسیاری است و مدرک آن‌ در سطح بین‌المللی اعتبار بالایی دارد. 

ثبات و امنیت سیاسی در استرالیا، ایرانیانی را که ممکن است ناآرامی سیاسی یا ناامنی را در کشور خود تجربه کرده باشند جذب می‌کند. دولت استرالیا محیطی امن و مطمئن را برای ساکنان خود فراهم می‌کند که برای ایرانیان خواهان ثبات و صلح جذاب است.

از نظر استخدام و وضعیت شغلی، ۵۷٪ از جمعیت نیروی کار ایرانی دارای شغل تمام‌وقت و ۲۶.۳٪ به صورت پاره‌وقت مشغول به کار هستند. مقدار میانه درآمد خانوار ایرانی نیز ۱۹۲۷ دلار در هفته است.

جمع‌بندی

در مقاله «بهترین شهر استرالیا برای ایرانیان ۲۰۲۴» به بررسی و معرفی شهرهای مناسب استرالیا برای مهاجرت، شهرهای مناسب دانشجویان و فرصت‌ها و چالش‌های زندگی در شهرهای مختلف استرالیا پرداختیم. همچنین علل مهاجرت ایرانیان به استرالیا را که شامل جنبه‌های اقتصادی، سیاسی، آب‌وهوایی و فرهنگی می‌شود بررسی کردیم و شرایط جامعه‌ی ایرانیان استرالیا را بر اساس داده‌های اداره آمار استرالیا بیان کردیم.

در آخر، انتخاب شهر مورد نظرتان برای مهاجرت به استرالیا بر اساس سلیقه، معیارها و وزن هر معیار می‌تواند متفاوت باشد و داشتن برنامه‌ریزی مناسب و اراده مصمم در کسب نتیجه مطلوب امری حیاتی است. کشور استرالیا با امید به زندگی ۸۳.۹ سال، تنوع فرهنگی و کیفیت زندگی بالا مقصدی مناسب برای مهاجران ایرانی محسوب می‌شود.

پرسش‌های رایج

اکثر ایرانیان استرالیا در ایالت‌های نیو ساوت ولز و ویکتوریا سکونت دارند.

ملبورن، سیدنی، بریزبن، پرت و آدلاید از بهترین شهرهای استرالیا برای مهاجرت و زندگی هستند.

ایالت تاسمانی و ایالت نیو ساوت ولز (به ویژه شهر سیدنی) به ترتیب از ارزان‌ترین و گران‌ترین ایالت‌های استرالیا به شمار می‌روند.

شهر ساحلی گلد کوست در ایالت کوئینزلند یکی از بهترین‌های شهرهای استرالیا برای زندگی و تفریحات شبانه است.

ملبورن، سیدنی، بریزبن، کانبرا، پرت (پرث)، آدلاید و گلد کوست بهترین شهرهای استرالیا برای دانشجویان هستند.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین