خانه / خبرنامه / خبرنامه شماره ۱ سلکت ویزا

خبرنامه شماره ۱ سلکت ویزا

موضوعات این هفته:

  • مهاجرت به استرالیا یا کانادا؟
  • اعلام بودجه‌بندی سال جدید مالی (۲۰۲۴-۲۰۲۵) استرالیا و تاثیر آن بر انواع ویزاها
  • درباره خبر لایحه اخیر استرالیا در زمینه مهاجرت به این کشور
  • فرصت مهاجرت با رشته شنوایی‌شناسی به استرالیا

در این نسخه از خبرنامه سلکت ویزا، به تحلیل و مقایسه شرایط و کیفیت زندگی مهاجران در دو مقصد محبوب می‌پردازیم: استرالیا و کانادا. در ادامه معیارهایی از جمله کیفیت زندگی، دستمزد و هزینه‌های زندگی را در این دو کشور به منظور ایجاد دورنمایی جامع از وضعیت احتمالی مهاجران بررسی خواهیم کرد.

کیفیت زندگی

استرالیا

کشور استرالیا دارای محیطی چندفرهنگی و پذیرای مهاجران است. اقتصاد فعال و پویا، مراقبت‌های بهداشتی مناسب، سطح بالای آموزش، رفاه و امنیت بالا، طبیعت غنی و بکر و تعادل مناسب بین کار و زندگی از دیگر ویژگی‌های استرالیاست.

کانادا

رضایت مهاجران از زندگی در کانادا تقریبا مشابه بومیان این کشور است. عواملی مانند درآمد و سطح بالای کیفیت زندگی، شهرهای تمیز و امن، هوای پاک و امکانات تفریحی فراوان نقش بسزایی در این میزان از رضایت دارند.

درآمد و فرصت‌های شغلی

استرالیا

استرالیا سرزمین خوبی برای متخصصان ماهر است. در این کشور در صنایع مختلف به ویژه در معدن، کشاورزی و آموزش فرصت‌های شغلی ویژه با دستمزدی عالی فراهم است.

حداقل دستمزد در استرالیا بر اساس یک هفته ۳۸ ساعته:

  • ۲۳.۲۳ دلار استرالیا در ساعت
  • ۸۸۲.۸۰ دلار استرالیا در هفته

متوسط ​​درآمد هفتگی کارمندان در استرالیا:

  • ۱۳۰۰ دلار استرالیا

متوسط ​​درآمد سالانه خانوار در استرالیا:

  • ۱۲۱,۱۰۸ دلار استرالیا

نرخ بیکاری در استرالیا:

  • ۳.۸٪

کانادا

کانادا دارای فرصت‌های شغلی متعدد، به ویژه در بخش‌هایی مانند فناوری، بهداشت و درمان، خدمات مالی و مهندسی است. تا ژانویه ۲۰۲۴، تعداد افراد شاغل در کانادا ۲۰,۳۶۲,۰۰۰ نفر گزارش شده که نشان‌دهنده رشد ماهانه ۰.۲٪ است.

حداقل دستمزد در کانادا:

  • ۱۷.۳ دلار کانادا در ساعت

متوسط ​​درآمد سالانه خانوار در کانادا:

  • ۷۶,۱۷۱ دلار کانادا

نرخ بیکاری در کانادا:

  • ۶.۱۰٪

هزینه‌های زندگی

استرالیا

هزینه‌های تخمینی یک خانواده ۴ نفره در ماه: ۳۹۶۲.۴ دلار استرالیا

هزینه‌های تخمینی ۱ نفر در ماه: ۱۱۲۲.۹ دلار استرالیا

موارد بالا میانگین و بدون احتساب اجاره است.

هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: به طور تقریبی ۱۵۰۰ دلار استرالیا

کانادا

هزینه‌های تخمینی یک خانواده ۴ نفره در ماه: ۳۸۰۷ دلار کانادا

هزینه‌های تخمینی ۱ نفر در ماه: ۱۰۶۰ دلار کانادا

موارد بالا میانگین و بدون احتساب اجاره است.

هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: به طور تقریبی ۱۴۰۰ دلار کانادا

در کانادا، هزینه‌های خانوار ممکن است تا نیمی از دستمزد شما را به خود اختصاص دهد. میانگین هزینه زندگی یک زوج در تورنتو حدود ۳۵۰۰ دلار کانادا در ماه است. برای زندگی راحت، باید حدود ۳۵ دلار کانادا در ساعت یا حدود ۷۰۰۰۰ دلار کانادا در سال دریافت کنید.

انتخاب شما کدام است؟

با توجه به اهمیت بالای تصمیم‌گیری برای مهاجرت و فرصت‌های خوب دو کشور، حتما تمامی جوانب از جمله شرایط و علایق شخصی خود را در نظر بگیرید. خبرنامه سلکت‌ویزا با ارائه تازه‌ترین اطلاعات، به شما در این تصمیم کمک می‌کند.

سال مالی استرالیا که به اختصار AFY نامیده می‌شود، یک دوره ۱۲ ماهه است که هر سال از ۱ ژوئیه شروع می‌شود و در ۳۰ ژوئن سال بعد به پایان می‌رسد. این دوره برای اهداف مالیاتی، بودجه‌بندی و گزارش مالی در استرالیا استفاده می‌شود و سیاست‌های سال پیش رو را مشخص می‌کند. تصمیمات و سیاست‌های دولتی در سال جدید مالی اعمال می‌شوند و در بسیاری مواقع تغییرات عمده‌ای در حوزه‌های مختلف مانند قوانین و مقررات، مالیات، هزینه‌ها، کارمزدها، حقوق و مزایا اتفاق می‌افتد. سال مالی به‌طور ویژه در حوزه‌های مالیات و برنامه‌ریزی تجاری و صنایع تاثیر می‌گذارد.

سال مالی استرالیا چه تاثیری بر ویزاها دارد؟

AFY تاثیر قابل توجهی بر ویزاها و سیاست‌های مهاجرتی استرالیا دارد. تغییرات در شرایط ویزاها و سیاست‌های مهاجرتی دولت استرالیا در سال‌های مالی تعیین و اجرایی می‌شوند. افزایش یا کاهش ظرفیت پذیرش درخواست انواع ویزاها، حذف ویزاهای قبلی، تعیین ویزاهای جدید و افزایش هزینه‌های درخواست ویزا همگی از جمله مواردی هستند که نشان‌دهنده اهمیت سال مالی استرالیا برای مهاجران و متقاضیان مهاجرت‌اند.

تغییر مسیر شهروندی برای نیوزیلندی‌ها، تعیین یک ویزای جدید برای مهاجران کشورهای حوزه اقیانوس آرام، تغییرات در ویزای دانشجویی و محدودیت‌های کاری، افزایش هزینه‌های درخواست ویزا، افزایش حداقل حقوق دریافتی مهاجران از حامی مالی و افزایش اولویت مهاجرت متخصصان ماهر از تغییرات مهم سیاست‌های مهاجرتی دولت استرالیا در سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ بود.

سیاست‌‌های مهاجرتی دولت استرالیا در سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ چه هستند؟

ویزای بیزنسی ۱۸۸

بر اساس اعلام بودجه‌بندی سال مالی جدید استرالیا، ویزای Business Innovation یا همان ویزای ۱۸۸ متاثر تغییر بزرگی شد. در سال‌های اخیر افراد زیادی از این طریق به استرالیا رفتند و تعداد زیادی نیز در نیمه مسیر مهاجرت با این ویزا قرار داشتند اما دولت استرالیا پس از مدت‌ها تعلیق این ویزا، به‌طور کلی این مسیر را بست. (این اتفاق تاثیری بر ویزای ۸۸۸ ندارد.)

طبق اخبار مربوط به سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۵، متقاضیان ویزای ۱۸۸ می‌توانند از سپتامبر ۲۰۲۴ درخواست ریفاند خود را اعلام نمایند تا مبلغ اپلیکیشن فی به ایشان بازگردانده شود.

در اخبار مربوط به بودجه‌بندی سال مالی آتی دولت استرالیا مقرر شده تا پایان سال ۲۰۲۴ ویزای دیگری با عنوان National Innovation Visa جایگزین ویزای بیزنسی شود. این ویزا تلفیقی از گلوبال تلنت و BIIP خواهد بود که احتمالا به صورت محدود ارائه خواهد شد.

ویزای اسکیل ورکر

سهمیه ویزای اسکیل ورکر که در سال مالی گذشته ۱۳۷۱۰۰ عدد بود با کاهش ۴۹۰۰ عددی به ۱۳۲۲۰۰ عدد رسیده است. 

ویزای اسپانسر کارفرما

خبر خوب برای متقاضیان ویزای ۴۸۲ این است که در قانون جدید که از نوامبر ۲۰۲۴ اجرایی می‌شود، دیگر نیازی به داشتن ۲ سال سابقه کاری وجود ندارد و ۱ سال سابقه کار کافیست. این خبر برای کسانی که با ویزای ۱۸۸ در استرالیا هستند خوشایند است زیرا دیگری نیازی نیست سابقه کاری ۲ ساله را پر کنند.

ویزای دانشجویی استرالیا

متقاضیان ویزای دانشجویی باید بدانند که دولت استرالیا در قانون جدید بودجه‌بندی سال مالی آینده این کشور، برای جذب دانشجویان بین‌المللی برای دانشگاه‌ها سقف تعیین کرده است. این سقف بر اساس امکانات خوابگاهی دانشگاه‌ها تعریف می‌شود. طبق این قانون، دولت برای دانشگاه‌ها شرط گذاشته در صورتی می‌توانند سقف دانشجویان بین‌المللی را بالا ببرند که به ازای آن‌ها خوابگاه دانشجویی بسازند.

خلوت‌تر شدن صف اداره مهاجرت

به دلیل تغییرات رخ داده در مورد ویزاها، صف اداره مهاجرت نسبت به همین زمان در سال گذشته خلوت‌تر شده و این موضوع باعث سرعت گرفتن روند صدور دعوتنامه و ویزا می‌شود.

کوتاه شدن پروسه اسسمنت

در قوانین جدید دولت استرالیا بودجه سازمان دولتی TRA که وظیفه انجام کارهای مربوط به اسکیل اسسمنت را بر عهده داشت، افزایش یافته تا زمان‌بندی ارائه اسکیل اسسمنت‌های این سازمان کوتاه‌تر شود.

این تغییرات در سال‌های مالی منعکس کننده سیاستٰ‌های مهاجرتی در حال تحول استرالیا است و می‌تواند به طور قابل توجهی بر شرایط افرادی که قصد مهاجرت یا تحصیل در استرالیا را دارند تأثیر بگذارد. توصیه می‌کنیم که همواره از آخرین تغییرات سیاست‌های مهاجرتی دولت استرالیا مطلع باشید و در صورت نیاز از کارشناسان مهاجرتی مشاوره دریافت کنید.

در ماه‌های اخیر دولت استرالیا لایحه‌ای را برای تصویب به پارلمان این کشور ارائه کرد که به موجب آن برای مقابله با مهاجران غیرقانونی در این کشور، اختیاراتی به دولت محول شود. محدودیت‌هایی که در این لایحه قرار است درباره مهاجرت به استرالیا برای شهروندان برخی کشورها ایجاد شود، برای ایرانی‌ها نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

در پی اقدام یک فرد ایرانی برای اخذ پناهندگی استرالیا و عدم رضایت به بازگشت با وجود رد شدن این درخواست، دولت استرالیا تصمیم گرفت شهروندان برخی کشورها را از ورود به خاک استرالیا منع کند. این قانون شامل شهروندان کشورهایی می‌شود که در صورت اخراج (دیپورت) از استرالیا، دولت کشور مبدا، پذیرای بازگشت آن‌ها از راه اخراج اجباری از کشور مقصد نیست و امنیت آن‌ها را تضمین نمی‌کند.

با وجود تاکید دولت استرالیا مبنی بر عدم ارائه لیست کشورهایی که قرار است برای شهروندانشان محدودیت ورود به استرالیا ایجاد شود، گمانه‌زنی‌ها از وجود روسیه، ایران، سودان و عراق در این فهرست خبر می‌دهد. 

نکات حائز اهمیت درباره این لایحه:

۱. فوریت این لایحه در سنای استرالیا رد شده است.

۲. اعطای قدرت مطلق تصمیم‌گیری به وزیر مهاجرت استرالیا مبنی بر جلوگیری از ورود شهروندان دیگر کشورها به استرالیا، به‌کلی منتفی شده است.

۳. در صورت تصویب لایحه، اختیارات دولت برای مقابله با مهاجران غیرقانونی تنها مبتنی بر شرایط خاصی خواهد بود.

۴. طبق گزارش کمیته‌ای که اطلاعات مربوط به این موضوع را جمع‌آوری کرده این قانون بیش از آن‌که بخواهد اجرا شود، ابزار مذاکره دیپلماتیک برای تغییر رویکرد کشورهایی است که اتباع اخراج شده خود از استرالیا را قبول نمی‌کنند.

۵. بر مبنای گزارش کمیته مذکور، در زمان مطرح شدن این لایحه هیچ سازمانی در مجلس سنای استرالیا با آن موافق نبوده است.

۶. کشورهایی که قرار است در لیست لایحه مذکور قرار گیرند حتما باید به تصویب مجلس سنای استرالیا برسند.

۷. حزب سبز استرالیا ۱۰۰٪ لایحه را رد کرده و لیبرال‌ها نیز رای به آن را منوط به اصلاح ۱۷ مورد اساسی دانسته‌اند که در صورت تغییر، عملا لایحه جدید نسبت به طرح اولیه متفاوت خواهد بود.

۸. حتی در صورت تصویب این لایحه، محدودیتی در صدور ویزای اسکیل ورکر ایجاد نمی‌شود.

۹. پروسه تصویب چنین لوایحی با توجه به لزوم در نظر گرفتن تمامی جوانب، در استرالیا بسیار طولانی است.

خبر تکمیلی درباره این لایحه برای ایرانی‌ها

سفارت ایران در استرالیا طی مصاحبه‌ای اعلام کرد آمادگی نهایی کردن توافق استرداد پناهندگان را با استرالیا دارد. این خبر نگرانی درباره این لایحه را از نظر دیپلماتیک رفع می‌کند.

در آخرین لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا، کارشناس شنوایی‌شناسی با شماره ۲۵۲۷۱۱ مشخص شده است. از این‌ طریق، فارغ‌التحصیلان رشته شنوایی‌شناسی که حداقل امتیاز مورد نیاز را به دست آورند، می‌توانند با اخذ ویزای مهارتی یا اسکیل ورکر، به استرالیا مهاجرت کنند. این ویزا در فهرست مهارت‌های میان‌مدت و بلندمدت قرار می‌گیرد و به افرادی اختصاص دارد که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری باشند.

متخصصان شنوایی‌شناسی با اخذ ویزای کاری استرالیا، می‌توانند همراه با خانواده‌شان به این کشور مهاجرت کنند. این مهارت در گروه گفتاردرمانگری قرار می‌گیرد و متخصص این رشته باید در زمینه انجام تست‌های شنوایی‌سنجی، ارزیابی تست‌ها، ارائه مشاوره درمانی، تجویز سمعک، برنامه‌ریزی درمانی و… تخصص داشته باشد.

اگر کارشناس رشته شنوایی‌شناسی هستید، شرایط شما برای اخذ اقامت دائم استرالیا ویژه و قابل دسترس است. حتما برایتان جذاب است که بدانید میانگین حقوق متخصص شنوایی‌شناسی در استرالیا از میانگین حقوق تعیین شده در این کشور بالاتر است. برای داشتن به‌روزترین اطلاعات در زمینه مهاجرت به استرالیا با رشته شنوایی‌شناسی به این صفحه مراجعه کنید.

آنچه باید درباره مهاجرت شنوایی‌شناس به استرالیا بدانید

ارزیابی درخواست شما برای مهاجرت به‌عنوان متخصص شنوایی‌شناسی به استرالیا توسط سازمان «وت‌اسس» (VETASSESS) انجام می‌شود. به همین منظور، شما باید حداقل ۶۵ امتیاز را از طریق فراهم‌کردن الزامات زیر به دست آورید:

  •  مدرک زبان آیلتس (۱۰ تا ۲۰ امتیاز)
  • سابقه کاری (۵ تا ۱۵ امتیاز)
  • مدرک تحصیلی (۱۰ تا ۲۰ امتیاز)
  • معرفی‌شدن توسط ایالت یا منطقه (۵ تا ۱۰ امتیاز)
  • گروه سنی ۲۵ تا ۴۴ سال (۱۵ تا ۲۵ امتیاز)

همسر شما نیز باید سنی کمتر از ۴۵ سال داشته باشد و در هنگام ارائه درخواست، یک مهارت شغلی را معرفی کند. او ضمن اینکه باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی داشته باشد، باید بتواند در زمینه مهارتی که معرفی کرده است، مشغول به کار شود.

***

ما در سلکت ویزا هر دو هفته خبری برای شما داریم.
خبرنامه ما را دنبال کنید.

عضویت در خبرنامه

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 2

نظر دهید

2 دیدگاه دربارهٔ «خبرنامه شماره ۱ سلکت ویزا»

  1. محمد حسین جوادی

    لطفا بطور کامل اینجانب را پیرامون مهاجرت از طریق تخصص کارآفرینی و دارا بودن دکترای تخصصی در رشته توسعه بیوتکنولوژی کشاورزی یاری و راهنمایی فرمایید . متشکرم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین