خبرنامه دو سلکت ویزا
خانه / خبرنامه / خبرنامه شماره ۲ سلکت ویزا

خبرنامه شماره ۲ سلکت ویزا

موضوعات این هفته:

  • افزایش آستانه درآمدی مهاجرت با ویزاهای مهارت موقت
  • به‌روزرسانی‌های مهم در ویزای فارغ‌التحصیلان استرالیا
  • ویزای استارت‌آپ انگلستان

افزایش آستانه درآمدی مهاجرت با ویزاهای مهارت موقت

استرالیا خبر مهم و خوشحال‌کننده‌ای برای متقاضیان مهاجرت با ویزای مهارت موقت اعلام کرده است. طبق این اطلاعیه، از تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۲۴، آستانه درآمدی مهاجرت مهارت موقت (Temporary Skill Migration Income Threshold) از ۷۰,۰۰۰ دلار استرالیا به ۷۳,۱۵۰ دلار استرالیا افزایش خواهد یافت. این افزایش در راستای تعهدات دولت در نشست مشاغل و مهارت‌ها در سپتامبر ۲۰۲۲ انجام می‌شود.

ویزاهای مهارت موقت (Subclass 482 و Subclass 494) که جزو محبوب‌ترین ویزاهای مهاجرت به استرالیا هستند، به کارفرمایان استرالیایی اجازه می‌دهد تا نیروی کار ماهر خارجی را برای مدت معین به کشور بیاورند. این ویزاها به دو دسته کوتاه‌مدت و میان‌مدت تقسیم می‌شوند و بسته به نوع ویزا و مدت زمان اقامت شرایط متفاوتی دارند.

تغییرات جدید

از تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۲۴، تمامی درخواست‌های جدید نامزدی باید با آستانه جدید درآمدی ۷۳,۱۵۰ دلار یا نرخ سالانه بازار، هرکدام که بیشتر باشد، مطابقت داشته باشند. این تغییرات می‌توانند تاثیر مثبتی بر جذب نیروی کار ماهر به استرالیا داشته باشند و به بهبود وضعیت بازار کار کمک کنند.

لازم به ذکر است که این تغییرات تاثیری بر کسانی که ویزایشان را دریافت کرده‌اند و درخواست‌های نامزدی که قبل از ۱ ژوئیه ۲۰۲۴ ارائه شده‌اند، نخواهد داشت.

اطلاعات بیشتر

اطلاعات بیشتر در مورد آستانه‌های درآمدی آینده و روش‌های شاخص‌گذاری، از جمله ویزای جدید «مهارت‌های مورد نیاز» (skills in demand)، در اواخر سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد. به منظور دریافت به‌روزترین اطلاعات، توصیه می‌شود که به خبرنامه سلکت ویزا مراجعه نمایید. ما همواره در تلاشیم تا اطلاعات و اخبار به‌روز و دقیق در مورد مهاجرت به استرالیا را در اختیار شما قرار دهیم.

به‌روزرسانی‌های مهم در ویزای فارغ‌التحصیلان استرالیا

خبر خوب برای فارغ‌التحصیلان دکترا و مستر ریسرچ از سوی اداره مهاجرت استرالیا:

دیگر محدودیت سنی تا ۳۵ سال وجود ندارد.

در هفته گذشته دولت استرالیا تغییراتی را در برنامه ویزای موقت فارغ‌التحصیلان (TGV) خود اعمال کرده است و این تغییرات از ۱ ژوئیه ۲۰۲۴ اجرایی می‌شوند. این به‌روزرسانی شامل تغییراتی در شرایط اخذ ویزا، مدت اعتبار ویزا و تغییر نام و ریبرند آن‌ها است. در ادامه این شماره از خبرنامه سلکت ویزا نکات کلیدی این به‌روزرسانی را به شما همراهان گرامی معرفی خواهیم کرد.

۱. ریبرند و تغییر نام ویزاها

  • نام برنامه کار فارغ‌التحصیل (Graduate Work stream) به برنامه کار پس از آموزش حرفه‌ای ( Post-Vocational Education Work stream) تغییر داده می‌شود.
  • برنامه کار بعد از تحصیل (Post-Study Work) از این پس به عنوان برنامه کار پس از تحصیلات عالی (Post-Higher Education Work stream) شناخته می‌شود.
  • دومین برنامه کار پس از تحصیل (Second Post-Study Work stream) به دومین برنامه کار پس از تحصیلات عالی (Second Post-Higher Education Work stream) تغییر نام خواهد داد. هیچ تغییر دیگری در این برنامه رخ نمی‌دهد.
  • همچنین از تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۲۴ برنامه جایگزینی (Replacement stream) به طور کل متوقف خواهد شد.

۲. تغییر مدت اعتبار و محدودیت سنی برنامه‌ها

برنامه کار پس از آموزش حرفه‌ای (Post-Vocational Education Work stream)

سن واجد شرایطی در هنگام ارسال درخواست به زیر ۳۵ سال کاهش می‌یابد. همچنین متقاضیان می‌توانند تا ۱۸ ماه به اقامت خود ادامه دهند.

جریان کار پس از تحصیلات عالی (Post-Higher Education Work stream) 

سن واجد شرایطی در زمان درخواست به زیر ۳۵ سال کاهش می‌یابد. فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا در صورت داشتن سن زیر ۵۰ سال همچنان واجد شرایط خواهند بود.

مدت اقامت نیز برای سطوح مختلف به صورت زیر تعریف شده است:

  • کارشناسی: حداکثر ۲ سال
  • کارشناسی ارشد: حداکثر ۲ سال
  • مقطع کارشناسی ارشد و دکتری: حداکثر ۳ سال

۳. معیارهای واجد شرایطی

متقاضیان باید از مدرکی استفاده کنند که به شغل نامزد شده در فهرست مهارت‌های استراتژیک میان‌مدت و بلندمدت (MLTSSL) بسیار مرتبط باشد تا بتوانند شرایط تحصیل در استرالیا را برآورده کنند.

اگر دارای مدرک کاردانی، دیپلم یا مدرک فنی حرفه‌ای هستید، باید برای برنامه کار پس از آموزش حرفه‌ای ( Post-Vocational Education Work stream) درخواست دهید. اگر مدرک شما بالاتر است، باید برای کار پس از تحصیلات عالی (Post-Higher Education Work stream) درخواست دهید.

به نظر می‌رسد که این تغییرات با هدف شفاف‌تر کردن برنامه TGV و اطمینان از اینکه متقاضیان برنامه‌ای را که به بهترین وجه با صلاحیت‌های آنها همخوانی دارد انتخاب می‌کنند، ایجاد شده است. گرچه در دوره‌های اقامت تجدیدنظر شده و این ممکن است بر برخی از برنامه‌ریزی‌ها تأثیر بگذارد، اما برخی از مدارک تحصیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) همچنان اجازه اقامت ۳ ساله را دارند. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای استرالیا و بررسی شرایط خود توسط کارشناسان مهاجرتی سلکت ویزا را دارید، با ما تماس بگیرید.

ویزای استارت‌آپ برای انگلیس 

ویزای بنیان‌گذار نوآور انگلیس (Innovator Founder) برنامه تقریبا جدیدی است که توسط دولت بریتانیا در اوایل سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد. در واقع این برنامه جایگزینی اصلاح یافته برای ویزاهای نوآور (Innovator visa) و استارت‌آپ (Start-up visa) است که توسط دولت انگلیس متوقف شده‌اند. این ویزا به کارآفرینان خارج از کشور انگلیس این فرصت را می‌دهد تا برای ایجاد یک کسب‌وکار نوآورانه، مداوم و مقیاس‌پذیر به انگلیس بیایند. برنامه بنیان‌گذار نوآور اکنون به عنوان دسته اصلی ویزا برای مهاجرت کارآفرینان به انگلیس شناخته می‌شود.

در این شماره از خبرنامه سلکت ویزا به شما را با ویزای بنیان‌گذار نوآور انگلیس و شرایط و مزایای آن آشنا می‌کنیم.

شرایط ویزای بنیان‌گذار نوآور انگلیس

ویزای بنیان‌گذار نوآور مسیری برای اقامت انگلیس برای افرادی است که هدفشان راه‌اندازی و شروع کسب‌و‌کاری نوآورانه است. این ویزا الزاماتی هم برای کسب‌وکار و هم برای متقاضیان دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی کرده‌ایم. اگر در این زمینه به مشاوره نیاز دارید، با موسسه مهاجرتی درنا مایگریشن تماس بگیرید. درنا از مرحله مشاوره تا اخذ ویزا می‌تواند به شما کمک کند.  

معیارهای واجد شرایطی کسب‌و‌کار

ویزای بنیان‌گذار نوآور مسیری برای اقامت انگلیس برای افرادی است که هدفشان راه‌اندازی و شروع کسب‌و‌کاری نوآورانه است. این ویزا برای افرادی طراحی شده است که ایده‌های تجاری با شرایط زیر دارند:

  • منحصربه‌فرد: نمی‌توانید به کسب‌وکاری بپیوندید که در حال حاضر تجارت می‌کند.
  • نوآورانه: باید ایده تجاری اصیلی داشته باشید که با هر چیز دیگری در بازار متفاوت باشد.
  • قابل اجرا: ایده شما باید قابل اجرا باشد و پتانسیل رشد داشته باشد.
  • مقیاس‌پذیر: باید برنامه‌هایی برای ایجاد شغل و توسعه بازار ارائه دهید.
  • توصیه‌نامه: برای درخواست، ایده کسب‌وکار شما باید توسط یک نهاد معتبر تایید شود. این تاییدیه نشان می‌دهد که ایده شما نوآورانه، قابل اجرا و مقیاس‌پذیر است.

معیارهای واجد شرایطی متقاضیان

متقاضیان باید:

  • حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند.
  • الزامات زبان انگلیسی را برآورده کنند. (حداقل سطح B2 در زبان انگلیسی)
  • پس‌انداز شخصی کافی برای پشتیبانی از خود در بریتانیا داشته باشند. (باید حداقل ۱۲۷۰ پوند در حساب بانکی خود به مدت ۲۸ روز داشته باشند.)

مزایای بنیان‌گذار نوآور

  • بدون حداقل سرمایه‌گذاری: برخلاف ویزاهای قبلی، هیچ تعهدی برای حداقل سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰۰ پوند وجود ندارد.
  • جلسات بررسی‌ کمتر: فقط دو جلسه با نهاد تایید‌کننده لازم است.
  • شغل ثانویه: تحت شرایط خاصی می‌توانید شغل ثانویه نیز داشته باشید.
  • مسیری برای اقامت: این ویزا مسیری مستقیم برای اقامت دائم انگلیس ارائه می‌دهد.
  • همراهی خانواده: خانواده شما در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند به شما بپیوندند.

مدت زمان اقامت

در ابتدا می‌توانید ۳ سال اقامت داشته باشید و امکان تمدید آن برای ۳ سال بیشتر وجود دارد. هیچ محدودیتی برای تعداد تمدیدها وجود ندارد. همچنین می‌توانید پس از ۳ سال برای اقامت درخواست دهید.

هزینه درخواست

اگر خارج از بریتانیا درخواست دهید، برای هر نفر ۱۱۹۱ پوند هزینه دارد. اگر برای تمدید یا تغییر ویزای خود در بریتانیا درخواست دهید، برای هر نفر ۱۴۸۶ پوند هزینه دارد.

مدت زمان بررسی

مدت زمان بررسی۳ هفته برای درخواست‌های خارج از انگلیس و ۸ هفته برای درخواست‌های در داخل انگلیس خواهد بود. همچنین بررسی سریعتر با پرداخت هزینه اضافی در دسترس هستند.

ویزای استارت‌آپ انگلیس فرصتی فوق‌العاده برای کارآفرینان است تا ایده‌های تجاری خود را در یک اکوسیستم پویا و حامی توسعه دهند. این ویزا فرصتی برای کمک به اقتصاد انگلیس و در عین حال بهره‌مندی از منابع و بازارهای این کشور فراهم می‌کند. اگر شرایط دریافت این ویزا را دارید، فرم مشاوره با درنا مایگریشن را پر کنید. درنا در تمامی مسیر می‌تواند همراه و راهنمای شما باشد.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 4

نظر دهید

4 دیدگاه دربارهٔ «خبرنامه شماره ۲ سلکت ویزا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین