ویزای تحصیلی استرالیا

مهاجرت به استرالیا با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد؛ زیرا این کشور از تمامی جنبه‌های موجود مقصدی ایده آل به حساب می‌رود. افرادی که به ادامه تحصیل در مراکز علمی معتبر و شناخته شده علاقه‌مند هستند، بدون شک رنکینگ‌های جهانی سالانه را مورد بررسی قرار داده‌اند. اگر شما هم جزو این دسته قرار می‌گیرید، بدون شک در رتبه بندی‌های بیان شده اسامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشور مورد بحث به چشمتان خورده است.

علاوه بر توضیحاتی که گفتیم، باید توجه داشته باشید که امکانات متنوعی برای یادگیری هر چه بهتر دانش آموزان و دانشجویان آماده سازی شده‌اند؛ علاوه بر این برنامه‌های حمایتی مختلفی برای کاهش دغدغه‌های آنها فراهم می‌باشند. در کنار مواردی که بیان کردیم، مزایای دیگری هم در اختیار افرادی قرار دارد که می‌خواهند دوره‌های علمی خود را در مراکز این کشور سپری نمایند.

برای آن که بتوانید پس از پذیرش گرفتن از دانشگاه‌ها یا مدارس برای شرکت کردن در برنامه خود وارد خاک مقصد مورد بحث شوید، باید ویزای تحصیلی استرالیا را به دست آورید. آیا می‌خواهید شانستان را برای موفقیت در این زمینه افزایش دهید؟ در این صورت توصیه می‌کنیم تا انتها این مطلب از سازمان مهاجرتی سلکت ویزا با ما همراه باشید.

بررسی ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا که با نام ساب کلاس 500 نیز شناخته می‌شود، تقریباً از سال 2016 جایگزین چندین ساب کلاس مختلف شد. اگر شما هم قصد دارید دوره‌های آموزشی مد نظرتان را در مراکز علمی برتر و شناخته شده این کشور سپری نمایید، باید بتوانید مجوز اقامتی بیان شده را به دست آورید. با استفاده از ساب کلاس مورد بحث افراد مجاز هستند آزادانه به کشور مد نظر سفر نمایند، در دوره آموزشی پذیرفته شده شرکت کرده و به مدت 48 ساعت در هر دو هفته مشغول به کار شوند. معمولاً حداکثر اعتبار این مجوز اقامتی 5 سال می‌باشد؛ اما در صورتی که برنامه شما بیشتر از مدت بیان شده به طول بینجامد قابل تمدید نیز هست.

ویزای تحصیلی استرالیا به مانند سایر مسیرهای مهاجرتی دارای شرایط و پیش نیازهایی می‌باشد که باید برای موفقیت آنها را فراهم نمایید؛ در ضمن افراد ملزم هستند برای افزایش شانس خود به نکات مختلفی هم توجه کنند. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ویزای تحصیلی استرالیا هستید و می‌خواهید با جنبه‌های مختلف Australian study visa آشنایی پیدا کنید، بخش‌های بعدی این مقاله را از دست ندهید.

شرایط ویزای تحصیلی استرالیا

اولین موضوعی که باید هنگام معرفی شرایط ویزای تحصیلی استرالیا به آن اشاره داشته باشیم چیزی نیست جز پذیرش گرفتن از یک موسسه آموزشی برای شرکت در دوره‌ای قابل قبول. اگر شما نامه پذیرش را دریافت نکرده باشید، مجاز به درخواست دادن برای این مجوز نخواهید بود زیرا قطعاً درخواستتان رد خواهد شد. دولت برای آن که مطمئن شود دانشجویان و دانش آموزان هنگام حضورشان در کشور با مشکلات مالی مواجه نمی‌شوند، از آنها انتظار دارد توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی  و تحصیل خود را داشته باشند.

هنگامی که اسناد خود را آماده سازی می‌کنید، باید بیانیه‌ای آماده نمایید که در آن به خوبی نشان دهید پس از اتمام دوره قصد بازگشت به کشور خود را دارید؛ پس بر این اساس می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین شروط مطرح قانع کردن دولت از طریق سند بیان شده می‌باشد. افرادی که زیر 18 سال هستند باید اقدامات رفاهی تعیین شده توسط دولت و اداره مهاجرت را انجام داده باشند.

تسلط به زبان انگلیسی، داشتن بیمه درمانی قابل قبول و سلامت جسمی سایر پیش نیازهای تعیین شده برای استفاده از ویزای تحصیلی استرالیا هستند. به دلیل وجود محدودیت‌های مختلف نمی‌توانیم موارد فوق را به طور کامل مورد تشریح قرار دهیم. اگر به دنبال اطلاعات تکمیلی هستید و یا می‌خواهید با جزئیات بیشتری آشنایی پیدا کنید، توصیه می‌کنیم به سایت اداره مهاجرت مراجعه نمایید و یا از افرادی با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی استرالیا

اداره مهاجرت برای آن که وضعیت افراد را در فاکتورهای مهم مورد سنجش قرار دهد، از آنها می‌خواهد که هنگام ثبت درخواستشان اسنادی را به همراه فرم‌های از پیش تعیین شده آپلود نمایند. در این بخش سعی داریم تا به طور تقریباً کاملی شما عزیزان را با آنها آشنا نماییم. اولین موضوعی که باید به آن اشاره داشته باشیم چیزی نیست جز نامه پذیرش از مرکز آموزشی مد نظر.

همان‌طور که در بخش قبلی بیان کردیم، پذیرفته شدن در برنامه‌ای قابل قبول اولین و یکی از مهم‌ترین شروط مطرح به حساب می‌رود؛ به همین سبب هم مدرک بیان شده این مقدار اهمیت دارد. گواهی‌های تمکن مالی، عدم سوء پیشینه و سلامت جسمی (شرکت در مدیکال تست) برخی از سایر آیتم‌های مهم می‌باشند.

اسناد هویتی مانند پاسپورت و ترجمه کارت ملی و شناسنامه، مدرک زبان معتبر و آخرین مدرک تحصیلی سایر مواردی به حساب می‌روند که باید هنگام ثبت درخواست ارائه دهید. آیتم‌هایی که در این بخش به آنها اشاره شد، اصلی‌ترین و مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی استرالیا بودند. اگر شما به دنبال اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری هستید، باید با وکیل مهاجرت به استرالیا مشورت نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی استرالیا

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا

برای آن که بتوانید شانس گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا را برای خود افزایش دهید، باید گام‌هایی را پشت سر بگذارید. اولین مرحله مطرح در این زمینه را می‌توان آشنایی با شرایط و مدارک مورد نیاز برای مجوز اقامتی مورد بحث دانست. پس از آن که روش بیان شده را گزینه مناسبی برای خود یافتید، باید به سراغ انتخاب مدرسه یا دانشگاه برای خود بروید تا بتوانید از آن پذیرش بگیرید.

سپس فرد باید اسناد مورد نیاز برای ویزای تحصیلی استرالیا را جمع آوری و ترجمه نماید. در انتهای مسیر شخص ملزم است هزینه‌های دولتی تقاضا شده را پرداخت نماید و تمامی اسناد و مدارک را به همراه فرم‌های تکمیل شده آپلود کند. بسته به وضعیتی که متقاضی دارد، مدت زمان اعلام نتیجه نهایی متفاوت خواهد بود و پاسخ در نهایت از طریق ایمیل به او اعلام خواهد شد.

[irp posts=”14659″ ]

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد. گروه اول مخارج جانبی‌ای هستند که به آیتم‌های مختلفی بستگی دارند و دسته دوم هم هزینه‌های دولتی به حساب می‌روند. اداره مهاجرت برای آن که اسناد ارائه شده در درخواست را مورد بررسی قرار دهد، از اشخاص مبلغی را دریافت می‌کند که باید رسید پرداختش همراه سایر مدارک مورد نیاز ارسال شود.

بر اساس آخرین اعلام سازمان بیان شده مبلغ مورد بحث 710 دلار برای متقاضی اصلی است. مخارجی جانبی که به آنها اشاره داشتیم شامل هزینه‌های ترجمه و جمع آوری مدارک، شرکت در آزمون زبان، ثبت اطلاعات بیومتریک، پذیرش گرفتن از مرکز آموزشی، استفاده از خدمات وکیل مهاجرتی و اموری این چنینی می‌شوند.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا برای برخی از افراد اهمیت زیادی دارد؛ زیرا بسته به شرایطی که دارند، ممکن است محدودیت‌هایی خاص داشته باشند. اگر سری به صفحه مجوز اقامتی بیان شده در سایت اداره مهاجرت بزنید، می‌بینید که بازه مشخصی برای پاسخگویی به درخواست این ویزا اعلام نشده و علاقه‌مندان را به صفحه Visa processing times هدایت کرده است.

با ورود به این صفحه مشاهده خواهید کرد که مدت زمان پردازش درخواست‌ها برای تحصیل با اهداف مختلف متفاوت می‌باشد. البته یکی از فاکتورهای دیگری که بر روی مدت مورد بحث تاثیر می‌گذارد چیزی نیست جز زمان ثبت درخواست. اگر بخش‌هایی موجود را به دقت تکمیل نمایید، بازه‌ای که در آن پاسخ نهایی به شما داده می‌شود نمایش داده خواهد شد.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا

این ویزا در سال ۲۰۱۶ جایگزین چند نوع ویزای دانشجویی و دانش آموزی متفاوت شده است. جهت اقدام برای ویزاهای دانش آموزی (مقطع دبستان تا انتهای دبیرستان)، ویزاهای تحصیلی دوره های کوتاه مدت، مقطع لیسانس، مقطع فوق لیسانس و دکترا باید برای ویزای 500 استرالیا اقدام کرد.

نکات مهم در روال اخذ این ویزا :

  • ارایه مدرک زبان حداقل  ایلتس ۵.۵ به ازای هر نیم نمره کسر از حداقل نمره‌ی آیلتس، 10 هفته به طول دوره تحصیل شما اضافه می‌شود
  • ارایه مدارک دال بر توانایی برآمدن از عهده‌ی هزینه زندگی و تحصیل در استرالیا
  • ارایه ادله‌ای دال بر اینکه تنها قصد تحصیل در استرالیا دارید و بعد از اتمام تحصیلات،‌ این کشور را ترک خواهید کرد
  • بیمه درمانی خصوصی برای کل دوره تحصیل خریداری شده باشد

برای اطلاعات بیشتر با وکیل مهاجرت استرالیا مشورت کنید.

ویزای گاردین استرالیا

ویزای گاردین استرالیا با سابکلاس 590 یکی از ویزاهایی می باشد که والدین می توانند با استفاده از آن وارد استرالیا شده و درکنار فرزندان خود زندگی کنند. اما این موضوع نیاز به داشتن شرایط و موارد خاصی می باشد که بسیار از والدین در مورد آن اطلاعاتی ندارند و فقط از گوشه و کنار در مورد آن شنیده اند از این رو توصیه می کنیم در مورد آن مقاله ای که ما ارائه کرده ایم را مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی را کسب کنید.

8 دانشگاه برتر استرالیا کدامند؟

استرالیا به دلیل دانشگاه های با کیفیت و برتری که دارد یکی از اصلی ترین گزینه های مهاجرت می باشد. هرچند که دنشگاه های این کشور در میان 10 دانشگاه برتر نمی باشد ولی در مجموع شرایط مناسبی دارند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. از این رو در مقاله ای به معرفی 8 دانشگاه برتر استرالیا پرداخته ای که هر کدام در یک ایالت استرالیا قرار دارد از این رو پیشنهاد می کنیم مقاله 8 دانشگاه برتر استرالیا کدامند؟ را مطالعه کنید تا با این دانشگاه ها آشنایی بیشتری کسب کنید.

GTE چیست؟

بدون شک هنگام آشنایی با ویزای تحصیلی استرالیا، بارها و بارها نام GTE به گوش شما خورده است. این سر واژه مخفف Genuine Temporary Entrant می‌باشد و به معنی مدرک قصد واقعی تحصیل در استرالیا است. یکی از مدارکی که اداره مهاجرت از افراد هنگام درخواست برای مجوز اقامتی بیان شده اخذ می‌کند، GTE به حساب می‌رود.

فرد باید هنگام آماده سازی این گواهی تمام تلاش خود را کند تا به خوبی نشان دهد که تنها قصد او از ورود به کشور مورد بحث، تحصیل در برنامه‌ای آموزشی است و پس از اتمام آن به وطن خود باز می‌گردد. دلایلی که افراد در سند بیان شده ذکر می‌کنند باید سازمان ناظر را به طور کامل قانع کند؛ زیرا در غیر این صورت امکان رد درخواستشان وجود دارد.

با بیان این اطلاعات بدون شک برایتان سوال شده که آیا همچنان پس از اتمام دوره تحصیلی، شانس تقاضا برای ویزای کاری یا سایر مجوزهای اقامتی را خواهید داشت؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم بله؛ بیان دلایلی محکم در GTE و قانع کردن اداره مهاجرت برای داشتن قصد بازگشت به وطن محدودیتی برای بعد از تحصیلتان ایجاد نمی‌کند.

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا موضوعی بسیار مهم برای افرادی می‌باشد که قصد دارند به تازگی در این کشور اقامت داشته باشند. در ارتباط با این موضوع باید بگوییم که افراد تازه وارد جدا از شهریه سالانه بسته به برنامه‌ای که در آن پذیرفته می‌شوند، داشتن یا نداشتن خوابگاه و نحوه صرف وعده‌های غذایی و لایف استایلشان مبالغ مختلفی را باید به طور ماهانه هزینه نمایند.

به دلیل فاکتورهای تاثیر گذار متعددی که بعضی از آنها را هم بیان کردیم، نمی‌توان اعداد و ارقام دقیقی را در این زمینه بگوییم؛ به همین سبب هم با استفاده از جداولی در ادامه همین بخش، مخارج اصلی را بیان خواهیم کرد. شما می‌توانید پس از آشنایی با آنها و با در نظر گرفتن شرایطتان، هزینه زندگی دانشجویی را برای خود محاسبه کنید و ببینید که استفاده از ویزای تحصیلی استرالیا گزینه مناسبی برایتان هست یا خیر.

صرف وعده غذایی در رستوران میانگین هزینه‌ها بازه تغییرات قیمت‌ها
یک وعده غذایی در رستورانی ارزان 25.00 A$ 15.00-50.00
صرف سه وعده غذایی برای 2 نفر در رستورانی معمولی 120.00 A$ 75.00-235.00
مک میل در مک دونالد یا غذای ترکیبی مشابه 15.00 A$ 12.00-16.00
کاپوچینو معمولی 5.19 A$ 4.00-7.50
نوشابه کوچک 3.87 A$ 3.00-5.00
آب معدنی کوچک 3.31 A$ 2.50-4.50
اقلام سوپر مارکتی میانگین هزینه‌ها بازه تغییرات قیمت‌ها
یک لیتر شیر 2.25 A$ 1.30-3.80
یک قرص نان 500 گرمی 3.40 A$ 1.83-6.25
یک کیلوگرم برنج 3.25 A$ 1.40-5.00
12 عدد تخم مرغ 5.65 A$ 3.50-9.30
یک کیلوگرم پنیر محلی 13.78 A$ 8.00-38.00
یک کیلوگرم فیله مرغ 12.48 A$ 8.00-18.00
یک کیلوگرم گوشت گوساله 21.95 A$ 12.00-37.00
یک کیلوگرم سیب 4.86 A$ 3.00-6.25
یک کیلوگرم موز 3.83 A$ 2.50-6.61
یک کیلوگرم پرتقال 4.37 A$ 2.00-8.75
یک کیلوگرم گوجه فرنگی 7.11 A$ 3.00-10.00
یک کیلوگرم سیب زمینی 3.61 A$ 1.75-5.90
یک کیلوگرم پیاز 3.13 A$ 2.00-4.90
آب معدنی خانواده 2.60 A$ 0.90-5.00
حمل و نقل میانگین هزینه‌ها بازه تغییرات قیمت‌ها
بلیط تک سفره حمل و نقل محلی 4.50 A$ 3.00-7.00
قیمت عادی بلیط ماهانه حمل و نقل عمومی 171.30 A$ 100.00-247.23
شروع استفاده از تاکسی 4.60 A$ 3.60-8.00
هر کیلومتر استفاده از تاکسی 2.19 A$ 1.84-4.00
استفاده از تاکسی با یک ساعت انتظار 56.40 A$ 38.58-85.00
هر لیتر بنزین 1.98 A$ 1.70-2.39
اجاره ماهانه میانگین هزینه‌ها بازه تغییرات قیمت‌ها
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 2,311.44 A$ 1,500.00-3,260.00
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر 1,815.59 A$ 1,200.00-2,500.00
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 3,750.23 A$ 2,400.00-6,596.32
آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر 2,680.74 A$ 2,000.00-4,038.51

تحصیل در استرالیا و الزامات آن

استرالیا یکی از پیشگامان ثبت نام دانشجویان و دانش آموران بین المللی در جهان می باشد و هر ساله درآمد بسیار بالایی را از این مسیر کسب می کند. اما این موضوع به این معنی نیست که شرایط دریافت ویزای تحصیلی برای دانشجویان و دانش آموزان خیلی راحت باشد از این رو باید بدانید تحصیل در استرالیا و الزامات آن یک موضوع بسیار مهمی می باشد که باید از آن مطلع باشید تا شرایط تحصیل شما در این کشور دچار مشکل نشود.

بله. یکی از شروطی که اداره مهاجرت برای دانشجویان تعیین کرده، استفاده از بیمه خدمات درمانی مناسب هنگام درخواست برای ویزای تحصیلی استرالیا است. برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی هنگام دریافت شهریه، مبلغی را هم برای بیمه از پذیرفته شدگان دریافت می‌کنند. دقت داشته باشید که اگر روند کاری مرکز مد نظرتان غیر از این می‌باشد، خودتان باید برای تهیه آن وارد عمل شوید.

بله. معمولاً برخی از بورسیه‌ها در همان ابتدای ثبت نام به دانشجویان واجد شرایط اختصاص داده می‌شوند. در کل این امکان در اختیار افراد قرار دارد که قبل از گرفتن ویزای تحصیلی و ورود به کشور، از برنامه‌های حمایتی مالی بهره ببرند. اگر در روند بیان شده موفق شوید، می‌توانید مدارک مربوط به بورسیه خود را به جای گواهی تمکن مالی استفاده نمایید که شرایط خاصی دارد.

بله. اگر به دنبال آن هستید تا پس از اتمام ویزای تحصیلی خود برای استفاده از ویزاهای کاری اقدام کنید، باید شرایط و پیش نیازهای آن را فراهم نمایید. برای این کار شما می‌توانید هنگام تحصیل خود به اشتغال نیمه وقت بپردازید و زمینه دریافت جاب آفر یا فراهم کردن سابقه کاری را به وجود آورید؛ علاوه بر این پس از پایان دوره مد نظر مدتی فرصت خواهید داشت تا شغلی مناسب برای خود بیابید و یا از مراکز علمی معتبر پذیرش بگیرید. بازه بیان شده به قدری می‌باشد که بتوانید با استفاده از آن پیش نیازهای اقامت کاری را فراهم کنید.

اگر شما هم نگران ریجکتی ویزای تحصیلی استرالیا هستید، باید تمامی اسناد و مدارک تعیین شده را به درستی آماده سازی کنید و گام‌ها و مراحل موجود برای رسیدن به هدف را با دقت پشت سر بگذارید. یکی از مواردی که جلوی رد شدن درخواستتان را می‌تواند بگیرد، داشتن GTE تاثیر گذار می‌باشد. در این میان استفاده از خدمات و مشاوره‌های وکیل رسمی مهاجرت هم به افزایش شانس موفقیتتان در ویزای تحصیلی استرالیا کمک شایانی می‌کند.

سخن آخر

ویزای تحصیلی استرالیا مجوزی اقامتی به حساب می‌رود که برای افراد علاقه‌مند به سپری کردن دوره‌های آموزشی در مراکز علمی کشور بیان شده اهمیت زیادی دارد. آیا شما هم جزو گروه مورد بحث هستید؟ در این صورت به توصیه‌هایی که در این مقاله کردیم توجه زیادی داشته باشد.

اگر نگران آنید که برخی نکات مهم را نادیده بگیرید و یا حین آماده سازی مدارک و اسناد مورد نیاز با مشکل مواجه شوید، توصیه می‌کنیم از خدمات سازمان سلکت ویزا که سابقه‌ای طولانی مدت در زمینه مهاجرت به استرالیا دارد بهره ببرید. کادر مجرب  این مجموعه از ابتدای مسیر تا رسیدن به موفقیت در کنار شما خواهند بود و تجربیاتشان را در اختیارتان قرار می‌دهند.