چرا استرالیا؟ استرالیا برای مهاجرت انتخاب درستی است؟

کشور استرالیا از دیرباز به دلیل کیفیت بالای زندگی، تنوع فرهنگی بالا و اقتصاد پویا و قوی، مقصدی محبوب برای مهاجران از سراسر جهان بوده است. با این حال، تصمیم‌گیری برای مهاجرت به کشوری جدید یکی از انتخاب‌های مهم و سرنوشت‌ساز زندگی افراد است و انتخاب مقصد مهاجرت نیاز به بررسی دقیق و همه‌جانبه دارد. در این مقاله از سلکت ویزا به بررسی ویژگی‌های کشور استرالیا و عوامل مختلفی که استرالیا را به مقصدی جذاب برای مهاجران تبدیل می‌کند می‌پردازیم. همچنین چالش‌ها و ملاحظاتی را که افراد و خانواده‌ها باید هنگام انتخاب استرالیا به عنوان مقصد مهاجرت در نظر داشته باشند ذکر می‌کنیم. سعی می‌کنیم در این مقاله از سلکت ویزا یک نمای کلی و واضح از کشور استرالیا به شما ارائه دهیم، بینشی که به شما کمک می‌کند تعیین کنید که آیا استرالیا مکان مناسبی برای مهاجرت شما و خانواده‌‌تان است یا خیر.

جغرافیای استرالیا

استرالیا تنها کشور جهان است که به تنهایی یک قاره را در بر می‌گیرد. کشور استرالیا یکی از بزرگترین کشورهای روی کره زمین است و مساحت خشکی آن ۷,۶۸۲,۳۰۰ کیلومتر مربع است. گرچه کشور استرالیا از نظر منابع طبیعی غنی است و زمین‌های حاصلخیز بسیاری دارد، اما بیش از یک سوم این کشور را نیز بیابان تشکیل می‌دهد.

اکثر شهرها و مزارع استرالیا در جنوب غربی و جنوب شرقی این کشور واقع شده‌اند، جایی که آب و هوای ملایم‌تری دارد. در شمال شرقی استرالیا جنگل‌های بارانی متراکمی وجود دارد. صحرای استرالیا (یا همان آوت‌بَک – Outback) شامل بزرگترین بیابان‌های کشور استرالیا است که دارای دمایی سوزان و آب بسیار کم است و تقریباً هیچ گونه پوشش گیاهی در آن وجود ندارد.

در اطراف کناره شرقی و جنوب شرقی استرالیا، رشته کوه بزرگ جداکننده (Great Dividing Range) قرار دارد. امتداد ۲۳۰۰ مایلی (۳۷۰۰ کیلومتری) این رشته کوه آب را به مهم‌ترین رودخانه‌های استرالیا و حوضه آرتزین بزرگ، بزرگترین منبع آب زیرزمینی در جهان می‌فرستد.

تاریخ استرالیا

بومیان این قاره حدود ۵۰,۰۰۰ سال پیش وارد استرالیا شدند. این بومیان ممکن است از قاره آسیا و از طریق پل‌هایی زمینی که هنگام پایین بودن سطح دریا در معرض دید قرار گرفته‌اند به استرالیا آمده باشند. این بومیان سرسخت به خوبی یاد گرفتند که در شرایط سخت مناطق صحرای استرالیا زندگی کنند.

کاشفان هلندی برای اولین بار در سال ۱۶۰۶ میلادی پا در قاره استرالیا گذاشتند و انگلیسی‌ها نیز در سال ۱۷۸۸ میلادی شروع به سکونت در آنجا کردند. در ابتدا و برای مدت کوتاهی، تازه‌‌واردان در صلح با مردم بومی زندگی کردند. اما زمان زیادی نگذشت که جنگ و دعوا بر سر اینکه چه کسی مالک این سرزمین است، درگرفت.

در سال ۱۸۵۱ میلادی طلا در استرالیا کشف شد و کشف طلا در آن زمان زنگ خطری برای استعمار بود. کشف طلا در استرالیا هجوم افراد مهاجر را به این قاره برای کسب ثروت بیشتر در پی داشت و تا سال ۱۸۵۹ میلادی شش مستعمره جداگانه در این قاره وجود داشت. در سال ۱۹۰۱ میلادی، این مستعمرات به هم پیوستند تا اتحادیه مشترک‌المنافع بریتانیا (British Commonwealth) را تشکیل دهند.

نمادهای ملی استرالیا

پرچم استرالیا

ستارگان صلیب جنوبی (چلیپا) نشان دهنده موقعیت جغرافیایی استرالیا در نیمکره جنوبی است. ستاره مشترک‌المنافع (همچنین به عنوان ستاره فدراسیون و ستاره هفت گوشه‌ای شناخته می‌شود) نماد همبستگی ایالت‌ها است که در ۱ ژانویه ۱۹۰۱ به اجرا درآمد. علامت یونیون جک یا پرچم اتحادیه نیز نشان‌دهنده پیوندهای اولیه استرالیا با بریتانیای کبیر است.

پرچم بومیان جزیره استرالیا

هارولد توماس، از افراد بومی استرالیای مرکزی، طراح و صاحب کپی رایت پرچم بومیان جزیره استرالیا است. رنگ‌های پرچم بیانگر مردم بومی جزیره استرالیا، زمین سرخ و قرمز اخرایی که در مراسم‌های آنان استفاده می‌شود و ارتباط معنوی بومیان جزیره استرالیا با سرزمین، خورشید، آفریننده و پناهشان است.

پرچم جزیره‌نشینان تنگه تورس

پرچم جزیره‌نشینان تنگه تورس که توسط برنارد ناموک طراحی شده است به عنوان نمادی از وحدت و هویت برای مردم جزیره‌نشین تنگه تورس ایجاد شد. فرهنگ و سنت‌های جزیره‌نشینان تنگه تورس به شدت با زمین و دریا، عناصری که در پرچم نشان داده شده‌اند، درآمیخته است. رنگ‌های پرچم جزیره‌نشینان تنگه تورس بیانگر سرزمین، مردم بومی، دریا و صلح است. این مردم از نظر قومی با بومیان جزیره استرالیا متفاوت هستند و همراه هم گروه بزرگ‌تر بومیان استرالیا را تشکیل می‌دهند.

رنگ ملی استرالیا

رنگ‌های ملی کشور استرالیا رنگ سبز و طلایی است. این رنگ‌ها نمایانگر گل آکاسیای طلایی است که در آگوست ۱۹۸۸ به عنوان نماد گل ملی استرالیا معرفی شد.

نشان ملی استرالیا

نشان ملی استرالیا شامل یک سپر که نمادهای شش ایالت استرالیا را در خود جای داده است و نمادهای ملی گل آکاسیای طلایی، کانگورو و شتر مرغ است.

مردم و فرهنگ استرالیا

استرالیا یکی از متنوع‌ترین کشورهای جهان از لحاظ قومیتی و فرهنگی است. نزدیک به یک چهارم افرادی که در استرالیا زندگی می‌کنند در کشورهای دیگر متولد شده‌اند. این افراد اغلب از بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی به استرالیا آمده‌اند. همچنین بخش قابل توجهی از آن‌ها نیز از کشور‌های چین، ویتنام، کشورهای شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه آمده‌اند.

آب و هوای گرم و آفتابی استرالیا و پارک‌ها و فضاهای باز فراوان این کشور، استرالیا را به کشوری محبوب برای افرادی که از فضاهای باز و تفریحات آن لذت می‌برند تبدیل کرده است. مردم استرالیا همچنین علاقه زیادی به ورزش دارند و اغلب مردم استرالیا ورزش را در تفریحات خود می‌گنجانند. ورزش‌های محبوب در استرالیا عبارتند از: شنا، موج سواری، قایقرانی، تنیس، فوتبال، کریکت، راگبی و همچنین اختراع خودشان یعنی فوتبال استرالیایی.

طبیعت استرالیا

اکوسیستم استرالیا به دلیل موقعیت دور افتاده آن از سایر خشکی‌های زمین یک اکوسیستم کاملا متفاوت است. در نتیجه، گونه‌های جانوری بسیاری هستند که فقط در استرالیا وجود دارند و در هیچ جای دیگر جهان یافت نمی‌شوند، مانند پلاتیپوس، کانگورو، کوالا و مورچه‌خورک پوزه‌کوتاه (اکیدنه). استرالیا دارای ۵۱۶ پارک ملی برای محافظت از گیاهان و حیوانات منحصر به فرد خود است.

یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های استرالیا در صحرایی با خاک سرخ که به رد سنتر معروف است قرار دارد. این مکان مانند پشت نهنگی عظیم است که از سطح صحرایی با خاک سرخ بیرون زده است. این مکان اولورو (Uluru) نام دارد و با نام صخره آیرز نیز شناخته می‌شود. اولورو مکانی مقدس برای بومیان استرالیا است و با ۳۳۵ متر ارتفاع یکی از بزرگترین صخره‌های جهان است.

همچنین استرالیا خانه بسیاری از کشنده‌ترین و سمی‌ترین گونه‌های جانوری بر روی کره زمین است. ۳۶ گونه عنکبوت تار قیفی (آترکس ربوستوس) سمی در شرق استرالیا وجود دارد. همچنین بیش از ۲۰ نوع مار سمی در کشور استرالیا وجود دارد، از جمله مار تایپان که کاملا ناگهانی حمله می‌کند و به طور مکرر نیش می‌زند و قربانی خود را در عرض چند دقیقه می‌کشد.

در کشور استرالیا چندین نوع جنگل بارانی وجود دارد. جنگل‌های بارانی استوایی که عمدتا در شمال شرقی استرالیا یافت می‌شوند، از نظر گونه‌های گیاهی و جانوری بسیار غنی هستند. جنگل‌های بارانی نیمه گرمسیری در نزدیکی سواحل میانه شرقی یافت می‌شوند و جنگل‌های بارانی پهن برگ در جنوب شرقی و در جزیره تاسمانی دیده می‌شوند.

دولت استرالیا

به عنوان یک کشور مشترک‌المنافع بریتانیا، رئیس دولت استرالیا پادشاه بریتانیا است. بسیاری از استرالیایی‌ها بر این باورند که کشور استرالیا باید به پیوند و وابستگی خود به بریتانیا پایان دهد و به یک جمهوری تبدیل شود. در یک رای‌گیری در سال ۱۹۹۹ میلادی، استرالیایی‌ها به جدایی از بریتانیا و تشکیل جمهوری نه گفتند، اما نتایج رای‌گیری نزدیک بود و بحث و مجادله هنوز ادامه دارد. این رای‌گیری که به رفراندوم جمهوری استرالیا مشهور است با ۵۴٫۸۷٪ رای «نه» شکست خورد.

کشور استرالیا یک صادر کننده مهم کالاهای کشاورزی مانند پشم، گندم، گوشت گاو و میوه در جهان محسوب می‌شود. این کشور همچنین از نظر مواد معدنی و فلزات بسیار غنی است و چهارمین تولیدکننده بزرگ طلا در جهان است.

روش‌های مهاجرت به استرالیا

راه‌های مختلفی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد. ابتدا باید یک ویزای طولانی مدت انتخاب کنید و اجازه اقامت در استرالیا را دریافت کنید. استرالیا چند نوع ویزا برای افرادی که مایل به مهاجرت به این کشور هستند ارائه می‌دهد. با این حال، ابتدا باید ویزایی را که با دلیل مهاجرت شما به استرالیا مطابقت دارد انتخاب کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید برای اهداف مختلفی مانند کار، تحصیل یا برای پیوستن به خانواده نقل مکان کنید.

مهاجرت به استرالیا برای کار

برای مهاجرت به استرالیا با ویزای کار تا زمانی که حداقل شرایط لازم را داشته باشید می‌توانید برای هر نوع ویزای کاری درخواست دهید. اکثر ویزاهای کاری استرالیا ویزاهای دائمی‌ هستند که به شما کمک می‌کنند اقامت دائم استرالیا را به‌دست بیاورید. دولت استرالیا ویزاهای کاری متنوعی صادر می‌کند. بنابراین، اخذ ویزای کاری استرالیا ممکن است راهی نه چندان سخت برای مهاجرت به استرالیا باشد. بسیاری از ویزاهای کاری استرالیا برای متخصصان و کارگران بسیار ماهر صادر می‌شود و بعد از دریافت این ویزاها می‌توانید پس از گذراندن مدت زمان مشخصی در کشور استرالیا برای اقامت دائم یا شهروندی اقدام کنید.

برخی از محبوب‌ترین ویزاهای کاری برای اقامت دائم استرالیا عبارتند از:

  • ویزای مهارتی منطقه‌ای (Skilled Regional visa)، ساب کلاس ۸۸۷.
  • ویزای مهارتی مستقل (Skilled Independent)، ساب کلاس ۱۸۹.
  • ویزای دائم مهارتی منطقه‌ای (Permanent Skilled Regional Visa)، ساب کلاس ۱۹۱.
  • ویزای متقاضی ماهر (Skilled Nominated)، ساب کلاس ۱۹۰.
  • ویزای کار مناطق کم جمعیت با حمایت کارفرما (Regional Sponsored Migration Scheme)، ساب کلاس ۱۸۷.
  • ویزای طرح توصیه‌نامه کارفرما (Employer Nomination Scheme)، ساب کلاس ۱۸۶.
  • ویزای استعدادهای جهانی (Global Talent Visa)، ساب کلاس ۸۵۸.
  • ویزای استعدادهای متمایز (Distinguished Talent Visa)، ساب کلاس ۱۲۴.

مهاجرت به استرالیا برای پیوستن به خانواده

استرالیا بیش از ۳۰ ویزا را برای پیوستن به خانواده صادر می‌کند. بسته به وضعیت خودتان باید یک نوع ویزای خانوادگی را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که هر ویزای خانوادگی دائمی نیست و باید از پیش به طور کامل بررسی کنید که کدام ویزا با هدف سفر شما به استرالیا مطابقت دارد.

ویزاهایی که در ادامه ذکر ذکر کرده‌ایم به شما امکان اقامت دائم در استرالیا را می‌دهد:

  • ویزای شریک (مهاجر) Partner Visa (migrant)، ساب کلاس 100.
  • ویزای شریک (Partner Visa)، ساب کلاس ۸۰۱.
  • ویزای والدین (Parent Visa)، ساب کلاس ۱۰۳.
  • ویزای مشارکتی والدین (Contributory Parent Visa)، ساب کلاس ۱۴۳.
  • ویزای مشارکتی والدین سالخورده (Contributory Aged Parent Visa)، ساب کلاس ۸۶۴.
  • ویزای آخرین بازمانده خویشاوند (Remaining Relative Visa)
  • ویزای خویشاوند سالخورده تحت تکفل ( Aged Dependent Relative Visa)
  • ویزای مراقب (Carer Visa)
  • ویزای فرزند (Child Visa)
  • ویزای فرزندخواندگی (Adoption Visa) – ساب کلاس ۱۰۲.
  • ویزای خویشاوند یتیم (Orphan Relative Visa) – ساب کلاس ۱۱۷، ۸۳۷.

سایر روش‌های اخذ اقامت دائم استرالیا

برای اخذ اقامت دائم استرالیا راه‌های دیگری نیز وجود دارد. برای مثال، برخی از ویزاهای تجاری و سرمایه‌گذاری نیز منجر به اقامت دائم استرالیا می‌شوند، مانند موارد زیر:

  • ویزای نوآوری و سرمایه‌گذاری تجاری (Business Innovation and Investment Visa)، ساب کلاس ۸۸۸.
  • ویزای مالک کسب‌وکار (Business Owner Visa)، ساب کلاس ۸۹۰.

شهروندی و تابعیت استرالیا

شهروندی استرالیا نقطه عطف مهمی است که دنیایی از فرصت‌ها، حقوق و مسئولیت‌ها را پیش روی شما می‌گذارد. تبدیل استرالیا به خانه دائمی هدف بسیاری از مهاجران استرالیا است و دارای امتیازات و مسئولیت‌های بسیاری است. تبدیل شدن به شهروند استرالیا به این معنی است که شما به استرالیا و هر چیزی که برای استرالیا اهمیت دارد، تعهد مداوم دارید.

معیارهای عمومی واجد شرایط بودن شهروندی استرالیا

به طور کلی، افراد بالای ۱۸ سال که برای شهروندی استرالیا درخواست می‌کنند باید:

  • آزمون شهروندی را گذرانده باشند. (مگر اینکه بالای ۶۰ سال سن داشته باشند.)
  • در زمان درخواست و همچنین در زمان تصمیم، اقامت دائم داشته باشند.
  • شرایط اقامت را احراز کنند.
  • قصد سکونت یا ادامه سکونت در استرالیا داشته باشد و با استرالیا ارتباط نزدیک و پایداری داشته باشد.
  • شخصیت و اخلاق خوبی داشته باشند.

البته کودکان نیز می‌توانند برای شهروندی استرالیا درخواست بدهند، اگرچه شرایط متفاوتی برای کودکان اعمال می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد درخواست شهروندی کودکان به وبسایت اداره امور داخلی استرالیا مراجعه کنید.

شرط اقامت برای دریافت شهروندی استرالیا

هر فرد بزرگسالی که از تاریخ ۱ جولای ۲۰۰۷ یا پس از آن اقامت دائم استرالیا را گرفته برای اخذ شهروندی باید در بازه ۴ ساله پیش از این درخواست، در استرالیا سکونت داشته باشد. متقاضی برای اخذ شهروندی استرالیا باید شرایط زیر را نیز احراز کند:

  • به مدت ۱۲ ماه مقیم دائم استرالیا باشد.
  • حداکثر ۱۲ ماه خارج از استرالیا باشد.
  • در بازه ۱۲ ماهه گذشته قبل از درخواست کمتر از سه ماه خارج از استرالیا باشد.

برای افراد با شرایط متفاوت، برای مثال افراد بالای ۶۰ سال یا افرادی که والدین استرالیایی دارند، دولت استرالیا شرایط متفاوتی اعمال می‌کند. جزئیات بیشتر شرایط اقامتی اخذ شهروندی استرالیا در وبسایت اداره امور داخلی استرالیا آورده شده است.

آزمون شهروندی استرالیا

اگر واجد شرایط معیارهای عمومی شهروندی استرالیا باشید، قبل از درخواست شهروندی باید آزمون شهروندی استرالیا را پشت سر بگذارید. افرادی که شرایط دیگری دارند (مانند افراد زیر ۱۸ سال یا بالای ۶۰ سال، یا افرادی که از نقص یا از دست دادن شنوایی، گفتار یا بینایی رنج می‌برند) نیازی به شرکت در این آزمون ندارند.

آزمون شهروندی استرالیا به گونه‌ای طراحی شده است تا به شهروندان استرالیایی آینده کمک کند تا درک درستی از کشور استرالیا و ارزش‌های آن داشته باشند. این آزمون شامل مفاهیمی چون ارزش‌های استرالیا، رسم و رسوم، تاریخ و نمادهای ملی آن می‌شود.

این آزمون به منظور حصول اطمینان از امکان مشارکت متقاضی در جامعه استرالیا به عنوان یک شهروند و بهره‌مندی متقاضی از فرصت‌های موجود در استرالیا است. هدف این آزمون افزایش انسجام اجتماعی و ادغام موفق متقاضی در جامعه است.

فرد متقاضی برای شرکت در آزمون باید:

  • مقیم دائم استرالیا باشد.
  • در طول مراحل ثبت نام در آزمون، هویت خود را برای اداره امور داخلی احراز کند.
  • به اداره امور داخلی امکان دهد از او عکس بگیرد یا خود فرد عکسی ارائه دهد.

شخصیت خوب و زبان انگلیسی برای شهروندی استرالیا

شخصیت خوب و زبان انگلیسی از سایر شرایطی است که متقاضی اخذ شهروندی استرالیا باید احراز کند. دولت استرالیا شخصیت یا منش خوب را «ویژگی‌های اخلاقی پایدار یک فرد» تعریف می‌کند.

دولت استرالیا هنگام ارزیابی شخصیت خوب موارد زیر را در نظر می‌گیرد:

  • متقاضی از قوانین استرالیا حمایت کرده و از آن‌ها پیروی می‌کند.
  • به سایر تعهدات در نظر گرفته شده از طریق تعهد شهروندی عمل می‌کند.

همچنین ممکن است موارد زیر را مورد بررسی قرار دهند:

  • هر گونه محکومیت کیفری ثبت شده.
  • تعهداتی که ممکن است در برابر دادگاهی در استرالیا یا خارج از کشور داشته باشید.
  • حوادث خشونت خانگی گزارش شده.
  •  بررسی اینکه آیا در تعاملات خود با جامعه استرالیا صادق بوده اید یا خیر، از جمله ارائه اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده در رابطه با درخواست ویزا یا شهروندی.

همچنین برای اخذ شهروندی استرالیا به دانش اولیه زبان انگلیسی نیاز دارید. انگلیسی زبان ملی استرالیاست و توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی به متقاضیان کمک می‌کند تا زندگی بهتری در کشور استرالیا داشته باشند.

اگر در آزمون شهروندی استرالیا نمره ۷۵ درصد یا بیشتر را به‌دست بیاورید و به همه ۵ سوال در مورد ارزش‌های استرالیا به درستی پاسخ دهید، در این صورت شرایط زبان استرالیا را برآورده کرده‌اید.

البته برخی از متقاضیان لازم نیست در آزمون شرکت کنند، اما باید مصاحبه‌ای داشته باشند تا نشان دهند:

  • درک می‌کنند که شهروندی استرالیا به چه معناست.
  • از مسئولیت‌ها و امتیازات شهروندی استرالیا آگاهی کافی دارند.

امتیازات و مسئولیت‌های شهروندی استرالیا

شهروندی استرالیا به شما این حق را می‌دهد که:

  • در استرالیا زندگی کنید.
  • پاسپورت استرالیا دریافت کنید و بدون درخواست ویزای بازگشت اقامت به استرالیا ورود و خروج کنید.
  • در خارج از کشور از نمایندگان دیپلماتیک استرالیا کمک بگیرید.
  • در خدمات دولتی مشغول شوید.
  • در نیروهای مسلح کار کنید.
  • هر یک از فرزندان خود را که پس از اخذ شهروندی استرالیا در خارج از کشور استرالیا متولد شده‌اند، به عنوان شهروند استرالیا ثبت‌نام کنید.
  • برای پارلمان استرالیا کاندید شوید.
  • برای انتخاب اعضای پارلمان استرالیا رای دهید.

البته شهروندی استرالیا مسئولیت‌هایی را نیز به همراه دارد. به عنوان مثال، شهروندان استرالیا موظفند:

  • از قوانین استرالیا پیروی کنند.
  • در صورت لزوم از استرالیا دفاع کنند.
  • در صورتی که فراخوانده شوند، در هیئت منصفه حضور داشته باشند.
  • در انتخابات فدرال و ایالتی/منطقه‌ای ثبت نام کنند.
  • در انتخابات رای دهند.

اطلاعات بیشتر در مورد امتیازات و مسئولیت‌های شهروندی استرالیا را می‌توانید در وب سایت اداره امور داخلی استرالیا بیابید.

تفاوت حقوق و امتیازات اقامت و شهروندی استرالیا

یک مقیم دائم استرالیا اکثر حق و حقوق شهروند استرالیا را دارد، اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. در جدول زیر تفاوت حقوق و امتیازات اقامت دائم و شهروندی استرالیا را ذکر کرده‌ایم:

حقوق و امتیازاتشهروند استرالیامقیم دائم استرالیا
سفریک شهروند حق ورود خودکار به استرالیا را دارد.در صورت سفر بین‌المللی، اگر می‌خواهد به عنوان مقیم دائم به استرالیا بازگردد، باید از داشتن ویزای دائمی از طریق یک مرجع معتبر مسافرتی اطمینان حاصل کند.
رای دادنیک شهروند می‌تواند در انتخابات دولت استرالیا رای دهد.در بیشتر موارد مقیم دائمی نمی‌تواند در انتخابات دولت استرالیا رای دهد. با این حال، اگر یک مقیم دائم قبل از سال ۱۹۸۴ برای رای دادن (به عنوان تابعیت بریتانیایی) ثبت نام کرده باشد، ممکن است واجد شرایط رای دادن باقی بماند.
خدمات و مزایای دولتی (برای مثال جاب کیپر، جاب سیکر)بله، دارد.در بیشتر موارد، یک PR واجد شرایط است، اما واجد شرایط بودن بستگی به قوانین تعیین شده توسط دولت دارد.

مزایا و چالش‌های مهاجرت به استرالیا

از جمله مزایای مهاجرت به استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم بهداشت و درمان با کیفیت: سیستم بهداشت و درمان استرالیا یکی از بهترین‌ها در جهان است. این کشور مراقبت‌های درمانی خوب و مقرون به صرفه را برای همه ساکنان استرالیا و خانواده‌های آنها فراهم می‌کند.
  • سیستم آموزشی در کلاس جهانی: سیستم آموزشی استرالیا از نظر کیفیت در رتبه سوم جهان قرار دارد. استرالیا استانداردهای بین‌المللی در حوزه آموزشی دارد و مدارس استرالیا از بهترین مدارس در جهان هستند.
  • حقوق و دستمزد: استرالیا یکی از بالاترین میانگین‌های حقوق‌ دریافتی را در سطح جهان دارد. اگرچه بازار کار در استرالیا بسیار رقابتی است، اما در صورت داشتن شرایط حرفه‌ای مناسب می‌توانید به سرعت شغل پیدا کنید.
  • رفت و آمد آزاد: اگر شهروند استرالیا شوید، حق سفر آزاد در بین کشورهای مختلف را خواهید داشت. شما می‌توانید بدون ویزا به ۱۸۵ کشور جهان سفر کنید.
  • ایمنی: استرالیا به طور کلی کشوری امن برای زندگی است. شهرهای استرالیا، از جمله شهرهای بزرگ مانند سیدنی و ملبورن، شهرهایی بسیار امن هستند.
  • تنوع: جمعیت استرالیا یکی از متنوع‌ترین جمعیت‌ها از نظر فرهنگی و زبانی است.
  • آب و هوا: اگر از طرفداران هوای گرم هستید، در استرالیا از تابستان‌های طولانی و آفتابی لذت خواهید برد. اگرچه گاهی اوقات آب و هوای استرالیا می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی نیز باشد، اما بیشتر اوقات گرم و دلپذیر است.

مهاجرت به استرالیا می‌تواند چالش‌هایی را نیز با خود به همراه داشته باشد. چالش‌هایی که نیاز است پیش از اقدام به مهاجرت به استرالیا آن‌ها را در نظر بگیرید، از جمله:

  • حیات وحش: استرالیا مهد بسیاری از گونه‌های جانوری نه چندان دوستانه است. در استرالیا ممکن است گاهی با مارها، عنکبوت‌ها، کروکودیل‌ها، کوسه‌ها یا دیگر جانوران شکارچی روبرو شوید. بنابراین اگر به راحتی از حیوانات می‌ترسید، ممکن است بخواهید در تصمیم خود تجدید نظر کنید.
  • مقررات و قوانین ویزا و مهاجرت: طی کردن فرآیند پیچیده درخواست ویزا و رعایت معیارهای واجد شرایط بودن برای انواع مختلف ویزا می‌تواند برای مهاجران احتمالی چالش برانگیز باشد.
  • یافتن شغل: یافتن شغل در استرالیا، به ویژه در صنایع یا حرفه‌های خاص، می‌تواند برای مهاجران جدید کمی دلهره‌آور باشد.
  • هزینه زندگی: هزینه زندگی در استرالیا، به ویژه در شهرهای بزرگ مانند سیدنی، می‌تواند در مقایسه با برخی از کشورها بالا باشد و مهاجران جدید را با چالش مالی مواجه کند.
  • سازگاری فرهنگی: سازگاری با فرهنگ جدید، هنجارهای اجتماعی و شیوه‌های زندگی می‌تواند یک چالش عاطفی و روحی برای مهاجران باشد.
  • مسکن: یافتن مسکن مناسب و مقرون به صرفه، به ویژه در مناطق شهری، ممکن است برای تازه‌واردان کمی دشوار باشد.
  • جدایی و دوری از خانواده: مهاجرت به استرالیا اغلب مستلزم دوری از خانواده است که می‌تواند از نظر عاطفی آزاردهنده باشد. فاصله زیاد قاره استرالیا با سایر کشورها از جمله ایران می‌تواند این احساس دوری را بیشتر نیز بکند.

در پایان، برای افرادی که قصد مهاجرت دارند ضروری است که این چالش‌ها را به دقت در نظر بگیرند و از مزایا و چالش‌های مهاجرت به مقصد مورد نظرشان آگاه شوند تا با توجه به شرایط خود بتوانند مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشند.

پرسش‌های رایج

برای اخذ شهروندی استرالیا، باید حداقل ۴ سال در استرالیا و حداقل ۱ سال به عنوان مقیم دائم در استرالیا زندگی کرده باشید.

متاسفانه ویزای دانشجویی منجر به اقامت دائم استرالیا نمی‌شود. ویزای دانشجویی تا مدت ۵ سال اعتبار دارد و  پس از انقضای آن باید کشور را ترک کنید.

تا حدودی بله، اکثر ویزاهای استرالیا دارای محدودیت سنی ۴۴ سال هستند به این معنی که افرادی که به سن ۴۵ سالگی رسیده‌اند شرایط درخواست ویزای استرالیا را ندارند.

اما برخی از ویزاهای استرالیا برای افراد بالای ۴۵ سال نیز در دسترس هستند. علی‌رغم تمایل و نیاز کشور استرالیا به مهاجرت افراد جوان‌تر، گزینه‌هایی نیز برای افراد بالای ۴۵ سال وجود دارد، از جمله ویزای نوآوری و سرمایه‌گذاری در کسب‌و‌کار، ویزای پارتنر، ویزای والدین و ویزای کمبود مهارت موقت.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین