نحوه انتقال پول به استرالیا
خانه / زندگی در استرالیا / نحوه انتقال پول به استرالیا

نحوه انتقال پول به استرالیا

یکی از اصلی ترین سوالاتی که برای مهاجران پیش می آید این است که نحوه انتقال پول به استرالیا است به خصوص برای آن دسته از متقاضیانی که می خواهند از طریق ویزای سرمایه گذراری استرالیا اقدام کنند و مبالغ بالایی را باید به استرالیا انتقال دهند اما در مجموع نحوه انتقال پول به السترالیا فرقی ندارد که برای سرمایه گذاری باشد و یا برای اعضای خانواده و یا دارایی های نقد شده شخصی در ایران و یا هر چیز دیگری نیاز بر این دارد تا قوانین مالیاتی که دولت استرالیا برای انتقال پول به این کشور در نظر گرفته است روی آن اعمال شود.

امروزه ارتباطات محدود به یک کشور نمی شوند و افراد نیاز دارند برای تجارت، گسترش کسب و کار، ادامه تحصیل و… با کشورها و افراد دیگر در ارتباط باشند. همانطور که می دانید سیستم های بانکی و مالی در کشور های مختلف یکسان نیستند و لازم است نحوه انتقال پول به خارج از کشور را بدانید و سپس اقدام به انتقال ارز نمایید.

بنابراین برای انتقال پول به استرالیا باید علاوه بر آشنایی با روش‌های انتقال پول به این کشور، به قوانین مرتبط با مالیات انتقال پول و همچنین قوانین حقوقی و مالی بانک‌های استرالیا و قوانین مالی و بانکی بین‌المللی هم آشنایی داشته باشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا جزئیات این موارد را بهتر بدانید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

قوانین مالیاتی استرالیا برای انتقال

استرالیا یکی از سختگیرترین قوانین مالیاتی را دارد و شما باید برای انتقال پول مالیاتی را پرداخت کنید هرچند که این موضوع نقطه ضعف نمی باشد و نشان دهنده شفافیت و امنیت قوانین مالی این کشور می باشد. از این رو اگر یک فرد مبلغ بالایی را به استرالیا انتقال دهد به احتمال بالا از آن فرد و یا گیرنده پول مالیات گرفته خواهد شد در نتیجه باید از قوانین مالیات استرالیا آگاه باشید تا کار غیر قانونی انجام ندهید.

برای مثال دلیل انتقال پول به استرالیا می تواند در میزان مالیات شما تاثیر گذار باشد اینکه برای خانواده است یا ایجاد یک کسب و کار و … از این رو اگر هدف شما تجارت و ایجاد کسب و کار باشد باید گیرنده پول آن را به عنوان درآمد خارجی در اظهارنامه‌های مالیاتی سالانه خود اعلام کند. در غیر این‌صورت طبق قوانین مالیاتی ممکن است به دردسر بیافتید.

در نهایت پیشنهاد می کنیم با یک فرد آگاه به این قوانین مالیاتی استرالیا مشورت کنید تا به مشکلی برنخورید.

انواع روش های انتقال پول به استرالیا

بعد از اینکه از قوانین مالیاتی استرالیا آگاه شدید و خیالتان راحت شد باید به دنبال بهترین روش برای انتقال پول به استرالیا باشید. شاید اصلی ترین نکته در ارسال پول به استرالیا میزان کارموزد باشد ولی نباید از امنیت روش ارسال پول هم غافل شد. از این رو برخی از اصلی ترین روش های انتقال پول به شرح زیر می باشد :

پی پال (PayPal) : یکی از اصلی ترین روش ها انتقال و ارسال پول به استرالیا پی پال می باشد که بسیاری در سراسر  دنیا از ان استفادذه می کنند.

اسکریل (Skrill) : برخی این روش را برای انتقال پول به خارج از کشور را انتخاب می کنند شاید دلیل آن هم کارمزد پایین آن باشد و همچنین سرعت بالای انتقال در آن که معمولا یک روزه است.

حواله وسترن یونیون (Western Union) : اگر قصد دارید که با سرعت بالایی پولی را به استرالیا انتقال دهید این روش بسیار سریعی می باشد که حتی در چند دقیقه می توانید مبلغ مورد نظر خود را انتقال دهید.

ویزا کارت یا مستر کارت : ویزا کارت و مستر کارت نیز از کارت های اعتباری معروفی می باشند که ممکن است به ندرت بتوانید کشوری را پیدا کنید که از این کارت ها پشتیبانی نکنند. ( البته به دلیل تحریم ها کشور ایران ویزا کارت و مستر کارت را پشتیبانی نمی کند.)

سوئیفت : از ویژگی این روش امنیت بالا ولی سرعت انتقال پایین می باشد.

نکاتی که باید در ارسال پول به استرالیا برای هر روش در نظر بگیرید

  • امنیت سیستم انتقال ارز
  • سرعت انتقال
  • کارمزد انتقال ارز
  • محدودیت میزان انتقال
  • هزینه تبدیل ارز

این ویژگی ها را مقایسه کنید

 

واحد پول 
  • ارزش پول شما در مقابل ارز کشوری که به آن پول منتقل می کنید (به عنوان مثال چند دلار استرالیا برای خرید 1 یورو لازم است)
  • آیا نرخ تبلیغ شده نرخی است که برای معامله شما اعمال می شود
ضمانت نرخ ارز
  • آیا نرخ ارز تنظیم شده است (برای یک دوره زمانی) یا ممکن است تغییر کند
هزینه های انتقال و کارمزد
  • نوع هزینه تبدیل (نرخ ثابت یا درصدی ، یا هر دو)
  • هزینه های دریافت کننده
  • هزینه “حاشیه” برای تبدیل ارز شما
روش پرداخت
  • بصورت آنلاین از طریق کارت اعتباری یا پول نقد یا EFTPOS
زمان انتقال
  • چه مدت طول می کشد تا گیرنده پول را دریافت کند (این می تواند فوری باشد ، یا چند دقیقه طول بکشد ، یا تا پنج روز کاری طول بکشد)
مقدار انتقال
  • حداقل (یا حداکثر) مبلغ انتقال
روش دریافت
  • چگونه گیرنده، پول را دریافت می کند؟به عنوان مثال:
    • به عنوان پول نقد برداشت می کند
    • به حساب بانکی گیرنده واریز می شود
    • به عنوان پول نقد تحویل داده شده است
    • به یک کیف پول آنلاین متصل شده به شماره تلفن آنها منتقل می شود.

 

چه میزان پول می شود برای سرمایه گذاری در استرالیا به این کشور انتقال دارد ؟

اگر شما هم به دنبال اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا هستید و یا آن را دریافت کرده اید و حالا برای سرمایه گذاری در این کشور می خواهید بدانید که چه میزان پول می شود به این کشور انتقال داد باید بگوییم که سقفی برای ان وجود ندارد و فقط باید از قوانین انتقال پول به استرالیا آگاه باشید به طور کلی اگر مبلغی بیش از 10 هزار دلار می خواهید انتقال دهید حتما باید ان را اطلاع دهید. در صورتی که بیش از 10هزار دلار استرالیا ( و یا معادل آن در ارزهای دیگر) بخواهید انتقال دهید یا به صورت شخصی وارد استرالیا کنید و اطلاع ندهید به دلیل نقض قوانین استرالیا می توانند حتی شما را بازداشت کنند.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

پولی که میخواهیم به استرالیا انتقال دهیم آیا مالیات دارد ؟

مالیات در استرالیا بر درآمد است که از زمانی که شما اصطلاحا australian resident for tax purposes هستید یعنی رزیدنت و مقیم استرالیا از نظر مالیاتی هستید از آن زمان به بعد درآمدهایی که کسب می‌کنید در هر جای دنیا میتواند مشمول مالیات کشور استرالیا شود اما پش اندازی که از قبل دارید ملکی که از قبل خریده اید، درآمدی که از قبل داشته اید و میخواهید آن را به استرالیا انتقال دهید به هیچ عنوان مالیاتی به آن تعلق نمیگیرد زیرا درآمد نیست و آن یک دارایی بوده است که شما از قبل داشته اید

 

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین