آزمون PTE و تاثیر آن بر سیستم مهاجرت استرالیا
خانه / دسته‌بندی نشده / آزمون PTE و تاثیر آن بر سیستم مهاجرت استرالیا

آزمون PTE و تاثیر آن بر سیستم مهاجرت استرالیا

۵ سال از اتمام سلطه آزمون آیلتس بر سیستم مهاجرت به استرالیا می گذرد. نوامبر ۲۰۱۴ بود که آزمون پی تی ای ( PTE ) به همراه چند آزمون دیگر از طریق اداره مهاجرت استرالیا به عنوان منابع تشخیص سطح زبان متقاضیان به گزینه آیلتس و OET اضافه شد.

در آن زمان هنوز دور جدید سخت گیری های آزمون آیلتس مخصوصا در تخصص رایتینگ شروع نشده بود اما گرفتن نمرات بالا مخصوصا نمره ۸ در همه تخصص ها که معادل Supperior English از نظر اداره مهاجرت استرالیا شناخته می شود،‌ کار بسیار مشکل و در اکثر موارد نشدنی به نظر می‌رسید. به مرور و در فاصله کمتر از یک سال همه ایالت ها و همچنین اکثر سازمان های ارزیاب مدارک استرالیا نیز آزمون پی تی ای را به رسمیت شناختند.

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید توصیه می کنم وارد صفحه اصلی وب سایت سلکت ویزا شوید.

تاثیر آزمون PTE در امتیازات مهاجرت به استرالیا

در یک سال اول تاثیر چندانی بابت این تصمیم در سطح امتیازات متقاضیان مشاهده نشد. در مورد آزمون PTE هم به هیچ عنوان شناختی در ایران و حتی سایر کشورهایی که متقاضیان مهاجرت به استرالیا در آنها زندگی می کردند نبود. اما به مرور زمان سطح امتیازات شروع به بالاتر رفتن کرد اگر تا سال ۲۰۱۴ در آمارهای رسمی اداره مهاجرت تعداد متقاضیان ۶۰ امتیازی در هر راند کمتر از ۵۰۰ نفر بود،‌ این عدد به بیش از ۱۰۰۰ نفر افزایش پیدا کرد.

در فرم ها و بین متقاضیان هندی و چینی،‌ اسم آزمون PTE ( آزمون پی تی ای ) را زیاد می شنیدم،‌ با تعدادی از همکاران آسیایی در تماس بودم و تایید کردند که نمرات بالایی در بین کلاینت های خود که آزمون پی تی ای را انتخاب کرده اند مشاهده کرده اند. آن زمان دیگر گرفتن چهار نمره هفت در آزمون آیلتس برای متقاضیان با سطح زبان متوسط نشدنی به نظر می رسید ولی کسب نمرات ۶۵ در آزمون پی تی ای توسط متقاضیان چینی و هندی زیاد مشاهده می شد.

به صرافت افتادم که متقاضیان ایرانی را از این تغییر با خبر کنم تا کمتر از این رقابت جا بمانیم. اولین سد بزرگ این بود که آزمون PTE هیچ گاه در ایران برگزار نشده است و صد البته به دلیل اینکه نیازی برای مهاجرت به هیچ کشوری جهت این آزمون نبوده،‌ هیچ منبع فارسی و یا استادی که به تدریس مبانی آزمون پی تی ای (PTE) تسلط داشته باشد پیدا نکردم.

استاد و مدرس پی تی ای PTE 

با رایزنی فراوان با فردی ایرانی که در مالزی ادعای تدریس این آزمون را داشت و خودش هم نمره حداقل ۶۵ را دریافت کرده بود ارتباط برقرار کردم و جهت برگزاری یک کارگاه چند روزه به تهران دعوت کردم . این کارگاه عملا اولین اتفاق در زمینه آزمون PTE در ایران بود.

در همان زمان ها،‌ یکی از کلاینت های علاقه مند من به صورت سلف استادی و بررسی سایت های هندی و چینی توانست نمره خوبی را از این آزمون دریافت کند. خوشبختانه ایشان علاوه بر پیگیری پرونده مهاجرتی خود با ما که منجر به اخذ ویزای اقامت دائم استرالیا برای ایشان شد،‌ به خوبی پیگیر ایجاد جامعه ای مجازی در جهت به اشتراک گذاری این اطلاعات و متدهای موفقیت در امتحان بود. 

تصمیم گرفتم که از این گروه تا حد توان حمایت کنم و پیگیر نتایج آنها نیز باشم. چندین کارگاه و سمینار را با ظرفیت های سلکت ویزا و همراهی این عزیزان برای این دوستان برگزار کردیم. خوشبختانه هر چه گذشت،‌ به درست بودن این تصمیم اعتقاد بیشتری پیدا کردم.

خوشبختانه در حال حاضر این جامعه مجازی علاوه بر فعالیت بسیار قوی در تلگرام، اینستاگرام و سایت بسیار کامل و مرجعی را نیز مدیریت می کند. رویکرد جذاب این جامعه، ارائه بدون فیلتر آخرین اطلاعات و روشهای موفقیت در این آزمون است که به زیبایی تشویق به مطالعه به صورت خودآموز می کند و با وجود اینکه مجموعه ای از کارگاهها و کلاسهای غیر رایگان را نیز توسط مدرسین تایید شده و کارنامه دار برگزار می کند، اما اصراری به کسب درآمد ندارد.

افتخار می کنم که اولین وکیل مهاجرتی بودم که در ایران کلاینت های خود را تشویق به استفاده از ظرفیت های آزمون پی تی ای کردم و خوشحالم که طبق معمول بقیه وکلای مهاجرت را دنباله رو خود در این زمینه دیدم و البته مایوسم از رویکرد بعضی از این همکاران در معرفی اساتید آزمون PTE. شان یک وکیل مهاجرتی نمی باشد که تصمیم مهم انتخاب روش صحیح موفقیت در آزمون زبان را برای کلاینت های خود با موارد شبهه دار آلوده کند.

ما هر روز مشاهده می کنیم که چه میزان استرس و هزینه توسط متقاضیان مهاجرت به استرالیا صرف آزمون زبان می شود. چرا باید روابط خانوادگی یا نفع مالی را در این زمینه درگیر کنیم؟ چرا باید کلاینت های خود را به سمت مدرسی که رابطه نزدیک خانوادگی با وکیل دارد سوق دهیم؟ آیا صرف همسر وکیل مهاجرت بودن،‌ برای ایشان تخصصی در این زمینه ایجاد می کند؟ چرا باید کلاینت ها را به سمت گروه یا مدرسی که درصدی از هزینه کلاس را به وکیل پرداخت می کند سوق دهیم ؟

از نظر من،‌ بهترین و صادقانه ترین روش اینست که متقاضیان را به سمت مجموعه ای سوق دهیم که شعار اصلی آن، ارائه اطلاعات بدون فیلتر و بدون قصد انتفاع مستقیم است باشد.

به همین دلیل با افتخار اعلام می کنیم که در این سال ها متقاضیان و کلاینت های خود را به استفاده رایگان از اطلاعات گروه Selectpte تشویق کرده ایم و صد ها مورد کارنامه موفق، در این سال ها حاصل تخصص و دلسوزی عزیزان این گروه برای کلاینت های ما بوده است.

همچنین خوشحالیم به عرض برسانیم که تمهیداتی برای کلاینت های عزیز سلکت ویزا در زمینه کم کردن استرس ها و هزینه های سفر خارج از کشور و انجام آزمون PTE دیده ایم که به زودی به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد. زیرا به نظر می رسد فعلا این آزمون با توجه به منابعی که به همت دوستان عزیز در گروه ذکر شده ،‌تهیه شده است ، مهمترین روش جهت اخذ امتیازات حداکثری زبان انگلیسی در سیستم مهاجرتی استرالیا می باشد.

با آرزوی موفقیت برای همه متقاضیان مهاجرت به استرالیا

دامون آرین

برای برقراری ارتباط با گروه تلگرامی و اینستاگرامی Selectpte وارد لینک های زیر شوید:

گروه تلگرامی

اینستاگرام

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین