جایگاه ایران در مهاجرت نیروی کار متخصص به استرالیا کجاست؟
خانه / دسته‌بندی نشده / جایگاه ایران در مهاجرت نیروی کار متخصص به استرالیا کجاست؟

جایگاه ایران در مهاجرت نیروی کار متخصص به استرالیا کجاست؟

اواسط سال ۹۸ بود که برای سلکت ویزا و کاریابی بین المللی انتخاب هدف بزرگی را تا انتهای سال ۱۴۰۰ تعیین کردم. ارتقا رتبه ایران در جدول مهاجرت تخصصی به استرالیا و یا همان ( ویزای کار استرالیا ) و به طور خاص نزدیک شدن به جایگاه سومین کشوری که مبدا مهاجرین متخصص به استرالیا می باشد. اعتقاد داشته و دارم که با در نظر گرفتن سطح دانش فنی و همچنین زبان انگلیسی بالای متخصصین ایرانی و همچنین تمایل این عزیزان در استفاده از برنامه های اقامتی مخصوص متخصصین دولت استرالیا، ‌رسیدن به این جایگاه دور از ذهن نیست و نخواهد بود.

این هدف را به عنوان مسئولیت اجتماعی مجموعه های تحت مدیریتم اعلام کردم و فارغ از بحث انتفاعی، برنامه ریزی های لازم را در جهت هم افزایی دانش متقاضیان و کمک به کلیه متقاضیان فارغ از اینکه کلاینت سلکت ویزا باشند یا خیر، ‌به انجام رساندیم.

اولین قدم هم راه اندازی مجموعه وبینارهای رایگان آموزشی در جنبه های مختلف مورد نیاز متقاضیان بوده است و همچنین برنامه های دیگری نیز در این جهت طراحی شده اند که به زودی رو نمایی و اجرا خواهند شد.

درخواستی از اداره مهاجرت استرالیا داشتم در جهت ارائه آمار پرونده های تکمیل شده ساب کلاس های اصلی ویزاهای اسکیلد در سال های مالی گذشته که بتوانیم با استفاده از  آنها به تحلیل دقیقی از جایگاه فعلی و جایگاهی که در سالهای مالی آتی به آن خواهیم رسید برسیم .

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

در مورد ویزای ۱۸۹ استرالیا

در سال مالی ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ تعداد ۳۷۵ پرونده موفق داشته ایم که رتبه ایران را در جدول این ساب کلاس در آن سال به جایگاه هفتم می رساند. این دو رتبه پیشرفت نسبت به رتبه نهم در سال مالی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ بوده است. در آخرین سال مالی مورد بحث تعداد کل پرونده های ۱۸۹ نهایی شده عدد ۱۴۵۴۸ مورد بوده است که سهم ایران تنها نزدیک به ۲.۵۸ درصد از کل بوده است و این درصد در سال قبل از ان ۲.۴ در صد بوده است.

در مورد ویزای ۱۹۰ استرالیا

در سال مالی ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ تعداد ۱۹۴ پرونده موفق داشته ایم که رتبه ایران را در جدول این ساب کلاس در آن سال به جایگاه هفتم می رساند. نسبت به سال مالی قبل از آن که رتبه ششم را داشته ایم ، در اخذ ویزای ۱۹۰ ‌یک رتبه افول داشته ایم.

در آخرین سال مالی مورد بحث تعداد کل پرونده های ویزای ۱۹۰ استرالیا نهایی شده عدد ۷۹۱۱ مورد بوده است که سهم ایران تنها نزدیک به ۲.۴۵ درصد از کل بوده است و این درصد در سال قبل از آن ۳ در صد بوده است.

در مورد ویزای ۴۸۹ استرالیا

این ویزا البته در حال حاضر از سیستم مهاجرت استرالیا حذف شده و ویزای ۴۹۱ جایگزین آن شده است.

در سال مالی ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ تعداد ۱۰۲ پرونده موفق داشته ایم که رتبه ایران را در جدول این ساب کلاس در آن سال به جایگاه نهم می رساند. که این همان جایگاه سال قبل بوده است.

در آخرین سال مالی مورد بحث تعداد کل پرونده های  ۴۸۹ نهایی شده عدد ۳۷۴۵ مورد بوده است که سهم ایران تنها نزدیک به ۲.۷ درصد از کل بوده است که این درصد تقریبا مشابه سال مالی قبل از آن بوده است.

به طور کلی به نظر می رسد که سهم ایرانیان از دریافت ویزاهای تخصصی استرالیا در سال های گذشته بین دو تا سه درصد از کل در نوسان بوده است. با توجه به اینکه هیچگونه محدودیتی در ملیت متقاضیان توسط اداره مهاجرت استرالیا اعمال نمی شود و مشاهده می شود که متقاضیانی از کشورهای نپال، ‌پاکستان،‌ سریلانکا و بنگلادش توانسته اند سهم بیشتری از این بازار را نسبت به کشور ما داشته باشند، مشخصا مشاهده می شود که هدف ارتقا جایگاه حتما می تواند در ادامه، هدفی قابل دسترس باشد هر چند هدفی است که بسیار بلند پروازانه ترسیم شده است.

در مورد سال مالی کنونی و تا قبل از شروع بحران کرونا در مورد پرونده های در دست اقدام و به نتیجه رسیده سلکت ویزا، ‌نسبت به سال مالی قبل از آن رشدی حدودا ۱۰۰ درصدی داشتیم که در صورتیکه دیگر دفاتر مهاجرتی و همچنین متقاضیانی که بدون استفاده از خدمات حرفه ای و به صورت شخصی اقدام به ارسال پرونده می نمایند، پیشرفتی نزدیک به این عدد را داشته باشند، با در نظر گرفتن کمتر شدن تعداد دعوتنامه ها و ویزاها در سال مالی جاری نسبت به سال گذشته، ‌بسیار امیدوارم که در آماری که تیرماه امسال درخواست می کنم، ارتقا رتبه قابل توجهی را شاهد باشیم.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین