شرایط کار در استرالیا
خانه / دسته‌بندی نشده / شرایط کار در استرالیا

شرایط کار در استرالیا

اگر قرار باشد 3 کشور اصلی مهاجر پذیر دنیا را نام ببریم قطعا استرالیا یکی از آن کشور ها می باشد چرا که این کشور دارای شرایط ویژه ای برای مهاجران می باشد و بسیاری این کشور را برای ادامه زندگی و کار انتخاب می کنند. اکثر افرادی که به استرالیا مهاجرت می کنند از طریق ویزای کار استرالیا وارد این کشور می شوند به همین منظور قصد داریم در مورد شرایط کار در استرالیا برای شما صحبت کنیم.

 

شرایط بازار کار استرالیا

از نظر جهانی شرایط کار در استرالیا از استاندارد بالایی برخوردار است. روابط مثبت و پایدار این کشور با سایر کشورها و قرار گیری این کشور در یک موقعیت استراتژیک مناسب باعث شده است که بازار کار استرالیا همیشه شرایط خوب و مناسبی نسبت به سایر کشور ها داشته باشد. در این کشور اتحادیه های بسیار قدرتمندی وجود دارد که می‌تواند از طرف کارمندان در جهت بهبود شرایط کاری آنها اقدام کند.

این اتحادیه ها حداقل حقوق و دستمزد و همچنین حداقل استانداردهای کاری را برای کارفرمایان مشخص می‌کنند و آنها موظف به رعایت این قوانین هستند و این اتحادیه ها مسئول پیگیری حق و حقوق کارگاران و کارمندان است و با کارفرمایان متخلف برخورد می‌کنند. استرالیا محدودیت های اجتماعی در زمینه فرصت های شغلی برای بانوان ندارد و همه می‌توانند از شرایط مساوی برخوردار باشند.

مشارکت زنان در نیروی کار از اوایل دهه 1960، هنگامی که زنان 25 درصد از نیروی کار را تشکیل می‌دادند، به طور پیوسته در حال افزایش است. در سال 1993، مشارکت زنان در نیروی کار 42 درصد افزایش یافت. قانون ملی تأییدیه (فرصت برابر اشتغال برای زنان) (1986) کارفرمایان را موظف می‌کند تا قدم هایی را بطور خاص طراحی شده برای رفع تبعیض نسبت به زنان و ارتقاء برابری در اشتغال بردارند. نرخ بیکاری در استرالیا از اوایل دهه 1980 بین 6 تا 8 درصد بوده و همچنان در این محدوده ادامه دارد. بسیاری از کارفرمایان استرالیا، به خصوص در موارد کمبود نیروی کار، کارگران مهاجر را به راحتی استخدام کرده اند.

 

شرایط ورود به استرالیا برای کار

در حال حاضر روش های بسیاری وجود دارد برای ورود به استرالیا و مشغول شدن در بازار کار این کشور ولی براساس آمار بیشتر مهاجران این کشور از طریق ویزاهای مهارتی و یا سرمایه گذاری وارد این کشور شده اندبرای مثال ویزای 189، ویزای 190 و ویزای 491 از جمله روش های اصلی ورود از طریق مهارت و تخصص می باشد و از طرف دیگر ویزای 188 نیز اصلی ترین روش ورود از طریق سرمایه گذاری می باشد. شما می توانید از طریق ویزای ازدواج و همچنین تحصیلی نیز وارد این کشور شوید و در این کشور مشغول به کار شوید. توجه کنید شما باید امتیاز لازم برای این ویزاها را کسب کنید تا شرایط اخذ آنها را داشته باشید.

 

بررسی شرایط کار در استرالیا

 

بررسی شرایط کار در استرالیا

استرالیا دارای یک سیستم اشتغال خوب و پیشرفته است که برای ایجاد انعطاف پذیری و اطمینان به کارفرمایان و کارمندانشان طراحی شده است. این سیستم تابع الزامات دولت استرالیا و ایالت و قلمرو است. عناصر اصلی این سیستم شامل مجموعه ای از استانداردهای ملی اشتغال برای کلیه کارمندان استرالیا ، مقررات بهداشت و ایمنی در کار ، و پرداخت های فوق بازنشستگی (مستمری) می باشد. حقوق کار عادلانه (FWO) و کار عادلانه استرالیا (FWA) دو سازمان اصلی در سیستم روابط محل کار استرالیا هستند.

 

حداقل استانداردهای استخدامی در استرالیا

کلیه کارمندان استرالیا طبق قانون دارای شرایط و ضوابطی هستند که توسط استانداردهای ملی اشتغال تعریف شده است. این استانداردها شامل ساعات کاری هفتگی، مرخصی و حقوق مربوط به آن و پرداخت خاتمه یافتگی و بازنشستگی می شود.

 

موافقت نامه های استخدام

اطلاعات مربوط به توافق نامه های مختلف کاری در استرالیا، از جمله توافق نامه های محل کار ، پاداش و پورسانت و توافق نامه هایی با پیمانکاران مستقل.

 

سیستم ایمنی و بهداشت حرفه ای محیط کار در استرالیا

کارفرمایان در استرالیا موظف هستند یک محل کار ایمن را حفظ کرده و شرایط بهداشتی و ایمنی شغلی استرالیا را برآورده سازند. علاوه بر قوانین دولت استرالیا ، قوانین ایالتی و قلمرو بهداشت و ایمنی شغلی را حاکم می کند. یک مقام کار در هر ایالت یا قلمرو مشاوره ای در مورد تعهدات تجاری و سیاست مربوطه ارائه می دهد.

 

سیستم جبران خسارت کارگران در استرالیا

کارفرمایان در استرالیا موظف هستند در صورت بروز حادثه در محل کار، یک محل کار ایمن را حفظ کنند و از بیمه جبران خسارت کارگران نیز استفاده کنند. این سیستم توسط دولت استرالیا اداره می شود. علاوه بر مقررات دولت استرالیا، قوانین ایالتی و قلمرو بر جبران خسارت کارگران حاکم است. یک مقام کار در هر ایالت یا قلمرو مشاوره ای در مورد تعهدات تجاری و سیاست مربوطه ارائه می دهد.

 

مراحل پذیرش نیروی کار و اخذ ویزا در استرالیا

همانند تمام کشورهای پیشرفته جهان مهاجرت به استرالیا نیز شرایط و مدارک خاص خود را می طلبد که در لیست زیر اختصار به این مدارک اشاره می کنیم:

  • متقاضیان باید حداقل 18 سال تمام و کمتر از 45 سال سن داشته باشند.
  • تخصص مورد نظر شما باید در لیست مهارت های لازم کشور استرالیا وجود داشته باشد.
  • ارائه مدارک مربوط به تسلط به زبان انگلیسی در امتحان آیلتس و نمره حداقل 6 الزامی می باشد.
  • ارائه اسناد و مدارک مربوط به دو سال سابقه کاری مرتبط حداقل یک سال تمام وقت (اثبات سابقه کاری صرفاً از طریق ارائه سابقه بیمه امکان پذیر نیست و با ارائه اسناد معتبر از محل کار سابق و مدت زمان کار اثبات می شود)

شرایط و مدارک مهاجرت کاری به کشور استرالیا دائماً در حال تغییر است لذا متقاضیان محترم باید حتماً قبل از اخذ تصمیم قطعی برای رزرو مشاوره حضوری و کسب اطلاعات جامع اقدام کنند. در اینباره نیز متقاضیان می توانند در مقاله شرایط مهاجرت به استرالیا اطلاعات خوبی نیز بدست آورند.

 

چطور در استرالیا شغل مناسبی پیدا کنیم؟

 

چطور در استرالیا شغل مناسبی پیدا کنیم؟

  • کارفرمایان استرالیایی علاقه‌ی زیادی به اشتغال بلندمدت نیروی کار خود دارند؛ پس داشتن ویزای استرالیا به صورت اقامت بلندمدت یکی از مهم‌ترین امتیازات شما در پیدا کردن کار مناسب خواهد بود هرچند که ویزای 491 به شما اقامت 5 ساله را می دهد که مناسب است.
  • شما باید یک رزومه بسیار قوی و حرفه بسازید تا به نوعی به کارفرمای خود اثبات کنید توانایی های خود را، رزومه‌ی شما باید از طرفی به‌طور کامل توانایی‌های شما را شرح بدهد و از طرف دیگر نیز عاری از هرگونه توضیح غیرضروری و اضافی باشد.
  • شما باید سوابق کاری مناسبی در زمینه شغل درخواستی خود داشته باشد در غیر این صورت نباید توقع داشته باشید که در همان ابتدا شغلی باسطح بالا کسب کنید و همچنین کارفرمایان استرالیا بیشتر نیاز به سابقه کاری داخل استرالیا دارند هرچند که این مشکل اکثر مهاجران می باشد و جای نگرانی نمی باشد و شما می توانید بعد از مدتی با اثبات توانایی های خود به سطح بالاتری ارتقاع پیدا کنید.
  • از طریق وبسایت‌های کاریابی در استرالیا، همزمان برای چندین شغل درخواست بدهید تا در نهایت بتوانید یکی از آنها را به دست بیاورید. وبسایت‌هایی نظیر bluecollar ،jobnet ،jobsearch ،seek برای پیدا کردن شغلی متناسب‌ با توانایی‌هایتان به شما کمک خواهند کرد.
  • فراموش نکنید مهم‌ترین مجرای کاریابی برای مهاجران، لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا است که هرساله از سوی دولت برای ایالت‌های مختلف این کشور منتشر می‌شود. همچنین چه خوب‌تر است که برای بررسی بهتر وضعیت بازار کار، با یک وکیل مهاجرتی مشورت کنید.

 

لیست مشاغل مورد پذیرش در استرالیا

کشور استرالیا بازار کار ایده‌آلی برای فارغ التحصیلان رشته های مهندسی و پزشکی دارد و لازم به ذکر است که فارغ التحصیلان رشته های هنر معماری حسابداری و امور مالی نیز در این کشور به راحتی کار پیدا می کنند. جدول مشاغل پر طرفدار مورد نیاز کشور استرالیا را در ذیل مفصل بررسی خواهیم کرد:

متخصص گوش و حلق و بینیپرستار بهداشت رواننقشه بردار
جراح کودکان و نوزادانپرستار اطفالتحلیلگر سیستم
متخصص اطفالپرستار بعد از عملحسابدار مالیات
نقاش ماهرپرستار اتاق عملمعلم ناشنوایان
تراشکار خودرو – صاف کار ماشینپرستار عمومیمعلم نابینایان
متخصص پاتولوژی- اسیب شناسمتخصص پزشکی کلیهتکنسین کابل های فشارقوی
فیزیکدان (فقط فیزیکدان پزشکی)روماتولوژیست – متخصص روماتیسممهندس مخابرات
فیزیوتراپیستعایق کار پشت باممهندس مخابرات
جراح پلاستیک و ترمیمیمعلم دبیرستانمهندس شبکه مخابرات
لوله کش (عمومی)شکل دهنده صفحات فلزی – شیت متالبرنامه ریز شبکه‌های مخابراتی
پزشک بیماریهای پاکشتی سازافسر فنی یا تکنسین مخابرات
جوشکاری با فشارپرستار بهداشت روانمتخصص قفسه سینه
مدیر مرکز کمک های اولیهپرستار اطفالمهندس حمل و نقل
مهندس تولیدپرستار بعد از عملمتخصص بیماریهای دستگاه ادرار
سرپرست پروژه‌های عمرانیپرستار اتاق عملقیمت گذار
روانپزشکپرستار عمومیجراح عروق
روانشناسان (تقسیم نشده)متخصص پزشکی کلیهدامپزشک
ارزیاب ساختمانروماتولوژیست – متخصص روماتیسمکاشی کاردیوار و کف
پرتودرمان – انکولوژیست پرتوییعایق کار پشت بامجوشکار
تکنسین ارتباطات رادیوییمعلم دبیرستانمدیرمرکز بهزیستی
پرستار مراقبت از سالمندانشکل دهنده صفحات فلزی – شیت متالنقشه بردار
پرستار کودک و بهداشت خانوادهکشتی سازتحلیلگر سیستم
پرستار بهداشت جامعهپرستار بهداشت روانحسابدار مالیات
پرستار مراقبت های ویژه و اورژانسپرستار اطفالمکانیک آسانسور
پرستار بازتوانیپرستار بعد از عملجراح ارتوپدی
مهندس الکترونیکحسابدار(عمومی)مدیرحسابداری
متخصص اورژانسکارشناس بیمهمهندس مواد
متخصص غددمهندسی هوافضامهندس مکانیک
مدیر فنی و مهندسیمشاور کشاورزیپزشک سرپرست
تکنولوژیستمهندس کشاورزیپرتونگار تشخیص پزشکی
مهندس محیط زیستدانشمند کشاورزیمحقق آزمایشگاه پزشکی
حسابرس خارجیلوله کش تجهیزات مکانیکی و تهویه مطبوعانکولوژیست پزشکی – سرطان شناس
نصاب سقف کاذبمکانیک سیستم های تبرید و تهویه هواپزشکان عمومی
فیتر و ترنر- شکل دهنده فلزاتبرنامه نویس تحلیلگرمتخصص پرتو پزشکی
تنظیم کننده (عمومی-سازه های فلزی)معمارجعل فلزات – سازنده دیگ بخار
تنظیم کننده-جوشکارشنوایی شناسریخته گری با ماشین آلات فلزی
جنگلبانبرق کار اتومبیلماما
لوله کش گازوکیل مدافعمکانیک موتور (عمومی)
متخصص روده و معدهمهندس پزشکیمکانیک موتورسیکلت
پزشک بیماری های عمومیقایق ساز و تعمیر کارمعمارنیروی دریایی
مهندس ژئوتکنیکآجرچینمتخصص اعصاب
شیشه گرکابینت سازجراح مغز و اعصاب
ICT تحلیلگر کسب و کارمتخصص قلبتکنسین پزشکی هسته ای
متخصص امنیت شبکه‌های کامپیوتریجراح قلبپزشک پرستار- مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر
مهندس صنایعنجارمدیرکلینیک پرستاری
متخصص مراقبت های ویژهنجار و نصابمتخصص زنان و زایمان
حسابرس داخلیکارتوگرافرمتخصص کاردرمانی
نجار- خدمات نجاریسرآشپزچشم پزشک
اکونومیست اراضیمهندس شیمیعینک ساز- بینایی سنج
معمار مناظر طبیعی فضای سبزمدیر مهدکودکروانشناس سازمانی
مهندس الکترونیکحسابدار(عمومی)مدیرحسابداری

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین