فستیوال ملی «انزک دی» در استرالیا
خانه / دسته‌بندی نشده / فستیوال ملی «انزک دی» در استرالیا

فستیوال ملی «انزک دی» در استرالیا

یکی از مسائلی که به هنگام مهاجرت به کشوری خارجی می‌تواند به زندگی راحت‌تر شما کمک شایانی کند، آشنایی با فرهنگ و رسوم آن است. اگر بخواهیم استرالیا را به صورت کلی معرفی کنیم می‌توان آن را کشوری دانست که متشکل از فرهنگ‌هایی مختلف و متنوع بوده و مستقر شدن در آن برای افرادی که به تازگی واردش شده‌اند کاری دشوار نیست. با وجود مهاجران مختلف و مشاهده فرهنگ‌های متنوع باید به این مسئله نیز اشاره داشت که برخی رسوم، مراسمات خاص و فستیوال‌ها نیز وجود دارند که مخصوص خود کشور هستند. یکی از این فستیوال‌ها، فستیوال ملی انزک است. در صورتی که آشنایی با این رویداد ملی برای شما جذاب به نظر می‌رسد تنها کافی است تا انتهای مطلب با سازمان مهاجرتی سلکت ویزا همراه باشید زیرا از جنبه‌های مختلف به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

فرهنگ مردم استرالیا

از آنجایی که قصد داریم در این مطلب به بررسی یکی از رویدادهای ملی کشور مورد بحث بپردازیم، بهتر است ابتدا کمی شما را با فرهنگ مردم استرالیا آشنا کنیم. دولت استرالیا هر ساله از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف به پذیرش مهاجران با اهداف مشخصی می‌پردازد؛ به همین سبب نیز افراد بسیاری از سراسر جهان برای رسیدن به زندگی‌ای ایده آل برای مهاجرت به آن اقدام می‌کنند. این روند باعث شده است تا فضایی صمیمی و دوستانه بین ساکنان این کشور به وجود بیاید. تقریباً اولین مهاجرانی که به این کشور وارد شدند، بریتانیایی‌ها بودند که نیوساوت ولز را تحت تسلط خود درآورند. پس از این اتفاق از استرالیا برای نگهداری محکومین استفاده می‌شد و اقشار کارگر برای دستیابی به زندگی ایده آل و استفاده از فرصت‌های جدید وارد آن شدند. یکی از رویدادهای جهانی که تاثیر بالایی بر این کشور داشته است را می‌توان جنگ جهانی اول دانست که فستیوال ملی انزک دی در استرالیا نیز به همین رویداد مرتبط است.

 

ANZAC به چه معناست؟

شاید نام تقریباً عجیب این روز باعث تحریک کنجکاوی شما شده باشد؛ در این صورت باید بگوییم ANZAC واژه‌ای مخفف است که به جای Australian and New Zealand Army Corps و به معنای نیروهای ارتش استرالیا و نیوزلند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نام گذاری از سال 1920 انجام شد اما از آن زمان تا کنون تغییرات بسیاری در اهداف فستیوال و نحوه برگزاری‌اش به وقوع پیوسته است. به جود آمدن چنین روزی در تقویم استرالیا و نیوزلند بر اساس واقعه‌ای تراژدیک بوده و برای یادبود  افرادی است که با فداکاری‌های خود باعث ماندگاری این تاریخ در یادها شده‌اند.

 

تاریخچه انزک دی استرالیا

پس از بیان ارتباط این رویداد با جنگ جهانی اول شاید برای شما جالب شده که می‌تواند چه ویژگی خاصی در آن نهفته باشد؟ در پاسخ به این پرسش‌ها ابتدا باید بگوییم هر ساله در 25 ام آوریل فستیوالی برای یادبود اتحاد ارتش‌های نیوزلند و استرالیا به منظور حمایت از انگلستان (متفقین) برگزار می‌شود. در چنین روزی نبردی رخ داد که منجر به جان‌باختن تعداد زیادی از سربازان ارتش متحد شد که این همان اتفاق تراژدیکی است که در قبل بیان کردیم. اتفاق بیان شده در سال 1915 در سواحل گالیپولی به وقوع پیوست و به همین سبب در تقویم استرالیا، 25 ام آوریل انزک دی نامیده شده و در آن فستیوالی برگزار می‌شود. متفقین قصد داشتند تا در این تاریخ با حمله به گالیپولی آن را تسخیر و راه را برای تصاحب پایتخت امپراطوری عثمانی هموار کنند اما تمامی برنامه‌ها آنها بر باد رفت و نبرد در این منطقه 8 ماه به طول انجامید. در این مدت تعداد بسیاری از سربازان ارتش نیوزلند و استرالیا جان باختند و تلفات سنگینی به آنها وارد شد. شاید باور نکردنی باشد که 56000 نفر از نیروهای متفقین جان خود را طی حملات صورت پذیرفته از دست دادند که نزدیک به 11000 نفر آنها از کشورهای بیان شده بودند. یکی از تاثیرات عمیق اتفاق مورد بحث به وجود آمدن افسانه انزک بود که بخش مهمی از هویت دو ملت را تشکیل و منجر به تغییر نحوه نگرش مردم آنها به گذشته و حال شد.

 

چه اتفاقاتی پس از انزک دی در استرالیا و نیوزلند افتاد؟

پس از واقعه گالیپولی و بازگشت خبر آن به کشور بناهای بسیاری برای یاد بود جان‌باختگان در شهرهای مختلف ساخته شد که اولین اقدام در شهر آدلاید صورت پذیرفت. در استرالیای جنوبی 13 اکتبر به نام انزک دی تغیر و برای صندوق سربازان زخمی پول جمع آوری شد تا از این طریق پشتوانه‌ای به منظور حمایت از مجروحان به وجود بیاید.17 دسامبر به عنوان روز یاد بود مورد بحث در ملبورن اختصاص داده شد. تمامی اقدامات صورت گرفته در ارتباط با ANZAC که در این قسمت بیان کردیم مربوط به سال 1915 بوده است. در ادامه این روند برگزاری مراسمات مختلف در سراسر استرالیا ادامه داشت تا به صورت رسمی در تقویم روزی خاص به آن اختصاص داده و تعطیل رسمی نیز اعلام شد. در این بخش جای دارد به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که اعتراضات قشر کارگر در سراسر کشور به انتخاب روزی به عنوان روز عزا و استثمارات سیاسی شکل گرفت.

 

مراسم سحر و بزرگداشت در استرالیا

این مراسم ابتدا در جبهه غربی توسط گردانی استرالیایی آن هم در اولین سالگرد واقعه برگزار شد و رفته، رفته در سراسر کشور به صورت خود جوش گسترش یافت به گونه‌ای که امروزه آن را می‌توان به عنوان یکی از بخش‌های اصلی فستیوال ملی انزک دی استرالیا معرفی کرد. شاید برای شما سوال شده باشد که چرا این بخش در سحر انجام می‌شود؟ در پاسخ به پرسش مطرح شده باید بگوییم ریشه انتخاب زمان بندی تقریباً به سنت‌های نظامی و نمادین و زمان فرود نیروها در گالیپولی اشاره دارد. شاید بتوان گفت این مراسم برای بیشتر توسط مجروحان جنگی برگزار می‌شد و در آن هم‌رزمان قدیمی با یکدیگر دیدار کرده و با دو دقیقه سکوت و نواخته شدن سرود به پایان می‌رسید؛ اما امروزه با شرکت خانواده‌های مجروحان و مردم عادی، بخش‌های دیگری نظیر سرود، دعا خوانی و برخی مراسمات مذهبی و پخش سرود ملی مراسم سحر و بزرگداشت در استرالیا به اجرا در می‌آید.

 

خدمات و سنت‌های یادبود انزک دی در استرالیا

خدمات و سنت‌های یادبود زیادی در روز انزک برگزار می‌شوند که یکی از مهم‌ترین آنها را می‌توان پیاده روی ANZAC Day دانست. در این پیاده روی افراد مختلفی نظیر کهنه سربازان و اعضای نیروهای دفاعی و نظامی این کشور شرکت می‌کنند. معمولاً این راهپیمایی پخش تلویزیونی داشته و با گردهمایی کهنه سربازان همراه است. در این گردهمایی خاطرات گذشته زنده شده و در کنار تجدید دیدار به تفریحات مرسوم و محبوب نیز پرداخته می‌شود. خانواده‌های جان باختگان برای ادای احترام معمولاً خشخاش قرمز مصنوعی را در کنار نام بستگانشان قرار داده و شاخه‌های رزماری یا لورال را روی یقه‌هایشان قرار می‌دهند.

 

تمبرهای یادبود انزک دی

یکی از اموری که برای گرامیداشت این واقعه صورت پذیرفت را می‌توان چاپ تمبرهای یادبود در کنار فستیوال ملی انزک دی دانست.  در طی سال‌های مختلف و به منظور اموری نظیر بزرگداشت، فراهم کردن بودجه برای برگزاری مراسمات این فستیوال و اموری این چنینی تمبرهایی چاپ و به فروش رسیده است که در لیست زیر قادر هستید اسامی برخی از موارد بیان شده را به همراه سال چاپشان مشاهده کنید.

  • تمبر بیستمین سالگرد – 1935
  • تمبر یادبود پرستاری ارغوانی فعلی – 1955
  • تمبر پنجاهمین سالگرد – 1965
  • تمبر هفتاد و پنجمین سالگرد – 1990
  • تمبر افسانه‌های ANZAC – 2000
  • پنج تمبر که استرالیایی‌ها را نشان می‌دهند – 2008
  • تمبر یک قرن جنگ – 2014 تا 2018
  • تمبر سه سرویس – 2014
  • تمبر حیوانات جنگی – 2015
  • زنان در جنگ – 2017
  • تمبرهای یادبود جنگ – 2018

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین