سفارت استرالیا در تهران؛ تمام اطلاعاتی که نیاز دارید 

آشنایی با سفارت استرالیا در ایران کمک می‌کند تا در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر از سفر به استرالیا، به‌راحتی پاسخ سوالات خود را دریافت کنند. اگر شما نیز به دلایل مختلف نیاز به ارتباط‌ گرفتن سفارت استرالیا پیدا کردید، نگران نباشید؛ در این مقاله از سلکت ویزا تمام روش‌های ارتباطی با سفارت استرالیا در ایران را نام می‌بریم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پاسخ ابهامات خود برسید.

استرالیا یکی از کشورهای مهم دنیا است که سالانه افراد زیادی برای مهاجرت به آن اقدام می‌کنند. افراد بسیاری نیز از کشور ایران قصد مهاجرت به استرالیا را دارند. برای اینکه بتوانید به این کشور زیبا و پر از شگفتی مهاجرت کنید، ابتدا باید بدانید که کشور استرالیا در خاک ایران، یعنی در شهر تهران، سفارت‌خانه دارد.

آدرس سفارت استرالیا در تهران

از سال ۱۳۹۷ به بعد، سفارت استرالیا در ایران، فعالیتی در زمینه صدور ویزا انجام نمی‌دهد؛ پس اگر قصد دارید به کشور استرالیا مهاجرت کنید، به‌سراغ سفارت یا کنسولگری استرالیا نروید؛  به وبسایت اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کرده و یک حساب کاربری تحت عنوان ImmiAccount ایجاد و درخواست ویزای استرالیا را به صورت آنلاین ثبت کنید. شما می‌توانید مدارک خود را نیز در اکانتتان بارگذاری کنید. پس از این کار، فرآیند رسیدگی به درخواست شما به وسیله اداره مهاجرت آغاز خواهد شد.

آدرس سفارت استرالیا در تهران

تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید سرلشکر فلاحی، خیابان بهار- خیابان یکتا و پلاک ۱۱

زمان مراجعه حضوری به سفارت استرالیا در تهران

سفارت استرالیا در تهران از روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر آماده خدمات‌رسانی به مراجعه‌کنندگان است.

زمان تماس تلفنی به سفارت استرالیا در تهران

سفارت استرالیا در تهران از روزهای یکشنبه تا پنجشنبه در ساعت ۸ الی ۱۵:۳۰ به‌صورت تلفنی آماده خدمات‌رسانی است.

شماره تماس سفارت استرالیا در تهران

شماره تماس سفارت استرالیا در تهران

02186667206

فکس سفارت استرالیا در تهران

02187777206

در نظر داشته باشید که اگر در ساعات غیر اداری نیاز به کمک کنسولی فوری دارید؛ بهتر است با شماره‌ای که در ادامه درج می‌کنیم، تماس حاصل فرمایید: 61262613305+

سایت سفارت استرالیا

سفارت استرالیا در سال‌های ابتدایی تاسیس در ایران خدماتی نظیر صدور ویزا در سفارت را انجام می‌داد و کسانی که قصد مهاجرت داشتند، می‌توانستند به این سفارت بروند و برای انجام کارهای مهاجرتی خود اقدام کنند؛ اما از سال ۲۰۱۸ به بعد، دیگر سفارت استرالیا در تهران هیچ‌گونه پرونده مهاجرتی و صدور ویزا را قبول نمی‌کند.

 حال اگر قصد دارید به این کشور رنگارنگ سفر کنید، باید ابتدا راه‌های دریافت ویزای استرالیا را مطالعه کنید و بدانید که قصد دارید با چه نوع ویزایی به استرالیا مهاجرت کنید. 

پس از اینکه روش مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید درخواستتان را به‌صورت غیرحضوری در سایت سفارت استرالیا به آدرس iran.embassy.gov.au ثبت کنید.

در ابتدای ورود به این سایت، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس برای درخواست ویزا اقدام کنید. دقت داشته باشید که برای درخواست ویزای کشور استرالیا باید تمامی مدارک را کامل و بدون عیب و نقص در سایت بارگذاری کنید.

از آنجایی که مسیر دریافت اقامت استرالیا کمی پیچیده است؛ پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران مهاجرتی با تجربه مشورت کنید تا در هیچ‌یک از مراحل مهاجرت به مشکل برنخورید.

ایمیل سفارت استرالیا در تهران

آدرس ایمیلی که با استفاده از آن می‎‌توانید با سفیر یا یکی از افراد کنسولگری استرالیا در ایران ارتباط باشید، آدرس dfat-tehran@dfat.gov.au است.

برای ارسال ایمیل لازم است نکاتی را درنظر بگیرید تا مطمئن شوید که ایمیل شما خوانده می‌شود. در ادامه این نکات مهم را مشاهده می‌کنید:

    • هرگز نامه‌ دست‌نویس ارسال نکنید. نامه حتما باید تایپ‌شده باشد. بهترین فونت‌های مورد استفاده Helvetica +Times New Roman هستند.

    • حتما در خط اول نامه، تاریخ نگارش نامه نوشته شود.

    • موضوع نامه در متن ایمیل درج شده باشد. بدون درج موضوع، نامه شما اعتبار ندارد. قبل از نوشتن موضوع بهتر است از این دو حرف اختصاری کمک بگیرید: RE

    • در ابتدای نامه، پس از عرض سلام، اسم و فامیل سفیر را ذکر کنید.

    • دلیل نوشتن نامه به‌همراه نام کشوری که در آن زندگی می‌کنید را نیز بنویسید. دقت داشته باشید که این موارد هرگز نباید بیشتر از دو خط طول داشته باشند.

    • بهتر است نامه را با قدردانی و سپاسگزاری به اتمام برسانید. درصورتی‌که منتظر جواب هستید، زمان دریافت جواب را هم بنویسید.

نکته مهم دیگر این است که حتما از آدرس ایمیلی استفاده کنید که فعال باشد؛ تا به‌راحتی بتوانید زمان دریافت نامه را پیگیری کنید و در صورت بروز مشکل، بتوانید مشکل را بررسی و برطرف کنید.

روابط سفارت استرالیا در تهران با کشور ایران

شاید جالب باشد بدانید که کشور ایران یکی از قوی‌ترین روابط را با استرالیا دارد و روابط بین‌المللی بین این دو کشور بسیار مستحکم است. همچنین روابط تجاری و تبادلات اقتصادی نیز میان این دو کشور در حوزه‌هایی مانند محصولات غذایی و لبنی، پشم و زعفران وجود دارد.

معرفی وظایف سفارت استرالیا در تهران

    • تقویت و حفظ روابط بین ایران و استرالیا

    • نشان‌دادن ظاهر واقعی و مثبت کشور استرالیا

    • بهبود سیاست استرالیا و ایران

    • حمایت از منافع استرالیا

    • ترویج همکاری دوجانبه

حضور سفارت استرالیا در ایران برای حفظ  و تقویت منافع کشور استرالیا است و همچنین در تلاش است تا بهترین خدمات را به شهروندان استرالیایی مقیم در ایران بدهد.

جمع‌بندی

سفارت استرالیا در تهران، نقش مهم و بزرگی در بهبود روابط این دو کشور دارد. این سفارت همچنین در تلاش است تا از حق و حقوق شهروندان استرالیایی مقیم ایران دفاع کند. با این‌ حال، استرالیا وظیفه‌ای در اعطای ویزا به شهروندان ایرانی ندارد و برای دریافت ویزا باید به سفارت‎های استرالیا در همسایگی ایران مراجعه کنید.

سوالات متداول


تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید سرلشکر فلاحی، خیابان بهار- خیابان یکتا و پلاک ۱۱

ایمیل سفارت استرالیا در تهران dfat-tehran@dfat.gov.au است.


مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین