انتقال لوازم خانگی به استرالیا
خانه / مهاجرت به استرالیا / انتقال لوازم به استرالیا

انتقال لوازم به استرالیا

شاید برای شما این سوال پیش آید که چگونه می توان بعد از مهاجرت به استرالیا چگونه لوازم خانه را به استرالیا انتقال دهیم و این موضع تبدیل به یک دغدغه برای این متقاضیان شده است هرچند که درصد بسیار کمی از این متقاضیان خواهان انتقال لوازم  به استرالیا هستند چرا که فریت بار به استرالیا بسیار هزینه بر می باشد و کمتر فردی ترجیح می دهد اینکار را انجام دهد مگر اینکه کالای خاص باشد که برای متقاضی ارزش معنوی و یا مادی داشته باشد. شما باید برای این ابتدا اقامت استرالیا را داشته باشید یعنی یک اقامت قانونی از طریق یکی از انواع ویزاهای استرالیا

 

نکته : توجه کردن به این نکته می تواند جالب باشد که استرالیا جزء کشورهایی محسوب می شود که از شما هزینه گمرکی و مالیاتی برای انتقال لوازم منزل نمی گیرد البته این موضوع در صورتی اتفاق می افتد که شما تمامی موارد و مراحل قانونی را رعایت کرده باشید. به طور کلی ارسال بار به تمام شهرهای استرالیا آزاد بوده با اخذ مبلغ ناچیزی در حدود 40 دلار (40$) در مقصد، بدون هیچگونه عوارض گمرکی انجام می شود.

 

مسیر انتقال لوازم منزل به استرالیا

اگر شما هم در این مسیر باشید و بخواهید لوازم منزل و یا وسایل شخصی خود را به دلیل اضافه بار به استرالیا انتقال دهید بدون شک با واژه فریت بار آشنایی خواهید داشت. شما می توانید با خیالی آسوده ، تمام وسایل شخصی و لوازم منزل خود را، تحت عنوان Used personal effects (UPE) یا لوازم مستعمل شخصی (خرده بار شخصی) به تمام شهرهای این کشور ارسال کنید. البته شما باید به دنبال اخذ مجوزهای مورد نظر دولت استرالیا از طریق حمل‌ونقل دریایی، حمل‌ونقل هوایی و یا برای وسایل با حجم کمتر از پست استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم برای این کار شما با شرکت های فریت بار صحبت کنید چرا که این شرکت های تمامی مراحل را برای شما انجام خواهند داد این پروسه می تواند از کارشناسی لوازم شما باشد تا ارسال آنها به استرالیا ولی این به این معنی نمی باشد شما اطلاعاتی در مورد قوانین ارسال لوازم منزل به کشور مقصد نداشته باشیم.

 

مدارم لازک برای ارسال بار به استرالیا

در این بخش شما باید بدانید اصلی ترین مدارک لازم برای انتقال لوازم به استرالیا چه مواردی می باشد. و شما باید بدانید نقض در هریک از این موارد می تواند برای شما جریمه ای در پی داشته باشد. این مدارک به شرح زیر می باشد هرچند که شرکت های فریت بار تمامی این موارد را از شما درخواست خواهند کرد:

  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده
  • کپی بلیط
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده به همراه کد پستی / Zip Code گیرنده و شماره تلفن
  • لیست بسته بندی کالا به همراه ابعاد بسته ها به سانتیمتر
  • داشتن هر مجوزی که نشان دهنده مالک بودن شما باشد.

 

مدارم لازک برای ارسال بار به استرالیا

 

هزینه انتقال لوازم به استرالیا

نوبت به اصلی ترین سوال شما رسید و آن هم هزینه انتقال لوازم به استرالیا می باشد. استرالیا دارای چندین فرودگاه و بندرگاه بین الملی می باشد و دست شما برای این گزینه باز می باشد و می توانید برای انتقال لوازم به سیدنی و یا انتقال لوازم به ملبورن و بریزبین و آدلاید و پرت اقدام کنید ولی بدانید که هریک از این شهرها هزینه های متفاوتی را از شما درخواست خواهند کرد. هزینه ارسال لوازم و بار به استرالیا از طریق خطوط هواپیمای متفاوت می باشد و براساس وزن به سه دسته کلی تقسیم می شود

  • وزن ۴۵ تا ۱۰۰ کیلو گرم
  • وزن ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلو گرم
  • وزن ۳۰۰ به بالا و تناژ بالا

 

انتقال لوازم به استرالیا هوایی بهتر است یا دریایی یا زمینی ؟

این موضوع کاملا بستگی به شرایط و کالای شما دارد اینکه وزن و حجم کالا به چه میزانی باشد و یا اینکه چقدر زمان برای تحویل کالای خود دارید و موارد دیگه اما به طور کلی شما باید به دو سوال پاسخ دهید اینکه اول اینکه هزینه حمل لوازم و کالا به استرالیا و دوم اینکه مدت زمان حمل لوازم و کالا منزل به استرالیا

به همین منظور پاسخ به این دو سوال می تواند شما را کمک کند در پاسخ به این سوال اگر شما زمان کمی دارید مسلما بهترین راه هوایی می باشد چرا که بسیار سریع تر از مسیر دریایی می باشد اما اگر شما می خواهید با هزینه کمتری انتقال را انجام دهید و مشکل زمانی ندارید مسیر دریایی بهتر است. توجه کنید در بسیاری از مواقع مسیر هوایی مقرون به صرفه نمی باشد. در بالا هم به این موضوع اشاره کرده ایم که افراد به دو دلیل اصلی به فکر انتقال لوازم به استرالیا می باشند یا اینکه قیمت کالای شما بسیار بالا باشد و یا اینکه ارزش معنوی بالایی داشته باشد در غیر این صورت شما می توانید همین لوازم را در استرالیا با قیمت کتری خریداری کنید.

 

نکته : انتقال لوازمی مانند یخچال به دلیل برخی مسائل ایمنی ممنوع می باشد.

 

شرایط ارسال لوازم به استرالیا

اولا باید بدانید هر کالایی را نمی توانید به استرالیا انتقال دهید و دولت استرالیا قوانین سختگیرانه ای در این رابطه دارد و شما باید به این موضوع توجه کنید. موارد زیر را نیم توانید با خود انتقال دهید :

  • میوه و سبزیجات تازه
  • گیاهان زنده ، پیاز
  • بذرهای ممنوع و محدود شده
  • دانه های ناشناخته (از جمله ادویه جات ترشی جات)
  • محصولات گیاهی پرخطر
  • حیوانات زنده (از جمله حیوانات خانگی) که نیاز به اجازه واردات دارند.
  • محصولات بیولوژیکی از جمله برخی از داروهای گیاهی
  • کالاهای فرآوری نشده از منشا گیاهی یا حیوانی
  • کالاهای کثیف شده ، یا کالاهای حاوی بقایای آلی
  • کالاهایی که آگاهانه به آفات یا بیماری آلوده شده اند.

اگر شک دارید و می خواهید تعیین کنید که کالای شما به استرالیا اجازه داده شده است ، سیستم شرایط واردات Biosecurity (BICON) را بررسی کنید . هر چیزی را که نمی توان وارد استرالیا کرد ، بسته بندی نکنید.

با جستجوی BICON می توانید دریابید که آیا کالایی اجازه ورود به استرالیا را دارد ، آیا به مجوز واردات یا درمان احتیاج دارد یا نیازهای اضافی وجود دارد.کالاهایی که برای وارد شدن به استرالیا نیاز به مجوز داشته باشند و بدون مجوز وارد شوند معمولا برگشت داده می شود و یا در برخی موارد از بین برده می شوند.

 

پاکسازی و تمیزکردن لوازم ومواردی که قرار است به استرالیا ارسال شود

قبل از بسته بندی ، اطمینان حاصل کنید که کالاهایی که با غذا ، خاک ، گیاهان ، حیوانات یا محصولات آنها تماس داشته اند تمیز و خشک باشند. این شامل موارد زیر است:

  • تمام تجهیزات و ماشین آلات استفاده شده{{ تمام آب های ایستاده را تخلیه کرده و اطمینان حاصل کنید که تجهیزات (به عنوان مثال باربیکیو ، ماشین های چمن زنی و دوچرخه های چهارگانه) عاری از آلودگی هستند.}}
  • مبلمان باغ، گلدان و وسایل تزئینی {{ هر وسیله ای که در باغبانی و کشاورزی استفاده می شود باید از خاک و بقایای گیاهان پاک شود}}
  • هر چیزی که با حیوانات خانگی شما ارتباط دارد مانند {{ قفس جای خواب، ظروف غذا و… بخوبی تمیز کنید تا هیچ آثاری از آنها حتی یک مو هم نماند.}}
  • تمامی لوازم خانه و ظروف را به خوبی تمیز کنید.
  • فرش ها و تشک های را کاملا تمیز و وکیوم کنید.

 

نکته : تمامی این لوازم و کالاهای ارسالی به استرالیا باید به خوبی وکیویم و بسته بندی شده باشد. تمامی وسایل و کالاهای ارسالی به استرالیا به خصوص آنهایی که ساخته شده از چوب های خام، پالت ها و سایر مصنوعات چوبی می بایست در مبداء و با رعایت شرایط خاص توسط گاز و یا قرص های به خصوص و در درجه حرارت و مدت زمان معین سمپاشی گردد و گواهی سمپاشی آن (FUMIGATION CERTIFICATE) توسط شرکت های دفع آفات نباتی معتبر و مجاز صادر شود. درصورتی که این موارد را انجام ندهید و گواهی نامه های بین المللی را نداشته باشید منجر به پرداخت جریمه های سنگین در مقصد شده و بعلاوه هزینه قرنطینه و انجام امور سمپاشی نیز به هزینه های فوق اضافه می شود.

 

بسته بندی کالاها و لوازم ارسالی به استرالیا

 

بخش آخر مقاله انتقال لوازم به استرالیا را اختصاص داده ایم به نکاتی در مورد بسته بندی لوازم ارسالی به استرالیا، نکاتی که به نظرما مهم می باشد و توصیه می کنیم آنها را درنظر بگیرید:

چک لیست بسته بندی : شما باید لیست ایجاد کنید که در هر جعبه چه چیزی وجود دارد برای مثال جعبه یک تا 12 و در جعبه یک مواردی همچون قاب عکس ، صندلی چوبی و … وجود دارد این لیست را مسئول مربوطه در استرالیا مطالعه خواهد کرد.

برچسب زدن و شماره گذاری :  جعبه های را شماره گذاری کنید و برای هرجعبه فقط یک شماره و آنها را در لیست به درستی وارد کنیداگر از جعبه های دست دوم استفاده می شود ، اطمینان حاصل کنید که هرگونه برچسب گذاری قبلی روی جعبه های بسته بندی شما کاملاً پوشانده یا برداشته شده است.

کارتن و مواد بسته بندی : دقت کنید از جعبه و کیسه های دسته دومی که قبلا برای حمل موارد مانند گیاهان و حیوانات استفاده می شده استفاده نکنید. و از مواردی مانند کاه ، خاک اره ، تراش چوب یا هرگونه ماده گیاهی دیگر به عنوان بسته بندی یا پرکننده استفاده نکنید .

وسایل را به صورت گروهی بسته بندی کنید : برای وسایل و کالاهایی که فک می کنید افسر گمرک به آنها شک کند را به صورت جدا بسته بندی کنید.

بسته بندی مواد غذایی : اگر وسایل غذایی می آورید ، در لیست بسته بندی نشان دهید که مواد غذایی در کجا بسته بندی شده اند یا مواد غذایی در چه ظروف بسته بندی شده اند.

لحاظ کردن موارد ایمنی : برای اطمینان از ایمنی همه افرادی که در حمل و نقل کالاهای شما نقش دارند دقت کنید برای مثال موارد تیز مثل چاقو ، شیشه و سرامیک را خوب بپیچید و جعبه های حاوی موارد شکننده را خوب عایق کنید. مواد آتش زا را بسته بندی نکنید. جعبه هایی که دارای موارد حاوی اقلام پزشکی، کالاهای خطرناک یا مواردی که ممکن است ایمنی افرادی را که حمل می کنند به خطر بیاندازد حتما نشانه گذاری کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین