بازار کار استرالیا

همان‌طور که می‌دانید، هر ساله افراد بسیاری با اهدافی مختلف برای مهاجرت به استرالیا اقدام می‌کنند. یکی از مسیرهایی که علاقه‌مندان زیادی دارد، ویزای کاری به حساب می‌رود. اگر شما هم قصد دارید روند بیان شده را طی نمایید، بهتر است قبل از هر گونه اقدامی ابتدا با بازار کار استرالیا آشنایی پیدا کنید. با این اقدام اطلاعاتی کامل و جامع پیرامون وضعیت موجود به دست خواهید و آورد و در نهایت می‌توانید با چشمانی باز دست به تصمیم گیری نهایی بزنید.

ما در سازمان مهاجرتی سلکت ویزا برای آن که شما را در مسیر مورد بحث یاری دهیم در ادامه به بررسی موضوعاتی مانند مهاجرت کاری، بازار کار، قوانین و شرایط موجود، نرخ بیکاری و مواردی از این قبیل پرداخته‌ایم. تمامی تلاش ما بر آن بوده که برای نگارش بخش‌های بیان شده از به روزترین اطلاعات استفاده نماییم؛ پس با ما تا انتها همراه باشید.

مهاجرت کاری به استرالیا

به دلیل آن که فارغ‌التحصیلان و نیروی کار جدید داخلی تمامی نیازهای بازار کار استرالیا را تامین نمی‌کنند، دولت به افرادی که توانایی‌های قابل قبول و شرایطی خاص داشته باشند اجازه می‌دهد از طریق ویزاهای کاری وارد کشور شوند. برای آن که ظرفیت‌های مورد نیاز تعیین شوند، بررسی‌های جدی و دقیقی هر ساله به انجام می‌رسند و لیست مشاغل مورد نیاز آماده و اعلام می‌شود.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

اگر بتوانید روند مورد بحث را با موفقیت به انجام برسانید، شانس آن را خواهید داشت تا وارد محیطی شوید که به توانایی‌های شما نیاز دارد. از طرفی هم می‌توانید از میان فرصت‌های متنوع کاری موجود، به سراغ موارد دلخواه خود بروید و در نهایت با حداقل دغدغه ممکن مشغول به فعالیت شوید.

میزان درآمد بالا و متناسب با هزینه‌های زندگی و وظایف شغلی، امکانات رفاهی متنوع، گرفتن ویزا برای اعضای خانواده، اشتغال و تحصیل همراهان و مزایای بسیار دیگری در اختیار اشخاصی قرار می‌گیرند که می‌توانند مسیر مورد بحث را با موفقیت طی نمایند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری پیرامون مهاجرت کاری به استرالیا هستید، می‌توانید به مطلب اختصاصی آن در همین سایت مراجعه نمایید.

شرایط بازار کار استرالیا

باز کار در استرالیا موضوعی بسیار مهم برای افرادی به حساب می‌رود که قصد دارند برای فعالیت حرفه‌ای به کشور مورد بحث وارد شوند. شاید برایتان جالب باشد که برای آشنایی تقریباً کامل با مسئله بیان شده باید در مورد موضوعاتی مانند قوانین و شرایط موجود، میانگین دستمزد، پردرآمدترین و آینده دارترین مشاغل و مواردی از این قبیل اطلاعاتی به دست آورید.

برای آن که بتوانیم به شما عزیزان در این روند کمکی کرده باشیم، در ادامه بخش‌هایی را به هر یک از تیترهای بیان شده اختصاص داده‌ایم. قبل از آن که به سراغ آنها بروید، ابتدا بهتر است توضیحاتی کلی را پیرامون موضوع بیان شده ارائه دهیم. اشخاصی که می‌توانند پیش نیازهای استفاده از ویزاهای کاری را فراهم نمایند، با موفقیت در گرفتن مجوزهای اقامتی بیان شده این شانس را خواهند داشت تا وارد بازاری رقابتی شده و برای تصاحب موقعیت شغلی مد نظرشان با دیگران رقابتی سالم داشته باشند.

دستمزد در نظر گرفته شده برای افراد به گونه‌ای است که با میزان تخصصشان و مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند همخوانی بالایی دارد و هیچ جای نگرانی برای تامین حداقل‌های زندگی وجود نخواهد داشت. نرخ بیکاری پایین در مناطق مختلف به دلیل جذب حساب شده مهاجران و امکانات رفاهی و آموزشی متنوع برخی از سایر ویژگی‌هایی هستند که هنگام معرفی بازار کار استرالیا باید به آنها اشاره می‌کردیم.

قوانین کار در استرالیا

دولت کشور استرالیا برای آن که به خوبی از حقوق کارمندان در برابر کارفرمایان دفاع کرده باشد، استاندارهای ملی استخدام را مشخص کرده و بر رعایت کردنشان تاکید بسیاری دارد. فرقی نمی‌کند که به عنوان نیروی نیمه وقت یا پاره وقت مشغول به فعالیت باشید، در هر صورت چارچوب بیان شده که به اختصار NES نامیده می‌شود مشمول حالتان خواهد شد.

در بازار کار استرالیا فراهم کردن محیطی امن برای کارجویان که با خیالی راحت در آن کار کنند یکی از وظایف صاحبان مشاغل به حساب می‌رود. سایر قوانینی که در بازار کار استرالیا به آنها توجه بسیاری می‌شود را می‌توان شامل قانون مالیات و چارچوب‌های تعیین شده برای سنوات حقوقی دانست. در کل باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که دولت به طور کامل بر آن است تا از کارمندان حمایتی تمام قد داشته باشد.

شرایط کار در استرالیا

پس از بررسی قوانین تعیین شده می‌توان گفت شرایط حاکم بر بازار کار استرالیا اهمیت بسیار بالایی دارد. از آنجایی که دولت و اداره مهاجرت هر ساله به طور حساب شده ظرفیت‌هایی را به متخصصان زمینه‌های مختلف به منظور کسب ویزای کاری اختصاص می‌دهند، نیروی کار موجود و تازه وارد در کنار هم شانس آن را خواهند داشت تا در موقعیت‌هایی متناسب با توانایی‌هایشان مشغول به فعالیت شوند.

با توجه به توصیه‌هایی که ارائه کردیم، بدون شک متوجه شده‌اید که شرایط مناسبی بر بازار کار استرالیا حاکم بوده و می‌توانید با ورود به آن زندگی قابل قبولی و مرفهی را برای خود و اعضای خانواده‌تان فراهم نمایید. حداقل حقوق در استرالیا به گونه‌ای تعیین شده است که قدرت خرید قابل قبولی برای شهروندان و ساکنین نقاط مختلف وجود داشته باشد و کسی برای تامین احتیاجات اولیه زندگی‌اش با مشکل مواجه نباشد.

 

بازار کار استرالیا

میانگین دستمزد در استرالیا

زمانی که به دنبال کسب اطلاعات تقریباً کاملی پیرامون بازار کار استرالیا هستید، نباید از میانگین دستمزد غافل شوید. این فاکتور به شما دید مناسبی از درآمدی خواهد داد که باید با استفاده از آن زندگی‌تان را مدیریت نمایید. بر اساس آخرین اطلاعات موجود تقریباً هر فرد به طور میانگین در طی سال 72000 دلار در سال دستمزد می‌گیرد. بسته به حیطه شغلی، میزان سابقه، تحصیلات و برخی فاکتورهای دیگر حقوق افراد بیشتر و یا کمتر از رقم بیان شده خواهد بود.

شاید رقم مورد بحث برای اداره زندگی‌ای لوکس کفایت نکند، اما تمامی نیازهای شما و همراهانتان را پوشش می‌دهد. از آنجایی که این شاخصه مهم بازار کارا استرالیا هم مانند سایر موارد وضعیت قابل قبولی دارد، نظر بسیاری از افراد به مقصد مورد بحث بیش از پیش جلب می‌شود. آیا به دنبال آن هستید تا با پردرآمدترین مشاغل هم آشنایی پیدا کنید تا با فراهم کردن پیش نیازهای موجود برای فعالیت در آنها دست به مهاجرت بزنید؟ در این صورت بخش بعدی را از دست ندهید.

پردرآمدترین مشاغل در استرالیا

فعالان برخی از زمینه‌های کاری نسبت به سایرین در استرالیا از درآمد بیشتری برخوردار هستند. این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد قبل از هر گونه اقدامی به دنبال آشنایی با حیطه‌های بیان شده باشند تا با فراهم کردن پیش زمینه‌های مورد نیاز برای فعالیت در آنها، دست به مهاجرت کاری بزنند.

جراحان، متخصصان بیهوشی، روانپزشکان، مهندسان کامپیوتر و برنامه نویسان و پست‌های مدیریتی را می‌توان به عنوانی برخی از مشاغلی به حساب آورد که در بازار کار استرالیا دستمزد بالایی دریافت می‌کنند. البته باید به این موضوع هم توجه کنید اگر تخصص شما در زمینه‌های دیگری است، با داشتن تجربه و تحصیلات عالی و آکادمیک شانس آن را خواهید داشت تا حقوقی معادل آنچه که فعالان مشاغل بیان شده دریافت می‌کنند داشته باشید.

کدام مشاغل در استرالیا آینده روشنی دارند؟

بر اساس آمارهای موجود و احتیاجاتی که در آینده به فعالان برخی زمینه‌ها به وجود خواهد آمد، برخی از مشاغل نسبت به سایرین آینده روشن‌تری در بازار کار استرالیا دارند. اگر به دنبال آشنایی با آنها هستید، بهتر است بدانید که تنها به دسته‌های کلی آنها اشاره خواهیم داشت. مراقبت‌های بهداشتی، خدمات فنی و حرفه‌ای، آموزش و ساخت ساز گروه‌های کلی‌ای به حساب می‌روند که در بازار کار استرالیا وضعیت بهتری نسبت به سایرین دارند.

این موضوع نشان‌دهنده آن است که در آینده موقعیت‌های شغلی موجود برای زیر مجموعه‌های آنها رشد قابل توجهی خواهد داشت. با توجه به توضیحات این قسمت بدون شک می‌دانید که اگر در زمینه‌های مورد بحث فعالیت دارید، بازار کار استرالیا بر وفق مرادتان خواهد بود.

نرخ بیکاری در استرالیا

یکی از فاکتورهای مهم که هنگام آشنایی با بازار کار استرالیا باید به آن توجه کنید، چیزی نیست جز نرخ بیکاری. رنج بیان شده که بر اساس درصد می‌باشد، حاصل نسبت بیکاران به افراد شاغل است. میزان مورد بحث هر چقدر پایین‌تر باشد نشان‌دهنده آن خواهد بود که تعداد بیشتری مشغول به فعالیت شغلی هستند و می‌توانید به یافتن موقعیتی مناسب برای خود پس از ورود به مقصد مورد بحث امید بیشتری داشته باشید.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط دولتunemployment rate در سال 2023 تقریباً 3.5 درصد می‌باشد. اگر به توضیحاتی که تا به اینجا ارائه کردیم توجه کرده باشید بدون شک متوجه شده‌اید که این نشان‌دهنده آن است که بازار کار استرالیا شرایط قابل قبول و مناسبی دارد.

بیکاری مهاجران در استرالیا

فاکتورهای مختلفی بر میزان بیکاری مهاجران به استرالیا تاثیر می‌گذارد: سطح مهارت، سن، میزان تسلط بر زبان انگلیسی، تجربیات کاری اخیر و مرتبط، و مدت زمانی که در استرالیا حضور داشته‌اند. داده‌ها نشان می‌دهند که اشخاصی که به تازگی به استرالیا مهاجرت کرده‌اند به طور میانگین دارای نرخ بیکاری بیشتری نسبت به کسانی هستند که سال‌هاست در استرالیا ساکن‌اند.

شرایط کاری متخصصان مهندسی عمران در استرالیا

پیش بینی‌های مربوط به رشد اشتغال منتشر شده توسط وزارت استخدام، مهارت‌ها، کسب و کارهای کوچک و خانوادگی نشان می‌دهد که مشاغل مربوط به متخصصین مهندسی عمران تا می سال ۲۰۲۳ رشد چشمگیری خواهد داشت.

تعداد مشاغلی که تا می سال ۲۰۲۳ در دسترس خواهند بود به عدد ۲۸۰۰۰ خواهد رسید. اغلب متخصصین مهندسی عمران در استرالیا، در صنایع خدمات فنی، علمی و حرفه‌ای، ساخت و ساز، مدیریت و امنیت عمومی مشغول به کار می‌شوند. جدول زیر اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار قرار می‌دهد.

شاخص کلیدیمتخصصین مهندسی عمران
تعداد مشاغل53000
معمول ترین درجه دانشگاهیلیسانس
میانگین سن36 سال
سهم مشاغل تمام وقت90 درصد
درآمد هفتگی متوسط (تمام وقت و قبل از مالیات)1962 دلار
نرخ بیکاریزیر میانگین
رشد اشتغال در پنج سال منتهی به می سال ۲۰۱۸27.8 درصد
ظرفیت شغلی پیش بینی شده (تا ماه می ۲۰۲۳)60500
میانگین ساعات کاری در طول هفته (تمام وقت)46

 

متخصصین مهندسی عمران در استرالیا در تمام ایالات و نواحی استرالیا استخدام می‌شوند. در می سال ۲۰۱۹، سهم میانگین استخدام مهندسین

 

استخدام مهندس عمران در استرالیا

 

عمران در ویکتوریا (۳۰.۱ درصد) و NSW (۲۹.۳ درصد) بالاترین مقدار بود. تاسمانیا و NT و ACT کمترین سهم را از استخدام مهندسین عمران دارند. شکل زیر سهم ایالت‌های مختلف استرالیا را در استخدام مهندسین عمران نمایش می‌دهد.

 

ارزیابی مهارتی

مهندسین عمران واجد شرایط خارج از استرالیا که علاقه‌مند مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار استرالیا و کسب موقت و دائمی استرالیا هستند باید از سازمان ارزیاب مهندسین استرالیا (Engineers Australia)‌ اقدام نمایند. سازمان ارزیاب مهندسین استرالیا بسته به نوع صلاحیت و پیشینه تحصیلی و همچنین سابقه کاری اشخاص مسیرهای مختلفی را ارائه می‌کند.

مشاغل مرتبط

مشاغل مربوط به مهندسی عمران شامل مدیران مهندسی، نقشه برداران و متخصصین اطلاعات مکانی، و تکنسین‌ها و نقشه کش‌ها هستند. مدیران مهندسی، عملیات فنی و مهندسی سازمان‌ها را برنامه ریزی، سازمان دهی، هدایت، کنترل و هماهنگ می‌کنند. نقشه برداران و متخصصین اطلاعات مکانی عملیات نقشه برداری را برنامه ریزی، هدایت و مدیریت می‌کنند.

تکنسین‌ها و نقشه کش‌ها در تحقیقات، طراحی، هدایت، ساخت و ساز، عملیات و نگهداری‌ها کمک می‌کنند. جدول زیر پروفایلی از بازار کار این مشاغل را که در سایت دولتی Job Outlook منتشر شده است را نمایش می‌دهد.

 

شاخص کلیدیمدیران مهندسینقشه برداران و متخصصین اطلاعات مکانینقشه کش ها و تکنیسین های مهندسی عمران
تعداد مشاغل22900123008500
معمول ترین درجه دانشگاهیلیسانس (44.3 درصد)لیسانس (44.2 درصد)فوق دیپلم و دیپلم (38.6 درصد)
میانگین سن45 سال40 سال39 سال
سهم استخدامهای تمام وقت94%87%89%
میانگین ساعات کاری در طول هفته (تمام وقت)474542
درآمد هفتگی متوسط (تمام وقت و قبل از مالیات)3427 دلار1958 دلار1574 دلار
نرخ بیکاریزیر میانگینمیانگینمیانگین
رشد اشتغال در ۵ سال گذشته منتهی به می ۲۰۱۸16.8 درصد-26.8 درصد-38.8  درصد
ظرفیت شغلی پیش بینی شده (تا ماه می ۲۰۲۳)26400119008700

 

باید این نکته را در نظر داشت که اخذ ویزای استرالیا به معنای حتمی بودن استخدام در این زمینه‌ها نیست. استخدام در حوزه مهندسی عمران در استرالیا و زمینه‌های مرتبط به آن وابسته به عوامل دیگری از جمله تعداد موقعیت‌های شغلی خالی، نیازهای مهارتی در بازار کار استرالیا، و تطابق و تناسب یک متقاضی برای استخدام در یک شغل خاص در استرالیا است.

سخن آخر

بازار کار استرالیا و آشنایی با آن از جنبه‌های مختلف، یکی از امور ضروری برای افرادی به حساب می‌رود که می‌خواهند به کشور مورد بحث مهاجرت کاری نمایند. از آنجایی که اقدام بیان شده در حال حاضر رونق بسیاری گرفته است، سعی ما در سازمان مهاجرتی سلکت ویزا بر آن بوده تا اطلاعاتی به روز پیرامون این موضوع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

اگر پس از مطالعه این مقاله تا انتها و به دست آوردن شناخت قابل قبولی پیرامون بازار کار استرالیا همچنان علاقه دارید تا از ویزاهای کاری استفاده کنید، توصیه می‌کنیم با مشاوران مجموعه ما در ارتباط باشید. با این اقدام و پس از ثبت و بررسی اطلاعاتتان، بهترین مجوز اقامتی موجود برای استفاده به شما پیشنهاد می‌شود و افرادی مجرب و حرفه‌ای با رزومه‌ای قوی و پربار، از ابتدا تا انتهای مسیر همراهی‌تان خواهند کرد.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین