خانه / دسته‌بندی نشده / هزینه دارو و درمان در استرالیا

هزینه دارو و درمان در استرالیا

ورود به کشوری جدید آن هم بدون آشنایی قبلی برای ادامه زندگی ابهامات و دغدغه‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت؛ به همین سبب نیز بهتر است قبل از مهاجرت به کشور مد نظر، در ارتباط با برخی مسائل اطلاعاتی را کسب کنید. سیستم درمانی و هزینه استفاده از این خدمات یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های آغاز زندگی جدید به شمار می‌روند.

استرالیا به عنوان کشوری شناخته شده است که سیستم درمانی بسیار پیشرفته‌ای دارد و در مطالب مختلف نیز به آن تحت عنوان یکی از مزایای مهاجرت به این کشور اشاره شده اما به بررسی مخارجش پرداخته نشده است. در صورتی که به آشنایی با هزینه دارو و درمان در استرالیا علاقه‌مند هستید، تا انتهای این مطلب با سازمان مهاجرتی سلکت ویزا همراه باشید.

هزینه دارو و درمان در استرالیا چقدر است؟

هزینه دارو و درمان در استرالیا را می‌توان به عنوان یکی از مبهم‌ترین مسائل مطرح در ارتباط با پروسه مهاجرت دانست. اگر به دنبال جمع آوری اطلاعات در ارتباط با این مخارج باشید، بدون شک با هزینه یاب مواجه خواهید شد؛ در ارتباط با آن باید بگوییم ابزاری آنلاین است که در دسترس همگان بوده و این امکان را به آنها می‌دهد تا از هزینه خدمات مختلف مطلع شوند. نحوه کار این پلتفرم می‌تواند گزینه جالبی برای تشریح به نظر بیاید.

این ابزار بر اساس آخرین داده‌های دولتی مخارج مورد نیاز برای استفاده از خدمات مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در ادامه به صورت جداگانه به تشریح آن خواهیم پرداخت. شاید برای شما جالب باشد که استفاده رایگان از Medicare استرالیا به عنوان یکی از مزیت‌های برخی روش‌های مهاجرتی مطرح می‌شود. به همین سبب برای آگاهی از هزینه دارو درمان استرالیا بهتر است با Medicare، بیمه‌های درمانی و هزینه یاب پزشکی آشنا شوید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

هزینه یاب پزشکی در استرالیا

ابزاری آنلاین که بر اساس آخرین داده‌های دولتی موجود و مخارج پرداخت شده توسط سایر ساکنان استرالیا هزینه دارو و درمان را در این کشور به اطلاع کاربران می‌رساند و کاربردهای مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به آگاهی از مبلغی که مردم برای استفاده از این خدمات از جیب خود پرداخته‌اند، مخارج تخمین زده شده توسط متخصصان و هزینه‌های معمول برای خدمات مختلف، مقایسه میزان پرداختی فرد با سایر افراد و اطلاع از پرداختی‌های Medicare و سایر بیمه‌های درمانی اشاره داشت.

برای مشاهده و استفاده از هزینه یاب پزشکی تنها کافی است بر روی نام این ابزار کلیک کنید. به هنگام استفاده از این ابزار ابتدا باید محلی که قصد دارید در آن از خدمات بهره ببرید مشخص کنید. مراکز دولتی به عنوان بیمار عمومی، حضور در بیمارستان‌ها با بیمه خصوصی و خارج از بیمارستان گزینه‌های پیش روی شما خواهند بود. پس از انتخاب هر یک از موارد بیان شده گزینه‌های مختلفی مقابلتان قرار خواهند گرفت که تقریباً کلیات یکسانی دارند. تعیین کردن تخصص و یا مراقبت‌هایی که به آنها نیازمند هستید یکی از این گزینه‌ها به حساب می‌رود.

 

مدیکر استرالیا Medicare چیست؟

 

مدیکر استرالیا Medicare چیست؟

مدیکر استرالیا Medicare بیمه درمانی همگانی کشور مورد بحث است. این طرح به عنوان تضمینی بر دسترسی طیف گسترده‌ای از شهروندان و افراد مقیم به مراقبت‌های رایگان و یا کم هزینه به حساب می‌رود. شاید این مسئله برای شما سوال شده باشد که آیا مهاجران نیز می‌توانند از این خدمات بهره ببرند؟

در پاسخ باید بگوییم تقریباً بله. افرادی که اقامت دائم و یا شهروندی استرالیا را پس از مهاجرت اخذ می‌کنند امکان استفاده از این برنامه را دارند اما این مسئله به صورت کامل در ارتباط با دارندگان اقامت موقت صادق نبوده و تنها برخی ساب کلاس‌ها مجاز به بهره‌مندی از Medicare هستند.

چگونه می‌توان از بیمه درمانی استرالیا استفاده کرد؟

برای استفاده از بیمه درمانی استرالیا یا همان مدیکر ابتدا باید بررسی کنید که ویزای شما مشمول این خدمات می‌شود یا خیر. در گام بعدی باید برای دریافت کارت مدیکر ثبت نام کنید.

پس از بررسی درخواست ارائه شده و در صورت واجد شرایط بودن می‌توانید این کارت را اخذ و از خدمات بیان شده بهره ببرید. شاید یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های برخی از افراد هزینه‌های تهیه دارو باشد. در اینجاست که باید به سراغ PBS برویم. این طرح برای آن بوده که بخش و یا تمامی مخارج تهیه داروهای تجویز شده تحت پوشش قرار بگیرند.

کارت بیمه استرالیا و نحوه دریافت آن

در قسمت‌های قبلی بیان کردیم که برای استفاده از این خدمات فرد باید ثبت نام کرده و در صورت واجد شرایط بودن می‌تواند با دریافت کارت بیمه استرالیا هزینه دارو و درمان خود را پوشش دهد؛ اما به بررسی الزامات موجود و روش این اقدام نپرداختیم به همین سبب نیز در ادامه فهرستی را برای معرفی این الزامات آماده کرده‌ایم. لازم به ذکر است که حداقل سن افراد مجاز برای این اقدام 15 سال بوده و کودکانی که به این سن نرسیده‌اند به عنوان زیر مجموعه‌های والدین شناخته می‌شوند.

برای ثبت نام Medicare استرالیا شما باید  فرمی خاص را تکمیل کنید. پس از انجام این کار نوبت به ارسال فرم و مدارک تقاضا شده در آن است که می‌توانید این مرحله را از طریق ایمیل یا ارسال پستی به آدرس ذکر شده پشت سر بگذارید.

در صورت علاقه‌مندی به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با روند درخواست، شرایط و گام‌های مورد نیاز برای موفقیت در آن تنها کافی است بر روی اینجا کلیک کنید.

  • شهروند استرالیا یا نیوزلند باشید
  • داشتن اقامت دائم و درخواست دادن برای اخذ آن
  • داشتن اقامت موقت با شرایطی خاص
  • شهروند یا مقیم دائم جزیره نورفولک، جزایر کوکوس، جزیره کریسمس یا جزیره لرد هاو باشید
  • مشمول یک توافقنامه مراقبت بهداشتی متقابل با کشور دیگری شوید

حوزه‌های تحت پوشش بیمه خدمات درمانی استرالیا

حوزه‌های تحت پوشش این بیمه زمینه‌هایی را مشخص می‌کند که می‌توانید با داشتن کارت Medicare بدون پرداخت هزینه دارو و درمان از آنها بهره ببرید که در لیست زیر می‌توانید موارد بیان شده را مشاهده کنید. قبل از آن که به سراغ لیست بیان شده بروید، بهتر است به این مسئله اشاره داشته باشیم که روند کاری و استفاده از این خدمات به دو صورت می‌باشد.

در نوع اول بخش مشخصی از هزینه‌ها به صورت خودکار توسط پزشک از بیمار اخذ نشده و از دولت مطالبه می‌شوند اما در نوع دوم تمامی مخارج از بیمار اخذ می‌شوند. در این صورت بیمار باید برای دریافت مبالغ هزینه شده از دولت اقدام کند. بهتر است به این مسئله نیز اشاره داشته باشیم که برخی از متخصصان نیز مبلغ بیشتری را از بیماران تقاضا می‌کنند که امکان اخذ آنها از دولت وجود دارد.

  • خدمات پزشکی توسط پزشکان و متخصصان
  • داروهای تجویزی
  • درمان بیمارستانی
  • برنامه مزایای پزشکی (MBS)
  • سونوگرافی
  • سی تی اسکن
  • X – Ray
  • MRI

 

هزینه‌های دارو و درمان استرالیا با استفاده از Medicare

 

هزینه‌های دارو و درمان استرالیا با استفاده از Medicare

در ابتدای مقاله به صورت کلی به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم اما از آنجایی که مخارج استفاده از خدمات متفاوت است رقم و یا درصد خاصی را بیان نکردیم. در این قسمت بسته خدمات ارائه شده توسط این سیستم مطالبی را بیان خواهیم کرد که به آشنایی شما عزیزان با هزینه‌های حدودی کمک شایانی به حساب می‌روند.

اگر قصد استفاده از خدمات پزشک عمومی را دارید، برای این کار ملزم به پرداخت هیچ مبلغی نیستید. همان‌طور که متخصصان معمولاً مبالغ بیشتری را نسبت به پزشکان عمومی دریافت می‌کنند، منطقی است که برای بهره‌مندی از خدماتشان بخشی از هزینه‌ها از بیماران اخذ شود؛ با این وجود همچنان 85 درصد از این مبالغ توسط دولت تامین می‌شوند.

خدمات درون بیمارستانی یکی از زمینه‌های دیگر تحت پوشش مدیکر به حساب می‌رود که این سیستم تا 75 درصد هزینه دارو و درمان آن را می‌پردازد. شاید بسته به شرایط شخص یا اشخاصی ملزم به استفاده بیشتر از موارد مورد بحث بوده و در همین راستا نیاز به صرف پول بیشتری نیز داشته باشند؛ در این صورت ممکن است این دسته واجد شرایط استفاده از شبکه ایمنی Medicare شوند. با این کار زمانی که بیمار میزان مشخصی پول برای استفاده از خدمات درمانی صرف کرده پول بیشتری را از دولت اخذ خواهد کرد.

بیمه‌های درمانی خصوصی استرالیا

گزینه‌هایی نظیر بیمه‌های خصوصی برای آن دسته از افرادی که مشمول Medicare نبوده و یا به هر علتی قصد استفاده از خدمات متنوع‌تری را دارند طراحی و ارائه شده‌اند. بسته به برنامه‌ای که از آن استفاده می‌کنید، میزان و نوع مخارج تحت پوشش متفاوت خواهد بود. آیا به بهره‌مندی از این موارد علاقه‌مند هستید؟

در این صورت باید بیمه نامه‌ای معتبر و مناسب را برای تامین نیازهای خود تهیه و حق بیمه در نظر گرفته شده برای آن را به صورت منظم بپردازید. یکی از مزیت‌های اصلی استفاده از این موارد آن است که خدمات بهداشتی بیشتر و متنوع‌تری تحت پوشش قرار می‌گیرند.

تمامی یا بخشی از هزینه‌های مداوا در بیمارستان‌های خصوصی یا دولتی و مواردی که تحت پوشش مدیکر قرار نمی‌گیرند توسط بیمه‌های خصوصی تامین می‌شوند. به هنگام خرید این بیمه‌ها می‌توانید از تخفیفات دولتی تحت شرایطی خاص بهره‌مند شوید. در ادامه جدولی را مشاهده خواهید کرد که مراقبت‌های بهداشتی دولتی و خصوصی در آن مقایسه شده‌اند.

 

خدمات بهداشتیمراقبت‌های بهداشت عمومیبیمه سلامت خصوصی
خدمات داخل بیمارستانیشما ممکن است به عنوان یک بیمار دولتی در یک بیمارستان دولتی یا خصوصی درمان شوید.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی هزینه درمان شما را پوشش خواهد داد.

به عنوان یک بیمار عمومی، نمی‌توانید بیمارستان، پزشک یا متخصص خود را انتخاب کنید.

وقتی انتخاب می‌کنید که به عنوان یک بیمار خصوصی در بیمارستان درمان شوید:

• بیمه درمانی شما برخی یا تمام هزینه‌های بیمارستان (مانند خوابگاه) را پوشش می‌دهد.

• مدیکر برخی از هزینه‌های پزشکان را پوشش می‌دهد

• بیمه سلامت شما برخی یا تمام هزینه‌های باقی مانده پزشکان را پوشش می‌دهد.

به عنوان یک بیمار خصوصی، می‌توانید بیمارستان، پزشک و متخصص خود را انتخاب کنید.

خدمات پزشک و متخصص خارج از بیمارستانMedicare برخی یا تمام هزینه‌های خدمات مانند موارد زیر را پوشش می‌دهد:

• بازدید از پزشک عمومی

• بازدید از متخصصان در مطب آنها

• تصویربرداری تشخیصی

تست‌های تشخیصی

طبق قانون، بیمه‌گران سلامت نمی‌توانند برای اکثر این خدمات پوشش ارائه دهند.
سایر خدمات خارج از بیمارستانMedicare برخی یا تمام هزینه‌های سایر خدمات خارج از بیمارستان از جمله موارد زیر را پوشش می‌دهد:

• مراقبت از دندان برای برخی از کودکان

• بررسی چشم توسط اپتومتریست‌ها

خدمات بهداشتی مرتبط، مانند روان‌شناسی، در برخی شرایط.

شما می‌توانید برنامه‌هایی را انتخاب کنید که برخی یا تمام هزینه‌های بسیاری از خدمات خارج از بیمارستان را پوشش دهند.
داروهای تجویزیداروهای تجویزی تحت پوشش طرح مزایای دارویی (PBS) قرار دارند.شما می‌توانید خط بیمه‌هایی را انتخاب کنید که برخی از داروهای تجویزی را که تحت پوشش PBS نیستند، پوشش دهند.
پروتزهااگر بیمار عمومی هستید، هزینه پروتزهای کاشته شده پوشش داده می‌شود.اگر بیمه نامه شما رویه کاشت پروتز را پوشش می‌دهد، بخشی یا تمام هزینه‌های خود پروتز را نیز پرداخت می‌کند.

 

PBS استرالیا چیست ؟

هنگامی که به معرفی هزینه دارو و درمان در استرالیا پرداختیم، نام PBS را در بخش‌های مختلف بیان کردیم. از آنجایی که این اصطلاح در قسمت‌های متفاوتی به چشم شما عزیزان خورده است، برای آن که اطلاعاتی قابل اطمینان پیرامونش در اختیارتان قرار دهیم، این بخش را به معرفی آن اختصاص داده‌ایم.

Pharmaceutical Benefits Schem یا همان طرح مزایای دارویی برنامه‌ای به حساب می‌رود که دولت برای حمایت از بیماران خاص و کمک به تامین هزینه‌های دارو و درمان در استرالیا راه اندازی کرده است.

اگر با مشکلاتی خاص دست و پنجه نرم می‌کنید، با وجود PBS نیازی به نگرانی برای روبه‌رویی با چالش‌های مالی نخواهد بود. شاید این موضوع برایتان جالب باشد که تحت این طرح به اکثریت داروها یارانه پرداخت می‌شود. برای آن که هزینه دارو و درمان را کامل پرداخت ننمایید، باید هنگام مراجعه به داروخانه نسخه پزشک را حتماً به همراه داشته باشید.

هزینه دارو و درمان در استرالیا برای داروهای خارج از لیست PBS

همان‌طور که در قسمت قبل هم به آن اشاره داشتیم، اکثریت داروها تحت پوشش PBS قرار می‌گیرند. در این میان برخی از موارد موجود که برای بیماری‌های غیر خاص هستند، مشمول طرح مورد بحث نیستند.

با شنیدن این موضوع برای برخی از افراد نگرانی‌هایی پیرامون مخارج خرید آنها به وجود میاید. در ارتباط با آن باید بگوییم آیتم‌های مورد بحث معمولاً قیمت زیادی ندارند و همگان می‌توانند بدون قرار گرفتن تحت فشار، آنها را تهیه نمایند. شاید با مراجعه به داروخانه‌های مختلف برای خریداری گزینه‌های مورد بحث متعجب شوید که دلیل آن هم تفاوت قیمت میان مراکز می‌باشد.

چگونه داروها تحت پوشش PBS قرار می‌گیرند؟

تنها برخی از داروها تحت پوشش PBS قرار می‌گیرند؛ به همین سبب هم برای بسیاری از افراد این پرسش به وجود میاید که چگونه هزینه دارو و درمان در استرالیا مشمول برنامه مورد بحث می‌شوند؟ در پاسخ به پرسش بیان شده باید به این موضوع اشاره داشته باشیم زمانی که موردی جدید وارد بازار کشور شود، واردکنندگان یا تولیدکنندگان باید برای مشمول شدن محصول درخواستی به سازمان PBAC بدهند.

این مجموعه گزینه پیشنهادی را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهد. شاخصه‌های مهم در این ارزیابی را می‌توان شامل درصد حیاتی و مهم بودن، میزان تاثیر دولت بر روی پایین آوردن مخارج و شیوع بیماری در جامعه دانست. در نهایت و بر اساس فاکتورهایی که به آنها اشاره داشتیم، هزینه دارو و درمان در استرالیا تحت پوشش Pharmaceutical Benefits Schem قرار خواهد گرفت.

 

بیمه‌های درمانی خصوصی استرالیا

 

سوالات متداول

 

چه کسی هزینه دارو و درمان در استرالیا را پرداخت می‌کند؟

بسته به وضعیت افراد شخص و یا سازمانی که هزینه دارو و درمان در استرالیا را پرداخت می‌کند متفاوت خواهد بود. اگر شرایط استفاده از مدیکر و PBS را داشته باشید، ارقام مورد بحث توسط دولت پرداخت می‌شوند. بعضی از افراد هم که واجد شرایط طرح‌های بیان شده نیستند، به سراغ خدمات گیری از بیمه‌های خصوصی می‌روند. در این صورت می‌توان گفت سازمان‌های مربوطه و به طور غیر مستقیم خود شخص هزینه دارو و درمان در استرالیا را پرداخت می‌کند.

هزینه دارو و  درمان در استرالیا چگونه پرداخته می‌شود؟

بسته به نوع خدماتی که از آنها بهره می‌گیرید، هزینه دارو و درمان در استرالیا توسط دولت، بیمه‌های خصوصی و یا مستقیماً خود شخص پرداخت می‌شود.

آیا هزینه دارو و درمان در استرالیا رایگان است؟

بسته وضعیتی که دارید، هزینه دارو و درمان در استرالیا هم می‌تواند برایتان رایگان باشد و هم نباشد. افرادی که شهروندی یا اقامت دائم کشور مورد بحث را به دست آورده‌اند، می‌توانند با استفاده از مدیکر به طور رایگان بخش عمده‌ای از هزینه دارو و درمان در استرالیا را پوشش دهند. آن دسته از افرادی که وضعیتی مشابه آنچه که بیان کردیم ندارند، باید برای کاهش مخارج خود از بیمه‌های خصوصی استفاده کنند.

چه داروهایی تحت پوشش بیمه PBS قرار می‌گیرند؟

اگر به مطالبی که تا به اینجا بیان کردیم توجه کرده باشید، بدون شک پاسخ این پرسش را می‌دانید؛ اما برای کمک به آن دسته از افرادی که همچنان پاسخ خود را نیافته‌اند باید بگوییم بیشتر داروها تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند؛ اما از نظر درصد قیمتشان با یکدیگر متفاوت هستند. معمولاً بخش عمده‌ای از هزینه دارو و درمان برای بیماری‌های خاص تحت پوشش PBS قرار می‌گیرد.

آیا نوزادان تازه متولد شده شامل مدیکر می‌شوند؟

بله. نوزادانی که در خاک استرالیا به دنیا بیایند به صورت خودکار تحت پوشش مدیکر قرار می‌گیرند.

آیا به همراه نداشتن کارت مدیکر همچنان می‌توان از خدمات دارو و درمان تحت پوشش آن استفاده کرد؟

بله. شما می‌توانید نسخه دیجیتالی Medicare Card را از طریق Express Plus Medicare دانلود و در همه جا از  آن استفاده کنید.

آیا استفاده از بیمه‌های درمانی کاری معقول است؟

اگر مشمول Medicare نمی‌شوید و یا مشکلی برای پرداخت مخارج این بیمه‌ها ندارید، بهتر است از آنها برای تامین هزینه دارو و درمان استفاده کنید تا به هنگام نیاز با مشکلات مالی موجه نشوید.

سخن آخر

هزینه دارو و درمان استرالیا موضوعی بسیار مهم است که شاخه‌های مختلفی را در دل خود جای داده و بررسی مبالغ دقیق برای آن کاری تقریباً غیر ممکن است.

در این مطلب سعی ما بر آن بود تا به معرفی Medicare، بیمه‌های خصوصی و هزینه یاب پزشکی پرداخته و اطلاعات کاملی از سیستم‌هایی که با استفاده از آنها می‌توانید مخارج مورد بحث را کاهش و پوشش دهید را در اختیارتان قرار دهیم؛ لازم به ذکر است که اگر به دنبال مطلع شدن از مخارج دوره درمانی خاصی هستید، بهتر است از هزینه یاب طبق اطلاعات ارائه شده در قسمت اختصاصی آن استفاده کنید.

برای آگاهی از آن که آیا ویزای موقت مد نظرتان مشمول بهره‌مندی از مدیکر می‌شود یا خیر و مسائلی از این قبیل بهتر است با روش‌های مهاجرت به استرالیا به صورت کامل آشنا شوید که برای این کار می‌توانید از مطالب مختلفی که در سایت سازمان مهاجرتی سلکت ویزا قرار داده شده‌اند استفاده کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین