تفاوت ویزای 189 و 190 استرالیا
خانه / مهاجرت به استرالیا / تفاوت ویزای ۱۸۹ و ۱۹۰ استرالیا

تفاوت ویزای ۱۸۹ و ۱۹۰ استرالیا

تفاوت ویزای ۱۸۹ و ۱۹۰ استرالیا و انتخاب بین آنها، یکی از دغدغه‌های اصلی مهاجرانی است که قصد دارند از طریق ویزای کاری استرالیا مهاجرت کنند. ویزای ۱۸۹ (Skilled Independent) و ویزای ۱۹۰ (Skilled Nominated) هر دو ویزاهای دائم استرالیا هستند که برای جذب مهاجران ماهر و دارای تجربه کاری ارائه می‌شوند. این ویزاها دارای سیستم امتیازدهی هستند که عواملی مانند تحصیلات، تجربه کاری، توانایی زبان انگلیسی و سن در آن حائز اهمیت است.

هر دو ویزا به فرد اجازه می‌دهند بدون نیاز به حمایت کارفرما اقدام به مهاجرت به استرالیا کنند. با این حال تفاوت‌های کلیدی نیز میان این دو وجود دارد. برای مثال ویزای ۱۸۹ مستقل است و نیاز به حمایت هیچ دولتی ندارد، در حالی که ویزای ۱۹۰ نیازمند نامزدی از سوی یک ایالت یا قلمرو استرالیا است. تفاوت‌های دیگری هم بین این دو ویزا وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

ویزای استرالیا

ویزای ۱۸۹ چیست؟

پیش از بررسی انواع تفاوت ویزای ۱۸۹ با ۱۹۰، بیایید ابتدا مروری بر ماهیت هر یک از آنها داشته باشیم تا در ادامه به درک بهتری از وجه تمایزی که دارند، دست یابیم. ویزای ۱۸۹ استرالیا برای متخصصان ماهری است که تمایل دارند به صورت مستقل به استرالیا مهاجرت کنند. این ویزا نیازی به حمایت از سوی کارفرما، ایالت یا قلمرو و اعضای خانواده ندارد.

دارندگان ویزای ۱۸۹ می‌توانند به صورت دائم در هر نقطه از استرالیا به کار و زندگی بپردازند. برای دریافت این ویزا شما باید شرایط خاصی را برآورده کنید که شامل دعوت برای اقدام، سن زیر ۴۵ سال، انتخاب شغل از لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا، ارزیابی مهارت مناسب و کسب حداقل ۶۵ امتیاز در سیستم امتیازدهی می‌شود. از جمله مزایای این ویزا می‌توان به امکان استفاده از طرح Medicare (طرح سلامت استرالیا) اشاره کرد؛ اما یکی از معایب آن هم زمان انتظار طولانی به دلیل تعداد بالای متقاضیان است.

ویزای ۱۹۰ چیست؟

ویزای ۱۹۰ استرالیا مسیری برای مهاجرت به عنوان اقامت دائم از طریق نامزدی ایالتی یا قلمرویی است. این ویزا نیازمند دریافت نامزدی از یک ایالت یا قلمرو خاص استرالیا بوده و برای اخذ آن متقاضی باید ابتدا دعوت‌نامه‌ای برای اقدام دریافت کند‌.

همچنین نیاز به ارزیابی مهارت مناسب برای شغل انتخابی، کسب حداقل ۶۵ امتیاز و تسلط به زبان انگلیسی نیز دارد. یکی از مزایای اصلی این ویزا، تسریع در فرایند درخواست به دلیل نامزدی ایالتی است؛ اما محدودیت‌هایی هم مانند تعهد به زندگی و کار در ایالتی که متقاضی از آن نامزد شده است، وجود دارد.

مهم‌ترین تفاوت ویزای ۱۸۹ با ۱۹۰ چیست؟

هر دو ویزای ۱۸۹ و ۱۹۰ برای مهاجرت دائم به استرالیا طراحی شده‌اند و شرایط مشابهی دارند؛ اما تفاوت اصلی بین این دو در نیاز به حمایت و نامزدی از سوی یک ایالت یا قلمرو در استرالیا است. این تفاوت بر حداقل امتیاز مورد نیازی که متقاضی باید در سیستم امتیازدهی به دست آورد نیز تاثیرگذار است؛ اما چگونه؟! در ادامه همراه سلکت ویزا باشید تا به وضوح این مسئله را برایتان توضیح دهیم.

مقایسه ویزای 189 و 190 استرالیا

حمایت ایالت یا قلمرو

یکی از تفاوت های ویزای ۱۸۹ با ۱۹۰، نیاز به حمایت از سوی ایالت یا قلمرو است. ویزای ۱۹۰ نیاز به حمایت رسمی از یک ایالت یا قلمرو استرالیا دارد و متقاضی باید معیارهای آن ایالت را برآورده کند. این معیارها ممکن است براساس شغل انتخابی، محل اقامت متقاضی یا حتی تعداد سهمیه‌های موجود تغییر کند.

همچنین ممکن است متقاضی ملزم به زندگی و کار در آن ایالت برای مدت حداقل دو سال پس از دریافت ویزا باشد. در مقابل، ویزای ۱۸۹ نیاز به حمایت هیچ ایالت یا قلمرویی ندارد و متقاضی می‌تواند در هر نقطه از استرالیا به‌طور دائم زندگی و کار کند، بدون هیچ‌گونه تعهدی به یک ایالت خاص!

حداقل امتیاز مورد نیاز

برای هر دو ویزا (۱۸۹ و ۱۹۰) حداقل امتیاز ۶۵ لازم است؛ اما برای ویزای ۱۹۰ اگر ۶۰ امتیاز هم داشته باشید، کافی است. زیرا ایالت اسپانسر شما ۵ امتیاز به امتیازات شما اضافه می‌کند. در مقابل، این ایالت از شما انتظار دارد که تعهد دهید حداقل دو سال در آن ایالت زندگی و کار کنید. 

پس یکی از مهمترین تفاوت‌های ویزای 189 با 190 این است که در ویزای 190 شما 5 امتیاز بیشتر خواهید داشت.

فهرست مشاغل

تفاوت مهم دیگری که بین ویزای ۱۸۹ با ۱۹۰ وجود دارد، فهرست مشاغل مورد نیاز است. برای ویزای ۱۸۹ نیازی به اسپانسری از طرف ایالت یا قلمرو خاصی نیست و شما تنها باید یک شغل از فهرست مهارت‌های استراتژیک میان‌مدت و بلندمدت (MLTSSL) را انتخاب کنید.

در مقابل، برای ویزای ۱۹۰ که به اسپانسری ایالت یا قلمرو وابسته است، باید اطمینان حاصل کنید که شغل شما در فهرست مشاغل آن ایالت یا قلمرو قرار داشته باشد. هر ایالت یا قلمرو معمولاً فهرست مشاغل خاص خود را دارد و این فهرست‌ها می‌توانند براساس شرایط متقاضیان داخل یا خارج از استرالیا متفاوت باشند. همچنین برخی از ایالت‌ها و قلمروها معیارهای بیشتری برای مشاغل خاص (مانند نیاز به امتیاز بالاتر یا تجربه کاری بعد از تحصیل) دارند.

مهاجرت به استرالیا

برای مشاوره رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید، در اسرع وقت با شما تماس میگیریم.

دوره‌های دعوتنامه

ویزاهای ۱۸۹ و ۱۹۰ در فرایند و تعداد دفعات صدور دعوتنامه نیز تفاوت دارند. دعوتنامه‌های ویزای ۱۸۹ معمولاً هر ماه توسط دولت فدرال برای هر شغل در فهرست MLTSSL صادر می‌شوند. در مقابل، ایالت‌ها و قلمروها دوره‌های دعوتنامه خود را بر اساس نیازها و کمبودهای خود مدیریت می‌کنند.

 این امر به آن‌ها این امکان را می‌دهد که برنامه مهاجرتی را به عنوان ابزاری برای حمایت از استراتژی‌های توسعه خود استفاده کنند و جذب مهاجران ماهر را براساس نیاز بازارکار خود انجام دهند.

جمع‌بندی؛ ویزای ۱۸۹ یا ۱۹۰؟ کدام برای شما مناسب‌تر است؟

در نهایت، هر دو ویزای ۱۸۹ و ۱۹۰ مسیری برای اقامت دائم در استرالیا هستند و هر یک شرایط و مراحل خاص خود را دارند. انتخاب بین این دو ویزا باید بر اساس شغل، نیازهای شخصی و شرایط زندگی شما انجام شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون تفاوت ویزای ۱۸۹ با ۱۹۰ یا اقدام برای اخذ این ویزاها، می‌توانید از خدمات و مشاوره‌های تخصصی موسسه مهاجرتی سلکت ویزا بهره‌مند شوید. این موسسه با تیم متخصص خود شما را در تمام مراحل اخذ ویزاهای مذکور یاری خواهد کرد.

سوالات متداول

  • آیا هر دو ویزا به اقامت دائم استرالیا منجر می‌شوند؟
    بله؛ هر دو ویزای ۱۸۹ و ۱۹۰ اقامت دائم در استرالیا را به دارنده ویزا اعطا می‌کنند.
  • اگر شغل من در فهرست مشاغل ایالت نباشد، آیا می‌توانم برای ویزای ۱۹۰ اقدام کنم؟
    خیر؛ برای ویزای ۱۹۰ شغل شما باید در فهرست مشاغل ایالتی که قصد اسپانسری شما را دارد، وجود داشته باشد.
  • آیا سیستم امتیازدهی برای هر دو ویزای ۱۸۹ و ۱۹۰ یکسان است؟
    بله؛ سیستم امتیازدهی برای هر دو ویزا یکسان است و عواملی مانند سن، مهارت‌های زبانی، سابقه کاری و تحصیلات در آن تاثیرگذارند.
  • آیا می‌توانم اعضای خانواده خود را در درخواست هر دو ویزای ۱۸۹ و ۱۹۰ شامل کنم؟
    بله؛ هر دو ویزا اجازه می‌دهند که اعضای واجد شرایط خانواده را در درخواست ویزای خود به‌عنوان همراه بگنجانید.

مطالب مرتبط

1403/31/05

سازمان TRA استرالیا

آیا شما هم اسم سازمان TRA استرالیا را شنیده اید؟ آیا شما قصد مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار را دارید؟ آیا شما مدرک فنی حرفه‌ای را دارید؟ توصیه...

ادامه مطلب

1403/31/05

سازمان کامپیوتر استرالیا (ACS)

اگر شما در یکی از رشته‌های   مهندسی کامپیوتر فارغ‌التحصیل شده‌اید و یا سابقه کار کاملاً مرتبط با رشته‌های مربوط به مهندسی کامپیوتر را دارید و می‌خواهید مهاجرت به...

ادامه مطلب

1403/29/05

سازمان وت اسس استرالیا

سازمان وت اسس استرالیا Vetassess یکی از اصلی ترین سازمان های ارزیاب مدارک استرالیا است که مسئولیت ارزیابی مدارک رشته‌های بسیاری را برعهده دارد. از ویژگی‌های vetassess ارائه ارزیابی...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین