جیلانگ استرالیا

این مقاله به صورت تخصصی به شهر جیلانگ استرالیا پرداخت است که در نزدیکی شهر ملبورن قرار دارد. اگر نگاهی به نقشه استرالیا بیندازید، بدون شک متوجه وسعت بسیار زیاد آن خواهید شد؛ اما در این پهنه شهرهای متعددی وجود ندارند و جمعیت زیادی هم در آنها ساکن نیست. قبل از آن که به سراغ انتخاب مقصد نهایی خود در این قاره بروید، توصیه می‌کنیم با مناطق آن از جنبه‌های مختلفی آشنا شوید. با این اقدام شما می‌توانید از آگاهی تقریباً کاملی که به دست خواهید آورد استفاده کنید تا در نهایت در بهترین شهر ممکن زندگی، کار یا تحصیل نمایید.

سازمان مهاجرتی سلکت ویزا برای آن که در این روند شما را همراهی کند، دست به نگارش مقالاتی زده است. افراد علاقه‌مند مهاجرت به استرالیا می‌توانند با مطالعه آنها، داده‌هایی به روز و قابل اطمینان را از سریع‌ترین روش ممکن به دست آورند. اگر شما هم در دسته بیان شده قرار می‌گیرید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

معرفی شهر جیلانگ استرالیا

ایالت ویکتوریا استرالیا که ملبورن را در دل خود جای داده است، یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجران به حساب می‌رود. بیشتر این اشخاص می‌خواهند تا با اقامت در مرکز آن، از خدمات رفاهی و امکانات متنوعی که در دسترسشان قرار دارد بهره ببرند. در ارتباط با این موضوع باید بگوییم اگر شما هم جزو این گروه هستید، یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی خود، یعنی مناطق رجینال را نادیده می‌گیرید.

از طرفی هم بسیاری از افراد بنا بر دلایلی نمی‌توانند در شهرهای بزرگ استرالیا زندگی نمایند و باید به سراغ مناطق رجینال بروند؛ در این زمان است که شهرهایی مانند جیلانگ استرالیا به چشم میایند. Geelong از نظر بزرگی دومین شهر ویکتوریا به حساب می‌رود که در نزدیکی ملبورن هم قرار دارد. یکی از مهم‌ترین بنادر استرالیا، دارای شرایطی ایده آل از همه جهات برای زندگی و اقامت تازه واردان است. آیا به دنبال کسب اطلاعات بیشتری پیرامونش هستید؟ در این صورت بخش‌های بعدی را از دست ندهید.

تاریخچه شهر جیلانگ

شهر جیلانگ استرالیا دارای تحولات عظیمی در تاریخچه خود می‌باشد. آن دسته از افرادی که می‌خواهند در این باره اطلاعاتی به دست آورند باید بدانند که برای اولین بار آن در سال 1838 به طور رسمی شهر نام گرفت. شاید برایتان جالب باشد که در همان ابتدا اکتشاف طلا یکی از مهم‌ترین دلایلی بود که جمعیت به این منطقه جذب شد؛ به همین سبب هم زمانی که اخبار مربوط به اعتصابات طلا منتشر شدند، Geelong تقریباً خالی از سکنه شد.

اتفاق بیان شده تقریباً در سال 1851 رخ داد. با مطالعه توضیحاتی که بیان کردیم، بدون شک برایتان سوال پیش آمده که چگونه امروزه وضعیت منطقه مورد بحث این چنین است؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم زمانی که راه آهن آن به ملبورن راه اندازی شد، شرایط تغییر کرد. روند رو به رشدی که در مورد نحوه به وجود آمدنش صحبت کردیم، بعد از جنگ جهانی دوم شدت بیشتری گرفت و کم کم باعث شد تا جیلانگ استرالیا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استرالیا و مرکزی برای حمل و نقل تبدیل شود.

آب و هوای شهر جیلانگ استرالیا

آشنایی با آب و هوای منطقه‌ای که قرار است در آن زندگی کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. آن دسته از افرادی که می‌خواهند برای ادامه زندگی خود به این منطقه بروند، باید خود را برای اقامت در محیطی چهار فصل آماده کنند. زمستان‌های Geelong سرد و خنک بوده در حالی که تابستان‌هایش گرم هستند.

در بهار و پاییز هم آب و هوایی تقریباً معتدل برقرار خواهد بود. با توجه به توضیحاتی که بیان کردیم، بدون شک متوجه شده‌اید که جیلانگ استرالیا از نظر این فاکتور با بیشتر مناطق استرالیا متفاوت است. اگر با بارش باران مشکل دارید، باید بگوییم که به سراغ گزینه مناسبی آمده‌اید زیرا Geelong یکی از کم بارش‌ترین بخش‌های استرالیا است.

 

جمعیت و وضعیت اجتماعی شهر جیلانگ استرالیا

 

جمعیت و وضعیت اجتماعی شهر جیلانگ استرالیا

همان‌طور که در بخش قبلی بیان کردیم، این منطقه مرکزی برای حمل و نقل تبدیل شده است؛ به همین سبب هم برخی از افراد آن را با نام شهر دروازه می‌شناسند. حضور بیش از 200000 نفر در Geelong باعث شده تا آن به عنوان دومین شهر بزرگ ایالت شناخته شود. از طرفی هم حضور چنین جمعیتی بی دلیل نبوده و بدون شک موقعیت‌های شغلی متنوع و زیر ساخت‌های مورد نیاز برای داشتن زندگی‌ای راحت برای آنها تامین شده است.

در صورتی که کمی به تاریخچه شهر مورد بحث توجه داشته باشید، بدون شک متوجه شده‌اید که در حال حاضر تقریباً تمامی افراد ساکن در آن مهاجر هستند. با این وجود فرهنگ‌های مختلفی با یکدیگر در آن وجود دارند و می‌توانید به راحتی پس از ورود به جیلانگ استرالیا با محیط جدید همگام شوید.

کار در شهر جیلانگ

جیلانگ استرالیا که یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استرالیا به حساب می‌رود، صنایع متنوعی را در دل خود جای داده است؛ همین موضوع هم باعث شده تا افراد بتوانند به راحتی در صورت داشتن تخصصی قابل قبول در موقعیتی مناسب مشغول به فعالیت شوند. با توجه به توضیحاتی که بیان کردیم، بدون شک متوجه شده‌اید که نرخ بیکاری در این منطقه پایین بوده و با کمی تلاش و کوشش می‌توانید زندگی‌تان را به خوبی تامین نمایید.

آیا قصد دارید برای تحصیل به منطقه مورد بحث بروید و می‌خواهید بدانید که شانس آن وجود دارد تا با اشتغال نیمه وقت زمینه تغییر ویزای خود را فراهم کنید؟ در این صورت باید بگوییم یکی از بهترین انتخابات شما برای دستیابی به اهداف بیان شده ورود به شهر جیلانگ ملبورن است.

 

[irp posts=”10962″ ]

 

تحصیل در شهر جیلانگ ملبورن

تقریباً می‌توان گفت فرقی نمی‌کند در چه مقطعی قصد دارید تحصیل نمایید و به دنبال چه برنامه‌ای هستید، در هر صورت گزینه مناسبی را در موسسات آموزشی جیلانگ استرالیا برای گذران برنامه مد نظرتان پیدا خواهید کرد. مدارس دولتی و خصوصی فعال در این شهر، همواره با یکدیگر در رقابت‌اند و سعی دارند از طریق ارائه دوره‌های کامل‌تر و امکانات پیشرفته، دانش آموزان بیشتری را به خود جذب نمایند.

این وضعیت باعث شده تا برای سیستم‌های آموزشی مورد استفاده از جدیدترین متدهای روز جهانی استفاده شود. نهایتاً تمامی مواردی که بیان کردیم به نفع دانش آموزان بوده و می‌توانند با یادگیری هر چه بهتر مفاهیم، شانس خود را برای ورود به بازار کار و دانشگاه‌های برتر جهان افزایش دهند. آیا قصد دارید برای سپری کردن دوره‌های آکادمیک به Geelong مراجعه نمایید؟ در این صورت باید توجه بسیاری به دانشگاه دیکن، کالج دیکن و موسسه گوردون داشته باشید.

دانشگاه دیکن یکی از بهترین موسسات آموزشی کل کشور به حساب می‌رود که در رتبه بندی‌های جهانی هم جایگاه مناسبی را به دست آورده است. مرکز مورد بحث طبق رنکینگ QS در سال 2023 به عنوان 233 امین مرکز برتر جهان شناخته شده است.

این وضعیت ناشی از تحقیقات بسیار به ثمر رسیده، چاپ مقالات متنوع و امکانات آموزشی و آزمایشگاهی به روز می‌باشد. اعتبار بالای مدرکی که از Deakin University می‌گیرید، این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به راحتی وارد بازار کار بین‌المللی شوید و یا از موسسات آموزشی برتر جهان برای ادامه تحصیل پذیرش بگیرید.

هزینه‌های زندگی در شهر جیلانگ استرالیا

در قسمت‌های مختلف این مقاله، بیان کردیم که جیلانگ استرالیا بعد از ملبورن بزرگ‌ترین شهر ویکتوریا بوده و یکی از بهترین مناطقی است که می‌توانید به آن مهاجرت نمایید. شاید بیان این توضیحات شما را نگران کرده باشد و به این فکر بیفتید که آیا مخارج زندگی در آن هم به مانند ملبورن بالاست یا خیر؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم بدون شک هزینه‌های زندگی در Geelong نسبت به Melbourne کمتر است.

فراهم کردن محیطی مناسب برای اقامت، خرید اقلام اساسی مورد نیاز برای زندگی، تهیه لباس، جا به جایی در شهر و مراجعه به رستوران‌ها امور اصلی‌ای هستند که در کنار یکدیگر هزینه‌های زندگی در شهر جیلانگ استرالیا را تشکیل می‌دهند. ما برای آن که به شما عزیزان در آشنایی با آنها کمکی کرده باشیم، جداولی را برای هر یک از آنها آماده کرده و در ادامه قرار داده‌ایم؛ پس بهتر است مطالعه آنها را از دست ندهید.

 

صرف وعده غذایی در رستوران‌هامیانگین هزینه‌هابازه تغییرات قیمت‌ها
صرف وعده غذایی در رستورانی ارزان20.50 A$8.00-38.00
صرف 3 وعده غذایی برای 2 نفر در رستورانی معمولی80.00 A$75.00-120.00
مک میل در مک دونالد یا غذای ترکیبی مشابه در سایر رستوران‌ها13.00 A$12.00-19.00
کاپوچینو معمولی5.17 A$4.50-7.05
نوشابه کوچک4.17 A$3.00-5.00
آب معدنی کوچک3.75 A$2.00-5.00

 

 اقلام اساسیمیانگین هزینه‌هابازه تغییرات قیمت‌ها
یک لیتر شیر معمولی1.79 A$1.00-2.95
یک قرص نان 500 گرمی3.04 A$2.00-5.00
یک کیلو گرم برنج2.49 A$1.30-5.00
12 عدد تخم مرغ5.64 A$2.00-7.20
یک کیلو گرم پنیر محلی10.37 A$8.80-30.00
یک کیلو گرم فیله مرغ13.24 A$6.00-17.00
یک کیلو گرم گوشت قرمز17.04 A$14.00-19.20
یک کیلو گرم سیب4.40 A$2.85-5.00
یک کیلو گرم موز3.18 A$1.90-4.90
یک کیلو گرم پرتقال3.35 A$1.00-5.00
یک کیلو گرم گوجه فرنگی6.75 A$4.00-8.00
یک کیلو گرم سیب زمینی3.25 A$1.00-4.00
یک کیلو گرم پیاز2.88 A$1.00-4.00
آب معدنی خانواده3.12 A$0.90-4.00

 

حمل و نقلمیانگین هزینه‌هابازه تغییرات قیمت‌ها
بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی2.95 A$2.00-9.80
تعرفه معمولی استفاده از تاکسی3.60 A$3.60-3.60
تعرفه هر کیلومتر استفاده از تاکسی1.84 A$1.84-1.84
تاکسی با یک ساعت انتظار38.58 A$38.58-99.95
هر لیتر بنزین1.85 A$1.70-1.98

 

لباس و کفشمیانگین هزینه‌هابازه تغییرات قیمت‌ها
یک شلوار جین65.00 A$45.00-80.00
یک جفت کفش مخصوص دویدن نایک یا برندهای مشابه122.50 A$80.00-140.00
یک جفت کفش چرم مردانه133.33 A$100.00-200.00

 

اجاره ماهیانهمیانگین هزینه‌هابازه تغییرات قیمت‌ها
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر2,127.94 A$1,600.00-2,600.00
اجاره آپارتمان یک خوابه خارج از  مرکز شهر1,600.00 A$1,100.00-2,100.00
اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر2,916.67 A$2,000.00-4,500.00
اجاره آپارتمان سه خوابه خارج از  مرکز شهر1,900.00 A$1,500.00-2,200.00

 

مناطق دیدنی شهر جیلانگ

 

مناطق دیدنی شهر جیلانگ

همان‌طور که می‌دانید، جیلانگ استرالیا یکی از بنادر بزرگ و مهم کشور به حساب می‌رود. بالطبع هم با داشتن چنین جغرافیایی، یکی از اصلی‌ترین مناطق دیدنی آن سواحلش به هستند. اکو سیستم متنوعی در این بخش حاکم است که به همین دلیل شاهد پرنده‌های کم یاب، دلفین‌ها و نهنگ‌ها در آب‌های اطراف آن خواهید بود.

مسیرهای بسیار زیبایی برای قدم زدن پیرامون شهر وجود دارند که می‌توانید در آنها کوالاها را مشاهده نمایید. موزه بازی و هنر MoPA، موزه ملی پشم و باغ گیاه شناسی سایر جاذبه‌های Geelong به حساب می‌روند. رستوران‌های ساحل، کافه‌های جذاب و مناطق بسیار دیگری هم هستند که می‌توانید از آنها برای تفریح و گذران اوقات فراغت خود استفاده نمایید.

[irp posts=”23628″ ]

سخن آخر

ما در این مقاله قصد داشتیم تا شما عزیزان را به طور کلی با شهر جیلانگ استرالیا آشنا نماییم. منطقه مورد بحث که آن را از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار دادیم، یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما برای کار، زندگی، تحصیل و حتی سرمایه گذاری به حساب می‌رود. آیا بنا بر دلایل مختلف ملزم هستید در مناطق رجینال اقامت داشته باشید؟

پس همچنان Geelong می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما باشد. امیدواریم داده‌هایی که در این مطلب بیان کردیم برایتان مفید بوده باشند. اگر هنوز در انتخاب مسیر مهاجرتی ویزای مناسب برای خود به قطعیت نرسیده‌اید و یا به دنبال آن هستید تا بهترین گزینه موجود را انتخاب کنید، تنها کافی است با مشاوران سازمان مهاجرتی سلکت ویزا از طریق مسیرهای ارتباطی در تماس باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین