خانه / دسته‌بندی نشده / انتقال حیوان خانگی به استرالیا

انتقال حیوان خانگی به استرالیا

سوالی که که بسیاری از مهاجران دارند این است که شرایط انتقال حیوانات خانگی به خارج از کشور به چه صورتی می باشد. همانطور که میدانید استرالیا جزء کشورهایی می باشد که دارای شرایط سختگیرانه برای ورود حیوانات خانگی می باشد از این رو سعی کردیم در مقاله ای به بررسی انتقال حیوانات خانگی به استرالیا بپردازیم چرا که بسیاری از دوستان و متقاضیان مهاجرت به استرالیا را مشاهده می کنیم که دارای حیوانات خانگی همچون سگ و گربه هستند و می‌خواهند اطلاعات مفیدی را در رابطه با انتقال حیوانات خانگی به استرالیا را کسب کنند.

با ما همراه باشید تا در زمینه انتقال حیوانات خانگی به استرالیا اطلاعات مفیدی را برای شما به اشتراک بگذاریم تا در رابطه با انتقال سگ به استرالیا، انتقال گربه به استرالیا، انتقال پرنده به استرالیا و دیگر حیوانات خانگی اطلاعاتی کسب کنید.

متاسفانه باید با این واقعیت کنار بیایم که استرالیا به عنوان یک کشور مدرن و پیشرفته سختگیرانه ترین قوانین را در خصوص واردات حیوانات داراست و از این رو انتقال حیوانات به استرالیا بخصوص از ایران بسیار سخت است و پروسه انتقال حیوانات به استرالیا بسیار پیچیده و پر هزینه است. توجه کنید که انتقال حیوانات خانگی سخت می باشد ولی غیر ممکن نیست.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

تفاوت انتقال حیوانات به استرالیا با دیگر کشورها

استرالیا در دسته کشورهایی قرار دارد که انتقال حیوانات به آن سخت می باشد و شما نمی توانید به راحتی برای انتقال پت به استرالیا اقدام کنید از این رو بخری از تفاوت های استرالیا را نسبت به سایر کشورها را برای شما ذکر می کنیم تا کمی با این سخت گیری ها آشنا شوید.

  • اولین دلیل اینکه انتقال پت به استرالیا را بیش از 6 ماه کرده است این است که آزمایش های مربوط به هاری برای استرالیا در دو مرحله انجام میشهو در صورتی که برای اکثر کشورها یک مرحله ای می باشد.
  • شما برای انتقال حیوانات از ایران به بسیاری از کشورها می توانید به صورت مستقیم اقدام کنید در صورتی که برای استرالیا به این صورت نمی باشد. و در صورتی که شما تمام مراحل و مجوزها را دریافت کرده باشید حیوانات خانگی خود را می توانید بدون قرنطینه وارد کشورهای دیگر کنید ولی برای استرالیا باید مراحل قرنطینه را طی کنید که حداقل 10 روز می باشد.
  • برای آزمایشات هاری که دو مرحله ای می باشد باید حداقل 180 روز فاصله میان هر آزمایش باشد ولی برای بسیاری از کشورها این زمان بسیار کمتر می باشد.
  • برای انتقال حیوانات به بسیاری از کشورها شما می توانید به راحتی حیوانات را با خود ببرید ولی برای استرالیا بدلیل لزوم طی کردن مدت قرنطینه، انتقال به استرالیا فقط از طریق کارگو ممکن است و حمل حیوان در داخل کابین ممکن نیست
  • حیوان خانگی و پت شما باید حتما دارای میکروچیپ باشد و واکسیناسیون هاری را مطابق با استانداردهای لازم انجام داده باشد.

انتقال حیوانات خانگی به استرالیا

 

شرایط واردات حیوانات خانگی به استرالیا

وزارت کشاورزی و منابع آبی استرالیا برای واردات حیوانات به استرالیا قوانین خاص و سختگیرانه ای را تعیین کرده است و از این رو بسیار نوع و نژاد حیوان و همچنین کشور مقصد توجه می کند. این وزارت تمامی کشورها را به سه دسته کلی تقسیم کرده است از این رو در این قسمت به معرفی این سه دسته می پردازیم.

 

انتقال گربه به استرالیا

 

دسته اول کشورهای عاری از هاری 

دسته اول بهترین و راحت ترین شرایط را برای انتقال حیوانات دارد کشورهای حاضر در این دسته بدون هاری شناخته می شوند که شامل : آمریکایی، استرالیا،بلژیک،انگلیس، فیجی، پلینزی فرانسه (تاهیتی)، گوام، هاوایی، ایرلند،ژاپن،نیوزیلند، ایرلند شمالی، سنت لوسیا، اسکاتلند، سنگاپور، سوئد و …

 

دسته دوم کشورهای کم خطر از نظر هاری

کشورهای این گروه براساس ادعاهای صورت گرفته شده توسط سازمان های بین المللی میزان ابتلا به هاری کمی دارند و همچنین در راستای کمتر کردن هاری اقدامات بسیاری را انجام داده و می کنند تا به نوعی جلوگیری کنند. برخی از کشورهایی که به طور کلی تحت کنترل بیماری هاری قرار می گیرند عبارتند از: بحرین، بلژیک، بلاروس، بلغارستان، کانادا، شیلی، گرنادا، هنگ کنگ، مجارستان، کویت، لتونی، قطر، اسلواکی، تایوان، ترینیداد و توباگو، امارات، ایالات متحده، بریتانیا.

 

دسته سوم کشورهای پرخطر در زمینه هاری

متاسفانه این گروه بدترین حالت ممکن می باشد و ایران نیز از نظر وزارت کشاورزی و منابع آبی استرالیا در این گروه قرار دارد و همین موضوع باعث شده است تا انتقال حیوانات خانگی از ایران به استرالیا سخت شود. ابتلا به هاری در حیوانات در این کشورها شیوع بالایی دارد.

از این رو حیواناتی که از کشورهای این گروه قرار است وارد استرالیا شوند ابتدا باید در یک کشور دیگر برای مدتی در قرنطینه باشند. بسیاری از کشورهای جهان در این گروه قرار می گیرند، از جمله ایران. متقاضیان عزیز باید به این نکته توجه کنند که طبقه بندی هاری در کشورهای مختلف، متفاوت است و آنچه استرالیا آن را عاری از هاری می داند ممکن است لزوماً برای آمریکا درست نباشد.

این لیست می تواند به عنوان یک راهنمای کلی مورد استفاده قرار گیرد زیرا بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از این طبقه بندی پیروی می کنند. اگر قصد سفر با حیوان خانگی خود را به کشور دیگری دارید، توصیه می شود قبل از شروع برنامه های سفر خود، طبقه بندی های مربوط به آن کشور را بررسی کنید.

 

نکته : خوشبختانه از فوریه 2014 دوره ی قرنطینه حیوانات خانگی در استرالیا کوتاه تر شده است و به همین دلیل سفر به استرالیا با حیوان خانگی مورد علاقتان نسبت به گذشته ساده تر شده است. اگر سگ یا گربه ی شما بدون بیماری و عارضه جسمانی خاصی باشد، دوره قرنطینه آن ها فقط 10 روز است و بعد از سپری کردن این دوره میتوانند کنار شما در استرالیا زندگی کنند.

 

مراحل انتقال حیوانات خانگی به استرالیا

در هر صورت، حیوانات اهلی که به استرالیا می آیند باید مجوز وارداتی معتبر داشته باشند و پس از ورود حداقل 10 روز را در یک مرکز رسمی قرنطینه بگذرانند. شرایط واردات سگ های دستیار کمی متفاوت از شرایط سگ های خانگی معمولی است ، اگرچه این سگ ها نیز به مجوز واردات احتیاج دارند. اما در ابتدا وارد کننده باید شواهدی ارائه دهد مبنی بر اینکه سگ برای کمک به یک فرد معلول آموزش دیده و این که مطابق با استانداردهای بهداشت و رفتار مورد نیاز یک حیوان در یک مکان عمومی است. سپس، اسناد و مدارك پشتيباني بايد ارائه شود، از جمله فرم اظهارنامه، فرم آموزش سگ و تاريخچه پزشك فرد معلول. در این بخش اصلی ترین مراحل انتقال حیوانات خانگی را به خارج از کشور بخصوص استرالیا برای شما بازگو می کنیم. متقاضیان عزیزی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند و حیوان خانگی مانند گربه و سگ دارند اگر قصد انتقال حیوانات خود به استرالیا را دارند باید به مراحل زیر توجه کنند.

 

برقراری ارتباط با مقامات ذی‌صلاح

اگر کشور شما تایید شده نیست، باید برای رسیدن به هدف نهایی حیوان خانگی خود را از طریق مبدا تایید شده و معتبر ارسال کنید. برای انجام این کار مراحل مختلفی را باید سپری کرد. بهتر است لیست کشورهای بیان شده و دارای اعتبار نزد دولت استرالیا  را چک کرده و نزدیک‌ترین  آنها را به منظور کاهش هزینه‌های خود انتخاب کنید. پس از انجام این کار، نوبت به جمع آوری اطلاعات می‌رسد؛ به همین سبب نیز باید با مقامات ذی‌صلاح ارتباط برقرار کنید. هدف از این کار را باید آگاهی از دامپزشکان و آزمایشگاه‌های مورد تایید برای آماده سازی به منظور انتقال سگ به استرالیا قبل از شروع این روند است. تمامی مراحل و آزمایشات مورد نیاز برای این اقدام باید در مبدا مورد تایید صورت بپذیرند (به غیر از RNAT)

تایید صلاحیت عمومی

در قسمت قبل کلیات امور اولیه مورد نیاز برای اقدام بیان شده را بررسی کردیم؛ حال نوبت به آن می‌رسد تا به سراغ آشنایی با صلاحیت‌های عمومی یا همان شرایط برویم. در مسیر مورد بحث، قوانین مختلفی وضع شده‌اند که افراد باید اطلاعاتی در ارتباط با آنها به دست آورده و در صورت واجد شرایط بودند دست به آغاز روند انتقال سگ به استرالیا بزنند. تنها زمانی حیوان خانگی شما به مقصد ارسال می‌شود که 180 روز از ارسال RNAT به آزمایشگاه سپری شود؛ در ارتباط با این موضوع در بخش‌های بعدی بیشتر صحبت خواهیم کرد. قرار نگرفتن حیوان در محدودیت‌های قرنطینه، دوران شیردهی و بیش از 30 روز باردار نبودن را می‌توان به عنوان الزامات اولیه به حساب آورد. هیبریدهای اهلی یا غیر اهلی اجازه ورود به استرالیا را ندارند.  در کنار دو رگه‌ها واردات برخی نژادهای اصیل نیز ممنوع است که فهرستی از آنها را در ادامه همین بخش مشاهده خواهید کرد.

  • سگ گرگ چکسلواکی یا ولچاک چکسلواکی
  • سگ گرگ سارلو یا سگ گرگ سارلو
  • لوپو ایتالیانو یا سگ گرگ ایتالیایی
  • سگ گرگ کونمینگ یا سگ کونمینگ
  • دوگو آرژانتینی
  • فیلا برازیلیرو
  • توسا ژاپنی
  • پیت بول تریر آمریکایی یا پیت بول تریر
  • Perro de Presa Canario یا Presa Canario

بررسی ریزتراشه موجود و یا کاشت جدید

قبل از آنکه بتوانید نمونه گیری خون را برای انجام آزمایشات پیش از پروسه انتقال سگ به استرالیا آغاز کنید، باید ریز تراشه را کنترل کنید. اگر سگ شما میکرو چیپ ندارد باید نمونه‌ای جدید را در آن جای‌گذاری کنید. قطعه بیان شده باید ویژگی‌های مختلفی داشته باشد که اصلی‌ترین آنها را می‌توان قابلیت خوانده شدن توسط Avid, Trovan, Destron یا سایر خواننده‌های سازگار با ISO دانست. تراشه بیان شده باید در هر باری که برای دلایل مختلف به دامپزشکی مراجعه می‌کنید اسکن شود. ثبت شماره قطعه در تمامی اسناد آن هم به درستی یکی از الزامات دیگر به حساب می‌رود زیرا در غیر این صورت درخواست شما رد خواهد شد؛ لازم به ذکر است که microchip کار گذاشته شده با سه شماره آغازین 999 قابل قبول نیستند زیرا منحصر به فرد نبوده و نمی‌توان به اطلاعات آنها اتکا کرد.

نصب میکروچیپ برروی حیوانات خانگی

برای سفر به استرالیا، حیوان خانگی شما باید دارای یک ریز تراشه باشد که توسط یک دستگاه تراشه خوان سازگار با ISO قابل خواندن باشد. میکروچیپ یک قطعه الکترونیکی کوچک (باندازه تقریبی یک دانه برنج) است که می تواند اطلاعاتی را در خود ذخیره نماید. میکروچیپ ها بصورت زیرجلدی تزریق می شوند و پس از قرار گرفتن در زیر پوست، با چسبیدن به محل کاشت، در جای خود ثابت می شوند و هرگز جابجا نخواهند شد.

با پزشک دامپزشک خود در مورد کاشت یک مورد مناسب یا بررسی مواردی که در حال حاضر وجود دارد صحبت کنید. مهمترین کاربرد میکروچیپ ها تخصیص یک شماره سریال منحصربفرد به حیوان است که در واقع حکم شماره گذرنامه را برای او دارد. هر میکروچیپ حاوی یک شماره سریال منحصربفرد ( 9 ، 10 یا 15 رقمی) است که توسط یک دستگاه اسکنر مخصوص قابل خواندن است، میکروچیپ هایی که در کشور استرالیا مورد تایید (قابل خواندن توسط اسکنر فرودگاه ملبورن)هستند باید دارای استاندارد ISO11784 / ISO11785 باشند.

توصیه میکنم که حتما قبل از نصب میکروچیپ، از نوع و شماره استاندارد آن اطمینان حاصل کنید. بهتر است که میکروچیپ قبل از شروع پروسه ی مهاجرت و انتقال پت شما نصب شده باشد.

بررسی واکسیناسیون هاری

بسته به مدت اعتبار باقی مانده از اعتبار واکسن، واکسیناسیون هاری باید مورد بررسی قرار گیرد. واکسنی که در 90 روزگی حیوان به او مطابق با دستورالعمل سازنده تزریق شده، در زمان صادرات معتبر است و در زمره مواردی قرار می‌گیرد که باید بررسی شوند. اگر نمونه‌ای با مدت اعتبار 3 ساله به حیوان خانگی خود تزریق کرده‌اید، تنها زمانی قابل قبول خواهد بود که مطابق دستورالعمل سازنده زده شده باشد.

مسلما حیوان خانگی شما هر 12ماه یکبار واکسن هاری خود را دریافت می کند. دامپزشک شما باید کتباً تأیید کنند که واکسیناسیون را نیز انجام داده اند. هنگام مهاجرت و انتقال حیوان خانگی به استرالیا، باید میزان آنتی بادی موجود در سرم خون حیوان بررسی شود، که برای این منظور بهترین زمان جهت گرفتن نمونه خون، 14 الی ٣0 روز پس از تزریق واکسن هاری است. توجه کنید که آزمایشات باید توسط سازمان AAHL استرالیا مورد تایید باشد

آزمایش titre آنتی بادی خنثی کننده هاری اولیه (RNAT) و دوره انتظار

بین 6 تا 24 ماه قبل از تاریخ انتقال سگ به استرالیا، باید آزمایش titre آنتی بادی خنثی کننده هاری اولیه صورت بپذیرد. بین واکسیناسیون هاری و نمونه گیری برای RNAT باید افراد چیزی در حدود 3 تا 4 هفته صبر کنند. در صورتی که حیوان به طور منظم در برابر هاری ایمن شده باشد، امکان نمونه گیری سریع‌تر نیز وجود خواهد داشت. آزمایش بیان شده تنها تحت شرایطی خاص مورد تایید قرار خواهد گرفت که از جمله آنها می‌توان به اسکن microchip و نمونه گیری خون و یاد داشت کردن شماره آن بر روی لوله نمونه و فرم ارسال آزمایشگاه اشاره کرد. تنها مراکزی که مجاز هستند آزمایشات مورد نیاز را انجام دهند شامل مرکز استرالیا برای آمادگی بیماری یا یکی از آزمایشگاه‌های مرجع OIE هستند.

تست RNAT باید یک تست خنثی سازی آنتی بادی فلورسنت (FAVN) یا یک تست مهار فوکوس فلورسنت سریع (RFFIT) باشد. اگر قصد دارید خون‌گیری را در یک کشور و آزمایشش را در کشوری دیگر انجام دهید، مانعی بر سر راه شما قرار نخواهد داشت. پس از طی شدن روند و انجام مراحل بیان شده، گزارش آزمایشگاه باید به زبان انگلیسی آماده شود و شامل شماره میکرو چیپ، تاریخ ورود نمونه خون به مرکز، امضای شخصی که گزارش را صادر می‌کند، کشوری که نمونه خون در آن جمع آوری شده، نوع و نتیجه آزمایش باشد. لیست زیر از آزمایشگاه‌های مرجع هاری OIE در تاریخ 4 اوت 2020 تهیه شده است که آشنایی با آنها می‌تواند برای شما تاثیرات مثبتی داشته باشد.

پروفسور چانگچون تو

آزمایشگاه تشخیص هاری و زونوزهای مرتبط با حیات وحش

گروه ویروس شناسی

موسسه تحقیقات دامپزشکی چانگچون (CVRI)

آکادمی علوم کشاورزی چین (CAAS)

Liuying Xi Road 666

منطقه توسعه اقتصادی جینگیو

چانگچون 130122

چین (PEOPLE’S REP. OF)
Tel: +86-431 81.03.20.22 Fax: +86-431 81.03.20.22
Email: rabies@sina.com

توجه: دو آزمایشگاه در این آدرس وجود دارد. شما باید از آزمایشگاه مرجع OIE Rabies برای مقاصد واردات استرالیا استفاده کنید.

دکتر فلورانس کلیکت

آژانس ملی ایمنی غذا، محیط زیست و بهداشت شغلی (ANSES)

آزمایشگاه حیات وحش نانسی

دامنه Pixérécourt

B.P. 9

54220 Malzeville Cedex

فرانسه
Tel: +33 (0)3 83 29 89 50 Fax: +33 (0)3 83 29 89 58
Email: florence.cliquet@anses.fr

مرکز ملی خدمات تشخیصی بهداشت حیوانات

Av. Centenario de la Educación s/n

(بزرگراه فدرال مکزیک 37.5 کیلومتر – پاچوکا)

تکاماک، ایالت مکزیک C.P. 55740

مکزیک

تلفن: (+52) 55 59 05 10 00 داخلی. 53029

ایمیل: luis.lima@senasica.gob.mx

ایمیل: diana.gonzalez@senasica.gob.mx

دکتر دونگ کان یانگ

آژانس قرنطینه حیوانات و گیاهان

177 Hyeoksin 8-ro

Gimcheong-si

Gyeongsangbuk-do 39660

کره (جمهوری آذربایجان)

تلفن: +82 31 467.1783

فکس: +82 31 467.1797

ایمیل: rabies@korea.kr

دکتر آنتونی فوکس

گروه حیوانات وحشی هاری و حیات وحش

بخش ویروس شناسی

آژانس سلامت حیوانات و گیاهان

نیو هاو، ادلستون

Surrey KT15 3NB

وایبریج

انگلستان

تلفن: +44-1932 35.78.40

فکس: +44-1932 35.72.39

ایمیل: lab.services@apha.gsi.gov.uk

 

درخواست و پرداخت هزینه مجوز واردات

زمانی که گزارش اولیه آزمایشگاه RNAT در دسترس باشد پس از پرداخت هزینه‌های بررسی درخواست می‌توانید تقاضای اخذ مجوز واردات خود را که شامل تمام اسناد مورد نیاز است به صورت آنلاین از طریق سیستم شرایط واردات بیوسکیوریتی (BICON) ارسال کنید. گزارش تست RNAT و یک یادداشت که طی آن اعلام شود سگ شما از کشوری غیر تایید شده است مواردی به شمار می‌روند که ملزم به ارائه آنها خواهید بود. اگر اطلاعات مورد نیاز برای این روند در دسترس نباشد، اعتبار آنها قابل اتکا نبوده و یا تقاضای ارائه شده به حالت تعلیق درآمده باشد، ملزم به پرداخت هزینه‌هایی اضافی خواهید شد. از اول مارس 2021 تصمیم برآن شد تا مجوز انتقال سگ به استرالیا  قبل از اتمام تاییدیه RNAT و یا حداکثر 12 ماه پس از صدور، اعتبار داشته باشد.

انتقال سگ به کشوهای مورد تایید گروه 2 یا 3

حداقل 4 هفته قبل از تاریخ مورد نظر برای صادرات، باید حیوان خانگی خود را به یکی از کشورهای مورد تایید که در گروه‌های 2 یا 3 قرار می‌گیرند منتقل کنید. از این مرحله به بعد، تمام آماده سازی‌های مورد نیاز برای انتقال باید در منطقه‌ای مورد تایید صورت بپذیرد به همین دلیل نیز باید سگ خود را به یکی از آنها منتقل کنید. فرد متقاضی باید در نظر داشته باشد که ممکن است طی کردن این فرایند بیش از 4 هفته به طول بیانجامد و در پی آن باید تمامی تمهیدات توسط خود او در نظر گرفته شوند.

تایید تست RNAT

قبل از آن که بتوانید سگ خود را به مقصد ارسال کنید، باید تست RNAT مورد تایید قرار بگیرد. در قسمت قبل برخی از الزامات مورد تایید بودن تست را بیان کردیم اما در این بخش تمامی شرایط مورد نیاز برای اخذ تاییدیه تست را بررسی کرده‌ایم. برای آشنایی با آنها تنها کافی است فهرست زیر را مطالعه کنید.

  • یک دامپزشک مورد تایید دولت باید ریزتراشه سگ را اسکن کند و نمونه خون را برای آزمایش RNAT در یک کشور تایید شده جمع آوری کند.
  • شماره میکرو چیپ باید به طور دقیق روی لوله خون و فرم ارسال آزمایشگاه نوشته شود.
  • آزمایشگاه باید به تایید مقام ذی‌صلاح در کشور صادر کننده برسد. خون‌گیری در یک کشور تایید شده و آزمایش آن در آزمایشگاهی در یک کشور تایید شده دیگر قابل قبول است.
  • آزمایشگاه باید از FAVN یا RFFIT استفاده کند.
  • گزارش ارائه شده باید به زبان انگلیسی باشد و روی سربرگ آزمایشگاه تکمیل شود.
  • RNAT به مدت 24 ماه از تاریخ نمونه گیری خون معتبر است. اگر عمر این تست در زمان صادرات بیش از 24 ماه باشد معتبر نیست و نمی‌توانید سگ را به استرالیا منتقل کنید. شما باید روند آزمایش را دوباره تکرار کنید.
  • صرف نظر از نتیجه تایید RNAT، سگ تا حداقل یک‌صد و هشتاد (180) روز پس از تاریخ ورود نمونه خون به آزمایشگاه برای آزمایش اولیه، واجد شرایط انتقال به استرالیا نخواهد بود.

تکرار واکسیناسیون هاری

سگ شما باید قبل از تاریخ نهایی انتقال، از طریق واکسن هاری غیر فعال آن هم در کشوری مورد تایید واکسینه شود. اگر قصد استفاده از نمونه با اعتبار 3 ساله را دارید، باید توجه داشته باشید که تنها در صورت انجام روند تزریق آن تحت دستورالعمل‌های تعیین شده واکسن بیان شده مورد تایید خواهد بود. مدارک اثبات کننده طی شدن این روند باید در مرحله بعدی به دامپزشک رسمی دولتی ارائه شود.

تکمیل واکسیناسیون هاری و اعلامیه آزمایش RNAT توسط دامپزشک رسمی دولتی

در قسمت قبل بیان کردیم که مدارک مختلفی باید در گام بعدی به دامپزشک رسمی دولتی ارائه شوند که در این بخش باید به بررسی آنها بپردازیم.  فرد بیان شده باید گزارش RNAT و گواهی واکسیناسیون را مورد ارزیابی قرار دهد. پس از این کار نوبت به تکمیل و مهر و امضا کردن بیانیه تست مورد بحث می‌رسد. در گام بعدی دامپزشک به سراغ تطبیق شماره میکرو چیپ، نتیجه تست و تاریخ نمونه گیری بین گزارش آزمایشگاه و اعلامیه آزمایش می‌رود. پس از طی کردن گام‌های بیان شده احتمال صدور مجوز انتقال حیوان خانگی به استرالیا خواهد بود. تمامی اسناد مورد نیاز برای گذر از این مرحله (اسنادی که گفتیم ارزیابی خواهند شد) باید به فرد بررسی کننده ارائه شوند.

رزرو اقامتگاه قرنطینه آزمایشی پس از ورود و فراهم کردن مقدمات سفر

پس از دریافت مجوز واردات، فرد باید اقامتگاه قرنطینه تستی را برای پس از ورود رزرو کند؛ زیرا همان‌طور که گفتیم، این نوع از حیوانات خانگی باید 10 روز پس از ورودشان را در مرکز قرنطینه میکلهام بگذرانند. ممکن است افسر امنیت زیستی نیاز ببیند که برای تایید شرایط واردات و مدیریت خطرات امنیتی در این زمینه از حیوانات نمونه‌های تشخیصی اخذ کنند. به هنگام انتقال سگ باید به این مسئله توجه داشته باشید که حیوان خود را مستقیماً به فرودگاه ملبورن ارسال کنید.

بررسی سایر واکسن‌ها

ممکن است حیوان خانگی‌تان در برابر برخی از بیماری‌ها نظیر لپتوسپیرا اینتروگانس سرووار کانیکولا  واکسینه شوند تا دیگر نیازی به انجام برخی آزمایش‌ها نباشد. در این قسمت باید به شما عزیزان توصیه کنیم که از واکسن‌هایی که برای جلوگیری از بیماری‌هایی نظیر  دیستمپر، هپاتیت، پاروویروس، پارا آنفولانزا و وردتلا هستند استفاده کنید.

درمان انگل خارجی

دامپزشک موظف است به هنگام درمان حیوان خانگی شما، داروهایی را به کار گیرد که حداقل 3 هفته قبل از نمونه گیری تمامی کک و کنه‌ها را از بین ببرد. انجام این روند مراقبتی باید تا زمان انتقال سگ به استرالیا ادامه داشته باشد؛ زیرا ممکن است  نیاز به تکرار درمان به وجود بیاید. پس از اتمام آن و در نوبت‌های بعدی چک آپ کامل برای اطمینان خاطر حاصل کردن از نبود چنین مشکلی صورت خواهد پذیرفت.

آزمایش Ehrlichia canis

روند انجام این آزمایش شاید برای شما گیج کننده باشد. اگر حیوان شما با مشکل انگل خارجی مواجه است و تحت پروسه درمان قرار گرفته، دامپزشکی مورد تایید باید در بازه زمانی‌ای مابین حداقل 21 روز پس از شروع روند درمان و 45 روز قبل از انتقال سگ به استرالیا، پس از اسکن تراشه نمونه خون را اخذ کند. این نمونه از نظر عفونت ارلیشیا توسط آزمایش IFAT مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آزمایش بروسلا کانیس یا بروسلوز (brucellosis)

اگر سگ شما عقیم شده باشد نیازی به طی کردن این روند نخواهد داشت و در غیر این صورت برای انجام این آزمایش باید پس از اسکن تراشه مسیری مشخص طی شود. ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که سگ نباید تا حداقل 2 هفته قبل از نمونه گیری، جفت گیری یا لقاح مصنوعی داشته باشد. در ادامه دامپزشک از طریق آزمایشات RSAT، TAT یا فلورسنت غیر مستقیم نمونه خونی را اخذ  و بررسی خواهد کرد.

درمان انگل‌های داخلی

اگر حیوان خانگی شما انگل داخلی داشته باشد و یا برای اطمینان حاصل کردن از نبود مشکل، دامپزشک در بازه‌های زمانی خاص باید برای تشخیص و درمان برخی انگل‌ها نظیر نماتدها و سستودها دست به اقدام بزند. معمولاً روند درمان دو مرحله‌ای بوده و باید در آنها تمامی مشکلات موجود بر طرف شوند تا بتوانید سگ خود را به استرالیا انتقال دهید.

معاینه بالینی قبل از انتقال

5 روز قبل از انتقال سگ به استرالیا معایناتی بالینی به منظور بررسی نبود هیچ‌گونه مشکل انجام می‌شوند. مواردی که در این مرحله بررسی خواهند شد شامل نبود انگل، بیماری‌های عفونی یا مسری هستند. به همراه داشتن تمامی مدارک مربوط به آزمایش‌های انجام شده حیوان برای این مرحله ضروری است.

تکمیل گواهی سلامت دامپزشکی

به هنگامی که معاینات بالینی قبل از انتقال سگ به استرالیا صورت می‌پذیرند، باید گواهی سلامت دامپزشکی نیز صادر شود. تمامی صفحات این سند باید توسط دامپزشکی مورد تایید مهر و امضا شود و به هنگام ورود آن به کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که تمامی اصلاحات از طریق خط خوردگی و تایید مجدد دامپزشک صورت بپذیرند تا از به وجود آمدن مشکلات مختلف جلوگیری شود. مواردی نظیر گزارش آزمایشگاه Ehrlichia canis، گزارش آزمایشگاه لیشمانیا اینفانتوم، گزارش آزمایشگاهی بروسلا کانیس (اگر سم زدایی نشده باشد)، گزارش آزمایشگاهی سرووار لپتوسپیرا اینتروگانز Canicola (در صورت عدم واکسینه)، اعلامیه RNATT و گزارش‌های آزمایشگاهی RNATT نیز باید از فرد بیان شده تاییدیه نهایی را اخذ کنند. اگر اصل اسناد بیان شده را ندارید، می‌توانید کپی آنها را به دامپزشک ارائه دهید.

سفر به استرالیا

نحوه انتقال سگ به استرالیا یکی از مواردی است که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و قوانین خاص خود را دارد. این حیوان باید در جعبه‌های مورد تایید انچمن حمل و نقل هوایی منتقل شود. تمامی موارد همراه در جعبه به عنوان زباله زیستی در کشور مقصد شناخته شده و پس از ورود از بین خواهند رفت؛ پس از قرار دادن موارد اضافی خود داری کنید. اگر قبل از ورود سگ به استرالیا تاریخ اجازه نامه‌اش منقضی شود، حیوان بازگشت داده خواهد شد.

هنگام ورود به استرالیا

بعد از طی کردن مسیر طولانی انتقال سگ به استرالیا، شاید تصور کرده باشید که پس از ورود به کشور همه چیز تمام شده است؛ اما این گونه نیست. در بدو ورود، کارکنان دپارتمان حیوانات را برای انتقال به مرکز میکلهام جمع آوری می‌کنند. در پی انجام جا به جایی، سگ‌ها به مدت 10 روز تحت نظارت باقی می‌مانند تا در صورت نبود هیچ‌گونه مشکلی اجازه ترخیص آنها صادر شود. اگر افسر امنیت زیستی احساس نیاز کند، نمونه‌هایی به منظور کنترل دوباره وضعیت و عدم نقض شرایط حضور سگ در استرالیا از نظر سلامت جمع آوری می‌شوند.

مجوز خروج از ایران و ورود به کشور ثالث

معمولا ایرانیانی که قصد انتقال حیوانات خانگی خود را دارند کشور ثالث خود را مالزی و امارات انتخاب می کنند. شما به مدارک زیر نیاز دارید 

  • برگه تایید تیتر هاری
  • اخذ برگه اجازه ورود ( import permit )
  • انجام واکسن هاری با زمان بندی مورد تایید کشور مالزی / امارات
  • جدول درمان ضد انگلی بر طبق قوانین کشور مالزی / امارات
  • اخذ برگه سلامت لاتین با مهر و هولوگرام رسمی
  • اخذ نامه تعهد به عدم استفاده تجاری
  • شناسنامه لاتین با تاریخ میلادی و تاریخ تنظیم شده واکسن هاری با لیبل واکسن هاری از کمپانی مورد تایید.

نکته : فضای موجود در اکثر هواپیماها محدود است، بنابراین قبل از اقدام جهت رزرو جا هماهنگ کنید. اطمینان حاصل کنید که حیوان خانگی شما در یک کاروان هوایی بهبود یافته از طریق انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) سفر می کند.

 

تحویل گرفتن حیوان خانگی در استرالیا

حالا 45 روز زمان به پایان رسیده است و شرکتی که با آن قرار داد بسته اید حیوان خانگی شما را از طریق کارگو به استرالیا ارسال می کند توجه کنید که حیوانات خانگی بعد از ورود به استرالیا به مدت 10 روز قرنطینه می شوند و تنها محل قرنطینه و نگهداری حیوانات در استرالیا در ملبورن می باشد از این رو با شرکت نگهداری حیوان خانگی خود در کشور ثالث صحبت کنید تا پت شما را به مقصد فرودگاه ملبورن ارسال کند.

شرکت از قبل باید برای رزرو محل قرنطینه هماهنگی های لازم را با بخش فرودگاه ملبورن انجام داده باشد. گاهی بدلیل محدودیت تعداد مکان قرنطینه، تداخل زمانی با سایر حیوانات و یا بدلیل برخوردن به تعطیلات محلی(استرالیا) ممکن است زمان ارسال پت شما به استرالیا اندکی تغییر کند و بیشتراز 45 روز شود. پس از طی زمان قرنطینه، نماینده شرکت حیوان را در محلی که در قرارداد مشخص کرده اید به شما تحویل خواهد داد. وب سایتی در زمینه انتقال حیوانات خانگی به استرالیا که پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه کنید.

انتقال سگ به استرالیا

 

سخن آخر

انتقال حیوان خانگی به استرالیا یکی از مواردی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است؛ زیرا حیوانات آنها برایشان بسیار با ارزش هستند و نمی‌توانند رهایشان کنند. سعی ما بر آن بود تا با ارائه توضیحاتی کامل و جامع در ارتباط با یکی از طولانی‌ترین و دشوارترین اقدامات مرتبط با این موضوع، یعنی انتقال سگ به استرالیا به علاقه‌مندان این کار کمک شایانی کنیم؛ به همین سبب نیز به بررسی مسیر و مراحل مختلف آن پرداختیم. لازم به ذکر است که برای جلوگیری از تکرار مکررات و نبود اطلاعات در ارتباط با جزئیات دقیق، از تشریح مراحلی نظیر آزمایش لیشمانیا اینفانتوم (لیشمانیوز)، درمان بابزیا کانیس (فقط اگر سگ شما تا به حال از سرزمین اصلی آفریقا بازدید کرده باشد) و آزمایش لپتوسپیرا کانیکولا (لپتوسپیروز) خود داری کردیم. آیا قصد آشنایی با موارد بیان شده و با خبر شدن از سایر تغییرات به روز در قوانین را دارید؟ در این صورت توصیه سازمان مهاجرتی سلکت ویزا به شما عزیزان مراجعه به صفحه step by step guide for dogs در ارتباط با انتقال سگ است. برای این کار تنها کافی است بر روی نام آن کلیک کنید تا به صفحه اختصاصی‌اش در سایت اداره کشاورزی، ماهیگیری و جنگلداری منتقل شوید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین