خانه / اخبار و مقالات / افتتاح حساب بانکی در استرالیا

افتتاح حساب بانکی در استرالیا

علاقه‌مندان مهاجرت به کشورهای خارجی، باید با انجام امور اصلی در مقصد خود قبل از ورود به آن اطلاعات تقریباً کامل و قابل اعتمادی به دست آورند. یکی از چالش برانگیزترین مسائلی که پیش روی افراد مورد بحث قرار می‌گیرد چیزی نیست جز انجام امور اداری و رسمی مانند بازکردن حساب بانکی. این کار در کشورهای مختلف دارای پیش نیازها، روند و گام‌های متفاوتی است.

ما در سازمان مهاجرتی سلکت ویزا برای آن که کمکی به علاقه‌مندان مهاجرت به استرالیا کرده باشیم، دست به نگارش این مقاله زده‌ایم تا در آن توضیحاتی پیرامون افتتاح حساب بانکی در استرالیا را در اختیار این گروه قرار دهیم. آیا شما هم به دنبال کسب داده‌هایی قابل اطمینان در ارتباط با موضوع بیان شده هستید؟ در این صورت تا انتها ما را همراهی نمایید.

از افتتاح حساب بانکی در استرالیا بیشتر بدانیم

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهاجرین در شروع پروسه مهاجرت، باز کردن حساب بانکی و انتقال پول از ایران است. با توجه به شرایط تحریم‌ها و مشکلات انتقال پول از ایران همیشه توصیه شده است که بدون شک در این زمینه حساس باشید و توجه لازم به همه جزئیات را داشته باشید. هنگامی که شما تصمیم بر افتتاح حساب بانکی در استرالیا را دارید می‌توانید این کار را هم به صورت آنلاین و هم به صورت مستقیم و حضوری انجام دهید.

در هر حالت نیاز به ارائه مدارکی هست. در انتها تمامی اطلاعات لازم، شرایط و مراحل شناسایی طی می شود و در نهایت درخواست شما بررسی و حساب شما افتتاح می شود. اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید با ما همراه باشید تا در مورد افتتاح حساب بانکی در استرالیا و نحوه استفاده از خدمات مربوطه اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

شرایط افتتاح حساب بانکی در استرالیا

همان‌طور که می‌دانید، آشنایی با شرایط تعیین شده به منظور انجام اقدامات مختلف توسط دولت و اداره مهاجرت برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا از اهمیت بالایی برخوردار است. آیا به دنبال آن هستید تا بدون دغدغه‌ای خاص به هدف مد نظر خود برسید؟ در این صورت باید الزامات تعیین شده را فراهم نمایید تا با چالشی رو به رو نشوید.

اولین موضوعی که باید به آن اشاره داشته باشیم چیزی نیست جز حداقل سن تعیین شده. تنها افرادی که 18 سال کامل دارند، از نظر قانونی مجاز به افتتاح حساب بانکی در استرالیا هستند. این بدان معناست که اگر به عنوان فرزند وابسته اقامت کشور مورد بحث را به دست آورده‌اید، به احتمال زیاد مجاز به انجام اقدام بیان شده نیستید.

 

شرایط افتتاح حساب بانکی در استرالیا

 

اگر می‌خواهید تا حداکثر 3 ماه آینده وارد خاک کشور مقصد شوید و ویزای آن را نیز به دست آورده‌اید، مجاز هستید برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا وارد عمل شوید. بسته به نوع سپرده و موسسه‌ای  که قصد استفاده از خدمات آن را دارید، ممکن است پیش نیازهای دیگری هم بر سر راه شما قرار بگیرند که متعاقباً به شما اعلام خواهند شد.

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا

بدیهی است که برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا به مانند ایران یا سایر کشورهای دیگر از شما مدارکی خواسته شوند. این اسناد معمولاً به منظور ارزیابی وضعیت متقاضی و اعتبار سنجی وی دریافت می‌شوند. بدون شک اگر به دنبال انجام اقدام مورد بحث باشید، چیزهایی در مورد افتتاح حساب بانکی در استرالیا آن هم به طور آنلاین به گوشتان خورده است.

آن دسته از افرادی که می‌خواهند از این طریق و قبل از ورودشان به کشور مقصد اقدامی که به آن اشاره شد را انجام دهند، باید بدانند که در حال حاضر این امکان در اختیار ایرانیان قرار ندارد. نکته جالبی که در ارتباط با این موضوع مطرح می‌شود چیزی نیست جز نحوه تایید و یا رد درخواست افتتاح حساب بانکی در استرالیا است.

موسسات مالی از هر شخصی مدارکی را دریافت و بر اساسشان به آنها امتیاز دهی می‌کنند. اگر پوینت‌های فرد به حداقل 100 برسند، مجاز به اقدام بیان شده خواهد بود.

اسنادی که معمولاً توسط تمامی مجموعه‌ها از افراد اخذ می‌شوند شامل مدرک شناسایی عکس دار، پاسپورت استرالیایی یا خارجی که می‌تواند به شما تا 70 امتیاز کمک کند و یک سند شناسایی بدون عکس دیگر مانند کارت مدیکر، برگه ویزای موقت یا دائم، اجاره نامه، گواهینامه رانندگی، برگه اطلاعات مالیاتی، قبض آب برق و یا گاز، سند ازدواج استرالیایی، کارت شناسایی از یک موسسه آموزش عالی یا قرارداد تلفن همراه می‌شوند.

 

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا

 

نکاتی در رابطه با انتخاب بانک در استرالیا

زمانی که در مورد شرایط و مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا صحبت می‌کردیم، گفتیم که بسته به انتظارات و چارچوب‌های موسسه ارائه دهنده خدمات ممکن است پیش نیازهای ضروری برای رسیدن به هدفتان متفاوت باشند. برای آن که بتوانید بهترین گزینه ممکن را برای خود انتخاب کنید، توصیه می‌کنیم پیرامون ارائه دهندگان این سرویس به طور کامل تحقیق کنید.

در ادامه و طی بخش‌هایی اختصاصی به معرفی آنها پرداخته‌ایم؛ اما موضوع اصلی صحبت ما  این مسائل نیستند. هنگامی که می‌خواهید برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا گزینه‌ای نهایی را برای خود انتخاب کنید، باید به شاخصه‌های مختلف مانند هزینه‌های نگهداری، دسترسی به شعب و خودپردازها، نقل و انتقال بین‌المللی و سهولت باز کردن اکانت توجه داشته باشید که در ادامه نکاتی جزئی را پیرامون هر یک بیان خواهیم کرد.

  • هزینه‌های کم نگهداری : به دنبال حسابی باشید که کارمزد نگهداری حساب آن کم و یا بدون هزینه باشد
  • دسترسی به شعب و خودپردازها: اگر نیاز به مراجعه به بانک خود دارید برای واریز پول نقد و یا هر کار دیگری حتماً بانکی را انتخاب کنید که شعبه‌های بسیاری داشته باشند.
  • نقل و انتقالات بین‌المللی : اگر این احتمال وجود دارد که هر از چند گاهی نیاز به ارسال پول به کشوری جز استرالیا را داشته باشید، بررسی کنید که هزینه انتقال پول در سطح بین‌المللی و همچنین نرخ مبادله چقدر است.
  • سهولت بازکردن حساب : اینکه بانک مورد نظر شما چقدر در باز کردن حساب برای تازه واردها سخت‌گیری می‌کند یا نه

بانک‌های اصلی استرالیا کدام هستند؟

اگر بخواهیم به معرفی بانک‌های اصلی بپردازیم، باید بگوییم که از آنها به عنوان گروه Big four یاد می‌شود. هر یک از مواردی که در این دسته قرار می‌گیرند، زیر مجموعه‌هایی هم دارند. زمانی که با استفاده از یکی از آنها به افتتاح حساب بانکی در استرالیا بپردازید و اکانت شما با مشکل مواجه شود، برای ادامه همکاری با زیر مجموعه‌هایش نیز با موانع مختلفی رو به رو خواهید شد؛ پس اگر به دنبال دریافت خدمات از آنها هستید، با چارچوب‌های گزینه مد نظرتان به خوبی آشنا شوید.

ANZ، NAB، Commonwealth یا CBA و Westpac مواردی هستند که در این گروه قرار می‌گیرند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری پیرامون هر یک از آنها هستید، بهتر است بخش اختصاصی‌اش که در ادامه مشاهده خواهید کرد را به دقت مطالعه نمایید و یا به سایت اصلی آنها مراجعه کنید.

بانک ANZ استرالیا

ANZ که همان گروه بانکداری استرالیا و نیوزلند است، از سال 1835 فعالیت خود را آغاز کرده و از آن زمان تا کنون به ارائه خدماتی متنوع می‌پردازد. اگر شما هم به دنبال گزینه مناسبی برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا هستید، می‌توانید آن را به عنوان یکی از انتخابات اصلی خود در نظر داشته باشید.

این مجموعه تقریباً 570 شعبه و 900 دستگاه خود پرداز دارد که با استفاده از آنها می‌توانید در نقاط مختلف، از خدمات مد نظرتان بهره‌مند شوید و دسترسی بسیار مناسبی به مجموعه داشته باشید. شاید برایتان جالب باشد که بیش از 8.5 میلیون مشتری شخصی، خرده فروشی و تجاری در سراسر جهان از سرویس‌های متنوع این مجموعه بهره می‌برند.

 

بانک ANZ استرالیا

 

بانک NAB استرالیا

آیا به دنبال آن هستید تا در بزرگ‌ترین و مطمئن‌ترین مجموعه مالی کشور اقدام به افتتاح حساب بانکی در استرالیا بکنید؟ در این صورت پیشنهاد می‌دهیم به سراغ NAB بروید. این موسسه دارای بیش از 9 میلیون مشتری در سراسر جهان بوده و خدمات بین‌المللی را در اختیارتان قرار خواهد داد. از سال 1981 بانک ملی استرالیا فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان تا کنون اعتماد عده بسیاری را به دست آورد و در حال حاضر وظیفه نگهداری سرمایه عده زیادی را بر عهده دارد.

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی بیان کردیم، این موسسات دارای زیر مجموعه‌های متعددی هم هستند. اگر کمی پیرامون افتتاح حساب بانکی در استرالیا تحقیق کرده باشید، بدون شک از این موضوع مطلعید که یکی از قابل اعتمادترین و معتبرترین مجموعه‌های موجود UBank است که آن هم تحت نظارت NAB به فعالیت می‌پردازد.

بانک Commonwealth استرالیا (بانک مشترک‌المنافع)

بانکCommonwealth  یا CBA به حدود 16 میلیون مشتری در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد. این مجموعه یک موسسه چندملیتی به حساب می‌رود که در نیوزلند، فیجی، آسیا، ایالات متحده و بریتانیا شعبات فعالی دارد. شهر ملبورن از سال 1911 میزبان دفتر مرکزی آن بوده است.

داشتن بیش از 850 شعبه در کشور و تعداد زیادی دستگاه خود پرداز نشان‌دهنده دسترسی بسیار آسان به سرویس‌های آن است. اگر به دنبال افتتاح حساب بانکی در استرالیا  هستید، توصیه می‌کنیم نگاه ویژه‌ای به آن و زیر مجموعه‌هایش مانند BankWest داشته باشید.

بانک Westpac استرالیا

یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های استرالیا،Westpac دارای حدود 800. Westpac Bank اولین بانک استرالیا بود که در سال 1817 به عنوان بانک نیو ساوت ولز تأسیس شد. در سال 1982، زمانی که BNSW با بانک تجاری استرالیا ادغام شد، به شرکت Westpac Banking Corporation تبدیل شد. Westpac که مقر آن در سیدنی است، به 13 میلیون مشتری خدمات ارائه می‌دهد. سه بانک دیگر زیر مجموعه گروه وست پک هستند که عبارتند از St.George , Bank of Melbourne ,BankSA

بانک کوئینزلند

یکی از موارد دیگری که می‌توان آن را به عنوان گزینه مناسبی به منظور افتتاح حساب بانکی در استرالیا معرفی کرد، بانک کوئینزلند است. اگر شما عزیزان هم به دنبال بهره‌مندی از خدمات این مجموعه هستید، می‌توانید به بالغ بر 200 شعبه آن در سراسر کشور مراجعه کنید. دفتر مرکزی موسسه در کوئینزلند قرار دارد و از سال 1874 مشغول سرویس دهی به مشتریان می‌باشد.

بانک مک کواری

آیا قصد دارید در شهر سیدنی مرکزی مطمئن برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا بیابید؟ در این صورت توصیه می‌کنیم که نیم نگاهی به Macquarie Bank داشته باشید. این مجموعه که از سال 1969 کار خود را آغاز کرده، سرویس‌هایی را در زمینه‌های مدیریت دارایی و امور مالی، بانکداری، مشاوره، ریسک و راه حل‌های سرمایه در بازارهای بدهی، سهام و کالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

بانک وست

Bankwest که از سال 1895 فعالیت خود را آغاز کرده است، اخیراً توانسته در میان 10 موسسه برتر کشور جای بگیرد. با این توصیفات می‌توان گفت اگر به دنبال افتتاح حساب بانکی در استرالیا هستید Bankwest می‌تواند گزینه مناسب و قابل قبولی برای شما باشد. در ابتدا فعالیت آن محدود به حمایت از صنایع کشاورزی ایالت بود؛ اما پس از ادغامش در سال 1990، زمینه فعالیتی‌اش گسترش چشمگیری داشت.

این مجموعه با وجود دفاتری در پرت، آدلاید، بریزبین، کانبرا، ملبورن و سیدنی خدماتی مانند بانکداری شخصی، تجاری، شرکتی و خصوصی، امور مالی تجارت، تجارت کشاورزی و صدور کارت‌های اعتباری و سایر خدمات مالی را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا به سراغ بانک وست رفته‌اند.

بانک‌های بین‌المللی استرالیا

همان‌طور که هنگام بررسی ویژگی‌های موسسه مالی خوب برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا بیان کردیم، بین‌المللی بودن یکی از شاخصه‌های بسیار مهم به حساب می‌رود. افرادی که قصد دارند انتقال‌هایی بین کشورهای مختلف انجام دهند و یا در حال راه اندازی بیزینس شخصی خود هستند، بهتر است از سرویس‌های ارائه شده توسط این گونه موسسات بهره گیرند.

بعضی از مجموعه‌هایی که تا به اینجا به معرفی‌شان پرداختیم، چنین سرویس‌هایی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دادند. اگر به دنبال گزینه‌های بیشتری هستید تا پس از بررسی اجمالی به سراغ موردی بروید که بیشترین همخوانی را با احتیاجات و خواسته‌هایتان داشته باشد، در این صورت توصیه می‌کنیم به سراغ آشنایی بیشتر با مواردی مانند Citi Bank، HSBC Bank و BNP Paribas برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا بروید.

آیا می‌توان به صورت آنلاین دست به افتتاح حساب بانکی در استرالیا زد؟

بله. برای آن که به صورت آنلاین دست به افتتاح حساب در استرالیا بزنید، ابتدا باید گزینه مناسبی را برای خود بیابید. در گام بعدی زمان آن فرا می‌رسد تا به سایت آن مراجعه کرده و به دنبال قابلیت باز کردن اکانت برای افرادی که قصد ورود به کشور را دارند بگردید. در صورتی که چنین گزینه‌ای را بیابید، شانس آن را خواهید داشت تا با ارائه برخی اسناد و مدارک و اطلاعات و پشت سر گذاشتن گام‌هایی نه چندان دشوار، دست به افتتاح حساب بانکی در استرالیا آن هم به طور آنلاین بزنید.

معمولاً برای انجام اقدام بیان شده اطلاعاتی نظیر نوع ویزا، آدرس محل سکونت، ایمیل، تاریخ ورود و انتخاب یک شعبه از متقاضیان دریافت می‌شود. پس از آنکه داده‌های بیان شده را در اختیار موسسه مد نظر قرار دادید و درخواستتان مورد قبول واقع شد، پس از ورود به خاک کشور بیان شده می‌توانید با مراجعه به شعبه انتخابی، کارت بانکی‌تان را دریافت کنید؛ البته باید مدارک محلی خود را هم هنگام حضور در بانک ارائه دهید.

نحوه انتقال پول به استرالیا

بدون استثنا و بدون شک در انتقال پول از ایران فقط و فقط از صراف‌های مجاز که مورد تایید سازمان آسترک استرالیا هستند استفاده کنید. توصیه سلکت ویزا استفاده از خدمات صرافی‌های با تجربه و خوشنام است که دانش و تجربه کافی در زمینه نحوه انتقال پول شما به حساب بانکی در استرالیا به نحوی که برای شما مشکل ایجاد نشود را داشته باشد. در این پروسه نرخ انتقال در درجه دوم اهمیت است. تجربه و خوشنامی صراف و اطمینان از سالم بودن منبع انتقال پول در درجه اول اهمیت قرار دارد.

به ازاء تک تک انتقال‌هایی که از ایران به استرالیا انجام می‌دهید (و بالعکس) از صراف رسید معتبر که شماره ثبت آن در آسترک، مشخصات ارسال کنند و مشخصات دریافت کننده و دلیل انتقال را شامل می‌شود را دریافت کنید و در بایگانی مدارک خود تا حداقل هفت سال نگهداری کنید. در صورتیکه مبالغ بالای ۱۰۰ هزار دلار منتقل می‌کنید، این انتقال را به صورت اعداد کوچک‌تر و به مرور و در چند بانک دریافت کنید.

 

مزایای افتتاح حساب بانکی در استرالیا

 

بانک های مستقل استرالیا

بانک‌های مستقلی که می‌توانید در افتتاح حساب اولیه از آنها استفاده کنید. دقت کنید که این بانک‌ها تعداد شعب بسیار کمی دارند و یا آنلاین هستند و مطمئناً انتظار سرویسی که از بانک‌های اصلی خواهید گرفت را از آنها نخواهید داشت. این لیست فقط جهت معرفی اسم این بانک‌هاست و سلکت ویزا مسئولیتی در زمینه این معرفی ندارد.

مزایای افتتاح حساب بانکی در استرالیا

بدون شک می‌دانید که زندگی در هر کشوری بدون داشتن حساب بانکی بسیار دشوار و تقریباً غیر ممکن است؛ به همین سبب هم تمامی مهاجران به دنبال دریافت خدمات از مجموعه‌ای هستند که سرویس دهی مناسب و شعب متعددی را داشته باشد. اولین مزیتی که با افتتاح حساب بانکی در استرالیا در اختیارتان قرار می‌گیرد چیزی نیست جز انجام پرداخت‌های روزانه به راحتی هر چه بیشتر. آیا می‌خواهید در مدت حضورتان وجوه مختلفی را به صورت بین‌المللی انتقال دهید؟ پس حتماً باید از مجموعه‌ای خدمات دریافت کنید که قادر به ارائه این سرویس باشد.

با این کار هیچ‌گونه تحریم و محدودیتی پیش رویتان قرار نخواهد داشت و شانس تجارتی آزاد در اختیارتان قرار می‌گیرد. خرید از سایت‌های آنلاین و بزرگ مانند آمازون بدون مشکل، انتقال وجه به دوستان و نزدیکانتان و مزایای بسیار دیگری در انتظار افرادی است که دست به افتتاح حساب بانکی در استرالیا می‌زنند.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین