خانه / مهاجرت به استرالیا / سازمان وت اسس استرالیا

سازمان وت اسس استرالیا

سازمان وت اسس استرالیا Vetassess یکی از اصلی ترین سازمان های ارزیاب مدارک استرالیا است که مسئولیت ارزیابی مدارک رشته‌های بسیاری را برعهده دارد.

از ویژگی‌های vetassess ارائه ارزیابی با خروجی های باکیفیت برای متقاضیان، دولت‌ها و کشورهای سراسر جهان است این سازمان بصورت کاملا مستقل عمل می‌کند.

سازمان وت اسس استرالیا Vetassess در بخش های زیر به فعالیت می‌پردازد. مسلما اولین و اصلی ترین بخش کار سازمان vetassess ارزیابی شغل و مهارت متقاضیان مهاجرت به استرالیا است که شامل مشاغل عمومی و تجاری می‌باشد، این سازمان در بخش مشاوره و ارزیابی مدارک نیز فعالیت دارد و همچنین این سازمان در به رسمیت شناختن مهارت ها طبق استانداردهای خود نیز اقدام می کند.

مهاجرت به استرالیا

برای مشاوره رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید، در اسرع وقت با شما تماس میگیریم.

ارزیابی مدارک توسط سازمان وت اسس استرالیا

سازمان vetassess استرالیا طیف بسیار گسترده ای از رشته های حرفه ای را ارزیابی می کند و در صورت پذیرش مدرک شما را معادل مدرک استرالیایی قرار می دهد. برای این کار شما باید در ابتدا براساس رشته تحصیلی و همچنین مهارت و حرفه کاری خود یک کد رشته کاری را از لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا را انتخاب کنید. در لیست مشاغل سازمان ارزیاب هر کد شغلی را در کنار آن درج شده است. توجه کنید که مسئولیت تمامی این کار برعهده شما می باشد و این سازمان هیچ گونه مسئولیتی در انتخاب رشته شما ندارد.

توجه کنید که مشاغل انتخابی برای دریافت اسسمنت از سازمان وت اسس استرالیا VETASSESS ممکن است هم از لیست مشاغل استرالیا کوتاه مدت (STSOL)، لیست مشاغل استرالیا متوسطه و بلندمدت استراتژیک (MLTSSL) و فهرست مشاغل منطقه ای (ROL) در هر زمان و بدون اطلاعات دولت استرالیا حذف شوند. شما مسئول کسب اطمینان از این هستید که حرفه پیشنهادی خود را در تاریخ ثبت درخواست در سازمان ارزیابی مدارک استرالیا وتاسس VETASSESS بررسی کنید که آیا واجد شرایط است یا نه .

چگونه می توان به سازمان vetassess درخواست داد ؟

شما می توانید به صورت آنلاین و یا از طریق پست درخواست های خود را به سازمان وت اسس استرالیا ارسال کنید. توجه کنید قبل از ارسال مدارک حتما از صحت و کامل بودن مدارک خود مطمئن شوید و در مرحله بعد از روند درخواست کاملا اطلاع داشته باشید.

مدارک لازم برای ارزیابی توسط سازمان vetassess

یکی از اصلی ترین سوالات متقاضیان این است که مدارک لازم برای این سازمان شامل چه مدارکی می شود و همچنین باید چه شرایطی را داشته باشد. توجه داشته باشید که تمامی مدارک ارسالی توسط شما باید ترجمه ناتی و یا دارای ترجمه دادگستری باشد. اگر اسناد و مدارک مورد نیاز برای شغل و مهارت خود را به درستی ارسال نکنید برای شما نامه ای ارسال می شود تا شما را نسبت به این موضوع آگاه کند.

تمامی مدارک می بایستی به صورت ترجمه ناتی باشد و ترجمه دادگستری الزام نمی باشد.

شناسنامه
مدارک تحصیلی مقاطع دانشگاهی
ریز نمرات مقاطع دانشگاهی
مدارک کاری شامل نامه از کار فرما، بیمه و قرارداد و …

دقت داشته باشید که مدارک کاری و تهیه آن فوق العاده مهم می باشد و ناآگاهی از قوانین ممکن است باعث ریجکت شما شود.

گروه بندی سازمان Vetassess استرالیا

این سازمان رشته ها را براساس مدرک تحصیلی و همچنین سابقه کاری به پنج گروه (A،B،C،D،E) تقسیم کرده است که در ادامه این گروه ها را برای شما معرفی می کنیم.

A و B : شما برای دریافت اسسمنت مثبت از سازمان Vetassess استرالیا در دو گروه A و B باید حداقل مدرک کارشناسی و یا بالاتر را داشته باشید و همچنین داشتن حداقل یک سال سابقه کار مرتبط با مدرک تحصیلی الزامی می باشد. شرایط برای گروه B کمی متفاوت می باشد، به این صورت که اگر سابقه کاری و مدرک تحصیلی شما مرتبط باشد می توانید با ارائه یک سال سابقه کاری انتظار دریافت اسسمنت مثبت را داشته باشید و در صورتی که سابقه کار با مدرک تحصیلی متفاوت باشد باید حداقل 3 سال سابقه کار به این سازمان ارائه کنید.

E و C : متقاضیان این دو گروه برای دریافت اسسمنت باید مدرک تحصیلی معادل درجه دیپلم  استرالیایی یا بالاتر درجه کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه کنند و از طرفی سابق کاری برای این دو گروه بسته به شرایط بین سابقه کاری و مدرک تحصیلی شما این سازمان حداقل بین 1 تا 3 سال از شما سابقه کار درخواست می کند.

D : گروه آخر D نام دارد و شما برای دریافت اسسمنت مثبت از این گروه نیاز دارید تا حداقل یک مدرک معادل درجه سرتیفیکست 3 استرالیایی و یا گواهینامه سرتیفیکیت 4 یا بالاتر درجه دیپلم ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری باشد

توجه کنید که بعد از اینکه مدرک شما توسط سازمان وت اسس استرالیا ارزیابی شد، ممکن است سابقه کار شما کسر شود یعنی اینکه قسمتی و یا کل از آن پذیرفته نشود، همچنین ممکن است قسمتی از آن با مدرک شما ترکیب شود و از سابقه شما حذف شود که در این صورت آن قسمت حذف شده را نمی توانید برای اداره مهاجرت به عنوان سابقه کار بفرستید. در واقع آن مقدار از سابقه کار با مدرک دانشگاهی شما ترکیب می شود تا معادل مدرک استرالیایی محسوب شود. در این حالت شما می توانید سابقه کار بعد از آن مدت حذف شده را برای اداره مهاجرت لحاظ کنید.

مدت زمان ارزیابی توسط سازمان Vetassess

سازمان وت اسس استرالیا VETASSESS حداکثر در مدت 3 ماه بعد از اینکه تمامی اسناد و مدارک لازم را دریافت کرد اقدام به ارزیاب و ارسال پاسخ ارزیابی مدارک شما می کند. ولی سازمان وتاسس استرالیا برای افرادی که به هر دلیلی زمان کمی دارند و می خواهند در زمان کمتری اسسمنت خود را دریافت کنند از این رو سرویس سریع و یا فست ترک Fast Trak را ارائه کرده است. درخواست هایی که به عنوان واجد شرایط فست ترک وت اسس تایید می شوند ظرف ۱۰ روز کاری مورد ارزیابی قرار می گیرند. البته سازمان وت اسس استرالیا هزینه ای اضافه برای این سرویس دریافت می کندف هزینه سرویس فست ترک Fast Track سازمان VETASSESS استرالیا ، دلار استرالیا ۶۰۰ می باشد.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین