اجاره خانه در استرالیا
خانه / زندگی در استرالیا / اجاره خانه در استرالیا

اجاره خانه در استرالیا

تامین محل مناسب برای زندگی پس از مهاجرت به کشوری خارجی یکی از امور بسیار مهم در زمینه بیان شده به حساب می‌رود؛ مخصوصاً زمانی که فرد اعضای خانواده خود را نیز به همراه داشته باشد. برای خرید ملک در استرالیا افراد باید شرایطی خاص را داشته و سرمایه اولیه مناسبی را برای انجام این کار فراهم کرده باشند. از طرفی نیز خرید آپارتمان یا مستغلات دغدغه‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت. با وجود این دغدغه‌ها ممکن است سوالاتی نظیر آیا گزینه انتخاب شده برای زندگی مناسب است؟ آیا محیط و محله آپارتمان فضای اجتماعی مناسبی دارد؟

ممکن است بتوان با بودجه در نظر گرفته شده ملک بهتری را خریداری کرد؟ برای شما به وجود بیاید؛ علاوه بر موارد بیان شده، خرید ملک را می‌توان به عنوان پروسه‌ای زمان بر تر نسبت به اجاره آن در نظر داشت. سایت خرید و اجاره خانه در استرالیا یکی از موضوعاتی است که به هنگام آشنایی با زمینه مورد بحث بدون شک با آنها آشنا شده‌اید. در صورتی که قصد کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با موضوع بیان شده را دارید، تنها کافی است تا انتهای این مطلب با سازمان مهاجرتی سلکت ویزا همراه باشید.

خرید خانه در استرالیا در بدو ورود برای اکثر مهاجران ایرانی کاری بسیار دشوار می‌باشد چرا که سرمایه بالایی را می‌خواهد از این رو اکثر مهاجران در همان ابتدا به فکر اجاره خانه در استرالیا می‌باشند. از این رو سعی کردیم تا در زمینه اجاره خانه در استرالیا برای شما مقاله‌ای را تهیه کنیم.

اجاره خانه در استرالیا یکی از اصلی‌ترین مواردی است که هر فرد مهاجری به آن فکر می‌کند زیرا از دیر باز تامین محل اقامت از نیازهای اولیه هر فردی به شمار میرود. انواع مختلفی از محل اقامت در استرالیا وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید و این شرایط شما است که تعیین می‌کند نوع محل اقامت شما را.

مسکن در استرالیا می‌تواند به خصوص در شهرهای بزرگ و اصلی گران باشد. با این وجود بسته به نیاز و بودجه شما و خانواده، انواع مختلفی از خانه‌ها را دردسترس می‌باشد، از جمله خانه‌های تک خواب، آپارتمان‌ها،خانه هاب ویلایی و یا سوئیت و موارد دیگر. درصورتی که نیاز به اخذ اقامت استرالیا را دارید با ما در ارتباط باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

اولین قدم در اجاره خانه در استرالیا

شاید برای شما سوال باشد که برای اجاره یک خانه در استرالیا از کجا باید شروع کرد. موضوعی که تقریبا کسی به آن اشاره نکرده است را برای شما می‌گویم البته این مورد قانون و الزامی نیست ولی دانستن آن خالی از لطف نمی‌باشد. فرض بر این بگیرید که شما صاحب خانه هستید و قصد دارید خانه خود را به فردی که نمی‌شناسید اجاره دهید اما چگونه به آن فرد باید اعتماد کنید؟

دولت استرالیا از این رو با ساخت یک فرم و ایجاد سوالاتی در آن به صاحب خانه‌ها این کمک را می‌کند تا با خیال راحت‌تری خانه خود را اجاره دهند. متقاضیان خانه باید در این فرم حداقل 100 امتیاز را کسب کنند. مواردی که می‌تواند به شما در کسب این امتیاز کمک کند شامل گواهینامه رانندگی، گذرنامه، قرار داد اجاره قبلی، حساب بانکی … در تصویر زیر می‌توانید این موارد را مشاهده کنید.

 

 

هزینه اجاره خانه در استرالیا چقدر است؟

هزینه‌های اجاره آپارتمان در استرالیا را می‌توان یکی از مواردی به حساب آورد که به فاکتورهای مختلفی وابسته است. از جمله برخی از این فاکتورها می‌توان به شهر محل زندگی، محله و نوع ملک اشاره داشت. در ادامه و برای آشنایی بیشتر شما با این مخارج جدولی را آماده کرده‌ایم که مبلغ کرایه ماهیانه را بر اساس متراژ (1 یا 3 خوابه بودن) در مرکز و حاشیه شهرهای مختلف استرالیا در دل خود جای داده است.

 

اجاره ماهیانهمیانگین قیمت در پرتمیانگین قیمت در سیدنیمیانگین قیمت در ملبورنمیانگین قیمت در آدلایدمیانگین قیمت در بریزبنمیانگین قیمت در کانبرا
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر1,808.87 A$A$ 2470.95A$ 1770.98A$ 1702.86A$ 1979.411851.43 A$
آپارتمان 1 خوابه در حاشیه شهر1,409.23 A$A$ 1774.84A$ 1481.35A$ 1150.00A$ 1505.00A$ 1378.50
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر3,027.69 A$A$ 4843.77A$ 3234.69A$ 2800.00A$ 3137.50A$ 3350.00
آپارتمان 3 خوابه در حاشیه شهر2,041.67 A$A$ 3160.65A$ 2232.14A$ 1981.25A$ 2123.08A$ 2428.33

 

فرآیند اجاره خانه و قوانین آن در استرالیا

 

مرحله اول اصطلاحات اجاره خانه را بیاموزید 

شما و هر مهاجری باید برای تسهیل در جستجوی خانه زبان کشور را به خوبی بیاموزند. به عنوان مثال، آپارتمان‌ها در استرالیا به عنوان “flats” شناخته می‌شوند، در حالی که “house” برای خانه‌های بزرگ یا همان به اصطلاح خانه ویلایی با فضای باز شناخته می‌شوند. آپارتمان‌های دارای یک اتاق به عنوان “آپارتمان استودیو studio flats” یا “استودیو studios” شناخته می‌شوند و از “unit” برای توصیف آپارتمان‌های بزرگ که از هم جدا هستند اما به صورت بلوک ساخته شده است استفاده می‌شود.

 

اجاره خانه در استرالیا

مرحله دوم منطقه مورد نظر خود را انتخاب کنید

یک بار در استرالیا، به کاوش در محلات مختلف در شهر جدید خود بپردازید. چرا که مناطق مختلف ممکن است با توجه به قیمت اجاره به طرز چشمگیری تغییر کند، بنابراین ارزش بررسی و جست و جو را دارد و ما توصیه می‌کنیم زمان زیادی را به جست و جو اختصاص دهید.

 

[irp posts=”15895″ ]

 

مرحله سوم جستجوی خود را شروع کنید

برای جستجوی خانه مورد نظر خود می‌توانید از اینترنت، روزنامه‌ها یا حتی نمایندگان املاک و مستغلات استفاده کنید. با این حال آگاه باشید که در استرالیا، ممکن است عوامل املاک و مستغلات چندان مفید نباشند. بنابراین، شما باید زمان زیادی را به این موضوع اختصاص دهید و از تمام ابزارها در جهت پیدا کردن خانه در منطقه موردنظر خود استفاده کنید. از این رو ما به شما سه وب سایت اصلی در این زمینه را معرفی می‌کنیم که بهتر از حتی قبل از ورود به استرالیا سری به آنها بزنید تا اطلاعات بهتری در زمینه قیمت‌ها بدست بیاوردید.

 

 

مرحله چهارم برنامه اجاره خود را وارد کنید

موارد موردنیاز و اسنادی که برای اجاره که توسط نماینده / صاحبخانه ممکن است از شما خواسته شود شامل موارد زیر می‌شود:

  • اسنادی برای اثبات هویت مانند گذرنامه(باید 100 مورد را بررسی کند)؛
  • اثبات توانایی مالی شما / صورت‌های بانکی برای سه ماه گذشته.
  • معرفی (اگر صاحبخانه قبلی ندارید یا آنها در خارج از کشور هستند، گاهی اوقات کارفرمای جایگزین قابل قبولی است)؛
  • جزییات استخدام؛
  • موافقت نامه اجاره قبلی
  • پیش پرداخت (در صورت عدم دریافت ملک) به شما بازگردانده می‌شود.

 

مرحله پنجم Contract قرارداد اجاره و سپرده

در استرالیا قانون خاصی برای دادن ودیعه وجود ندارد و اجاره‌ها معمولا برای هفته مشخص می‌شود از این رو به طور معمولا امکان دارد از شما اجاره چهار تا شش هفته را پیش بگیرند.

این مبلغ می‌تواند به صورت وثیقه نیز باشد و در صورت وارد کردن خسارت از شما گرفته شود از این رو معمولا خانه‌ای که شما آن را می‌گیرید، می‌تواند دارای لوازمی مانند ماشین لباسشویی، یخچال و یا خشک کن باشد از این رو قبل از عقد قرار داد از سالم بودن آنها مطمئن شوید. اگر اجاره آپارتمان مبله است، باید فهرست موجودی‌ها نگهداری شود. اگر در پایان اجاره یکی از لوازم کم شود، ممکن است هزینه‌ها از وثیقه گرفته شود.

اجاره استاندارد و طولانی مدت در استرالیا معمولاً شش تا 12 ماه خواهد بود. قبل از امضای قرارداد اجاره خود، حتماً آن را کاملاً بازرسی کنید. شما و صاحبخانه باید آن را امضا کنید، و هر دو طرف باید یک نسخه را نگه دارند. یک قرارداد اجاره نامه باید شامل شود

  • نام، آدرس، شماره تلفن و شماره ثبت نماینده (در صورت وجود)؛
  • نام، آدرس و شماره تلفن صاحبخانه (شماره فقط در صورت استفاده از نماینده لازم نیست)؛
  • نام تمام مستاجرین در این توافق نامه؛
  • آدرس خانه اجاره‌ای؛
  • مبلغ اجاره به علاوه نحوه و زمان پرداخت آن؛
  • مقدار وثیقه؛
  • دوره لیزینگ و پرداخت‌ها؛
  • که برای تأمین و استفاده از آب پرداخت می‌کند.
  • لیست تمام لوازم خانگی؛
  • شرایط اضافی مانند بند حیوان خانگی
  • تاریخ و امضای همه طرفین

 

مسئولیت صاحبخانه و مستاجر در استرالیا

مالک مسئولیت مالیات بر املاک و هزینه‌های خدماتی را برعهده دارد و مستاجر مسئولیت پرداخت قبض‌ها را دارد مگر اینکه در قرار داد غیر از این‌ها عنوان شده باشد. در صورت انتخاب مکانی با استخر یا باغ می‌توانید هزینه‌های نگهداری را در اجاره گنجانید.

در طول اقامت مستاجر، آنها مسئولیت نگهداری عمومی خانه را بر عهده دارند. اگر تعمیرات لازم توسط صاحبخانه به موقع انجام نشده باشد، می‌توانید ترتیب تعمیرات خود را انجام داده و قبض آن را پس از آن برای او ارسال كنید. با این حال، آن را از اجاره خود کسر نکنید.

 

توجه کنید که اگر تصمیم دارید که قرار داد خود را زودتر از موعد فسخ کنید، باید تا پایان قرار داد اجاره را پرداخت کنید. با این وجود، در برخی موارد، ممکن است شما مجاز به یافتن کسی باشید که مدت زمان باقی مانده را به عهده بگیرد و اوراق قرضه خود را بازپرداخت کند (در این باره با نماینده / صاحبخانه خود بررسی کنید).

 

اجاره کوتاه مدت برای مهاجران

وقتی شما برای اولین بار وارد استرالیا می‌شوید به عنوان یک مهاجر شاید در همان ابتدا پیدا کردن یک خانه مناسب کمی دشوار باشد به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم از گزینه‌های موقت مانند هتل، خوابگاه و پانسیون و یا خانه‌های مشترک استفاده کنید. برای اجاره کوتاه مدت به طور معمول به اسناد زیادی احتیاج نخواهید داشت، بنابراین تهیه و رزرو باید بسیار ساده‌تر و سریعتر باشد.

آیا صاحبخانه می‌تواند قبل از به اتمام رسیدن قرار داد آن را فسخ کند؟

در قلمرو پایتخت استرالیا، صاحبخانه نمی‌تواند شما را طی یک قرار داد مدت معین اخراج کند، مگر اینکه شرایط ذکر شده در آن این اجازه را به وی دهد؛ با این حال، اگر این توافق نامه دوره‌ای باشد صاحبخانه می‌تواند شما را با اخطار چهار هفته‌ای (با دلیل) یا با اخطار 26 هفته‌ای (بدون دلیل) از ملک خارج کرده و توافق بینتان را بر هم زند.

به هنگام اجاره آپارتمان در استرالیا چه کسی ملزم به انجام تعمیرات است؟

هر یک از طرفین ملزم به انجام امور و شروط تعیین شده در قرار داد هستند. اگر شرایطی خاص در آن ذکر نشده باشد صاحبخانه شما به طور کلی مسئول تعمیر و نگهداری ساختار و نمای بیرونی خانه از جمله دیوارها، سقف، پایه‌ها، زهکشی‌ها، ناودان‌ها و لوله‌های خارجی، پنجره‌ها و درهای خارجی است.

آیا برای زندگی تنها گزینه پیش روی مهاجران اجاره آپارتمان و مستغلات است؟

خیر. اگر به دنبال صرف هزینه‌های کمتری هستید، گزینه‌های متنوعی نظیر اقامت در فضاهای اشتراکی با چند نفر و یا اجاره اتاقی از آپارتمان یا خانه‌ای مناسب پیش روی شما قرار خواهند داشت.

اگر نتوانیم قبل از ورود به استرالیا خانه مناسبی را برای اجاره پیدا کنیم چه اقدامی باید انجام داد؟

در صورتی که نتوانید گزینه مناسبی را برای اقامت بیابید، بهتر است ملک یا آپارتمانی را موقتاً اجاره کرده و پس از ورود به کشور در آن زندگی کنید و هم زمان به دنبال یافتن گزینه مد نظر خود باشید.

 

کلام پایانی در مورد اجاره خانه در استرالیا

به یاد داشته باشید قیمت اجاره خانه به پارامترهای بسیاری بستگی دارد که به طور تیتروار آن را بیان می‌کنیم. اولین پارامتر این است که در کدام شهر قصد اجاره خانه را دارید چرا که بین ملبورن و سیدنی و یا پرت قیمت‌ها بسیار متفاوت می‌باشد. دومین پارامتر مربوط می‌شود به منطقه این که در مرکز شهر باشد یا حومه (در استرالیا به خانه های نزدیک به مرکز شهر سیتی می‌گویند در اصطلاح). خانه furnished می‌خواهید بگیرید یا unfurnished. معمولا اختلاف این‌ها تا هفته‌ای ۵۰ دلار هم هست.

در استرالیا معمولا خانه‌ها برحسب تعداد اتاق، حمام، پارکینگ اجاره داده می‌شود نه برحسب متراژ توصیه می‌کنم برای کم کردن هزینه بدنبال پارکینگ نباشید چرا شما در ابتدا خودرو ندارید. در استرالیا شما نمی‌توانید در هر کوچه یک سوپرمارکت را مشاهده کنید از این رو نزدیک بودن به مراکز خرید و پاساژها می‌تواند بر روی افزایش قیمت تاثیر بگذارد. اگر شما هم قصد زندگی در استرالیا را دارید باید به این پارامترها بسیار توجه و دقت کنید چرا که می‌تواند در کیفیت زندگی شما تاثیر گذار باشد.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین