خانه / ویزای استرالیا / ویزای تحصیلی استرالیا

خانه / ویزای استرالیا / ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا

Australian Study Visa

ویزای تحصیلی استرالیا

Australian Study Visa

اشتراک‌گذاری:

آخرین به‌روزرسانی 20 خرداد 1403

به‌روزرسانی: 03/03/20

مهاجرت تحصیلی به استرالیا (ویزای دانشجویی ساب‌کلاس 500)

بسیاری از افراد به‌دنبال تحصیل در کشورهای توسعه‌یافته جهان هستند و استرالیا در این زمینه، یکی از اهداف مهم برای دانشجویان و دانش‌آموزان به حساب می‌آید. برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا و اخذ ویزا و اقامت تحصیلی در این کشور به همراه امکان کار پاره‌وقت، ساب‌کلاس ۵۰۰ (Subclass 500 Student Visa) فرصتی استثنایی مهیا می‌کند. از این رو دانش‌آموزان و دانشجویان برای گرفتن ویزای استرالیا از میان انواع ویزاهای این کشور، می‌توانند ساب‌کلاس ۵۰۰ را انتخاب کنند.

در این مطلب قصد داریم شرایط، مدارک و هزینه ویزای تحصیلی استرالیا را به‌طور کامل شرح دهیم. پس با سلکت ویزا همراه باشید.

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

معرفی ویزای تحصیلی استرالیا یا ساب‌کلاس ۵۰۰

ویزای تحصیلی استرالیا با ساب‌کلاس ۵۰۰، سال ۲۰۱۶ به‌عنوان بخشی از اصلاحات ویزای دانشجویی استرالیا (SSVF) معرفی شد. این کار به‌منظور ساده‌ کردن پذیرش تحصیلی استرالیا صورت گرفت تا جذابیت این کشور را به‌عنوان یکی از مقاصد برتر آموزشی جهان حفظ کند.

دانشجویان از سرتاسر جهان می‌توانند در مقاطع مختلف به تحصیل در استرالیا بپردازند. ویزای دانشجویی استرالیا موجب تقویت تعاملات بین‌المللی این کشور نیز شده و یک جامعه علمی غنی‌ ایجاد کرده است. از آنجایی‌ که ویزای ۵۰۰ استرالیا به‌طور هم‌زمان توسط دانشجویان و دانش‌آموزان اخذ می‌شود، بر بهبود اقتصاد و تعاملات فرهنگی این کشور نیز موثر خواهد بود.

یکی از راه های مهاجرت به استرالیا، اخذ ویزای تحصیلی استرالیا است و به دانشجویان و دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا به‌مدت ۵ سال در این کشور ساکن شده و به تحصیل در یکی از مؤسسات آموزشی آن مشغول شوند. بنابراین، ویزای دانشجویی استرالیا به‌معنای مهاجرت دائم به این کشور نیست. البته بسیاری از افرادی که در استرالیا تحصیل کرده‌اند، پس از گذشت دوره تحصیل توانسته‌اند اقامت دائم این کشور را کسب کنند؛ در نتیجه، دریافت اقامت استرالیا به توانایی‌ها و شرایط فرد بستگی دارد.

در مهاجرت تحصیلی به استرالیا، شما می‌توانید اعضای خانواده‌‌تان شامل شریک زندگی، فرزند خود یا فرزند شریک زندگیتان را با خود همراه کنید. به این ترتیب، ویزای دانشجویی استرالیا فرصتی ایده‌آل برای افرادی است که ضمن تحصیل در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های دولتی یا خصوصی، به‌دنبال یادگیری حرفه یا شغل جدیدی هستند و علاقه‌مندند تا طی این مدت، همراه با خانواده‌ خود در این کشور سکونت داشته باشند.

مزایای ویزای تحصیلی استرالیا

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا مزایایی برای فرد ایجاد می‌کند که از جمله آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشجویان بالای ۱۸ سال اجازه دارند در دو دوره دو هفته‌ای، به‌مدت ۴۰ ساعت کار کنند.
  • همسران دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند به‌صورت تمام‌وقت به کار اشتغال داشته باشند.
  • هیچ‌گونه محدودیتی برای ورود به کشور استرالیا و خروج از آن با ویزای ساب‌کلاس ۵۰۰ وجود ندارد.

مدت زمان بررسی پذیرش تحصیلی استرالیا

بررسی درخواست ویزا دانشجویی استرالیا به عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است چند روز تا یک سال طول بکشد. طول این مدت‌زمان به دوره آموزشی و شرایط فرد بستگی خواهد داشت.

دقت در ارائه مدارک تحصیلی و سایر اسناد، پرداخت هزینه‌های لازم و پاسخ به‌موقع به درخواست پرداخت هزینه‌ها بر مدت‌زمان بررسی پرونده فرد تاثیرگذار است.

شرایط ویزای تحصیلی استرالیا

برای اخذ ویزای ساب کلاس ۵۰۰ باید شرایط ویزای تحصیلی در استرالیا را داشته باشید. این شرایط عبارتند از:
  • با توجه به کشور محل سکونت خود، ممکن است مجبور شوید مدرکی را برای اثبات تمکن مالی اخذ ویزای تحصیلی استرالیا ارائه دهید.
  • باید مدرکی را مبنی بر ثبت نام در یکی از دوره‌های تحصیلی معتبر استرالیا عرضه کنید. این دوره باید تمام‌وقت بوده و در پایگاه «ثبت مراکز مشترک‌المنافع و دوره‌های آموزشی برای دانشجویان خارج از کشور» (CRICOS) به ثبت رسیده باشد.
  • افرادی که خارج از استرالیا حضور دارند، باید «تاییدیه ثبت‌ نام» (CoE) ارائه دهند.
  • نتیجه آزمون آیلتس و سایر مدارک زبان باید ارائه شود.
  • برای کل مدت اقامت تحصیلی در استرالیا باید طرح بیمه درمانی مناسب وجود داشته باشد.
  • هر یک از اعضای خانواده که در طول مدت تحصیل در استرالیا همراه متقاضی هستند، باید تحت پوشش «بیمه‌ سلامت دانشجویان خارج از کشور» (OSHC) قرار بگیرند.
  • تمام الزامات بهداشتی تعیین‌شده باید توسط متقاضی اخذ ویزای دانشجویی استرالیا و همراهان او رعایت شوند.

شرایط سنی ویزای تحصیلی استرالیا

برای مهاجرت دانشجویی و اخذ اقامت تحصیلی استرالیا محدودیت سنی در نظر گرفته نشده، اما گروه‌های سنی مختلف باید برخی از شرایط تحصیل در استرالیا را در نظر بگیرند. شرایط سنی ویزای تحصیلی استرالیا به شرح زیر است:

  • دانش‌آموزانی که مشمول طرح‌های بین‌المللی تبادل دانش‌آموز نیستند، باید بیش از ۶ سال داشته باشند.
  • افراد زیر ۱۸ سال باید تحت‌ سرپرستی باشند.
  • دانش‌آموزانی که قصد شرکت در کلاس نهم را دارند، حداکثر می‌توانند ۱۷ سال سن داشته باشند. به همین ترتیب، برای سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم نیز یک‌سال به سقف سن دانش‌آموز اضافه می‌شود.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی استرالیا

پاسپورت

برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا باید پاسپورت معتبر کشور محل سکونت خود را ارائه دهید. همچنین، احتمال دارد که کارت ملی و گواهینامه رانندگی نیز از شما درخواست شود.

عکس شناسایی

عکس شناسایی و انگشت‌نگاری (بیومتریک) متقاضی مورد نیاز است. عکس باید اخیرا ثبت شده باشد و عکس‌های قدیمی پذیرفته‌ نمی‌شوند.

فرم درخواست ویزای دانشجویی استرالیا

فرم درخواست ویزای تحصیلی استرالیا باید تکمیل، امضا و در کنار سایر مدارک ارسال شود. این فرم به‌منزله‌ درخواست اخذ ویزای دانشجویی استرالیا است و بدون آن، پذیرشی انجام نمی‌شود.

مدارک برنامه تحصیلی

همان‌طور که گفتیم، شما باید یک نامه‌ CoE برای تمام دوره‌هایی که قصد دارید ضمن تحصیل در استرالیا بگذرانید، ارسال کنید. متقاضی مجاز به گذراندن بیش از ۲ دوره است؛ به‌شرطی که کلاس‌ها حداقل ۲ ماه با یکدیگر فاصله داشته باشند و یک دوره به دوره بعدی منتهی شود. CoE باید در طول تحصیل در استرالیا تمدید شود؛ در غیر این‌صورت ویزای ساب‌کلاس ۵۰۰ باطل می‌شود.

اگر متقاضی بیش از یک دوره می‌گذراند، باید برای تک‌تک دوره‌ها CoE ارسال کند؛ در غیر این‌صورت، ویزای تحصیلی استرالیا فقط برای یک دوره‌ در نظر گرفته می‌شود.

رضایت والدین

در صورتی‌که پس از پذیرش تحصیلی استرالیا، فرزند زیر ۱۸ سال خود را همراهتان به این کشور می‌آورید و یکی از والدین او همراهی‌اش نمی‌کنند، باید رضایت‌نامه‌ والدین را ضمیمه‌ درخواست اخذ ویزای تحصیلی استرالیا کنید.

اسناد مدنی

اسناد مدنی شامل مواردی همچون اسناد زیر است:

  • گواهی تولد
  • گواهی ازدواج
  • مدارک طلاق
  • گواهی تغییر نام (در صورتی‌که نام خود را تغییر داده‌اید)
  • مدارک فرزندخواندگی
  • مدارک دال بر رابطه شما با شریک زندگیتان

بیمه سلامت

برای اخذ ویزای دانشجویی کلاس ۵۰۰ باید از بیمه درمانی با مدت‌زمان کافی برخوردار باشید. همراهان شما نیز باید تحت‌پوشش بیمه‌ OSHC قرار بگیرند. این بیمه باید از زمان ورود به استرالیا آغاز شود، نه زمانی که دوره‌های تحصیلی‌ شروع می‌شود. به همین منظور باید بیمه‌ OSHC را از یک ارائه‌دهنده معتبر بیمه دریافت کنید و هزینه‌ آن را بپردازید. در صورتی‌که متقاضی ویزای تحصیلی استرالیا دارای بیمه نباشد، احتمال دارد که اجازه ورود به خاک استرالیا را کسب نکند.

شواهد تمکن مالی

متقاضی باید ثابت کند که بودجه‌ کافی برای هزینه‌های سفر، پوشش هزینه‌های تحصیل در استرالیا و یک سال زندگی در این کشور را دارد. همچنین باید نشان دهد که می‌تواند از همراهان خود حمایت مالی کند. به همین منظور، دانشجویان مجرد باید ۶۲,۲۲۲ دلار استرالیا و دانشجویانی که سایر اعضای خانواده‌شان را همراه خود دارند، باید ۷۲,۵۹۲ دلار استرالیا در سال درآمد داشته باشند.

الزامات شخصیتی

دانشجویانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی استرالیا را دارند، باید الزامات تعیین‌شده توسط دولت این کشور را برآورده کنند تا نشان دهند که دارای شخصیتی موجه و مفید از نظر اجتماعی هستند.

اثبات قصد تحصیل

شما باید یک بیانیه‌ GTE را مبنی بر قصد واقعی برای تحصیل در استرالیا ارائه دهید. در این بیانیه باید تأکید کنید که حضور شما موقت و برای تحصیل در استرالیا است و قصد ندارید که پس از پایان دوره آموزشی در این کشور اقامت داشته باشید.

سابقه اشتغال

برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا باید مدارک مربوط به سابقه‌ شغلی خود را ارائه دهید. این مدرک می‌تواند شامل قرارداد کاری اخیر یا فعلی شما باشد. شما اجازه دارید که رزومه‌ شغلی خود را برای پذیرش تحصیلی استرالیا ارسال کنید.

در ضمن، اگر تاکنون به تحصیل مشغول بوده‌اید، می‌توانید به‌جای رزومه شغلی، ریز نمرات آموزشی خود را ارائه دهید.

فرم N157

این فرم فقط برای متقاضیان زیر ۱۸ سال مورد نیاز است. بر اساس این فرم، افراد زیر ۱۸ سال تقاضا می‌دهند که یکی از والدین خود را به‌عنوان سرپرست به همراهشان به این کشور ببرند.

بیانیه ارزش‌های استرالیا

برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا باید بیانیه ارزش‌های این کشور را امضا کنید. این بیانیه نشان می‌دهد که شما از تمام ارزش‌ها و قوانین این کشور حمایت خواهید کرد.

فرم وکالتنامه

در صورتی‌که شخص دیگری به شما برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا کمک می‌کند، باید این فرم را تکمیل کرده و ارائه دهید. همچنین باید در یک نامه‌ جداگانه، دلایل کمک‌گرفتن از شخص ثالث را بیان کنید.

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

مدرک زبان

نمره‌های مورد نیاز برای مدرک زبان در بخش بعدی ذکر شده‌اند.

نمره زبان مورد نیاز برای ویزای تحصیلی استرالیا

برای پذیرش تحصیلی استرالیا، شما باید مدرکی را مبنی بر دانش کافی زبان انگلیسی خود ارائه دهید. این مدرک باید حداقل دو سال پیش از درخواست ویزای ساب کلاس ۵۰۰ کسب شده باشد. شرایط مدرک زبان ویزای تحصیلی استرالیا عبارت است از:

حداقل نمره مورد نیازآزمون زبان انگلیسی
۵.۵آیلتس
۴۶تافل iBT
۱۶۲آزمون CAE
۴۲آزمون PTE
نمره B برای هر بخش از آزمونآزمون OET

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا

در صورتی‌که به‌عنوان متقاضی اصلی اخذ ویزای دانشجویی استرالیا از پرداخت هزینه معاف نباشید، باید مبلغ ۶۳۰ دلار استرالیا را به‌عنوان هزینه ویزای تحصیل در استرالیا بپردازید. شما باید برای همراهان خود نیز هزینه‌ای را تقبل کنید که مبلغ آن در طول فرایند مشخص می‌شود.

به این نکته توجه کنید که هزینه ویزای تحصیل در استرالیا به همین موارد ختم نمی‌شود؛ بلکه شما باید بابت مواردی مانند بررسی‌های سلامت یا گواهی‌های صادر شده پلیس نیز مبالغی را بپردازید.

نحوه ارائه درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

مراحل اقدام برای ویزای تحصیلی استرالیا در ادامه به‌طور کامل توضیح داده شده است:

گام اول: ساخت یک ایمی اکانت

ایمی اکانت (ImmiAccount) پلتفرمی است که به شما اجازه می‌دهد تا به خدمات ویزای آنلاین سراسر جهان دسترسی داشته باشید. برای ارائه آنلاین درخواست ویزای تحصیلی استرالیا باید در ایمی اکانت یک حساب کاربری ایجاد کرده و سپس، درخواست پذیرش تحصیلی استرالیا را تکمیل کنید.

گام دوم: جمع‌آوری مدارک ویزای تحصیلی استرالیا

در این مرحله باید مدارک مورد نیاز را برای مهاجرت تحصیلی استرالیا جمع‌آوری کنید. تمام مدارک باید به‌دقت و به زبان انگلیسی تهیه و آماده شوند.

گام سوم: پرداخت هزینه ویزای تحصیلی استرالیا

در این مرحله، باید هزینه ویزای تحصیلی استرالیا را به‌مبلغ ۶۳۰ دلار استرالیا بپردازید. البته اگر در طول تحصیل همراهانی هم دارید، این هزینه افزایش می‌یابد. توجه داشته باشید که پرداخت به‌موقع هزینه ویزای تحصیلی ضروری است؛ چرا که در صورت عدم پرداخت آن، تقاضای شما نادیده گرفته می‌شود.

گام چهارم: ارائه درخواست برای ساب‌کلاس ۵۰۰

در صورت تکمیل مدارک و پرداخت هزینه می‌توانید درخواست ویزای تحصیلی استرالیا را با ساب‌کلاس ۵۰۰ ارائه دهید. اداره‌ مهاجرت پس از تصمیم‌گیری در مورد درخواست شما، نتیجه‌ بررسی را به‌صورت کتبی اطلاع می‌دهد.

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

سخن پایانی

ویزای تحصیلی استرالیا (ساب‌کلاس ۵۰۰) فرصت مناسبی برای افرادی است که به‌ آموزش، سکونت و کار در کشورهای توسعه‌یافته علاقه دارند. در صورتی‌که قصد دارید با اخذ ویزای دانشجویی استرالیا از مزایایی تحصیل در این کشور بهره‌مند شوید، باید شرایط، مدارک و بودجه لازم برای این کار را فراهم کنید. در این مطلب، ضمن بیان مدارک و شرایط ویزای تحصیلی استرالیا، نحوه اقدام برای ویزای دانشجویی کلاس ۵۰۰ را به‌طور کامل شرح دادیم.

سوالات متداول

خیر، ویزای دانشجویی استرالیا یک ویزای موقت است. در صورتی‌که پس از پایان تحصیل در استرالیا قصد اقامت دائم داشته باشید، باید برای ویزای نیروی کار ماهر اقدام کنید.

بله، با اخذ ویزای دانشجویی استرالیا می‌توانید در هر دوره دو هفته‌ای به‌مدت ۴۰ ساعت به کار مشغول شوید.

تا زمانی که با ویزای تحصیلی استرالیا در این کشور سکونت دارید، نمی‌توانید بدون کسب مجوز رشته تحصیلی، پایان‌نامه و موضوع پژوهش خود را تغییر دهید. در صورتی‌که تمایل به تغییر برنامه‌ آموزشی خود دارید، باید فرم ۱۲۲۱ را تکمیل کرده و آن را برای مسئول مربوطه ایمیل کنید.

بله، تا زمانی که مشغول به تحصیل در استرالیا با ویزای ساب‌کلاس ۵۰۰ هستید، می‌توانید بدون محدودیت از این کشور خارج شوید و دوباره به آن بازگردید.

همین حالا برای مشاوره رایگان اقدام کنید...

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین