بیمه دانشجویی در استرالیا
خانه / زندگی در استرالیا / بیمه دانشجویی در استرالیا

بیمه دانشجویی در استرالیا

بیمه دانشجویی در استرالیا یکی از مواردی است که اگر به دنبال مهاجرت تحصیل موفقیت آمیز هستید باید در ارتباط با آن اطلاعاتی مناسب را به دست آورید. اگر بخواهیم دلیل اهمیت بسیار بالای آن را مورد بررسی قرار دهیم باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که یکی از شروط موافقت با تقاضای ویزای تحصیلی استرالیا (ساب کلاس 500) داشتن بیمه سلامت یا OSHC است.

بسته به شرایط متقاضی ویزا، ممکن است افراد ملزم به انجام امور مختلفی در روند بیان شده شوند؛ به عنوان مثال فرد بسته به تنها بودن یا همراه داشتن اعضای خانواده ملزم به تهیه بیمه‌نامه‌های متفاوتی شود و یا بسته به زمان حضورش نوعی خاص با پوشش زمانی مناسب خریداری کند.

در کنار OSCH امکان تهیه بیمه‌های بهداشت خصوصی، مسافرت، خانه و محتویات و خودرو برخی مواردی به شمار می‌روند که با استفاده از آنها سایر جنبه‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند. خدمات و موارد تحت پوشش، مدیکر و OSCH و ارائه دهندگان معتبر آن را می‌توان به عنوان برخی زمینه‌هایی به حساب آورد که در این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در صورتی که شما عزیزان نیز قصد آشنایی بیشتر با موضوعات فوق را دارید تنها کافی است تا انتهای این مطلب با سازمان مهاجرتی سلکت ویزا همراه باشید.

بیمه دانشجویی استرالیا OSHC چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

زمینه‌های تحت پوشش OSHC به بیمه‌گری که از خدمات آن استفاده می‌کنید بستگی خواهند داشت. بسته به فعالیت این سازمان‌ها ممکن است مخارج انجام کلیه خدمات درمانی پرداخت شده و یا تنها ملاقات با پزشک، برخی درمان‌های بیمارستانی، آمبولانس و داروها به طور محدود تحت پوشش قرار بگیرند.

شهروندان برخی کشورها ممکن است بسته به شرایط موجود مشمول برخی استثنائات خاص نظیر طرح‌های ملی شوند. حفظ پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور اقدامی اجباری است؛ زیرا یکی از الزامات حفظ ویزا در نظر گرفته شده است. در صورتی که شرایط ویزا یا اقامت شما تغییر کند، باید به بیمه‌گر خود اطلاع دهید زیرا ممکن است برنامه در حال استفاده دیگر برای شما مناسب نبوده و یا مشمول معافیت از این شرط شده باشید.

اگر به آشنایی دقیق با زمینه‌های تحت پوشش بیمه دانشجویی استرالیا علاقه‌مند هستید، بهتر است به صفحه اختصاص داده شده به این موضوع با کلیک کردن بر روی نام آن مراجعه کرده و از اطلاعات ارائه شده در آن بهره ببرید.

بیمه دانشجویی استرالیا OSHC چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

OSHC استرالیا و هزینه‌های دارو

در قسمت قبل بیان کردیم که این نوع بیمه برخی از مخارج مراقبت‌های بهداشتی را تامین می‌کند. پس از آگاهی از این مسئله شاید به این فکر افتاده باشید که آیا با استفاده از خدمات مورد بحث می‌توان تمامی مخارج تهیه دارو را پوشش داد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم خیر. با استفاده از این بیمه مبلغ محدودی در سال برای خرید دارو پرداخت خواهد شد.

اگر نیازمند تهیه داروهایی خاص هستید، بهتر است از سایر خدمات خصوصی بهره ببرید؛ لازم به ذکر است که به هنگام ورود به استرالیا شما قادر خواهید بود برخی اقلام را با داشتن شرایطی خاص به همراه داشته باشید. اگر به دنبال آشنایی بیشتر با شرایط به همراه بردن دارو به این کشور هستید، بهتر است از مطلب مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا در همین سایت استفاده کنید.

مدیکر و OSHC استرالیا

اگر با مدیکر استرالیا آشنایی داشته باشید، ممکن است به این فکر بیفتید که با داشتن آن از OSHC معاف خواهید شد؛ در صورتی که شهروند برخی از کشورهای خاص باشید ممکن است بتوانید از Medicare بهره ببرید.

لیست برخی از این کشورها را در ادامه بیان کرده‌ایم؛ اما قبل از آن که به سراغ این فهرست بروید، بهتر است از این موضوع مطلع باشید که اگر تحت موافقت نامه‌های مراقبت بهداشتی مشمول استفاده از خدمات بیان شده شوید همچنان ملزم به خریداری بیمه دانشجویی در استرالیا خواهید بود و استفاده مدیکر برای مواردی خواهد بود که تحت پوشش این بیمه نباشند.

  • انگلستان
  • سوئد
  • هلند
  • بلژیک
  • اسلوونی
  • ایتالیا
  • نیوزلند

مدیکر و OSHC استرالیا

ارائه دهندگان OSHC

آشنایی با ارائه دهندگان OSHC که مورد تایید دولت بوده و بهره‌مندی از خدمات آنها می‌تواند برای شما مفید باشد اقدامی بسیار حیاتی به حساب می‌رود.

در ادامه جدولی را مشاهده خواهید کرد که برخی از ارائه دهندگان این خدمات به همراه سایتشان در آن مشخص شده‌اند که مورد تایید دولت مرکزی هستند. برای آن که بیشتر با هر یک از موارد بیان شده در جدول آشنا شوید، اطلاعات کاملی در ارتباط با خدمات آنها کسب و بیمه مناسبی را به صورت آنلاین بخرید، تنها کافی است به سایت هر یک مراجعه کنید

 

بیمه سلامتوب سایت بیمه گر
ahm OSHCwww.ahmoshc.com
Allianz Care Australia (Peoplecare)www.allianzcare.com.au/en/student-visa-oshc.html
BUPA Australiawww.bupa.com.au/health-insurance/oshc
CBHS International Healthwww.cbhsinternationalhealth.com.au/overseas-students-oshc
Medibank Privatewww.medibank.com.au
NIB OSHCwww.nib.com.au

 

OSHC و COVID-19

یکی از مسائل روز جهان را می‌توان بیماری کرونا یا COVID – 19 دانست. با همه گیری این بیماری شرایطی خاص و جدید در استرالیا و سایر کشورها به وجود آمده است. برخی از دانشجویان بین‌المللی بسته به وضعیت به وجود آمده به کشور خود بازگشته‌اند؛ اما برخی افراد همچنان در استرالیا به اقامت خود ادامه می‌دهند.

با این وجود ممکن است برای شما سوال شده باشد که آیا OSCH هزینه‌های درمان کرونا و بیماری‌های حاصل از آن را پوشش می‌دهد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم بله. اگر فردی با داشتن بیمه بیان شده به این بیماری مبتلا شود و یا در پی آن با مشکلات ریه و قفسه سینه، کلیه و مثانه و دیالیز برای نارسایی مزمن کلیه مواجه شود نیازی به نگرانی در ارتباط با هزینه‌های به وجود آمده نخواهد داشت.

مدت زمان بیمه دانشجویی در استرالیا باید چقدر باشد؟

سوالات متداول

 

مدت زمان بیمه دانشجویی در استرالیا باید چقدر باشد؟

باید به هنگام خریداری OSHC به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است کمی زودتر از شروع دوره وارد کشور شوید و یا بعد از اتمام آن فوراً قصد ترکش را نداشته باشید. بر اساس این موارد بهتر است بیمه‌ای را انتخاب کنید که تاریخ ارائه خدمات آن چند ماه قبل از ورودتان شروع و چند ماه پس از فارغ‌التحصیلی‌تان به اتمام برسد؛ لازم به ذکر است که می‌توانید در صورت نیاز و با توجه به شرایط بیمه‌گر ان را تمدید کنید.

بیمه دانشجویی در استرالیا OSHC چه انواعی دارد؟

همان‌طور که بیان کردیم، دانشجو بسته به آن که تنها، به همراه همسر و یا فرزندانش قصد ورود به استرالیا را دارد ملزم خواهد بود بیمه‌های مختلفی را تهیه کند. برای حالات بیان شده فرد به ترتیب ملزم خواهد بود انواع Single، Couple و Family را خریداری کند.

سخن آخر

در این مطلب سعی ما بر آن بوده تا به شما عزیزان در آشنایی با بیمه دانشجویی در استرالیا کمک کنیم. پس از مطالعه موارد بیان شده ممکن است به این موضوع علاقه‌مند شده باشید که آیا پرداخت هزینه‌های اضافی برای استفاده از بیمه‌های خصوصی به منظور تامین تمامی مخارج استفاده از سیستم خدمات بهداشتی و درمانی کاری معقول است یا خیر.

در صورتی که به دنبال یافتن پاسخ نهایی این پرسش هستید، بهتر است ابتدا با هزینه دارو و درمان در این کشور آشنا شوید. برای این کار می‌توانید به مطلبی با همین نام که در سایت سازمان مهاجرتی سلکت ویزا قرار داده شده است مراجعه کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین