شرایط کار در استرالیا
خانه / زندگی در استرالیا / کار در استرالیا چه شرایطی دارد

کار در استرالیا چه شرایطی دارد

آیا می دانید به چه شکل کار در استرالیا پیدا کنید شرایط و حقوق مزایای کار در استرالیا چطور!! رشته های مورد نیاز از این قبیل سوالات اگر ذهن شما رو مشغول کرده مقاله ی زیر را حتما مطالعه بفرمایید مقاله مشاغل مورد نیاز استرالیا که در زیر آورده شده اطلاعات مفیدی در خصوص وضعیت مشاغل و کار در استرالیا، رشد آن ها تا سال ۲۰۱۷ میلادی، میزان دستمزد سالانه مشاغل در استرالیا، مهاجرت به استرالیا از طریق کار و دیگر اطلاعات کارساز مشاغل را به شما ارائه می دهد. در مقاله ای به صورت جداگانه در رابطه با چگونه در استرالیا کار پیدا کنیم صحبت کرده ایم.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفتر ما تماس حاصل فرمایید.

 

اگر می‌خواهید آینده شغلی خود در استرالیا را پیش از مهاجرت به استرالیا از طریق کار  پیشبینی کنید می توانید از اطلاعاتی که در مورد مشاغل مورد نیاز استرالیا در زیر می‌آید بهره ببرید. پیش بینی ها تا سال ۲۰۱۷ در مورد مشاغل مورد نیاز استرالیا حقیقی می‌باشد.

طبق آخرین آمار، سازمان آمار استرالیا در آوریل سال ۲۰۱۸ تعداد شاغلین را 12741800 نفر اعلام کرد که در مقایسه با همین ماه در سال ۲۰۱۶ تعداد 841800 نیروی کار در استرالیا بیشتر استخدام شده اند. بر اساس گزارش همین سازمان نرخ بیکاری از اواسط سال 2017 تا کنون تقریبا با 5.5 درصد ثابت مانده است.

مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال 2018-2019 در یک نگاه

  • بخش اعظم نیروهای کار استرالیا در ایالت های نیو ساوت ولز، ویکتوریا و کوئینزلند مشغول به کارند.
  • بر طبق آخرین آمار منتشر شده در ماه فوریه 2018؛ بیشترین رشد شغلی مربوط به صنایع معدن,انرژی(54%), خدماتی و بازرگانی(31%), مهندسی(25%), تکنولوژی(22%) و دفاعی و دولتی(21%) می‌باشد. در بخش دانش و تکنولوژی, ایالت ویکتوریا با 30 درصد رشد در صدر قرار دارد و پس از آن کویینزلند با 24 درصد و نیو سات ولز با 21 درصد.
  • ورزش و تفریح, بانک و خدمات مالی و آژانسهای املاک از رشد ضعیفی برخوردار بوده اند و مشاغل هنر, رسانه های عمومی و تبلیغات 8 درصد کاهش یافته است.
  • میانگین رشد سالانه کار در استرالیا:
  • رشد 3.6 % کار در استرالیا به صورت تمام وقت
  • رشد 2.8 % کار در استرالیا به صورت پاره وقت

 مشاغل مورد نیاز جدید در استرالیا از کجا می‌آیند؟

طبق آمار مربوط به آپریل سال 2018 بیشترین رشد مربوط به صنعت و معادن است و پس از آن شغلهای خدماتی است.همچنین بر طبق گزارش کمیسیون بهره‌وری, پیش بیینی می‌شود که تا سال 2050 استرالیا به یک میلیون کارمند مشغول در بخش مراقبت از سالمندان احتیاج داشته باشد.

اقتصاددانان گلدمن ساچ تخمین می زنند که حدود 50000 شغل در نتیجه طرح ملی بیمه معلولیت در سال 2017 ایجاد شده است و انتظار می رود این رقم به 100000 تا سال 2020 برسد.

به طور کلی صنایع در حال رشد از این قرار هستند:

  • معادن و صنایع
  • مشاغل اجتماعی و توسعه
  • مشاوره و استراتژی
  • بازرگانی و خدمات
  • منابع انسانی
  • مزرعه داری, دامداری و حفاظت

 مشاغل مورد نیاز استرالیا:

ما می دانیم چه صنایعی در حال رشدند. اما چه مشاغلی بیشتر در استرالیا مورد نیاز خواهد بود و برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار چه مشاغلی مناسب تر هستند؟

بر طبق گزارش کار دولت استرالیا, حدود 12.4 میلیون نفر در استرالیا شاغل هستند و بیشتر از دو سوم آنها تمام وقت و تقریبا نیمی را زنان تشکیل می دهند.از هر پنج نفر بطور تقریبی یک نفر 55 سال یا بیشتر دارد و دو سوم کارکنان استرالیایی دارای مدرک بالاتر از دیپلم هستند.

براساس گزارش Hays در فوریه سال 2018 مشاغل پر تقاضا بر قرار زیر است:

ده شغل پر تقاضا در استرالیا:

  1. تحلیلگر مالی تجاری
  2. تحلیلگر داده ها
  3. تحلیلگران بازار دیجیتالی
  4. متخصصان امنیت شبکه و سایبری
  5. مدیران توسعه کسب و کار
  6. مدیران بخش منابع انسانی
  7. مدیران اجرایی
  8. مدیران سایت,پروژه و قرارداد
  9. معماران پروژه
  10. مددکاران اجتماعی و معلمان دوران کودکی

بیشترین مشاغلی که بصورت پاره وقت یا قراردادی افراد را استخدام می کنند مربوط است به:

  • هتل داری و گردشگری: مشاغلی مانند سرآشپز, آشپز, گارسون
  • معاملات و خدمات: کارگران, جوشکارها و بویلرها
  • حمل و نقل تدارکات و ساخت: کارکنان ذخیره سازی, انبار و توزیع, متخصصان حمل و نقل جاده ای

بر طبق گزارش سیک, ایالت استرالیای جنوبی بیشترین سهم را در مشاغل نیمه وقت و قرادادی دارد.

میزان دستمزد سالانه برای صنایع رو به رشد استرالیا تا سال ۲۰۱۸

ما دلایل مختلفی برای انتخاب کار داریم. برخی می خواهند به مردم کمک کنند. برخی کاری را که دوست دارند انجام می دهند و برخی به دنبال امنیت مالی هستند. اینجا نمایی کلی از دستمزد ها تا فوریه سال 2017 را برای مشاغل و صنایع رو به رشد استرالیا خواهید دید:

  • معادن و انرژی: $115005
  • مشاوره و استراتژی: 108471$
  • ساخت و ساز: 106693$
  • مهندسی: 103247$
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات: 102548$
  • مدیران در بخش مهندسی: 133530$
  • پزشکان عمومی: 129635

اطلاعات بیشتر در زمینه یافتن کار در استرالیا پس از پایان تحصیل

در مورد یافتن کار در استرالیا و مهاجرت به استرالیا از طریق کار، بهترین راه بررسی این نکته که آیا حوزه ی تخصصی شما مورد تقاضای بازار استرالیا است یا خیر، دیدن فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیاست. دولت استرالیا سالانه این فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا را منتشر می کند.

در سال ۲۰۱۸ دانشجویان رشته های مهندسی، فن آوری، دامپزشکی، اُپتومتری، پرستاری و دیگر مشاغل مربوط به پزشکی می‌توانند به یافتن کار در استرالیا و مهاجرت به استرالیا از طریق کار بسیار امیدوار باشند. برای دیگر کارها در استرالیا نیز وضعیت بدی وجود ندارد.

اطلاعات دیگر درباره مشاغل مورد نیاز استرالیا

لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا توسط دولت استرالیا تنظیم شده و معمولا سالانه مورد بررسی قرار می گرد ولی در سال 2017 تقریبا این لیست دو بار تغییر یافت. افرادی که می‌خواهند برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای اسکیل اقدام کنند می توانند به این لیست مراجعه کنند.

لیست مشاغل اصلی مورد نیاز استرالیا

در حال حاضر ۳ لیست کلی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد که برای سادگی مطلب آنها را لیست های شماره ۱، ۲ و ۳ می نامیم.

  • کسانی که رشته تحصیلی یا کاریشان در لیست شماره ۱ هست (بطور مثال اکثر رشته های مهندسی، پزشکی و کامپیوتر) می توانند برای همه ویزاهای اسکیل استرالیا از جمله ویزای مستقل ساب کلاس ۱۸۹ در صورت داشتن سایر شرایط اقدام کنند.
  • با داشتن مشاغل گروه ۲ فقط برای ویزاهای دارای حمایت یک سازمان و یا ایالت دولتی (که تحت برنامه مهاجرت هستند ساب کلاس ۱۹۰ و ۴۸۹، و یا کارفرما ساب کلاس ۱۸۶ و ۱۸۷ می توان اقدام کرد.
  • مشاغل موجود در لیست شماره ۳ فقط مجاز به اقدام برای ویزاهای مربوط به مناطق کم جمعیت نظیر ویزای ساب کلاس ۱۸۷ هستند.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 2

نظر دهید

2 دیدگاه دربارهٔ «کار در استرالیا چه شرایطی دارد»

    1. استرالیا یکی از کشورهایی است که نرخ بی کاری بسیار پایین با دستمزد و حقوق بالا است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین