پاسخ به سوالات شما در مورد ویزای گلوبال تلنت استرالیا
خانه / مهاجرت به استرالیا / پاسخ به سوالات شما در مورد ویزای گلوبال تلنت استرالیا

پاسخ به سوالات شما در مورد ویزای گلوبال تلنت استرالیا

برنامه مهاجرتی که از سال گذشته تحت عنوان ویزای گلوبال تلنت استرالیا در سیستم مهاجرتی دولت استرالیا تعریف شده است با استقبال خوبی از طرف هموطنان ایرانی مواجه شده است به نحوی که در آمارهای رسمی اداره مهاجرت استرالیا، ‌دارندگان پاسپورت ایرانی به عنوان اولین ملیت اقدام کننده این ویزا تعریف شده اند. صحبت های زیادی در فضای مجازی پیرامون ویزای گلوبال تلنت استرالیا شکل گرفته که عمدتا بر اساس حدسیات و تجربیات متقاضیان بوده است. در این نوشتار سعی می کنم که بر اساس دستورالعمل های آفیسرهای مسئول رسیدگی به این نوع ویزا، آنچه در زمان بررسی درخواست شما از ذهن آفیسرها می گذرد را برای شما آشکار کنم و به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهم. درصورتی که نیاز به کسب اطلاعات اولیه در رابطه با ویزای تلنت استرالیا دارید به لینک مربوطه آن مراجعه فرمایید.

چه مواردی مد نظر آفیسرها در زمان بررسی پرونده ها هستند؟

نکته حساس در رابطه با ویزای گلوبال تلنت استرالیا این است که نظر آفیسر در چند مورد کاملا تاثیر گذار است. به همین دلیل نمی توان حتی برای موارد مشابه نیز صد در صد مطمئن بود که کد و یا ویزا حتما دریافت می شود چرا که این موضوع می تواند به آفیسر بررسی کننده پرونده نیز بستگی داشته باشد. به صورت کلی البته پرونده هایی که کد را دریافت می کنند و اصطلاحا لاج می کنند به دلیل اینکه در یک مرحله مدارک بررسی شده اند، احتمالا شانس خوبی برای دریافت ویزا دارند. با توجه به اهمیت این مطلب در ذیل برای شما تعدادی مثال و پاره ای از توضیحاتی که آفیسرهای اداره مهاجرت در مسیر بررسی پرونده های این ویزا به آنها رفرنس میدهند را از دستورالعمل های داخلی اداره مهاجرت انتخاب کرده ام که پیشنهاد میکنم با دقت مطالعه بفرمایید.

به همکاران دیگر که به عنوان وکیل مهاجرت پرونده های تلنت را در دست اقدام دارند و ممکن است لطف فرموده و این مقاله را مطالعه می کنند،‌ توصیه میکنم که حتما برای همه پرونده ها سابمیشن داشته باشند و در آن بر اساس شرایط متقاضی همه موارد ذکر شده در ذیل را شرح دهند.

Must have an internationally recognised record of exceptional and outstanding achievement

internationally recognised

در صورتیکه دستاوردهای متقاضی ویزای گلوبال تلنت استرالیا در کشور خود و چند کشور دیگر به رسمیت شناخته شده باشد می تواند شامل این شرط باشد. حتما توصیه میکنم در صورتیکه دستاوردی دارید حتما در ارائه مدارک خود به هر طریق به رسمیت شناخته شدن آن را در حداقل یک یا چند کشور دیگر به آفیسر اطلاع رسانی نمایید. حتی اگر نمی توانید چنین درخواست یا توجهی را در کشورهای دیگر در این مورد ارائه کنید، ‌حتما سعی نمایید که اهمیت موضوع مطالعه یا کاری خود را در چند کشور دیگر بر اساس مقالات یا رفرنس های معتبر به اثبات برسانید. مخصوصا اگر بتوانید چنین توجه یا اثبات اهمیتی را در استرالیا نشان دهید،‌ شرایط مناسبی از این نظر در نگاه آفیسر خواهید داشت.

در ذیل هم چند مثال برای عزیزانی که در حوزه کاری فعال هستند، که ممکن است به کار شما بیاید را ذکر میکنم :

  • متقاضی که شغل پر اهمیتی مانند مدیر ، تکنیکال لید یا مدرس دانشگاه در یک شرکت یا دانشگاه معتبر بین المللی که یا رنک بالای جهانی داشته باشد و یا شعبات مختلف در سراسر دنیا
  • متقاضی که در رزومه خود پوزیشن سطح بالای مدیریتی در شرکت هایی در حداقل دو یا بیشتر کشور در دنیا داشته باشد.
  • متقاضیانی که در حوزه کاری یا تحقیقاتی خود محصول یا مطالعاتی دارند که در سطح بین المللی مورد توجه قرار گرفته یا میتوان اثبات کرد که خواهد گرفت.

exceptional and outstanding achievement

exceptional and outstanding achievement

یکی از مواردی که آفیسرها به آن وزن بالایی در بررسی پرونده ها ویزای گلوبال تلنت استرالیا میدهند، براساس توضیحات نومینتور است. از این رو حتما سعی کنید که از نومینیتور خود بخواهید که در این زمینه به اندازه کافی توضیحات در مورد شما ارائه کند. مدارک مستند و مستدل در مورد پروژه ها، ‌مطالعات، ‌سوابق کاری و تحقیقاتی، جوایز و دستاوردها و … حتما ارائه شود. در صورتیکه میتوانید endorsement و یا نامه های تاییدیه از افرادی که در زمینه مورد نظر شما در استرالیا یا سایر کشورها در سطح بین المللی شناخته شده اند ،‌دریافت کنید. توجه کنید که جوایز و گواهینامه های بین المللی می تواند در این زمینه بسیار کارگشا باشد.

نکته : در دستورالعمل آفیسرها ذکر شده است که نیازی نیست حتما چندین مورد در رزومه متقاضی را بتوان به عنوان exceptional and outstanding achievement طبقه بندی کرد تا این شرط برقرار شود. حتی یک مورد قابل اشاره که در این سطح قرار بگیرد نیز کفایت خواهد کرد.

Must still be prominent

علاوه بر اینکه باید ثابت کنید در طول مدت فعالیت تحقیقاتی یا حرفه ای برجسته بوده اید باید بتوانید ثابت کنید که همچنان در زمینه مورد نظر نقش برجسته ای دارید. جهت اثبات این شاخصه پاره ای از مدارکی که آفیسر مد نظر قرار میدهد . معمولا دستورالعمل داخلی آفیسرها سختگیری زیادیی در این مورد برای افراد تازه فارغ التحصیل مقطع دکترا وجود ندارد اما اگر بیش از سه سال از فارغ التحصیلی شما در این مقطع میگذرد یا از طریق تحصیلات لیسانس یا ارشد اقدام می کنید حتما این پیش نیاز را جدی بگیرید. حتما مدارکی دال بر اثبات آخرین تحقیقات و تجربییات کاری خود و همچنین پروژه های در دست اقدام را برای آفیسر ارسال کنید که بتواند راحت تر در این زمینه شما را ارزیابی کند.

Must be an asset to Australia

سعی کنید در سابمیشن خود بخش قابل توجهی را صرف اثبات این مورد کنید. هر نوع پروژه، ‌تحقیقات، ‌محصول و یا خدماتی که در سطح تکنولوژی بالاییست و شما می توانید ادعا کنید که با انتقال آن تکنولوژی و دانش به استرالیا می توانید سطح این کشور را در سطح جهانی بهبود دهید و یا به ارتقا سطح زندگی مردم استرالیا کمک کنید را پر رنگ کنید. همچنین در صورتیکه تجربه راه اندازی و یا مشارکت در استارت آپ های موفقی را دارید می توانید دانش استارت آپ خود را به عنوان یک دارایی ارزشمند برای استرالیا اعلام کنید.

با توجه به رزومه چه میزان شانس برای اخذ ویزای گلوبال تلنت استرالیا دارم ؟

این یک سوال کلی است و پاسخ دقیقی ندارد. همانطور که در مطلب بالا ذکر کردم ،‌ تصمیمات آفیسر کاملا بر اساس نظر او در مورد موارد ذکر شده متغییر است . در ذیل لیستی از مواردی که می تواند در رزومه شما باشد و در نظر آفیسر تاثیر گذار باشد را اعلام می کنم که می تواند رفرنس شما باشد. دقت کنید که هیچ فرمول یا عدد جادویی خاصی در این زمینه وجود ندارد پس به دنبال درصد موفقیت نباشد. هر چقدر موارد با کیفیت تر و قابل اثبات تر بیشتری از لیست ذکر شده را بتوانید به آفیسر اداره مهاجرت ارائه کنید شانس شما بالاتر خواهد رفت.

ویزای نخبگان استرالیا 2022

 

در سطح آکادمیک و تحقیقاتی 

  • کتاب های چاپ شده
  • مقالات و گزارشات چاپ شده در ژورنال ها و مجلات سطح بالای علمی
  • جوایز دریافت شده
  • تایید شدن توسط همکاران ( مثال : citation in journals)
  • تاییدیه ها و تقدیر نامه ها در مورد دست آوردها توسط سازمان های رسمی، ‌دولتی یا بین المللی
  • مدارک افتخاری بابت دستاوردهای علمی یا حرفه ای
  • عضویت در مجامع بین المللی در زمینه های تحقیقاتی و کاری مورد نظر
  • گرنتهای دولتی یا غیر دولتی در زمینه های تحقیقاتی
  • دریافت فلوشیپ یا فرصت مطالعاتی از موسسات آموزشی یا تحقیقاتی
  • مقالات و تحقیقات چاپ شده یا ارائه شده در سمینار های معتبر – توضیح اینکه لزوما تعداد بالای مقالات تاثیر گذار نیست و سطح ژوررنال ها و سمینارها و همچنین میزان مخاطبین و درجه آنها از اولویت بالاتری برخوردار است.
  • اظهارنامه از طرف اساتید و محققین ارشد ناظر بر مقالات و تحقیقات در تایید میزان اعتبار و نفوذ تاثیر متقاضی
  • حداقل یک و بیشتر تاییدیه همکاران در زمینه مطالعات و تحقیقات متقاضی
  • رفرنس از وبسایت های معتبر که به دستاوردهای علمی و تحقیقاتی متقاضی اشاره کرده باشد

 

در زمینه فعالیت‌های حرفه‌ایی تخصصی

  • جوایز و تقدیرنامه‌های داخلی یا بین المللی
  • نامه های تایییدیه در جهت خدمات ارزنده از کارفرمای جاری و گذشته ( توجه فرمایید که سوابق بین المللی کاری حتما ذکر شود )
  • تاییدیه به صورت ااظهار‌نامه از همکاران و طرفهای کاری داخلی و بین المللی ( وزن تاییدیه های خارج از کشور بیشتر است )
  • شرح وظایف و چارتهای سازمانی در مورد سوابق کاری مدیریتی در جهت اثبات سایز کارفرماها
  • مقالات و اخبار در روزنامه و سایتها در زمینه تایید دستاوردهای حرفه ای متقاضی

به تازگی فارغ التحصیل شده ام و امکان ارائه مدارک استخدامی و درآمد بالا را ندارم، آیا می‌توانم اقدام کنم ؟

در صورتیکه کمتر از سه سال گذشته در مقطع دکترا فارغ التحصیل شده اید و یا در شش ماه آینده فارغ التحصیل میشوید و امکان اثبات درآمد جاری بیش از سطح حقوق مورد نظر اداره مهاجرت  استرالیا را ندارید ،‌لازم است که حتما از طریق ارائه ادله در مورد بازارکار استرالیا برای شرایط مشابه شما اثبات کنید که میتوانید بعد از ورود به استرالیا به این درآمد دسترسی داشته باشید . پس اگر در ارائه این نوع مدارک مشکل دارید ،‌پیشنهاد میکنم که اقدام نکنید .

با سلکت ویزا تماس داشتم و رزومه را ارسال کردم اما در زمینه عقد قرارداد به من پاسخ منفی داده شد !

ما در سلکت ویزا حداقل هایی را با توجه به پرونده های موفق و ناموفق قبلی از بین کلاینتها و همچنین سایر متقاضیان در نظر داریم که شرایط سخت گیرانه ای را برای عقد قرارداد در نظر میگیریم. ممکن است وکلای مهاجرتی دیگر یا بر اساس تجربه کمتر و یا تمایل بیشتر به عقد قرارداد با شما،‌ شرایط سهل تری را به شما اعلام نمیاند. پاسخ مشاورین سلکت ویزا در مورد اینکه پرونده شما را انجام نخواهیم داد لزوما به معنای این نیست که به هیچ عنوان شانس ندارید بلکه به این معناست که از حداقل مد نظر ما شانس کمتری دارید. و در نقطه مقابل هم اینکه یک وکیل یا دفتر مهاجرتی به شما در زمینه عقد قرارداد این ویزا پاسخ مثبت میدهد لزوما به معنای شانس بالا و صد در صدی شما نیست.

نامینیتور برای ویزای گلوبال تلنت استرالیا شرایطی را باید داشته باشد ؟

نامینیتور برای ویزای گلوبال تلنت استرالیا حتما باید سیتیزن استرالیا یا دارنده اقامت دائم این کشور باشد. بعضی از اتباع نیوزیلند که مقیم استرالیا هستند امکان نامینیتور شدن را دارند اما حتما در مورد نوع اقامت آنها در استرالیا تحقیق کنید. نامینیتور شما برای ویزای گلوبال تلنت استرالیا باید حتما در همان زمینه ای که شما قصد اقدام در آن را دارید در سطح ملی یا بین المللی شناخته شده باشد. در تایید نامینیتور شما آفیسر موارد زیر را مدنظر دارد:

  • مسیر حرفه‌ای و تحقیقاتی و همچنین دستاوردها
  • رهبری در حوزه مورد نظر
  • ارتباط حرفه‌ای با سازمانها و صنایع پیشرو در حوزه مورد نظر
  • سابقه حرفه ای جاری و گذشته
  • سابقه مقالات، سمینارها و تحقیقات

چه اولویت بندی در رسیدگی به پرونده‌های گلوبال تلنت وجود دارد ؟

در نوامبر ۲۰۱۹ اداره مهاجرت استرالیا اولویت بندی مشخصی برای رسیدگی به پرونده های ویزای گلوبال تلنت استرالیا را اعلام کرده است که به شرح زیر است:

در مرحله اول توصیه شده است که تنها به پرونده های متقاضیانی که در یکی از زیر شاخه‌های زیر سابقه تحصیلی، حرفه‌ای و یا تحقیقاتی دارند رسیدگی شود و اولویت با افرادیست که هر سه نوع سوابق تحصیلی،‌ حرفه‌ای و تحقیقاتی کاملا مرتبط با این شاخه‌ها را داشته باشند:

  • تکنولوژی کاربردی در کشاورزی و صنایع غذایی
  • تکنولوژیهای مرتبط با حوزه سرویسهای مالی و اقتصادی
  • تکنولوژیهای مرتبط با حوزه سلامت و دارویی
  • امنیت فضای مجازی و اطلاعات
  • تکنولوژی اطلاعات، داده پردازی و ICT
  • هوا فضا و همچنین تکنولوژی سطح بالای تولید
  • تکنولوژی های حوزه انرژی و همچنین معدن

البته در آپدیت جدید مشاغل کمی تغییر کرده است

🔻Resources
🔻Agri-food and AgTech
🔻Energy
🔻Health industries
🔻Defence, advanced manufacturing and space
🔻Circular economy
🔻Digitech
🔻Infrastructure and tourism
🔻Financial services and FinTech
🔻Education

نکته : به افرادی که در حال حاضر شاغل در این حوزه‌ها هستند و حقوق بالاتر از حداکثر حقوق استرالیا (با استاندردهای کشور مبدا) دریافت می‌کنند یا توانایی ارائه پیشنهاد شغلی از استرالیا با حقوقی بالاتر از عدد حداکثر حقوق استرالیا (در حال حاضر ۱۵۳۶۰۰ دلار استرالیا) دارند در اولویت رسیدگی و دریافت کد و همچنین دریافت ویزا هستند. لذا اگر در این دو کتگوری نیستید، ممکن است پرونده شما بیش از حالت عادی به طول بینجامد اما به این معنا نیست که بررسی نخواهد شد.

در یکی از شاخه‌های اعلام شده به تازگی در مقطع دکترا فارغ التحصیل شده‌ام و یا فارغ التحصیل خواهم شد، آیا شرایط اقدام برای این ویزا را دارم ؟

بله، اگر در مقطع دکترا در سه سال گذشته فارغ التحصیل شده اید و یا در شش ماه اینده فارغ التحصیل می شوید، این امکان وجود دارد تا برای ویزای گلوبال تلنت استرالیا اقدام کنید اما توجه داشته باشید که اگر نتوانید به افیسر اداره مهاجرت استرالیا اثبات کنید که سطح درآمد مورد نیاز را دارید یا امکان رسیدن به  آن را در استرالیا خواهید داشت ، ممکن است با وجود همه دستاوردهای احتمالی که داشته اید ،‌پرونده شما به موفقیت نرسد. حتما و بدون استثنا سعی کنید که سابمیشن قوی به همراه مستندات امکان کاریابی و همچنین حداقل درامد مورد درخواست را درر مورد تخصص و شرایط خود ارائه نمایید. 

 

ویزای تلنت استرالیا برای مهاجرت

 

آیا بعد از دریافت کد امکان اضافه کردن مدارک جدید را دارم؟

بله خوشبختانه بعد از اقدام جهت دریافت کد میتوانید از طریق ایمیل و با رفرنس نامبر خود ، مدارک جدیدی را به پرونده اضافه نمایید.

اگر مدرک تحصیلی معادل دکترا ندارم، ‌آیا می توانم اقدام کنم؟

بسیاری از دوستان بر این باور هستند که برای ویزای گلوبال تلنت استرالیا فقط باید مدرک دکترا داشت از این رو سوالی دارند با این عنوان درصورتی که مدرکی معادل دکترا نداشته باشیم می توانیم برای ویزای گلوبال تلنت اقدام کنیم ؟ پاسخ این دوستان مثبت است اگر دستاوردهای حرفه ای و تحقیقاتی داشته باشید با مدرک لیسانس و فوق لیسانس هم می توانید اقدام کنید تنها در صورتیکه معدل شما در مقاطع تحصیلی از ۸۰ درصد بالاتر باشد ( ۱۶ به بالا)

آیا امکان اضافه کردن دستاوردها بعد از دریافت کد را دارم؟

بله . دستاوردهای شما در زمان سابمیت پرونده ویزا بررسی می شود. اتفاقا با توجه به اینکه لزوما دریافت کد به معنای دریافت ویزا نیست، توصیه می کنیم که از مدت اعتبار کد تا زمان اقدام استفاده نمایید و تا حد امکان دستاوردهای قابل ارائه بیشتری داشته باشید .

آیا امکان تغییر نامینیتور بعد از دریافت کد را دارم؟

بله شما می توانید نامینیتور دیگری را بعد از دریافت کد و در زمان لاج پرونده معرفی کنید اما دقت کنید که بدون ارائه فرم ۱۰۰۰ و معرفی نامینیتور در زمان لاج پرونده ، پرونده میتواند رفیوز شود.

می خواهم از خدمات سلکت ویزا استفاده کنم ، لطفا راهنمایی کنید.

کل اطلاعاتی را که نیاز دارید را در این مقاله و همچنین دو مقاله دیگر با عنوان ویزای تلنت استرالیا و ویزای نخبگان استرالیا  به استحظار شما رسانده ایم. همچنین سلکت ویزا مدیریت بزرگترین گروه تلگرامی اطلاع رسانی در زمینه این ویزا را برعهده دارد که می توانید سوالات خود را در آن مطرح کنید.

با توجه به اینکه وقت زیادی را صرف بررسی پرونده ها می نماییم،‌ لطفا تنها در صورتیکه تمایل به استفاده از خدمات حرفه ای سلکت ویزا را در اخذ این ویزا دارید با ما در تماس باشید .

لطفا با توجه به موارد ذکر شده، رزومه کاملی از خود را به آدرس ایمیل globaltalent@selectvisa.com ارسال فرمایید.

رزومه شما در سه مرحله توسط من و کارشناسان سلکت ویزا بررسی می شود و در صورتیکه بتوانیم با درصد بالا پرونده شما را قبول کنیم در بازه حداکثر ۱۲ روز کاری با شما در تماس خواهیم بود.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین