اخذ ویزای استرالیا بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است؟

هجرت، واژه‌ای تلخ و شیرین است. شاید در گذشته تنها افرادی که تحصیلات بالایی داشتند به مهاجرت فکر می‌کردند؛ اما این روزها هر شخصی با هر مدرک تحصیلی به فکر پیشرفت و آینده‌ای بهتر است. به همین دلیل، دغدغه ویزای کار استرالیا بدون مدرک زبان ذهن افراد بسیاری را مشغول کرده است.

هرچند دانستن زبان یک کشور غریب شانس اقامت‌ گرفتن را آسان می‌کند؛ اما آشنایی با زبان در زندگی روزمره فرد و معاشرت و ارتباط او با دیگران در زمینه‌های مختلف نیز اهمیت بالایی دارد. حال اگر باز هم مدرک زبان نداشته باشید، می‌توانید از طریق راه‌ها و تبصره‌های مختلفی به استرالیا مهاجرت کنید.

روش‌های مهاجرت به استرالیا بدون مدرک زبان

برای مهاجرت به استرالیا، روش‌ها و ویزا‌های بسیار متفاوتی وجود دارد اما هر یک از این ویزاها شرایط و مشخصات مختص خود را دارند. در ادامه، چند مورد از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا بدون مدرک زبان را بررسی می‌کنیم.

مهاجرت از طریق ویزای سرمایه‌گذاری

اگر اخذ مدرک زبان برای شما مشکل است، سرمایه‌گذاری در استرالیا و پرداخت پول، راه حل مناسبی است؛ با کمک ویزای سرمایه‌گذاری می‌توانید بدون مدرک زبان در استرالیا زندگی کنید. 

برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری یا ساب کلاس ۱۸۸، امتیازهای شما جمع می‌شود و مشخص می‌شود که ویزا به شما تعلق می‌گیرد یا خیر؛ عواملی که روی امتیازات تاثیرگذار هستند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • وضعیت تحصیلی
  • سن متقاضی مهاجرت
  • سابقه مدیریت کسب‌وکار
  • گواهی ثبت برند
  • گردش مالی
  • مدرک زبان 

اگر مجموع امتیازات شما ۶۵ شود، می‌توانید ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا را دریافت کنید. برای این ویزا باید آیلتس حداقل ۴.۵ داشته باشید؛ اگر مجموع امتیازات شما بدون مدرک زبان ۶۵ شده باشد و مدرک زبان نداشته باشید، می‌توانید با پرداخت مبلغی به‌عنوان جریمه، به میزان حدود ۱۰,۰۰۰ دلار استرالیا از این الزام مبرا شوید.

پس اگر شرایط سنی شما زیر ۵۵ سال است و پشتوانه قوی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در کشور استرالیا دارید، می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید و با آسودگی‌خاطر به کسب درآمد بیشتر مشغول شوید.

مدرک زبان برای استرالیا

ویزای خانواده یا اسپانسرشیپ خانواده

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به استرالیا بدون مدرک زبان، مهاجرت از طریق خانواده است. اگر عضوی از اعضای خانواده شما، شهروند استرالیا باشد یا ویزای دائم استرالیا را داشته باشد، می‌توانید از این طریق برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنید. (منظور از خویشاوند، والدین، همسر و فرزند، خواهر و برادر و خاله، عمو، دایی و عمه است.)

ویزای خانواده ساب کلاس‌های متفاوتی دارد که برخی از آن‌ها نیازی به مدرک زبان ندارند. در ادامه انواع ویزاهای خانوادگی را به‌همراه ساب هر یک مشاهده می‌کنید.

انواع ساب کلاس نوع ویزا
ساب کلاس ۱۰۳ ویزای دائم برای والدینی که خارج از استرالیا زندگی می‌کنند اما فرزندان آن‌ها توانایی حمایت مالی در استرالیا را دارند
ساب کلاس‌های ۱۰۱ + ۸۰۲  ویزای دائم از سمت والدین برای فرزندانی که خارج از کشور استرالیا هستند
ساب کلاس ۱۰۲ ویزای دائم فرزندخواندگی برای والدین استرالیایی 
ساب کلاس ۱۷۳  ویزای موقت توسط فرزندان در استرالیا برای والدین خارج از این کشور 
ساب کلاس ۱۱۷ ویزای دائم برای کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست توسط والدین در استرالیا

تمامی ویزاهای خانواده به این جدول محدود نمی‌شوند. برای اینکه بتوانید ویزای مربوط به خود را پیدا کنید، ابتدا باید با مشاوران مهاجرتی مشورت کنید تا شما را به مسیر درستی هدایت کنند.

ویزای خانواده یا اسپانسرشیپ خانواده برای استرالیا

 ویزای استرالیا بدون نیاز به مدرک زبان با ازدواج

اگر با یک فرد شهروند استرالیا یا دارای اقامت دائم استرالیا ازدواج کنید، راه ورود شما به کشور استرالیا باز می‌شود. توجه کنید که بلافاصله پس از دریافت ویزای دائم نمی‌توانید برای شهروندی استرالیا درخواست دهید؛ بلکه باید چند سال از ازدواج شما بگذرد تا واقعی‌ بودن پیوند شما ثابت شود و بتوانید برای شهروندی استرالیا درخواست دهید.

باتوجه‌به اینکه سوءاستفاده‌های زیادی از این روش اخذ اقامت استرالیا شده است، دولت استرالیا سخت‌گیری بسیار زیادی نسبت به ویزای ازدواج دارد؛ در نتیجه اثبات ازدواج شما باید طی اقداماتی انجام شود؛ برای مثال از طریق اینکه ثابت کنید در یک خانه زندگی می‌کنید یا نیازهای مالی توسط همسرتان تامین می‌شود.

اگر ثابت شود ویزای ازدواج شما صوری است، شاهد رفتار تند دولت استرالیا خواهید بود.

 ویزا استرالیا بدون نیاز به مدرک زبان با ازدواج

ویزای تحصیلی استرالیا بدون مدرک زبان 

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، مهاجرت تحصیلی یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار است؛ زیرا شما همچنان که در حال تحصیل و کسب علم هستید، می‌توانید از زندگی در کشور زیبایی‌ها لذت ببرید.

با استفاده از ویزای تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانید مشغول به تحصیل شوید؛ البته در دوران قبل از دانشگاه هم می‌توان به تحصیل مشغول شد اما شخص باید شرایط لازم را داشته باشد.

بیشتر دانشگاه‌های استرالیا برای پذیرش دانشجو، مدرک زبان را الزامی عنوان کرده‌اند؛ با این‌ حال برخی از دانشگاه‌ها اعلام کرده‌اند که اگر مدرک زبان دانشجو در زمان ثبت‌نام آماده نباشد، دانشگاه یک بازه زمانی یا فرصت به دانشجو می‌دهد تا مدرک خود را از مراکز معتبر کسب کند.

در ادامه نام برخی از این دانشگاه‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • دانشگاه فنی سوینبرن (Swinburne University of Technology)
  • دانشگاه کوئینزلند (The University of Queensland)
  • دانشگاه ملبورن (University of Melbourne)
  • دانشگاه مک‌کواری (Macquarie University)

این دانشجویان باید حداقل نمره آیلتس ۵.۵ داشته باشند؛ اما برخی دانشگاه‌ها اشاره کرده‌اند که اگر دانشجو برخی شرایط را داشته باشد، نیاز به ارائه مدرک آیلتس نیز ندارد. این شرایط به شرح زیر است:

  • دانشجو یک دوره زبان انگلیسی در استرالیا ثبت‌نام کند. دقت داشته باشید که هزینه کلاس‌ها به‌عهده فرد است و باید ۵ الی ۲۰ هفته قبل از شروع ترم اقدام به این کار کند.
  • دانشجو سه ساله در یکی از موسسات آموزش زبان تحصیل کند و مدرک آن را ارائه کند.
  • از مدارک دیگر به‌جای آیلتس مانند: PTE یا تافل استفاده کند.
  • دانشجو مدرک تحصیلی در دوره دوساله دیپلم در استرالیا را داشته باشد.

ویزای تحصیلی استرالیا بدون مدرک زبان

جایگزین مدرک زبان برای مهاجرت به استرالیا

داشتن مدرک زبان یکی از شرایط و قوانین مهاجرت به استرالیا است؛ اما در برخی شرایط خاص می‌توان به‌جای مدارک زبان، مدارک دیگری به کشور استرالیا ارائه داد. این موارد شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • گذراندن دوره تحصیلات در مراکز انگلیسی‌زبان
  • داشتن مدرک دانشگاهی از دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان
  • داشتن شهروندی یا پاسپورت برخی کشورها و ایالت‌ها از جمله بریتانیا، نیوزیلند، ایالات متحد امریکا، کانادا و ایرلند

جایگزین مدرک زبان برای مهاجرت به استرالیا

مدارک زبان مورد تأیید کشور استرالیا

استرالیا کشوری انگلیسی‌زبان است؛ پس یکی از شروط زندگی در این کشور، داشتن مدرک زبان است. البته استرالیایی‌ها یک لهجه خاص دارند اما جای نگرانی نیست؛ چرا که به‌مرور و با معاشرت بیشتر در این کشور به‌خوبی با لهجه آن‌ها خو می‌گیرید.

استرالیا برخی از موسسات زبان و مدارک زبان را قبول دارد و تایید می‌کند. در ادامه این موارد را مشاهده می‌کنید:

  • آزمون زبان انگلیسی آیلتس (IELTS)
  • آزمون  زبان انگلیسی تافل (TOEFL)
  • آزمون پیرسون یا (Pearson Test of English (PTE
  • آزمون Proficiency -CPE
  • آزمون CAE

اگر از نحوه نمره‌دهی آزمون آیلتس شکایت دارید و تصور می‌کنید که این آزمون نمی‌تواند مهارت‌های زبانی شما را به‌درستی بسنجد؛ می‌توانید در دیگر آزمون‌های مورد تأیید کشور استرالیا شرکت کنید.

مدارک زبان مورد تأیید کشور استرالیا

جمع‌بندی

برای مهاجرت کردن باید دقت زیادی در فراهم‌ کردن نمرات، شرایط و قوانین مهاجرتی داشته باشید تا روند مهاجرت آسان‌تر و کم‌دردسرتری را پشت سر بگذارید. مدرک زبان نیز یکی از مهم‌ترین مدارک برای مهاجرت به استرالیا است؛ اما ممکن است برخی به دلایل مختلف، امکان یادگیری زبان را نداشته باشند. در این مطلب روش‌های مهاجرت به استرالیا بدون مدرک زبان را معرفی کرده‌ایم تا در صورت نیاز از میان‌ آن‌ها بهترین و مناسب‌ترین روش برای شرایط خود را انتخاب کنید. در صورت وجود هرگونه ابهام در این مورد، می‌توانید با مشاوران با تجربه سلکت ویزا صحبت کنید.

سوالات متداول

یکی از شرایط و قوانین کشور استرالیا در جذب مهاجران، داشتن مدرک زبان انگلیسی است. داشتن مدرک زبان یکی از روش‌هایی است که میزان توانایی شما در برقراری ارتباط با دیگران را نشان می‌دهد که در کشور پویایی مانند استرالیا حائز اهمیت است. مهاجرت کاری بدون مدرک زبان به استرالیا برای همه افراد و اشخاص امکان‌پذیر نیست و در شرایط خاصی این امکان وجود دارد.

  • افرادی که قبلا در این کشور زندگی کرده‌اند.
  • افرادی که یکی از مدارک تحصیلی خود را در مراکز انگلیسی‌زبان گرفته‌اند.
  • افرادی که پاسپورت و شهروندی برخی کشورها مانند ایرلند، کانادا و نیوزیلند را دارند.
  • افرادی که دارای معلولیت ذهنی و جسمی هستند.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین