شهرهای استرالیا

هنگامی که وارد استرالیا شوید و اقامتش را به دست آورید قادر خواهید بود از امکانات رفاهی، درآمد بالا، سیستم خدمات بهداشتی رایگان و پیشرفته، موسسات آموزشی معتبر و شناخته شده در سطح جهان و مزایای بسیار دیگری بهره ببرید. در برخی از روش‌های مهاجرتی که محدودیت محل اقامت دارند، باید به این موضوع توجه داشته باشید که انتخاب مقصدی مناسب اهمیت بسیاری دارد؛ به همین سبب هم باید در مورد شهرهای استرالیا اطلاعاتی به دست آورید.

ما در مجموعه مهاجرتی سلکت ویزا برای آن که داده‌هایی به روز را پیرامون موضوع بیان شده در اختیارتان قرار دهیم، دست به نگارش این مقاله زده‌ایم و در ادامه تعدادی از اصلی‌ترین، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای استرالیا را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شهرهای استرالیا

استرالیا کشوری پهناور به حساب می‌رود که بخش عمده‌ای از آن مسکونی نیست. با این حساب شهرهای مختلفی در سراسر آن قرار دارند. هر یک از مواردی که در موردشان صحبت می‌کنیم، دارای ویژگی‌هایی خاص هستند؛ به همین سبب هم شرایط متفاوتی با یکدیگر دارند. قبل از آن که به سراغ آشنایی با شهرهای استرالیا بروید، باید ابتدا انتظارات و وضعیت ایده آل از نظر خودتان را مشخص نمایید تا در انتها بتوانید مقصدی مناسب و متناسب با آنها را برای خود انتخاب کنید.

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

بعضی مناطق مانند ملبورن، سیدنی، بریزبن، هوبارت و سایر مراکز ایالت‌های استرالیا نسبت به سایرین حسن شهرت بیشتری دارند و اسامی‌ای نام آشنا به حساب می‌روند؛ اما علاوه بر آنها مناطق دیگری هستند که کمتر از آنها شنیده‌اید و در عین حال محیطی قابل قبول برای اقامت، کار و تحصیل دارند. در ادامه برای آشنا کردن شما عزیزان با این شهرهای استرالیا بخش‌هایی را به هریک از آنها اختصاص داده‌ایم؛ پس مطالعه‌شان را از دست ندهید.

شهر ملبورن استرالیا

شهر ملبورن استرالیا

آیا به دنبال آن هستید تا در یکی از برترین شهرهای استرالیا به زندگی، کار یا تحصیل بپردازید؟ در این صورت ملبورن استرالیا را در میان گزینه‌های اصلی خود قرار دهید. این شهر همواره به نسبت سایرین جمعیت زیادی را در دل خود جای داده است. در کنار این وضعیت، صنایع متعددی هم در آن وجود دارند که همین باعث شده موقعیت‌های شغلی متنوعی برای متخصصان مشاغل وجود داشته باشد.

یکی از مواردی که باعث نگرانی افراد علاقه‌مند به زندگی در آن می‌شود، این است که بعضاً شنیده‌اند هزینه‌های زندگی در Melbourne نسبت به سایر شهرهای استرالیا بیشتر می‌باشد. در ارتباط با این موضوع باید بگوییم که شنیده‌ها درست است؛ اما در کنار آن باید توجه داشته باشید که به همان مقدار میزان حقوق و درآمد هم بیشتر خواهد بود و برای گذران زندگی به مشکل برنخواهید خورد.

آیا دغدغه تحصیل خود یا فرزندانتان در محیط‌های آموزشی معتبر و پیشرفته را دارید؟ در این صورت باید بگوییم نام دانشگاه‌ها و مدارس منطقه مورد بحث نه تنها در رتبه بندی‌های کشوری، بلکه در رنکینگ‌های جهانی در جایگاه قابل قبولی مشاهده می‌شوند. آیا به زندگی در منطقه‌ای علاقه‌مند هستید که آب و هوایی اقیانوسی و معتدل داشته باشد؟ در این صورت به سراغ گزینه مناسبی از میان شهرهای استرالیا آمده‌اید.

شهر سیدنی استرالیا

از گذشته تا کنون، زمانی که نام استرالیا به میان میاید بسیاری از افراد آن را با نمادها و مراکز دیدنی سیدنی استرالیا به یاد میاورند. این منطقه که ایونت‌های مختلف و مهمی مانند المپیک را میزبانی کرده، همواره با ملبورن بر سر تصاحب عنوان بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور رقابت داشته و جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر را در دل خود جای داده است.

وجود شرکت‌های بزرگ در آن باعث شده تا فرصت‌های شغلی زیادی در زمینه‌های مختلف در دسترس ساکنین قرار بگیرد. یکی از دغدغه‌هایی که برای علاقه‌مندان زندگی در آن مطرح می‌شود چیزی نیست جز هزینه‌های بالای زندگی. در ارتباط با این موضوع باید بگوییم مخارجی که اقامت در این شهر دارد، بسته به امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌گیرند و میانگین درآمد افراد شاغل قابل قبول و تقریباً منصفانه است.

آب و هوای این منطقه مانند برخی شهرهای استرالیا که نزدیک دریا قرار دارند نیمه گرمسیری و مرطوب می‌باشد. معمولاً افراد تازه وارد به خوبی و راحتی با محیط جدید در سیدنی همخوانی پیدا می‌کنند که یکی از دلایل آن را می‌توان حضور تعداد زیادی مهاجر از سراسر جهان با فرهنگ‌های مختلف دانست.

شهر بریزبن استرالیا

بریزبن استرالیا مرکز ایالت کوئینزلند بوده و هر ساله پذیرای مهاجران بسیاری است. اگر بخواهیم بر اساس جمعیت در مورد این منطقه صحبت کنیم، باید بیان کنیم که در میان شهرهای استرالیا از این نظر در رتبه سوم قرار دارد. رودخانه‌ای که از مرکز آن رد می‌شود، محیطی بسیار جذاب را به وجود آورده که در اطراف آن کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی قرار دارند.

پس اگر به دنبال یکی از پر جنب و جوش‌ترین شهرهای استرالیا هستید، به سراغ گزینه مناسبی آمده‌اید. همان‌طور که در ابتدای این قسمت بیان کردیم، هر ساله مهاجران زیادی به آن وارد می‌شوند؛ پس محیطی ایده آل برای تازه واردان بوده و به راحتی می‌توانند با آن هماهنگ شوند. جاذبه‌های گردشگری بسیار و تفریحات متنوعی که در منطقه مورد بحث وجود دارند باعث می‌شود تا همیشه بتوانید خود را به خوبی سرگرم نمایید.

شاید زمانی که با هزینه‌های زندگی در بریزبن آشنا شوید، به این فکر بیفتید که سایر شهرهای استرالیا مخارج پایین‌تری دارند؛ پس می‌توانند گزینه‌های بهتری برایتان باشند. در مورد این موضوع باید بگوییم که با وجود چنین وضعیتی، تناسب درآمد با مخارج به گونه‌ای است که قدرت خرید افراد بالا به حساب می‌رود.

شهر آدلاید استرالیا

یکی از نام آشناترین شهرهای استرالیا، آدلاید نام دارد و از آن به عنوان مرکز فرهنگی کشور یاد می‌شود. آیا به تفریحات ساحلی علاقه دارید؟ در این صورت می‌توانید از 30 کیلومتر ساحل آن لذت ببرید. مساحت تقریباً زیاد و جمعیت فعلی منطقه مورد بحث باعث شده تا از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استرالیا در منابع مختلف یاد شود.

با شنیدن این موضوع بدون شک ذهن شما به این سمت می‌رود که هزینه زندگی در آن بالا بوده و شاید نتوانید به راحتی در ابتدای ورود زندگی‌تان را مدیریت کنید. در مورد این مسئله باید بگوییم یکی از دلایل اصلی انتخاب آدلاید توسط مهاجران و افراد تازه وارد، پایین بودن مخارج زندگی در آن به حساب می‌رود. اگر با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل مشکلی ندارید، می‌توانید مدت زمان حضورتان را در این منطقه به راحتی سپری کنید.

در کنار تمامی توضیحاتی که تا به اینجا ارائه کردیم، باید بگوییم یکی از شهرهای استرالیا که با اقامت در آن نیازی به نگرانی برای یافتن شغل متناسب با تخصصتان ندارید، آدلاید استرالیا به حساب می‌رود. آیا خود یا همراهانتان قصد ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی را دارید و می‌خواهید در منطقه‌ای باشید که موسسات آموزشی شناخته شده‌ای داشته باشد؟ در این صورت باید بگوییم که دانشگاه‌های آدلاید، فلیندرز و استرالیای جنوبی مواردی هستند که پاسخگوی تمامی نیازهای شما می‌باشند.

شهر پرت استرالیا

شهر پرت استرالیا

اگر قصد دارید در ایالت استرالیا غربی اقامت داشته باشید، بهتر است ابتدا در مورد مرکز آن که تقریباً هم بزرگ‌ترین منطقه‌اش به حساب می‌رود اطلاعاتی به دست آورید. اگر کمی پیرامون بزرگ‌ترین و بهترین شهرهای استرالیا برای کار یا زندگی جست و جو کرده باشید، بدون شک نام پرت به گوش شما خورده است. شاید برایتان جالب باشد که بخش عظیمی از شهروندان آن را مهاجران تشکیل داده‌اند.

تاریخچه غنی این منطقه مربوط به بومیان بوده و اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نیست؛ اما از سال 1829 استعمارگران به آن توجه ویژه‌ای داشتند. آیا به دنبال آن هستید تا در مشاغل مربوط به خدمات علمی و فنی، مدیریت عمومی، مراقبت‌های بهداشتی، معدن و سایر حرفه‌های وابسته به آنها مشغول به کار شوید؟ در این صورت پرت استرالیا می‌تواند یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای شما باشد.

در کنار وجود موقعیت‌های متنوع و حقوق بالا، این شانس در اختیار همراهان شما قرار می‌گیرد که از امکانات رفاهی متنوعی بهره‌مند شوند و در کنار آن هم تحصیلات خود را در پیشرفته‌ترین و بهترین مراکز علمی کشور ادامه دهند.

شهر گلد کوست استرالیا

یکی از شهرهای استرالیا که باید به آن توجه زیادی داشته باشید، گلد کوست است. این منطقه به دلیل آن که جاذبه‌های تفریحی بسیاری دارد، هر ساله گردشگران و حتی مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند. آیا شما هم قصد دارید در محیطی پر جنب و جوش و شاد زندگی نمایید؟ در این صورت پیشنهاد می‌کنیم از میان تمامی شهرهای استرالیا نگاه ویژه‌ای به گلد کوست داشته باشید.

ساحل گردی و قایق سواری را می‌توان به عنوان سرگرمی‌های روزمره و عمومی ساکنین آن معرفی کرد. وجود دانشگاه‌هایی مانند گریفیث، باند و سادرن کراس باعث شده تا دانشجویان داخلی و بین‌المللی زیادی هم هر ساله به این شهر وارد شوند. آیا نگران یافتن کاری مناسب برای خود هستید؟ در این صورت توصیه می‌کنیم که اطلاعاتی در مورد صنایع اصلی آن به دست آورید.

صنایع دریایی، آموزش، ارتباطات، فناوری، گردشگری و صنایع خلاق را می‌توان به عنوان حیطه‌های اصلی کاری گلد کوست معرفی کرد. در کنار مواردی که به آنها اشاره شد، اگر در حیطه‌های دیگر هم تخصص و سابقه قابل قبولی دارید نیازی به نگرانی برای یافتن کار نیست.

شهر کانبرا استرالیا

شهر کانبرا استرالیا

هنگام انتخاب پایتخت از میان شهرهای استرالیا، اختلافات شدیدی در میان گزینش ملبورن یا سیدنی بود. برای حل این مشکل تصمیم بر آن شد تا کانبرا مرکزیت سیاسی و اداری را بر عهده داشته باشد. اگر به دنبال اقامت در یکی از شهرهای استرالیا هستید که صنعتی قدرتمند و بسیار پر رونق داشته باشد، این منطقه انتخاب مناسبی برایتان نیست و باید به سراغ سایر گزینه‌هایی بروید که به معرفی آنها پرداخته‌ایم. آیا به جاذبه‌های طبیعی علاقه‌مند هستید؟

در این صورت باید بگوییم که درختستان ملی، دریاچه لورلی گریفین و کوه‌های بریندابلا می‌توانند نظر شما را به خود جلب کنند. شاید در میان شهرهای استرالیا به کمتر گزینه‌ای بر بخورید که آب و هوایی چهارفصل داشته باشد؛ اما با زندگی در کانبرا می‌توانید از این ویژگی آن لذت ببرید.

شاید برایتان حالب باشد که بیشترین میانگین دستمزد و پایین‌ترین نرخ بیکاری در میان شهرهای استرالیا متعلق به کانبرا استرالیا است. ترافیک بسیار کم، آب و هوایی متنوع، امکانات رفاهی مختلف و مدارس و دانشگاه‌های معتبر را می‌توان به عنوان برخی از مزایای زندگی در این منطقه معرفی کرد.

شهر نیوکاسل استرالیا

آیا قصد دارید به ایالت نیو ساوت ولز مهاجرت کنید و به دنبال آشنایی با یکی از بهترین مناطق رجینال آن هستید؟ در این صورت نیوکاسل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مساحت این منطقه بالغ بر 261.8 کیلومتر مربع بوده و 162 کیلومتر با سیدنی فاصله دارد. بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط ABS در سال 2019 تقریباً 165000 نفر در آن سکونت دارند.

طبق آخرین اطلاعات موجود شاخص کیفیت زندگی در نیوکاسل 199 از 240 بوده که این خود آن را به یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی و کار تبدیل می‌نماید. اگر با آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب مشکلی ندارید، می‌توانید آن را به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی خود برای سکونت پس از مهاجرت در نظر داشته باشید.

همان‌طور که می‌دانید، معمولاً هزینه‌های زندگی در مناطق کوچک و نه چندان پرجمعیت نسبت به سایرین کمتر است؛ به همین سبب هم عده بسیاری به سراغ این شهرهای استرالیا می‌روند. آیا هدف شما از مهاجرت سرمایه گذاری است؟ در این صورت باید بدانید که زیر ساخت‌های مورد نیاز برای جذب سرمایه خارجی و کمک به رونق گرفتن بیزینس‌های نوپا در آن به خوبی فراهم شده‌اند.

شهر ولنگونگ استرالیا

یکی از شهرهای استرالیا که ماهیتی بندری دارد، ولونگونگ به حساب می‌رود. در صورتی که به دنبال زندگی در ایالت نیو ساوت ولز هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاه ویژه‌ای به منطقه بیان شده داشته باشید؛ زیرا یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای استان مورد بحث می‌باشد. شاید برایتان جالب باشد اولین باری که مهاجران و اکتشاف گران به این منطقه رسیدند به سال 1796 باز می‌گردد.

در همان اوایل شهر ولونگونگ به یکی از اصلی‌ترین قطب‌های اقتصادی کشور تبدیل شد؛ اما چگونه؟ با یافتن معدن زغال سنگ، عده بسیاری به فعالیت در آن مشغول شدند؛ علاوه بر این سیستم حمل و نقلی مناسبی برای انتقال مواد استخراج شده در آن راه اندازی شد. با توجه به توضیحاتی که بیان کردیم، بدون شک متوجه شده‌اید که کارخانه‌های مختلفی مانند ساخت لوکوموتیو و ذوب فلزات هم در همان اوایل در این شهر راه اندازی شدند.

امروزه و با گذشت مدت زمانی تقریباً زیاد، همچنان می‌توان از ولونگونگ به عنوان یکی از صنعتی‌ترین شهرهای استرالیا یاد کرد. پس اگر به دنبال مقصدی هستید که در آن بتوانید به راحتی موقعیت شغلی مناسبی را بیابید و امکانات رفاهی، تفریحی و آموزشی متنوعی هم در اختیارتان قرار بگیرد Wollongong انتخاب مناسب از میان شهرهای استرالیا است.

شهر لوگان استرالیا

لوگان یکی از شهرهای ایالت کوئینزلند به حساب می‌رود که تاریخچه غنی‌ای دارد. مدت زیادی است که بومیان مسلط به زبان‌های یاگارا و یوگامبه در آن زندگی می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که در حال حاضر بالغ بر 25 درصد ساکنین این منطقه را مهاجران تشکیل می‌دهند و با بومیان به خوبی سازش کرده‌اند. اولین باری که مکتشفان به این بخش قدم گذاشتند به سال 1826 بازمی‌گردد.

آیا به دنبال یکی از شهرهای استرالیا هستید که بتوانید دوره‌های علمی مد نظرتان را با هزینه‌ای پایین در آن سپری نمایید، زندگی‌ای آرام داشته باشید و یا با اشتغال بتوانید زندگی‌ای قابل قبول با حداقل دغدغه ممکن را برای اعضای خانواده‌تان فراهم نمایید؟ در این صورت به سراغ گزینه مناسبی آمده‌اید. قرار گرفتن شرکت‌ها و صنایع متنوع در اطراف لوگان باعث شده تا آن به عنوان یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای کار شناخته شود.

شهر جیلانگ استرالیا

یکی از شهرهای استرالیا که جمعیت و مساحت کمی دارد با نام جیلانگ شناخته می‌شود و فاصله چندانی هم با ملبورن ندارد. در میان برنامه‌های مهاجرتی، دولت نگاه ویژه‌ای به مناطق رجینال و شهرهای کوچک مانند جیلانگ داشته است. اگر شما هم قصد دارید از مسیرهای بیان شده استفاده نمایید، این منطقه را هم در میان گزینه‌های خود قرار دهید.

شاید پس از مشاهده مطالبی که در فوق بیان کردیم، سوء برداشتی نسبت به شهر مورد بحث داشته باشید. در ارتباط با این موضوع باید بگوییم که جیلانگ یا جیلان، دومین شهر بزرگ ویکتوریا و یکی از مهم‌ترین بنادر کشور می‌باشد که تقریباً از سال 1802 دوران جدیدی در تاریخ آن رقم خورد. شاید برایتان جالب باشد که طبق آخرین داده‌های موجود، چیزی بالغ بر 10000 کسب و کار در این منطقه وجود دارند.

با توجه به این موضوع فرقی نمی‌کند هدف شما سرمایه گذاری باشد یا کار، در هر صورت شانس آن را خواهید داشت تا با استفاده از زیر ساخت‌های موجود مسیر رسیدن به هدفتان را به طور موفقیت آمیز طی نمایید.

هوبارت تاسمانیا

شهر هوبارت استرالیا

اگر به نقشه استرالیا توجه نمایید، بدون شک جزیره‌ای در قسمت جنوب شرقی آن نظر شما را به خود جلب می‌نماید. بسیاری از افرادی که با این قسمت آشنایی ندارند نمی‌دانند که آن یکی از ایالت‌های این کشور با نام تاسمانی است. بخش بیان شده به دلیل داشتن محیط زیستی تقریباً متفاوت با بیشتر شهرهای استرالیا، نظر مهاجران و توریست‌های بسیاری را در نگاه اول به خود جذب می‌نماید.

هوبارت که معمولاً نام آن در میان بهترین شهرهای استرالیا به چشم می‌خورد، به عنوان مرکز ایالت مورد بحث شناخته می‌شود. این منطقه به دلیل آن که مهم‌ترین بندر جزیره به حساب می‌رود، رونق اقتصادی قابل توجهی داشته و نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است. آب و هوای قالب در هوبارت معتدل بوده و بیشتر روزهای سال در آن شاهد بارندگی خواهید بود. تقریباً می‌توان گفت 40 درصد از جمعیت کل استان در این شهر زندگی می‌کنند که چیزی در حدود 250000 نفر هستند.

شهر تانزویل استرالیا

یکی از بهترین گزینه‌هایی که پیش روی افراد علاقه‌مند به زندگی در شهرهای رجینال کوئینزلند قرار دارد، تانزویل است. شاید برایتان جالب باشد که این منطقه بزرگ‌ترین منطقه مسکونی، اداری و تجاری شمال ایالت به حساب می‌رود. منطقه بیان شده در اصل بندری بسیار مهم است که می‌توان از آن به عنوان یکی از پل‌های ارتباطی آبی میان شهرهای استرالیا و آسیا یاد کرد.

طبق آخرین آمار در دسترس بالای 200000 نفر در منطقه مورد بحث اقامت دارند که بیشتر آنها در موقعیت شغلی متناسب با مهارت‌هایشان مشغول به فعالیت هستند. آیا محیط زیست و پوشش گیاهی محل زندگی‌تان برایتان اهمیت زیادی دارد؟ در این صورت باید بگوییم تنوع موجود در این مورد بر خلاف سایر شهرهای استرالیا بالا بوده و ترکیبی از جنگل‌های بارانی نیمه گرمسیری و سواحل شنی اطراف آن را احاطه کرده‌اند.

شهر داروین استرالیا

پایتخت قلمرو شمالی استرالیا داروین نام دارد که تقریباً می‌توان گفت، شمالی‌ترین منطقه مسکونی کشور نیز هست. افرادی که در آن مشغول به زندگی هستند، ملیت‌های متنوع و مختلفی دارند که این خود نشان‌دهنده سازگاری فرهنگ‌های مختلف در آن می‌باشد. شاید برایتان جالب باشد که این منطقه توسط منابع زیست محیطی متنوعی احاطه شده است که بازدید از آنها می‌تواند برایتان بسیار جذاب باشد.

یکی از شاخصه‌هایی که برای بعضی از افراد آزار دهنده به حساب می‌رود، دو فصلی بودن آب و هوای آن است. آیا قصد دارید مقصد تحصیلی برای خود انتخاب کنید؟ در این صورت باید بگوییم مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی پیشرفته‌ای در داروین وجود دارند که حسن شهرتی جهانی هم در مدت زمان فعالیتشان به دست آورده‌اند.

اگر نگران هزینه‌های زندگی و سپری کردن دوره‌های علمی مختلف هستید، باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که آنها به نسبت امکاناتی که در اختیارتان قرار خواهند گرفت منصفانه هستند. شاید کارخانه‌های صنعتی بزرگی در داروین وجود نداشته باشند، اما صنایع کوچک همواره به نیروی کار ماهر نیاز دارند. پایین بودن نرخ بیکاری در Darwin نشان‌دهنده آن است که افراد ماهر می‌توانند به راحتی برای خود در حیطه کاریشان موقعیتی قابل قبول بیابند.

شهر گاسفورد استرالیا

یکی از سیاست‌هایی که تازه واردان به استرالیا در پیش می‌گیرند، زندگی در مناطق رجینالی است که نزدیک شهرهای بزرگ هستند. از این طریق آنها می‌توانند در محلی مشغول به تحصیل، کار و یا زندگی شوند که مخارجی پایین برایشان به همراه دارد و مشکلات شهرهای بزرگ را ندارد؛ در عین حال هم شانس آن را خواهند داشت تا از تمامی امکانات مناطق مورد بحث بهره ببرند.

اگر به سیدنی علاقه‌مند هستید، گاسفورد می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد؛ زیرا در فاصله 76 کیلومتری آن واقع شده است. مساحت کل این منطقه چیزی در حدود 940 کیلومتر مربع می‌باشد که بالغ بر بیش از 180000 نفر را در دل خود جای داده است. در صورتی که با آب و هوای مرطوب نیمه گرمسیری مشکلی ندارید، می‌توانید با کمی جست و جو و تلاش در گاسفورد شغل مد نظر خود را بیابید و یا سرمایه گذاری‌ای سود آور انجام دهید.

در انتهای این بخش باید بیان کنیم در صورتی که به دنبال زندگی در شهری با ترافیک پایین، آب و هوایی پاکیزه و هزینه‌های زندگی و خرید ملک پایین به نسبت بیشتر شهرهای استرالیا هستید، منطقه مورد بحث می‌تواند یکی از بهترین انتخابات شما باشد.

شهر کالوندرا استرالیا

آیا به دنبال آن هستید تا پس از ورود به کشور مورد بحث در نزدیکی بریزبن سکونت پیدا کنید تا از این طریق با صرف مخارجی کم، دسترسی مناسبی به مرکز کوئینزلند داشته باشید؟ در این صورت پیشنهاد ما به شما از میان تمامی شهرهای استرالیا، کالوندار است. این منطقه در 90 کیلومتری شما Brisbane واقع شده و می‌توانید در صورت نیاز به راحتی به آن رفت و آمد داشته باشید.

آیا به تفریحاتی مانند شنا، موج سواری، قایقرانی و ماهیگیری علاقه‌مند هستید؟ در این صورت سواحل کالوندرا می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برایتان باشند. آن دسته از افرادی که به دنبال داشتن زندگی‌ای آرام و بی دردسر در شهری ساحلی هستند، می‌توانند با انتخاب این مورد از شهرهای استرالیا به هدف خود دست یابند.

شهر کرنز استرالیا

کرنز یکی از مناطق شمال شرق کوئینزلند می‌باشد که زیاد از آن در منابع مختلف نام برده نشده است. شاید برایتان جالب باشد که این منطقه نه چندان معروف، در فهرست پرجمعیت‌ترین شهرهای استرالیا در رتبه چهاردهم قرار دارد. اگر بخواهیم در مورد تاریخچه آن صحبت کنیم، باید بگوییم که تاسیسش به سال 1876 باز می‌گردد و از زمانی که در حاشیه رودخانه هاجکینسون طلا یافت شد، اسم آن تغییر و از نام سر ویلیام ولینگتون کنز برای تعیین اسمش الهام گرفته شد.

شاید این نکته برایتان جالب باشد که کرنز به دلیل آب و هوای استوایی و دسترسی به جنگل‌های بارانی استوایی و دیواره مرجانی بزرگ (یکی از هفت عجایب طبیعی جهان) در میان سایر شهرهای استرالیا به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل شده است.

امن‌ترین شهرهای استرالیا

استرالیا جزء کشورهای امن جهان محسوب می‌شود کافی است شما در اینترنت جمله the safest cities in the world را سرچ کنید تا مشاهده کنید که دو شهر سیدنی و ملبورن همیشه در لیست برترین و امن‌ترین شهرهای جهان قرار دارند. این مورد میتواند نشان دهد که استرالیا جزو کشورهای امن جهان است و نیازی در رابطه با آن ما بگوییم و کافی است به صورت انگلیسی در این رابطه تحقیق کنید تا متوجه شوید استرالیا یک کشور امن برای شما و خانواده است.

در میان شهرهایی مانند سیدنی، ملبورن، کانبرا و… جزو امن‌ترن شهرهای استرالیا هستند که نرخ جرم و جنایت در آنها بسیار پایین است.

بهترین شهرهای استرالیا برای کار کدام هستند؟

این یک سوال بسیار کلی است و باید بگوییم برخی از دوستان در شهرهای کوچک استرالیا دارای یک شغل عالی با درآمدهای بالا هستند ولی در حالت کلی باید بگوییم که شهرهایی مانند سیدنی، ملبورن، بریزبن، آدلاید، هوبارت و… جزو بهترین شهرهای استرالیا برای کار هستند از این رو براساس آمارهای بیشترین تقاضای مهاجرت به این شهرها هم است اما چند شهر کوچک هم مانند، جیلانگ، ولنگونگ، نیوکاسل، گلد کوست بدلیل فاصله کمی که با شهرهای بزرگ مانند سیدنی و ملبورن دارند جمعیت زیادی را جذب کرده‌اند و این شهرهای نیز مکان مناسبی برای کار و زندگی دارند.

بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی کدام هستند؟

باید صادقانه بگوییم همه جای استرالیا در لیست بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی قرار نمی‌گیرند، مناطق مرکزی استرالیا هوایی بسیار گرمی را دارد و مناطق بیابانی را شامل می‌شود در بین 400 شهر استرالیا درصد کمی از شهرها شرایط مناسب کاری، آب و هوایی، درآمد، بهرمندی از خدمات حمل و نقل عمومی و… را همزمان دارا باشند و باید بگوییم که شاید 80 درصد جمعیت استرالیا نیز در همان شهرها ساکن هستند.

شهرهایی مانند ملبورن، سیدنی و بریزبن با جمعیت بیش از 13 میلیونی نیمی از جمعیت استرالیا را در خود جای داده اند و این به دلیل کیفت وس طح بالای زندگی در آنهاست و براساس آمارهای جهانی ملبورن و سیدنی در لیست 10 شهر برتر جهان برای زندگی درسال 2023 قرار گرفته اند.

معرفی مناطق رجینال استرالیا

مناطق رجینال استرالیا و یا رجیونال استرالیا را می‌توان تمامی شهر استرالیا را نامید بجز سه شهر ملبورن، سیدنی و بریزبن که جزو شهرهای پرجمعیت استرالیا هستند. اما این مناطق مناسب چه کسانی است ؟ این مناطق در گذشت لیست کوچکتری از شهرهای استرالیا را شامل میشد که از آن با نام مناطق کم جمعیت استرالیا یاد میشد اما در حال حاضر تمام استرالیا شامل می‌شود بجز سه شهر ذکر شده از این رو متقاضیان ویزای 491 استرالیا باید در این شهرها برای مدتی مشخص به کار و زندگی بپردازند.

البته باید اشاره کنیم که شهرهای بسیار مدرن و پیشرفته ای مانند گلدکوست و ولنگونگ در فاصله بسیار کمی از سیدنی و بریزبن قرار دارند و در لیست مناطق رجینال هستند و یا شهرهایی مهمی چون آدلاید، هوبارت و پرت و…

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین