بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی

اگر به دنبال مهاجرت به استرالیا هستید اما مطمئن نیستید که کدام شهر را برای خود انتخاب کنید؟ شما هم سوالی در سر دارید با این عنوان که بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی کدام یک هستند؟ بدون شک بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی از دید هر مهاجر می‌تواند متفاوت باشد ولی با این شرایط برخی از شهرهای استرالیا طرفداران بیشتری خواهند داشت و از طرفی باید به نکاتی توجه کرد مانند این موضوع که بر اساس چه پارامترهایی؟

برخی بهترین شهر را از لحاظ میزان کار انتخاب می‌کنند و برخی براساس میزان حقوق و یا برخی براساس آب و هوا و یا براساس امنیت و موارد دیگر با ما همراه باشید تا نکات بسیار جالبی را از شهرهای اصلی استرالیا برای شما عنوان کنیم. در مقالات قبل در مورد بهترین شهرهای استرالیا برای کار برای شما متقاضیان عزیز صحبت کردیم و حالا قصد دارید بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی را معرفی کنیم.

بهترین شهرها برای زندگی در استرالیا

بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی یکی از موضوعاتی به حساب می‌رود که به دلیل متفاوت بودن شرایط افراد با یکدیگر، اظهار نظر کردن آن هم به طور قطعی پیرامونش کاری دشوار است. اگر شما هم به دنبال انتخاب مقصدی مناسب هستید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که ابتدا شرایط، انتظارات و فاکتورهای مهم را برای خود مشخص کرده و سپس به سراغ تعیین بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی بروید.

ما در این مقاله سعی داشتیم تا با معرفی برخی مناطقی که از جنبه‌های مختلفی وضعیت قابل قبول و خوبی دارند، به شما در رسیدن به هدف کمک شایانی کنیم. گزینه‌هایی که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت شامل آدلاید، بریزبین، کانبرا، هوبارت، ملبورن، پرت، سیدنی، داروین، گلدکوست، ولونگونگ، نیوکاسل و کرنز می‌شوند که علاوه بر جداول قرار داده شده در انتهای این قسمت، بخش‌هایی را به هر یک از آنها اختصاص داده‌ایم.

 

1آدلایداسترالیای جنوبیبهترین شهر استرالیا برای غذا و نوشیدنی
2بریزبنکوئینزلندبهترین شهر استرالیا برای زندگی مدرن و شهری
3کانبراقلمرو پایتخت استرالیابهترین شهر استرالیا برای خانواده ها و زندگی خانوادگی
4هوبارتتاسمانیبهترین گزینه برای مقرون به صرفه بودن ملک
5ملبورنویکتوریابهترین شهر از لحاظ فرهنگ
6پرتاسترالیای غربیبهترین شهر استرالیا از لحاظ آب و هوا
7سیدنینیو ساوت ولزبهترین شهر استرالیا از لحاظ فرصت های شغلی

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

آدلاید استرالیا بهترین برای غذا و نوشیدنی

بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی افراد دوست دار نوشیدنی و غذا، پایتخت ایالت استرالیای جنوبی یعنی شهر آدلاید می‌باشد. آدلاید استرالیا یک شهر ریجینال محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر بسیاری برای ویزاهای موقت، آن را انتخاب می‌کنند بطوری که آدلاید حداقل 5،000 مهاجر ماهر را در سال استخدام می‌کند، به ویژه در زمینه‌های بهداشت، آموزش و تولید هم این شهر شرایط مناسبی را در استرالیا دارد.

آدلاید در میان خانواده‌های مهاجران محبوب است، بسیاری از آنها زندگی در حومه را انتخاب می‌کنند. با جشنواره‌های هنری، موسیقی زنده و رستوران‌های عالی، یک صحنه متنوع فرهنگی برای لذت بردن پیدا خواهید کرد. در سواحل زیبای شهر آدلاید خنک شوید و یا به باغ‌های انگور دره باروسا بروید و از غذاهای محلی خوشمزه نمونه بگیرید.

 

 

بریزبن بهترین شهر استرالیا برای زندگی شهری

به عنوان سومین شهر بزرگ استرالیا، شهر بریزبن استرالیا هیجان زندگی در یک شهر پر رونق را فراهم می‌کند و از طرفی به نسبت شهرهای سیدنی و ملبورن مقرون به صرفه‌تر است. در حالی که مرکز شهر بریزبین آسمان خراش‌های بسیاری دارد، مکان ایده‌آل برای ورود به طبیعت نیز محسوب می‌شود. ساکنین این شهر علاقه بسیاری برای دویدن در کنار رودخانه آن دارند.

اقتصاد بریزبین در حال رونق است و بیشترین تقاضا برای، بهداشت، تولید و گردشگری است. دور از قلب پر رونق شهری بریزبن، حومه آرام و مناظر زیبایی را خواهید دید. اگر می‌خواهید به این شهر نزدیک باشید، شهرهای حومه‌ای مانند پدینگتون در میان مهاجران محبوب است، در حالی که خانواده‌ها ممکن است مناطق آرام‌تر مانند Morayfield را ترجیح دهند.

 

نکات مثبت بریزبننکات منفی
اقتصاد با رشد سریع، به ویژه در بهداشت و پذیراییپارکینگ ماشین گرانترین شهر در بین شهرهای استرالیا است
نزدیک به برخی از بهشت های روستایی استرالیا، مانند Gold Coastمسکن گران قیمت در مناطق حومه ای خود شهر – 10 کیلومتر خارج از شهر خانه ارزان‌تر می‌شود
آب و هوای آفتابی در تمام طول سال

 

کانبرا بهترین شهر استرالیا برای زندگی خانوادگی

کانبرا، پایتخت استرالیا، یک منطقه سرسبز که پارلمان استرالیا در آن واقع شده است. اگرچه کانبرا پایتخت استرالیا است، اما کمتر از 400000 نفر جمعیت دارد و با خیابان‌های زیبا و پر درخت خود یک جذابیت خاص را به این شهر کوچک داده است.

شاید با کمال تعجب، املاک و مستغلات با قیمت متوسط خانه تقریباً 100000 دلار استرالیا (70500 دلار آمریکا) زیر میانگین کشوری در حدود 480.000 دلار استرالیا (340.000 دلار آمریکا) از ارزان‌ترین قیمت‌ها در کشور باشد. در تابستان، ساکنان کانبرا برای لذت بردن از پیک نیک، دوچرخه سواری، ماهیگیری و قایقرانی به سواحل دریاچه برلی گریفین می‌روند. این شهر دارای یک رستوران و صحنه بار عالی، برخی از جاذبه‌های جالب فرهنگی مانند گالری ملی استرالیا است.

 

نکات مثبت کانبرانکات منفی
هزینه زندگی نسبت به سایر شهرهای استرالیا مانند ملبورن ارزان‌تر استحدوداً دو ساعت رانندگی تا نزدیکترین ساحل
دارای انواع محله‌ها برای زندگی خانوادگی از جمله Tuggeranong و Belconnen استاگرچه خرید خانه ارزان است اما اجاره آن گران است

 

هوبارت استرالیا جزیره ای در کنار استرالیا

از لحاظ تاریخی دومین شهر قدیمی استرالیا است که در جنوب این کشور در حاشیه رودخانه Derwent واقع شده است. این شهر در میان کسانی که دمای هوای سرد را ترجیح می‌دهند مناسب است و باید بگوییم در مجموع یک شهر آرام محسوب می‌شود. این شهر پر از خانه‌های لوکس می‌باشد و به دلیل محیط زیست و آب و هوای خاص خود تبدیل به یک منطقه توریستی شده است که هر ساله بسیار برای سپری کردن تعطیلات خود آن را انتخاب می‌کنند.

حومه کینگستون اخیراً به عنوان خانوادگی‌ترین مکان برای زندگی در استرالیا انتخاب شد. این شهر دارای فضایی آرام و دلنشین بوده و نسبت به سایر شهرهای استرالیا مانند سیدنی، ملبورن و بریزبین شرایط بهتری برای زندگی دور از هیاهو فراهم می‌کند. شاید بازار اشتغال در هوبارت بسیار فعال نباشد ولی این بازار به سرعت در حال رشد می‌باشد.

نکات مثبت هوبارنکانت منفی
دارای مسکن ارزاناز سرزمین اصلی استرالیا جدا شده است
مناظر خیره کننده‌ای از جمله کوه ولینگتونکمترین درآمد متوسط ​​در استرالیا را دارد
شهر کوچک، احساس بیشتر یک شهر روستایی را در آن ایجاد می‌کندضعف در حمل و نقل عمومی

ملبورن بهترین شهر استرالیا از لحاظ فرهنگ

شهر چند فرهنگی ملبورن با شور و نشاط هنری، موزه‌های شگفت انگیز و انتخاب بی‌پایان از کافه‌ها، غذاخوری‌ها و جشنواره‌های جالب، پایتخت فرهنگی استرالیا محسوب می‌شود. همچنین این شهر طرفدار ورزش نیز است. ساکنان ملبورن از اقصی نقاط جهان می‌آیند و محله‌های مختلفی را در خود ایجاد کرده‌اند.

براساس رتبه‌بندی اکونومیست در زمینه بهترین شهرهای جهان برای زندگی، ملبورن استرالیا در چند سال اخیر در رتبه‌های بالا قرار داشته است. ملبورن همچنین دارای یک اقتصاد شکوفا با فرصت‌های شغلی زیادی برای مهاجران است.

صرف نظر از تعریف و تمجیدها، بعد از سیدنی دومین شهر گران قیمت استرالیا می‌باشد. از این رو مهاجرانی که می‌خواهند ملبورن را انتخاب کنند باید از هزینه‌ها آگاه باشند. ملبورن بعد از سیدنی با 5.23 میلیون نفر دومین شهر پرجمعیت استرالیا با 4.81 میلیون نفر است. تقریباً 31٪ ملبورنی‌ها در خارج از کشور متولد شده‌اند.

نکات مثبت ملبورننکات منفی
فرهنگ گوناگون از تئاتر و جشنواره‌های موسیقی تا هنر خیابانی و مکان‌های میراث جهانیبازار املاک رقابتی به خصوص برای اجاره نشین‌ها
برگزاری ورزش‌های توپی مانند فوتبال کریکت تنیس در طول سالآب و هوای غیر قابل پیش بینی
زندکی شبانه‌ی عالی به خصوص در اطراف منطقه تجاری مرکزی

 

پرت بهترین شهر استرالیا از لحاظ آب و هوا

آیا می‌دانید پرت، پایتخت استرالیای غربی یکی از منزوی‌ترین شهرهای جهان از نظر جغرافیایی است؟ در واقع، پرت به جاکارتا اندونزی نزدیک‌تر از سیدنی است و بیشتر توسط اقیانوس از غرب و کویر از شرق احاطه شده است. با این حال، به نظر نمی‌رسد این مانع از رشد شهر شود. پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که تا سال 2050، پرت بین 3.9 تا 5.4 میلیون نفر ساکن خواهد شد.

شهر پرت استرالیا دارای پارک‌های زیبا و زرق و برق دار، اقتصاد پررونق و هوای گرم در تمام طول سال است، زندگی در پرت شیرین است. چشم انداز شغلی به ویژه در صنایع معدنی، گردشگری، بهداشت و درمان و فناوری خوب است. خانواده‌ها به مدارس خوب در محله‌هایی مانند ویکتوریا پارک و اپل کراس جذب می‌شوند، در حالی که ممکن است برخی جاذبه‌های فرهنگی و رستوران‌های ساحلی را در جنوب پرت را ترجیح دهند.

اختصاص وقت برای بازی در پرت حرف اول را می‌زند. اگر به ماسه‌های طلای سواحل بکر شهر سر بزنید، به آب‌های رودخانه شیشه‌ای سوان بروید یا از یک شب اپرا در مرکز فرهنگی پرت لذت ببرید. شهر پرت در سال 2011 اعلام کرد که نمی‌تواند مشاغل این شهر را پر کند از این رو این شهر یکی از اصلی‌ترین هدف‌های ورود مهاجران شد.

 

نکات مثبت ملبورننکات منفی
بیشترین میزان آفتاب روزانهمنزوی – طی سه ساعت پرواز برای رسیدن به نزدیکترین شهر استرالیا، آدلاید
اقتصادی که به سرعت در حال رشد است، به ویژه در فن آوری، به دلیل همجواری با آسیا
دسترسی آسان به سواحل، جزایر و ذخایر طبیعی

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

سیدنی استرالیا بهترین شهر با بیشترین فرصت شغلی

سیدنی با بیش از 5 میلیون نفر ساکن، بزرگ‌ترین شهر استرالیا است. موقعیت سیدنی، آب و هوای معتدل، سبک زندگی پر جنب و جوش و رشد جامعه چند فرهنگی تنها چند دلیل محبوبیت هرچه بیشتر شهر در میان مهاجران است. با این حال، سیدنی استرالیا یکی از گران‌ترین شهرهای جهان است و بهتر است بدانید که قرار است وارد چه شهری شوید.

این شهر چیزی فراتر از گنجینه‌های ملی زیبا، مانند تنگه گلنبروک، و پارک‌ها و سواحل متعدد است. سیدنی دارای اقتصادی پایدار و در حال رشد با تولید ناخالص داخلی بالاتر از هنگ کنگ است. بین سال‌های 2007 و 2012، بیش از 2000 مشاغل به این شهر اضافه شدند، بسیاری از آنها مقر شرکت‌های بین‌المللی هستند که مشاغل مختلفی را ارائه می‌دهند.

سیدنی یک بازیگر مهم در صحنه جهانی است که تأثیر غیرقابل انکاری در هزینه‌های زندگی در اینجا دارد. قیمت املاک و مستغلات با نیویورک هم تراز است و آن را در گران‌ترین شهرهای جهان قرار می‌دهد. اقتصاد موفق سیدنی به این معنی است که چشم انداز اشتغال خوب است، خدمات مالی، فناوری ارتباطات و صنایع خلاق همه رونق دارند. منبع این مقاله movehub.com می‌باشد.

طرفدارانمنفی ها
نرخ بیکاری زیر میانگین کشوری استهزینه زندگی به ویژه برای مسکن از سایر شهرهای استرالیا گرانتر است
دسترسی آسان به بیش از 100 ساحل، از جمله Bondi و Manly Beachترافیک خصوصاً در تابستان بد است
حمل و نقل عمومی یکی از ارزان ترین ها در جهان

 

شهر داروین استرالیا

آیا به اقامت در شمال کشور علاقه‌مند هستید؟ در این صورت باید بدانید یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی در آن داروین استرالیا به حساب می‌رود. این منطقه مرکز استان سرزمین شمالی بوده و به نسبت جمعیت زیادی را در دل خود جای داده است. اگر رتبه بندی‌هایی که توسط سایت‌های مختلف صورت پذیرفته را مشاهده کرده باشید، بدون شک می‌بینید که Darwin همواره در میان 10 مورد برتر قرار داشته است.

اقامت در بندری بزرگ و شناخته شده می‌تواند گزینه بسیار مناسب و جذابی برای عده زیادی باشد؛ به همین سبب هم داروین را به عنوان یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی معرفی کردیم.

یکی از اصلی‌ترین صنایعی که در این منطقه وجود دارد چیزی نیست جز پرورش آبزیان. اگر به دنبال آن هستید تا در برخی مشاغل صنعتی خاص فعالیت نمایید، بهتر است به سراغ سایر شهرها بروید. در صورتی که بازدید از مناطق و پارک‌های حفاظت شده برایتان جذاب می‌باشد، می‌توانید گزینه‌های متنوعی را در اطراف Darwin برای خود بیابید. سواحل زیبا و آب و هوایی دلنشین باعث شده تا عده بسیاری به آن علاقه پیدا کنند.

شهر گلدکوست استرالیا

یکی از فاکتورهایی که هنگام انتخاب بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد، هزینه‌ها به حساب می‌رود. اگر شما هم به دنبال آن هستید در منطقه‌ای حضور داشته باشید که برای گذران زندگی نیاز به صرف مخارج سنگینی نباشد، گلد کوست گزینه بسیار مناسبی برایتان است.

شاید با بیان ویژگی فوق بیندیشید که وجود چنین وضعیتی مبنی بر آن است که کیفیت زندگی و امکانات موجود در آن نسبت به سایر مناطق کمتر است؛ در ارتباط با این موضوع باید بگوییم که باور بیان شده از ریشه اشتباه می‌باشد. اگر به نقشه کشور مد نظر توجه کنید، در جنوب شرقی ایالت کوئینزلند منطقه‌ای را مشاهده خواهید کرد که در میان کوه‌ها، پارک ملی لمینگتون و اقیانوس آرام واقع شده است.

وجود آب و هوایی که مورد علاقه بسیاری از مردم است، فرصت‌های شغلی و سرمایه گذاری متنوع، دانشگاه‌هایی ارزان و معتبر در کنار یکدیگر برخی از دلایلی هستند که باعث شده‌اند گلد کوست را به عنوان یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی معرفی نماییم.

شهر ولونگونگ استرالیا

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مناطق بندری کشور که در میان پرجمعیت‌ترین مناطق نیز قرار می‌گیرد، ولونگونگ نام دارد. معمولاً افرادی که به دنبال یافتن شغل‌های میان رده هستند و می‌خواهند در محیطی با هزینه‌های نه چندان بالا زندگی نمایند، به سراغ ولونگونگ می‌روند. این منطقه در ایالت نیو ساوت ولز واقع شده و صنایع سنگین و مادر مختلفی را در دل خود جای داده است.

شاید برایتان جالب باشد که منطقه بیان شده اولین بار توسط اروپایی‌ها در سال 1796 شناخته شد؛ اما تقریباً تا ابتدای قرن 19 در آن ساکن نشدند. با توجه به وضعیت موجود در آن و هم زیستی موفق افراد با نژادها و فرهنگ‌های متفاوت، می‌توان از آن به عنوان یکی از محیط‌هایی یاد کرد که با هر سلیقه‌ای می‌توانید در آن به راحتی اقامت داشته باشید.

مواردی که تا به اینجا بیان کردیم، تنها برخی از دلایلی بود که آن را به عنوان یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی معرفی نمودیم. در هر صورت پیشنهاد می‌کنیم اگر ولونگونگ را برای حضور طولانی مدت هم انتخاب نکردید، برای بازدید و گردش سری به آن بزنید و از مناطقی مانند وونونا، فیگتری و ماونت پلیزنت دیدن کنید.

شهر نیوکاسل استرالیا

آیا به زندگی در ساحلی علاقه‌مندید که هوایی نیمه گرم و مرطوب داشته باشد؟ در این صورت پیشنهاد می‌دهیم سری به بخش شرقی نیو ساوت ولز بزنید. در منطقه بیان شده شهری را می‌یابید که بیش از 500000 نفر را در دل خود جای داده. شاید پس از شنیدن این موضوع بیندیشید که نیوکاسل گزینه مناسبی برایتان نیست و نمی‌تواند در لیست بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی شما قرار بگیرد.

در ارتباط با این موضوع باید بگوییم درست است که شاید جمعیت آن پایین به نظر برسد، اما در کل منطقه‌ای پر جنب و جوش بوده و هر ساله عده غیر قابل باوری از گردشگران برای لذت بردن از جاذبه‌هایش به منطقه مورد بحث مراجعه می‌نمایند.

با وجود فرصت‌های شغلی قابل قبول و متنوع، مراکز درمانی پیشرفته و مجهز و مدارس و دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده در سطح جهان تقریباً می‌توان گفت یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی Newcastle است. آیا نگران هزینه‌های اقامت در آن هستید؟ پس بهتر است بدانید مخارجی که برای اقدام بیان شده باید بپردازید نسبت به امکانات با کیفیتی که در اختیارتان قرار می‌گیرند زیاد نیست.

شهر کرنز استرالیا

یکی از مناطق تقریباً کم جمعیت کشور مورد بحث که شغل و درآمد بیشتر افراد حاضر در آن از طریق صنایع مرتبط با گردشگری است، کرنز نامیده می‌شود. منطقه بیان شده در جنوب کوئینزلند بوده و آب و هوایی گرم دارد. اگر به دنبال اقامت در منطقه‌ای آرام هستید، Cairns را می‌توان به عنوان یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی به شما عزیزان پیشنهاد کرد.

تورهای بسیاری هر ساله برای به نمایش گذاشتن مناطق دیدنی این قسمت از استرالیا برگزار می‌شوند. اگر شما هم قصد دارید در آنها شرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از دیواره مرجانی و جنگل‌های بارانی دیدن کنید. شاید این بخش دارای درآمد و فرصت‌های شغلی کمتری نسبت به شهرهای بزرگ و پر جمعیت باشد، اما در عین حال میزان هزینه‌های پایین‌تری را هم برایتان به همراه خواهد داشت.

پس توصیه می‌کنیم اگر به دنبال سپری کردن دوران بازنشستگی‌تان هستید و یا می‌خواهید زندگی آرام و بی دغدغه‌ای را در یکی از مناطق توریستی کشور مورد بحث سپری نمایید، حتماً کرنز را به عنوان یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی در نظر داشته باشید.

سخن آخر

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام مهاجرت به کشورهای خارجی باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب مناسب‌ترین منطقه برای اقامت است؛ بر همین اساس می‌توان گفت آشنایی با بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی، اهمیت زیادی برای علاقه‌مندان به کشور بیان شده دارد. ما در مجموعه مهاجرتی سلکت ویزا سعی داشتیم تا در این مطلب به طور تقریباً کاملی مناسب‌ترین گزینه‌های موجود را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر به دنبال آشنایی بیشتر با هر یک از شهرهایی هستید که به آنها اشاره داشتیم، تنها کافی است سری به مطالب اختصاصی‌ای بزنید که پیرامون هر یک از آنها نگارش و در همین سایت قرار داده شده‌اند.ند.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین