خانه / دسته‌بندی نشده / قوانین عجیب استرالیا

قوانین عجیب استرالیا

مهاجرت به استرالیا یکی از اهدافی به حساب می‌رود که عده بسیاری به دنبال دستیابی به آن هستند. اگر شما هم می‌خواهید به هدف بیان شده برسید، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. ما در مجموعه درنامایگریشن، توضیحاتی کلی را پیرامون این موضوع در مقالات متعددی بیان کرده‌ایم. در کنار مطالبی که به آنها اشاره شد، برخی موضوعات دیگر که پس از ورود به مقصد بیان شده و هنگام زندگی در آن اهمیت دارند هم مورد توجه کادر مجرب مجموعه ما قرار گرفته‌اند.

اگر پیرامون مسائل مهم پس از ورود به کشور مورد بحث کمی جست و جو کرده باشید، بدون شک از این موضوع مطلع هستید که برخی از چارچوب‌های تعیین شده برای زندگی و انجام برخی امور به طور حیرت انگیزی غیر معمول می‌باشند. اگر به دنبال آن هستید با قوانین عجیب استرالیا آشنا شوید تا پس از ورودتان به کشور مورد بحث با مشکلی مواجه نشوید، در ادامه با سازمان مهاجرتی درنامایگریشن همراه باشید.

معرفی قوانین عجیب استرالیا

همان‌طور که در قسمت قبل بیان کردیم، برخی چارچوب‌ها برای کنترل جامعه در کشور مورد بحث وجود دارند که غیر معمول به حساب می‌روند. آشنایی با قوانین عجیب استرالیا به شما عزیزان این امکان را می‌دهد تا به راحتی و با رعایت آنها از بروز مشکل و پرداخت جریمه‌های بیهوده جلوگیری نمایید.

شاید آگاهی شما عزیزان از آنها در حال حاضر منجر به متعجب شدنتان شود؛ اما باید به این موضوع اشاره داشته باشیم در زمانی که قوانین عجیب استرالیا وضع شده‌اند، دلایل مستحکمی پشت هر یک از آنها وجود داشته است.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

به دلیل تعدد موارد مورد بحث، نمی‌توان تمامی آنها را در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه بخش‌هایی را مشاهده خواهید کرد که در هر یک از آنها به سراغ یکی از قوانین عجیب استرالیا رفته‌ایم؛ پس اگر به دنبال اطلاعاتی پیرامونشان هستید، مطالعه‌شان را از دست ندهید.

 

حق ندارید در هر ساعتی جاروبرقی بکشید

 

حق ندارید در هر ساعتی جاروبرقی بکشید

دولت برای آن که بتواند از حق مردم برای داشتن استراحت کافی در طول شبانه روز دفاع کند، اعلام کرده جارو برقی کشیدن در هر ساعتی مجاز نبوده و تمامی ساکنین هم باید آن را رعایت کنند. در صورتی که از چارچوب تعیین شده تخطی کنید و همسایگانتان از شما شکایت کنند، باید جریمه نقدی‌ای در حدود 200 دلار استرالیا را پرداخت نمایید.

در طول هفته افراد از جارو کشیدن بین ساعت‌های 10 شب تا 7 صبح و روزهای تعطیل از 10 شب تا 9 صبح منع شده‌اند. از آنجایی که چنین چارچوبی در بیشتر کشورهای جهان وجود ندارد، از آن به عنوان یکی از قوانین عجیب استرالیا یاد می‌شود.

فروش سیگار به افراد زیر 18 سال ممنوع

اگر قصد دارید پس از ورود به کشور مورد بحث سوپر مارکت یا مرکز فروشی راه اندازی کنید که در آن سیگار هم موجود می‌کنید، باید با این مورد از قوانین عجیب استرالیا آشنایی داشته باشید.

در صورتی که هنگام خدمات رسانی به مشتریان خود متوجه شدید که یکی از آنها زیر 18 سال است، باید توجه کنید که به او سیگار نفروشید؛ زیرا با این کار یکی از قوانین کشور را نقض کرده و در صورت مشاهده توسط مراجع قانونی ملزم به پرداخت جریمه خواهید شد. شاید پیش خود فکر کنید که از لحاظ حقوقی کشیدن سیگار توسط این گروه مشکلی ندارد؛ اما فروشش به آنها برایتان دردسر ساز خواهد شد.

اگر می‌خواهید با مشکلی مواجه نشوید، نباید سیب زمینی انبار کنید

بدون شک یکی از قوانین عجیب استرالیا با اختلاف به این مورد می‌رسد. با شنیدن انبار کردن سیب زمینی ممنوع، قطعاً برای شما سوال پیش خواهد آمد که بر چه اساسی چنین اجباری تعیین شده است؟

در مورد این موضوع باید بگوییم بالغ بر یک قرن پیش، شرکتی که در زمینه بازاریابی سیب زمینی فعالیت می‌کرد باعث شد تا چنین قانونی در ایالت استرالیای غربی تصویب شود. در آن زمان و بسته به فضای موجود، به منظور جلوگیری از رشد رقبای احتمالی مجموعه مورد بحث تلاش خود را برای ایجاد چنین چارچوبی انجام داد که در نهایت موفق هم بود.

حداکثر میزانی که هر فرد می‌تواند از آن زمان تا کنون برای خود سیب زمینی خریده و نگهداری کند، 50 کیلوگرم تعیین شده است. در انتها باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که این مسئله نه تنها در آن زمان، بلکه الان هم با اختلاف در میان قوانینی عجیب استرالیا جای دارد.

داشتن پوشش کاملاً مشکی مجاز نیست

ممنوعیت داشتن پوشش کاملاً مشکی به خودی خود چیز بسیار عجیبی نیست؛ اما زمانی که متوجه شوید برای جلوگیری از دزدیدن گربه‌های استرالیایی مصوب شده است، باعث می‌شود تا آن در میان قوانین عجیب استرالیا قرار بگیرد.

نکته‌ای که در ارتباط با این موضوع و سایر چارچوب‌های متعجب کننده باید به آنها اشاره داشته باشیم، آن است که برخی از آنها مربوط به سال‌های بسیار قدیمی هستند؛ اما همچنان پا برجایند. درست است که به جدیت قبل با تخطی‌گران برخورد نمی‌شود، اما وجودش کمی عجیب می‌باشد.

 

به هم زدن مراسم عروسی یا ختم غیر قانونی است

 

به هم زدن مراسم عروسی یا ختم غیر قانونی است

در روند معرفی قوانین عجیب استرالیا، بهتر است به این موضوع نیز توجه داشته باشید که به هر دلیل نباید مراسم عروسی یا ختم را به هم بزنید. اگر برای مراسمات بیان شده مزاحمت ایجاد کنید که در نهایت به اختلال درست کردن در انجام صحیح آنها منجر شود، باید جریمه سنگینی برای آن بپردازید.

جزای نقدی تعیین شده برای این مزاحمت به حداکثر 10000 دلار نیز می‌رسد. از طرفی هم در برخی مواقع ممکن است فرد خاطی به سپری کردن 2 سال حبس محکوم شود. سنگین بودن مجازاتی که برای اقدام مورد بحث در نظر گرفته شده باعث شده تا آن در میان قوانین عجیب استرالیا قرار بگیرد.

موقع گرفتن مژدگانی حواستان را جمع کنید

بدون شک زمانی که با مشکلاتی مانند گم کردن یا به سرقت رفتن اموالتان مواجه می‌شوید، به این فکر میفتید که برای یابنده مژدگانی تعیین کنید. از این طریق افراد به دنبال آن هستند تا شخصی که احتمالاً دارایی‌شان را در اختیار داشته و یا خبری از آن دارد، به جنب و جوش بیندازند تا اقلام گم شده را بهشان بازگردانند.

از آنجایی که پلیس سعی دارد از طریق یابنده سارقین احتمالی را پیدا کند، فرد مورد بحث حق ندارد بدون اجازه از شما مژدگانی دریافت کند. در صورتی که روند بیان شده اتفاق بیفتد و مراجع قضایی از این موضوع مطلع شوند شما را مورد مؤاخذه قرار می‌دهند.

 

کبوتر استرالیا

 

نگهداری کبوتر ممنوع

در اصل نگهداری کبوترها ممنوع نیست اما هر گونه آسیب رساندن به آنها جرم تلقی می‌شود و دولت با شما به طور جدی برخورد می‌کند. این مورد را نمی‌توان به عنوان یکی از قوانین عجیب استرالیا معرفی کرد اما میزان اهمیت حیوانات و مراقبت از آنها برای دولت بسیار جالب می‌باشد.

پرتاب آب دهان در اماکن عمومی مجاز نیست

پرتاب آب دهان در محیط‌های عمومی کاری می‌باشد که از بهداشت به دور بوده و هر فرد با عقل سلیم باید از آن خودداری نماید. مراجعه قضایی هم در بیشتر نقاط کشور رعایت این اصل را به خود شهروندان محول کرده‌اند. بریزبن یکی از مناطقی به حساب می‌رود که چارچوبی خاص برای این موضوع در نظر گرفته است.

اشخاصی که می‌خواهند از جریمه شدن دوری نمایند، نباید در محیط‌های عمومی آب دهان بیندازند. از آنجایی که این کار امری روزمره برای شهروندان بسیاری از کشورهای جهان به حساب می‌رود، شاید مواجهه با جریمه برای آن باعث شود تا در لیست قوانین عجیب استرالیا برایشان قرار بگیرد.

از پاشیدن گل روی افراد پیاده خودداری کنید

در هوای برفی و بارانی، یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از عابرین پیاده وجود دارد پاشیده شدن گل توسط ماشین‌ها بر روی آنها است. برخی مواقع عمدی در این کار وجود ندارد؛ اما زمانی که با بی احتیاطی منجر به آزرده شدن سایر افراد می‌شوید، پلیس در صورت مشاهده و یا ثبت شکایت علیه شما برخوردی قاطع خواهد داشت و جریمه قابل توجهی را برایتان صادر خواهد کرد. بر اساس آخرین اطلاعات موجود، رقم تعیین شده برای خاطیان چیزی در حدود 2200 دلار بوده است.

برق‌کاری ممنوع

تنها افرادی مجاز هستند دست به تعمیرات لوازم برقی بزنند که دارای مهارت‌هایی قابل قبول در این حیطه بوده و یا کلاس‌های مهارتی مربوطه را گذرانده باشند. اگر در دسته‌های بیان شده قرار نمی‌گیرید، حتی مجاز به انجام تعمیرات برقی جزئی هم نخواهید بود. با شنیدن این مسئله شاید برایتان سوال شده باشد که دولت چگونه می‌خواهد متوجه دست‌کاری شما در سیستم شود؟

اگر هنگام انجام تعمیرات بیان شده دچار برق گرفتگی شوید و به مراکز درمانی مراجعه نمایید، باید جریمه نقض قانون را هم بپردازید. همین موضوع است که باعث می‌شود آن در میان قوانین عجیب استرالیا جای بگیرد.

[irp posts=”20187″ ]

نزدیک نهنگ‌های مرده نروید

همان‌طور که می‌دانید استرالیا به عنوان کشوری شناخته می‌شود که حامی حقوق حیوانات به خصوص گونه‌های در حال انقراض است. اگر در ساحل قدم می‌زنید و به جنازه نهنگی مرده بر خوردید، نباید به تماشایش بایستید و از فاصله 100 متری به آن نزدیک‌تر شوید؛ زیرا در این صورت مرتکب جرم شده‌اید.

حواستان را به خوبی جمع کنید تا جریمه نشوید

یکی از قوانین عجیب استرالیا که دولت برای کاهش آمار سرقت وضع کرده است، در مورد جا گذاشتن کلید یا سوئیچ روی ماشین می‌باشد. اگر کسی درون وسیله نقلیه شما نیست، باید حواس خود را جمع کنید که کلیدتان را روی آن جا نگذارید؛ زیرا در این صورت جریمه خواهید شد.

سخن آخر

یکی از اقدامتی که افراد باید قبل از شروع زندگی در استرالیا انجام دهند، آشنایی با قوانین کلی آن می‌باشد. اگر در مورد سیستم قضایی استرالیا به جست و جو پرداخته باشید، بدون شک با برخی از قوانین عجیب در استرالیا مواجه شده‌اید. ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را با بعضی از آنها که ممکن است برایتان مشکل ساز شوند آشنا نماییم. اگر به دنبال آن هستید تا داده‌هایی کاربردی پیرامون مسائل مرتبط با زندگی در کشور بیان شده به دست آورید، تنها کافی است مطالبی که در همین سایت پیرامون موضوعات بیان شده و نوشته‌ایم را مطالعه کنید.

منبع مقاله قوانین عجیب استرالیا

slatergordon.com.au

platinumlawyers.com.au

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین