CDR استرالیا برای سازمان مهندسی استرالیا
خانه / مهاجرت به استرالیا / CDR استرالیا برای سازمان مهندسی استرالیا

CDR استرالیا برای سازمان مهندسی استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق روش‌های کاری، یکی از انتخاباتی است که با مزایای متنوعی همراه بوده و افراد بسیاری قصد استفاده از آن را دارند. آیا شما عزیزان نیز در این دسته قرار می‌گیرید؟ پس باید با روند معادل سازی و یا همان دریافت اسسمنت آشنایی داشته باشید. برای این اقدام، افراد ملزم هستند تا بسته به زمینه کاری، برخی مدارک خاص که توسط سازمان‌های ارزیاب مربوطه مشخص شده‌اند را آماده سازی و ارسال کنند.

اگر در زمینه مهندسی در حال فعالیت هستید، بهتر است بدانید که انجام بررسی‌ها و معادل سازی بر عهده سازمان مهندسی استرالیا قرار دارد. در مطالبی به معرفی کامل این سازمان پرداخته‌ایم. یکی از مدارک بسیار مهمی که برای طی کردن روند Assessment باید ارائه دهید CDR است. اگر به دنبال آن هستید تا این سند را به صورت کاملاً صحیح و قابل قبول آماده کنید، بهتر است با CDR برای سازمان مهندسی استرالیا از جوانب مختلفی نظیر بخش‌های آن، نحوه  نگارش هر یک از آنها و مواردی از این قبیل آشنایی پیدا کنید. برای این کار، تنها کافی است تا انتهای این مطلب مجموعه سلکت ویزا، با ما همراه باشید.

در ابتدا باید بگوییم CDR استرالیا مختص متقاضیانی می باشد که می خواهند از سازمان مهندسی استرالیا (سازمان EA) اقدام کنند. CDR مخفف عبارت (Competency Demonstration Report) می باشد که گزارشی برای اثبات توانایی و ارزیابی متقاضیان رشته ی مهندسی است و کلیه مهندسینی که از کشورهایی که امضاء کننده توافق نامه واشنگتن، سیدنی آکاردن یا توافقنامه دوبلین نیستند، و قصد مهاجرت به استرالیا را دارند و باید از سازمان مهندسی ارزیابی مثبت را دریافت کنند باید CDR ارائه کنند.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

سازمان مهندسی استرالیا

سازمان مهندسی استرالیا (Engineers Australia) مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده دارد که یکی از آنها ارزیابی مدارکی است که افراد علاقه‌مند مهاجرت کاری به این کشور به عنوان اسناد تحصیلی یا کاری ارائه می‌دهند. در صورتی که اسناد بیان شده توسط این سازمان مورد تایید قرار بگیرند، شانس متقاضیان برای اخذ ویزا افزایش خواهد یافت. EA مشاغل را بر اساس فاکتورهای مختلفی به 4 دسته Proffesional Engineer، Engineering Technologist، Engineering Associate و Engineering Manager تقسیم بندی کرده است.

داشتن مدرک زبان معتبر با نمره مناسب یکی از موارد دیگری به حساب می‌رود که می‌تواند بر روی موفقیت شما عزیزان در دریافت اسسمنت تاثیر مثبتی داشته باشد. در روند ارزیابی مدارک، ارائه دادن Demonstration Report Competency یا همان CDR یکی از موارد بسیار مهم و موثر است که در ادامه به معرفی کامل آن خواهیم پرداخت.

 

مراحل تهیه CDR و الزامات آن برای سازمان مهندسی استرالیا

 

مراحل تهیه CDR و الزامات آن برای سازمان مهندسی استرالیا

همان طور که اشاره کردیم شما برای اخذ اسسمنت مثبت از سازمان مهندسی استرالیا نیاز به سی دی آر دارید تا به نوعی بتوانید خود را به عنوان یک فرد ماهر و متخصص به اداره مهاجرت استرالیا معرفی کنید. از این رو نیاز دارید الزامات زیر را برای CDR خود لحاظ کنید.

  • ارائه مشخصات شخصی شامل اطلاعاتی مانند تصویر شناسنامه و گذرنامه ای، اسناد تغییر نام، رزومه و نتایج آزمون زبان انگليسي
  • انتخاب طبقه ی شغلی و یا انتخاب حوضه شغلی
  • آماده سازی گواهینامه های تحصیلی و مدارک دانشگاهی، ریزنمرات و سایر مستندات تحصیلی مرتبط
  • سوابق کاری متقاضی که شامل پروژه های کاری او بر اساس تجارب مهندسی یا اشتغال تخصصی مرتبط است، باید مدارکی از اشتغال خود را ارائه دهد.
  • آماده سازی اظهارنامه ی CPD، پروژه های کاری و خلاصه اظهارنامه
  • ارائه درخواست CDR

نمونه CDR برای رشته‌های مختلف

پس از آشنایی کلی با CDR ممکن است برای شما سوال شده باشد که آیا نمونه‌هایی از این سند که مورد قبول سازمان مهندسی باشند موجود هستند؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم بله. سایت‌های مختلفی این نمونه‌ها را برای رشته‌های مختلف منتشر کرده‌اند تا افرادی که قصد تهیه آن را دارند تا حدودی با کلیات و نحوه نگارش و آماده سازی این مدرک آشنایی اولیه پیدا کنند.

CPD در نگارش سی دی آر استرالیا چیست؟

(CPD پیشرفت مستمر دانش و مهارت های شغلی) روشی است که فرد با آن پیشرفت خود در رشته ی مهندسی بعد از اخذ مدرک لیسانس را به روز نگه می دارد. همه ی CPD های مرتب باید در قالب تعیین شده (عنوان، تاریخ، مدت و محل) ارائه شده و نباید میزان آن بیشتر از یک صفحه ی A4 باشد. CPD می تواند شامل موارد زیر باشد :

  • مدارک تحصیلی شما
  • سمینارها و کارگاه های و دوره های کوتاه مدتی که در آن شرکت کرده اید.
  • کنفرانس‌هایی که شرکت کرده اید.
  • مقالاتی که نوشته اید.

مراحل نگارش CDR استرالیا

توجه کنید که نگارش CDR برای سازمان مهندسی استرالیا از سه بخش اصلی تشکیل می شود. این سه بخش شامل موارد زیر می شود:

  1. CE1,CE2,CE3
  2. Summary Statement یا SS
  3. تهیه CPD

 

بخش Career Episode به نام های CE1,CE2,CE3 برای سی دی آر

در این قسمت شما باید 3 پروژه ای که در آن شرکت و فعالیت داشته اید را ذکر کنید در مورد آنها توضیح و شرح دهید و وظایف خود را در آنها را بنویسید. الزامی نمی باشد که هر سه پروژه مربوط به محل کار شما باشد از این رو می توانید پروژه های دانشجویی و کارآموزی خود را نیز در آن ذکر کنید. شما باید نقش خود را در هر پروژه مشخص و نقاط قوت و ضعف هر پروژه را بیان کنید.

شما باید از خود بنویسید و نقش خود در پروژه دیگر وارد مسائلی همچون شرح ریز پروژه و یا وظایف دیگر افراد پرهیز کنید و سعی کنید عکس و فرمول و جدول کمتر استفاده کنید. به طور خلاصه شما می توانید از موارد زیر در نگارش استفاده کنید.

  • فعالیت و پروژه ای که بخشی از برنامه ی تحصیلی شما بوده باشد.
  • پروژه ای که روی آن کار کرده اید یا در حال کار کردن هستید.
  • سمت خاصی که قبلا داشته اید یا در حال حاضر دارید.
  • یک مشکل مهندسی که موظف به حل آن بوده اید.

 

نکته : هر اپیزود باید بین 1000 تا 2500 کلمه باشد.

 

بخش Summary Statement یا SS برای سی دی آر

شما این بخش را باید براساس CE بنویسید در این قسمت یک شمای کلی از CDR خود را ارائه می کنید. تمامی فعالیت هایی که در این پروژه های ذکر شده کرده اید و تمام تجربیاتی که در آنها بدست آورده اید را ذکر کنید. در مجموع بخش SS در سی دی آر یک جمع بندی از سه اپیزود Career Episode می باشد و نیازی به جزئیات نمی باشد و فقط جدولی که باید تکمیل کنید حتما آخرین فرمت باشد.

بخش CPD برای سی دی آر

این بخش بسیار مهم می باشد و در آن شما میزان توانایی و بروز بودن خود را نشان می‌دهید. CPD روشی است که فرد با آن پیشرفت خود در رشته ی مهندسی  بعد از اخذ مدرک لیسانس را به روز نگه می دارد.

همه ی CPD های مرتب باید در قالب تعیین شده (عنوان، تاریخ، مدت و محل) ارائه شده باشد و CPD را در یک برگه (حداکثر ۲ برگه) تنظیم کنید و تمامی دوره های کوتاه مدت، سمینار، کنفرانس های خود در آن با ذکر تاریخ و موارد مورد نیاز ذکر کنید و جزئیات موارد زیر را در بر بگیرند:

  • تحصیلات تکمیلی رسمی
  • کنفرانس هایی که فرد در آنها حضور داشته و یا مقاله ارائه کرده است.
  • دوره های کوتاه، کارگاه ها، سمینارها، بحث های گروهی، بازرسی های و بازدیدهای فنی که فرد در آن حضور داشته است.
  • آماده سازی و ارائه ی آیتم ها و موضوعات دوره ها، کنفرانس ها، سمینارها و سمپوزیوم ها
  • خدماتی برای حرفه ی مهندسی
  • مطالعات شخصی

هزینه‌های ارسال CDR و نحوه ارسال آن

CDR باید به همراه سایر مدارک مورد نیاز برای ارزیابی به سازمان مهندسان ارائه شود. آیا قصد دارید خودتان این اقدام را انجام دهید؟ در این صورت باید پروفایلی در سایت EA ایجاد  کنید؛ زیرا تنها روش ارائه اسناد از طریق این حساب است. بدون شک از این مسئله آگاه هستید که معمولاً اداره‌ها و سازمان‌های استرالیا برای بررسی درخواست‌های مختلف از متقاضیان هزینه‌هایی را اخذ می‌کنند. اگر قصد آشنایی با مبالغ این اقدام را دارید، تنها کافی است جدول زیر را مطالعه کنید.

 

مواردبدون هزینه GST، بر اساس AUDهزینه شامل GST، بر اساس AUD
گزارش استاندارد نشان دادن شایستگی$825$907.50
گزارش اثبات شایستگی به اضافه ارزیابی استخدام ماهر مرتبط$1200$1320
گزارش اثبات شایستگی به اضافه ارزیابی دکتری مهندسی در خارج از کشور$1060$1166
گزارش اثبات شایستگی به اضافه ارزیابی استخدام ماهر مرتبط به همراه ارزیابی دکتری مهندسی در خارج از کشور$1435$1578.50

 

دلایل رد شدن گزارش‌های CDR توسط انجمن مهندسین استرالیا

رد شدن CDR توسط سازمان مهندسان استرالیا ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. اگر مهارت کافی برای نگارش سند مورد بحث را ندارید، به هیچ وجه نباید از نمونه‌های آماده و موجود در اینترنت استفاده کنید؛ زیرا یکی از دلایل اصلی ریجکتی انجام این کار به شمار می‌رود. زبانی که متقاضیان باید CDR را به آن آماده کنند انگلیسی است.

به هنگام نوشتن این سند باید توجه داشته باشید که از نبود غلط‌های املایی و نگارشی، بلند نبودن بخش‌ها، رعایت چارچوب تعیین شده، ذکر نکردن جزئیات فعالیت‌ها و تقسیم نشدن یک کار به دو بخش اطمینان خاطر حاصل کنید؛ زیرا هر یک از موارد فوق به ریجکتی منجر خواهند شد.

سخن پایانی

مطمئناً تا این قسمت پی برده‌اید که CDR استرالیا برای سازمان مهندسی یکی از مهم‌ترین مدارکی است که می‌تواند در دستیابی و یا عدم دستیابی شما عزیزان به ویزای کاری استرالیا تاثیر مستقیمی بگذارد. با این که ما تمام تلاشمان را کردیم تا اطلاعاتی کامل و جامع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم اما در صورتی که قصد دارید خودتان این سند را آماده سازی کنید، نیازمند جمع آوری اطلاعات بیشتری هستید.

اگر به دنبال اطلاعاتی تکمیلی در ارتباط با موضوع بیان شده هستید و یا در جست و جوی افرادی قابل اطمینان به منظور نگارش CDR هستید، بهتر است با مشاوران سلکت ویزا در ارتباط باشید.

 

[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row]

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 3

نظر دهید

3 دیدگاه دربارهٔ «CDR استرالیا برای سازمان مهندسی استرالیا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین