آزمون دولینگو برای مهاجرت به استرالیا

آیا امکان مهاجرت از طریق آزمون دولینگو وجود دارد؟ مهاجرت به استرالیا از طریق آزمون دولینگو شایعه یا واقعیت؟ آزمون زبان دولینگو Duolingo مناسب برای چه ویزاهایی می باشد و سوالات بسیاری دیگر که قرار است در این مقاله به آن بپردازیم از این رو اگر شما هم قصد مهاجرت به استرالیا را دارید و این روزها بسیار از آزمون دولینگو شنیده اید پیشنهاد می کنم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا در رابطه با این آزمون اطلاعات کاملی را دریافت کنید.

 

آزمون دولینگو  چیست؟

آزمون دولینگو Duolingo English Test : DET یک آزمون زبان نوظهور می باشد که در دوران کرونا بیشتر شناخته شد چرا که یک آزمون زبان آنلاین باشد. این آزمون یک آزمون تطبیقی (Adaptive) مبتنی بر کامپیوتر است که میزان مهارت زبان انگلیسی شما را مورد سنجش قرار می­‌دهد. این آزمون بین المللی می باشد و در دو سال اخیر دانشگاه های بسیار آن را مورد پذیرش قرار داده‌اند. شما در آزمون دولینگو نیز مانند آژمون های آیلتس و تافل و همچنین آزمون PTE باید مهارت های خود را در چهار آیتم خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن مورد ارزیابی قرار دهید. در مدت زمان دو سال اخیر بیش از 500 دانشگاه و کالج در دنیا مدرک آزمون دولینگو (Duolingo) را مورد پذیرش قرار دادند مانند دانشگاه های FDU ,Duke ,UCLA ,Columbia ,NYU ,Yale. توجه کنید که این آزمون زبان آناین دارای شرایطی خاص می باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

قالب سوالات آزمون دولینگو چگونه است؟

آشنایی با قالب دولینگو می‌تواند به شما در آماده سازی خود برای پشت سر گذاشتن آن کمک شایانی کند. به صورت کلی در ارتباط با این موضوع باید بیان کنیم که Duolingo دارای 7 قالب مختلف سوالی است که در ادامه به صورت تیتروار هر یک را بیان و توضیحاتی را در موردشان ارائه خواهیم کرد.

 

GAP-FILL READING PASSAGE

در این بخش شما باید جاهای خالی را با عبارات درست تکمیل کنید. متنی پیش روی شما قرار خواهد گرفت که برخی کلمات آن حذف و گزینه‌هایی برای تکمیل جاهای خالی وجود دارند و باید با استفاده از آنها متن را کامل کنید. شاید پس از معرفی کلی GAP-FILL READING PASSAGE به این فکر افتاده باشید که کاری ساده را در پیش خواهید داشت اما باید به این  نکته نیز اشاره کنیم که متن اصلی، متنی ادبی بوده و برای با موفقیت گذر کردن از مرحله بیان شده نیازمند تسلط بر ادبیات و گرامر انگلیسی هستید.

C-TEST QUESTIONS

C-TEST QUESTIONS تقریباً چالشی در بین درک مطلب و پرکردن جای خالی است. در این قسمت متون کوتاه با قسمت‌هایی حذف شده پیش رویتان قرار می‌گیرند. کلماتی که در قسمت‌های حذف شده قرار می‌دهید باید به گونه‌ای باشند که هماهنگی کلی و ساختار متن به هم نریزد. مطالعه متون مختلف و آشنایی با دایره لغات گسترده می‌تواند به شما کمک در پشت سر گذاشتن این مرحله کمک کند.

ENGLISH WORD SELECTION

English Word Selection را می‌توان به عنوان بخشی تقریباً دشوار توصیف کرد. این قسمت نوعی پرکردن جای خالی است که به دو صورت کتبی و صوتی انجام می‌گیرد. بخش کتبی کمی گمراه کننده است زیرا در آن لغات انگلیسی و برخی واژه‌ها با ریشه این زبان قرار دارند که باید دسته اول را تشخیص و از آنها استفاده کنید. در نوع بخش دوم شما ملزم خواهید بود تا از روی تلفظ کلمات گزینه صحیح را تشخیص دهید. با توجه به موارد بیان شده شما باید توانایی شنیداری و واژه شناسی‌تان را برای موفقیت تقویت کنید.

LISTEN AND WRITE

LISTEN AND WRITE بخشی است که در آن باید توانایی لیسنینگ، درک و نوشتار مطلب بالایی داشته باشید. فایلی صوتی در این قسمت برای شما پخش شده و باید متن بیان شده در آن را یاد داشت کنید. نکته مهم در ارتباط با این مرحله را می‌توان دفعات مجاز پخش فایل دانست. حداکثر قادر خواهید بود صوت مورد بحث را برای 3 بار پخش کنید. تایم در نظر گرفته شده برای این بخش چیزی در حدود 1 دقیقه است.

READ AND SPEAK

READ AND SPEAK بخشی است که در آن مهارت گفتار و تلفظ شما مورد محک قرار می‌گیرد. در بخوان و صحبت کن متنی نمایان می‌شود که باید آن را روخوانی کرده، صدای خود را ضبط و ارسال کنید. تقریباً برای هر جمله چیزی در حدود 20 ثانیه زمان در اختیارتان قرار داده خواهد شد.

EXTENDED SPEAKING

EXTENDED SPEAKING برای محک زدن و سنجش توانایی صحبت کردن افراد در نظر گرفته شده و دارای 2 قسمت است. در مرحله اول شما ملزم خواهید بود تا سوالاتی که پیش رویتان قرار گرفته‌اند مطالعه و آنها را به صورت شفاهی پاسخ دهید که برای هر یک از آنها تقریباً 30 ثانیه زمان در اختیارتان قرار می‌گیرد. مرحله دوم روندی تقریباً وارونه دارد و در آن باید سوالات صوتی پخش شده را کتباً پاسخ دهید.

EXTENDED WRITING

EXTENDED WRITING از 4 سوال تشکیل می‌شود که زمینه آنها را می‌توان شامل توصیف تصویر و پاسخگویی نوشتاری دانست. در بخش اول به شما 3 تصویر داده می‌شود که باید هر یک را در چند جمله و ظرف 30 ثانیه پاسخ دهید. پاسخگویی نوشتاری شامل چند پرسش از پیش تعیین شده است که باید به آنها با استفاده از حداکثر 500 کلمه پاسخ دهید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

آزمون دولینگو برای مهاجرت به استرالیا

در همین ابتدا باید بگوییم که آزمون زبان Duolingo هیچ کاربردی در اخذ ویزاهای استرالیا ندارد و از نظر اداره مهاجرت استرالیا به رسمیت شناخته نشده است هرچند که در ماه های اخیر بسیاری از دوستان تلاش هایی را در راستای وارد کردن این آزمون به سیستم مهاجرت استرالیا کنند و این موضوع از زمانی شروع شد که به دلیل شرایط بحرانی ایجاد شده برای کرونا، تبلیغات فراوانی صورت گرفت تا متقاضیان را برای این آزمون تشویق کنند ولی در واقعیت این آزمون مورد پزیش استرالیا و دیگر کشورها قرار نگرفت هر چند که برخی از دانشگاه ها این آزمون را قبول کردند اما با کمی سرچ متوجه می‌شویم که دانشگاه های با سطح بالا آزمون دولینگو را مورد پذیرش قرار نداده اند حداقل دانشگاه های مطرح استرالیا این آزمون را به رسمیت نمی‌شناسند. ما در سازمان مهاجرتی سلکت ویزا با قطعیت به شما می گوییم اگر به دنبال ویزای کاری استرالیا و یا هر ویزای دیگر استرالیا هستید هرگز به دنبال آزمون زبان Duolingo نروید که برای شما نتیجه ای ندارد و هیچ سازمان ارزیاب آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

بهترین آزمون زبان جایگزین دولینگو ، آیلتس و تافل برای مهاجرت به استرالیا

در سیستم مهاجرتی هر کشوری آزمون های زبانی خاصی مورد تایید است برخی از کشورها یک و یا چند آزمون را مورد تایید قرار می دهد. برای مثال اداره مهاجرت استرالیا آزمون آیلتس، تافل، (OET ،Cambridge (CAE و آژمون PTE را مورد پذیرش خود قرار می دهد و برای هر کدام از آن ها سطح بندی مشخص خود را دارد که ما در مقاله ای به صورت تخصصی در رابطه با زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا توضیح داده ایم اما باید به صورت کلی بگوییم که در میان آزمون های دیگر اگر کشور و یا دانشگاه شما آزمون PTE را مورد تایید خود قرار می دهد بدون شک این آزمون نسبت به دیگر آزمون ها راحت تر است و ما پیشنهد می کنیم برای آن اقدام کنید.

 

آزمون زبان Duolingo

 

نحوه نمره دهی در آزمون زبان Duolingo

در این آزمون از 10 تا 160 به شرکت کننده نمره داده می شود. نمرات در 5 سطح، دانش و مهارت شرکت کننده را تعیین می کند

 

ABILITIESCERFSCALES
فهم کلمات و عبارات انگلیسی
فهم و درک طلاعات پایه‌ای زبان انگلیسی و بیان توانایی­‌های خود به طور کلی
A1/A210-55
فهم نکته و اطلاعات اصلی یک سخنرانی یا مطلب در مورد مسائل روزمره مانند کار و مدرسه
توصیف تجربیات، اهداف، انتخاب­‌ها و برنامه‌­ریزی­‌ها، هرچند که با مکث و تامل باشد.
B160-85
برآورده کردن اکثر اهداف ارتباطی آزمون، حتی در مورد موضوعات ناآشنا
فهم نکته اصلی در مطالبی با موضوعات حقیقی و همچنین با موضوعات انتزاعی·توانایی برقراری ارتباط با یک گوینده ماهر به راحتی
B290-115
فهم تنوع کلامی زبان­ انگلیسی نوشته شده و صحبت شده در آزمون مثلا مکالمه محاو‌ره‌ای که برای موقعیتی خاص استفاده می‌شود.
درک زبان ضمنی، تجسمی، عمل‌­گرا و اصطلاحی (زبان انگلیسی مکتوب)·توانایی استفاده از زبان انگلیسی به طور موثر و انعطاف پذیر در اکثر موقعیت­های اجتماعی، علمی و حرفه­‌ای
C1/C2120-160

 

تفاوت آزمون دولینگو با دیگر آزمون های زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل

این آزمون سیستم محور می باشد یعنی میتوانید در خانه یا هر کجا به صورت آنلاین آن را برگذار کنید.

هزینه آزمون دولینگو 49 دلار می باشد که نسبت به دیگر آزمون ها بسیار پایین تر است.

شما می توانید این آزمون را در هر تایمی برگذار کنید ولی آزمون های دیگر به این صورت نمی باشد.

مدت زمان برگذاری این آزمون می تواند کمتر از یک ساعت باشد ولی دیگر آزمون ها بالای 2/5 ساعت زمان نیاز دارند.

مدت زمان پاسخگویی به این آزمون بسیار کوتاه تر ازط دیگر آزمون ها می‌باشد.

 

مزایای آزمون دولینگو

پس از معرفی این آزمون و بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز آن ممکن است این سوال برایتان به وجود آمده باشد که چرا باید در تست مورد بحث شرکت و مدرک آن را اخذ کرد؟ برای پاسخ به این پرسش بهتر است به بررسی مزایای آزمون دولینگو بپردازیم. مواردی که می‌توان در این زمینه مطرح کرد بسیار متنوع هستند؛ به همین سبب نیز در فهرست زیر به برخی از آنها اشاره‌ای می‌کنیم.

  • هزینه پایین
  • آنلاین بودن و عدم نیاز به حضور فیزیکی
  • قابلیت ارائه آن به موسسات مختلف بدون محدودیت و پرداخت هزینه اضافی
  • دریافت پاسخ در مدت زمانی بسیار کوتاه
  • تایم پایین برگزاری

 

کاربرد آزمون دولینگو برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا

همان‌طور که مستحضر هستید یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی، پذیرفته شدن در دوره‌های موسسات علمی و گرفتن ویزای تحصیلی است که برای طی کردن این مسیر ملزم خواهید بود تا مدرک زبان انگلیسی معتبری را اخذ و ارائه کنید. هر یک از مراکز علمی برای دوره‌ها و رشته‌های مختلف خود ممکن است پیش نیازهای مختلفی را در نظر گرفته باشند که برای مورد تایید بودن مدرکتان باید با الزامات و شرایط در نظر گرفته شده توسط آنها آشنایی پیدا کنید؛ اما نکته قابل تامل در ارتباط با آزمون دولینگو و مهاجرت تحصیلی را می‌توان مورد قبول بودن یا نبودن آن نزد دانشگاه یا موسسه آموزشی مد نظر دانست. به دلیل متفاوت بودن نحوه برگزاری Duolingo  و بخش‌های مختلفش برخی از موسسات معتبر بودن آن را قبول نداشته و از متقاضیان اخذ پذیرش، ارائه مدارکی نظیر آیلتس و تافل را خواستار هستند. در ادامه و برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با دانشگاه‌هایی که این مدرک را قبول دارند بخش بعدی را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

 

آزمون دولینگو در کدام دانشگاه‌ها مورد پذیرش است؟

همان طور که در ابتدا عنوان کردیم آزمون Duolingo  مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا و سایر کشورها نمی‌باشد و در حال حاضر مورد تایید بسیاری از دانشگاه‌های سطح بالا قرار نگرفته است اما بسیاری از دوستان به دلیل قیمت پایین و سطح بسیار پایین این آزمون آن را انتخاب می‌کنند و از این رو سوالی را همیشه مطرح می‌کنند و آن هم این است که آزمون دولینگو در کدام دانشگاه‌ها مورد پذیرش است؟ بهتر است برای آگاهی دقیق از این مسئله به سایت دانشگاه‌های مد نظر خود مراجعه و در بخش شرایط پذیرش آنها اطلاعات مربوط به مدرک زبان مورد تاییدشان را مطالعه کنید. در ادامه و برای آشنایی اولیه شما عزیزان اسامی برخی از دانشگاه‌هایی که این آزمون در آنها دارای اعتبار است را لیست کرده‌ایم.

  • کالج موناش
  • دانشگاه ملی استرالیا
  • موسسه فناوری ملبورن

 

مدارک و شرایط مورد نیاز برای آزمون دولینگو

این آزمون کامپیوتر محور و به صورت آنلاین می باشد و دارای قوانین خاص خود می باشد و شما باید تمامی آن ها را رعایت کنید چرا که برای همه یکسان می باشد.

شما باید موارد زیر را آماده کنید:

  • پاسپورت و شناسنامه
  • یک اتاق آرام و روشن
  • 60 دقیقه وقت آزاد
  • اتصال اینتزنت قابل اطمینان که در طول مدت زمان آزمون قطع و وصل نشود.
  • یک کامپیوتر( کامپیوتر شما باید دارای مرورگر مناسب باشد، دوربین جلو یا همان وبکم، یک میکروفون مناسب و به همراه بلندگو بدون نویز)

اما این آزمون نکات و قوانینی دارد که باید به آنها دقت کنید:

  • دقت کنید که از افزونه­‌های Plug-in یا Add-on (مانند Grammarly) بر روی مرورگر استفاده نکنید.
  • شما در یک ماه می توانید دو مرتبه این آزمون را بدهید یعنی اگر به هردلیل به مشکا خوردید مانند ایرادات فنی و قطعی اینترنت …
  • استفاده از آی پد، تبلت و دیگر دستگاه­‌های هوشمند برای انجام آزمون دولینگو ممنوع است.
  • استفاده از هدفون و ایرپاد ممنوع است.
  • اجازه استفاده از تلفن و موبایل را ندارید.
  • درصورتی که در زمان برگذاری آزمون با تلفن صحبت کنید و یا چیزی بنویسید آزمون شما کنسل می شود.
  • اطمینان حاصل کنید که در یک اتاق آرام و با نور کافی تنها هستید.
  • اطمینان حاصل کنید که گوش­‌های شما همیشه قابل رویت باشد و پوشانده نشده باشد (به عنوان مثال پوشیده از مو، کلاه و غیره نیست).
  • مطمئن شوید که چهره شما توسط عینک آفتابی یا سایر لوازم جانبی پوشیده نشده­‌است.
  • هدفون یا ایرپاد استفاده نکنید.
  • از وسایلی مانند، گوش­ی‌های موبایل، جزوه یا کتاب­‌های آموزشی استفاده نکنید.
  • با شخص دیگری‌ صحبت نکنید.
  • از وسایل نوشتاری یا کاغذ استفاده نکنید.
  • به هر دلیلی صفحه آزمون را روی مرورگر وب خود رها نکنید.
  • تنها به صفحه مانیتور نگاه کنید.

 

مقایسه نمره آزمون زبان انگلیسی دولینگو (DUOLINGO) با آزمون­های تافل و آیلتس

جداول زیر براساس تحقیقاتی ارائه شده‌­اند که در زمینه مقایسه‌ی نمرات آزمون انگلیسی دولینگو Duolingo با نمرات نهایی آزمون تافل (TOEFL iBT) و آیلتس (IELTS)، صورت گرفته است، لذا به شما کمک خواهد کرد تا آزمون مناسب خود را به درستی انتخاب کنید.

 

6031 – 26
6532-37
7038-43
7544-49
8050-55
8556-61
9062-67
9568-73
10074-79
10580-85
11086-91
11592-96
12097-102
125103-107
130108-112
135118-115
140116-118
145119
150-160120
DUOLINGOIELTS
101.5
152
20-252.5
30-403
45-503.5
55-604
65-704.5
75-805
85-905.5
95-1006
105-1106.5
115-1207
125-1307.5
135-1408
145-1508.5
155-1609

 

زمانبندی آزمون انگلیسی دولینگو DUOLINGO ENGLISH TEST

آماده سازی سریع (5 دقیقه): مقدمه ای به ارائه می شود تا از قوانین و الزامات ازمون دولینگو آگاهی پیدا کنید.

تست اصلی ​​(45 دقیقه): یک بخش درجه بندی شده که مهارتهای خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن شما را ارزیابی می کند.

مصاحبه ویدئویی (10 دقیقه): یک بخش بدون نمره که پاسخهای شما را برای سؤالات باز ثبت می کند.

 

سوالات متداول

 

تقلب در آزمون دولینگو

همان‌طور که در قسمت‌های قبل بیان کردیم، یکی از ویژگی‌های این آزمون آنلاین بودن و دسترسی مناسب برای انجام آن است. برخی افراد پس از با خبر شدن از نحوه برگزاری این آزمون به این فکر می‌افتند که قادر هستند با تقلب در آن نتیجه مناسب و قابل قبولی را بدون داشتن تسلط کافی و به راحتی اخذ کنند. شاید برای شما نیز تقلب در آزمون دولینگو گزینه جالبی باشد و قصد کسب اطلاعات در ارتباط با آن را داشته باشید؛ در این صورت بهتر است شما را برخی قوانین و الزامات برگزاری آن آشنا کنیم. به هنگام برگزاریDuolingo  از شما تقاضا می‌شود که در به تنهایی در اتاقی ساکت حضور داشته باشید. محل قرارگیری باید به گونه‌ای باشد که صورت و گوش‌هایتان توسط دوربین تحت پوشش قرار گرفته و از آن فاصله نگیرید. استفاده از برخی وسایل نظیر هدفون، عینک دودی و ابزار نوشتاری ممنوع خواهد بود. فرد شرکت کننده علاوه بر موارد بیان شده اجازه کوچک کردن صفحه و استفاده از صفحات یا ابزارهای متفرقه را در حین برگزاری نخواهد داشت. برگزار کنندگان دولینگو با وضع این قوانین سعی خود را داشته‌اند تا امکان تقلب در آزمون را به حداقل رسانده تا میزان اعتبار آن افزایش و عدالت برای همگان برقرار باشد.

هزینه آزمون دولینگو

هزینه شرکت در آزمون دولینگو همان‌طور که در قسمت‌های قبل بیان کردیم، نسبت به سایر موارد موجود مبلغی نسبتاً پایین و ناچیز است. بر اساس آخرین اعلام انجام شده برای شرکت در این تست و اخذ مدرک زبان متقاضیان ملزم به پرداخت تقریباً 50 دلار خواهند بود. 

چقدر زمان لازم است تا پاسخ آزمون دولینگو اعلام شود؟

پس از شرکت در این آزمون و اتمام آن معمولاً حداکثر ظرف 48 ساعت پاسخ نهایی به شرکت‌کنندگان اعلام خواهد شد. این بازه در برابر مدت زمان پاسخ دهی سایر آزمون‌ها بسیار کوتاه به حساب می‌آید.

 

تو روز های اخیر آزمونی به اسم آزمون زبان دولینگو وارد شده آیا اداره مهاجرت استرالیا این آزمونو قبول دارد؟

خیر اداره مهاجرت استرالیا این آزمون را تایید نکرده است

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 1

نظر دهید

1 دیدگاه دربارهٔ «آزمون دولینگو برای مهاجرت به استرالیا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین