فرم EOI استرالیا

اگر بخواهیم در مورد مهاجرت به استرالیا و روش‌های افزایش شانس در این مسیر صحبت کنیم، باید بگوییم که اقدام بیان شده نکات بسیاری دارد. افرادی که می‌خواهند شانس موفقیت خود را در رسیدن به هدف نهایی خود افزایش دهند، باید با آنها آشنایی پیدا کنند؛ زیرا برخی از این موارد تاثیر مستقیمی بر سرنوشتشان خواهند داشت.

بدون شک هنگام کسب اطلاعاتی پیرامون برخی از ویزاها، با درخواست علاقه‌مندی مواجه شده‌اید و دیدید که از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل مهاجرت یاد شده است. ما در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با فرم EOI استرالیا به طور تقریباً کاملی آشنا نماییم. در ادامه این مطلب که توسط مشاوران مجرب سازمان مهاجرتی سلکت ویزا نگارش شده است، بخش‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد که در هر یک داده‌هایی به روز قرار داده شده‌اند؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی فرم eoi استرالیا چیست؟

فرم EOI استرالیا چیست؟ این سوالی است که برای اکثر شما که در حال مطالعه این مقاله هستید پیش آمده است و ما در این مقاله قصد داریم تا ای او آی EOI استرالیا به صورت کامل بررسی کنیم و فقط به معرفی آن نپردازیم. کشور استرالیا به دلیل تقاضای بالا برای ویزا از طرف مهاجران در سراسر دنیا باعث شده است تا هرروز این تقاضا و درخواست ها افزایش یابد و این افزایش درخواست ها بیشتر بر روی ویزاهای اسکیل ورکر و یا همان ویزاهای کاری می‌باشد.

در تاریخ یک ژانویه ۲۰۱۲ طی اقدامی اداره مهاجرت استرالیا سیستمی به نام Skill Select راه اندازی کرد و در این سیستم آنلاین مدارک و پرونده متقاضیان بررسی می‌شود و در نهایت با کمک EOI به هر فرد امتیاز داده می‌شود.

EOI مخفف کلمه Expresseion of Interest به معنی ابراز تمایل است. اما در واقع EOI این است که شما باید بعد از جمع آوری مدارک خود و دریافت ارزیابی مثبت از سازمان ارزیاب مربوطه حالا نوبت تکمیل فرم EOI استرالیا می‌باشد که آن را باید در وب سایت مشخص شده تکمیل کنید و توجه کنید که این کار رایگان می‌باشد.

شما با تکمیل فرم EOI استرالیا از امتیاز خود آگاه می‌شوید ولی متاسفانه نمی‌توانید متوجه شوید که جایگاه شما در این صف در کجاست فقط می‌دانیم که این صف براساس امتیازات شماست و براساس میزان امتیاز در کسب کرده در این صف قرار می‌گیرید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

نکته جالب در زمورد فرم ای او آی استرالیا این است که 2 سال اعتبار دارد و شما می‌توانید آن را ویرایش و ادیت کنید. حالا بعد از گذشت مدتی مدارک شما بررسی می‌شود و افرادی که واجد شرایط هستند انتخاب می‌شوند و سپس یک دعوت‌نامه برای ایمیلی که ثبت کرده اید ارسال می‌شود و انتظار می‌رود که فرد حداکثر در 60 روز تمام اسناد و مدارک مورد نیاز و درخواستی را ارسال کند. همان‌طور که اعلام کردیم اعتبار این فرم 2 سال می‌باشد و اگر در این مدت برای شما دعوت‌نامه ای ارسال نشد باید خارج و از نو یک EOI ثبت کنید.

 

نکته در تکمیل فرم EOI استرالیا امکان ادیت وجود دارد ولی باید در تکمیل آن دقت کنید چرا که بسیاری از دوستان آن را جدی نمی‌گیرند و این موضوع موجب می‌شود در آینده برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد شود.

 

معرفی فرم eoi استرالیا چیست؟

 

چه ویزاهایی نیاز به پرکردن فرم EOI دارند؟

همان‌طور که می‌دانید اداره مهاجرت استرالیا مجوزهای اقامتی بسیاری را برای جذب افرادی تاثیر گذار و مناسب طراحی و پیاده سازی کرده است. متقاضیان استفاده از تمامی آنها ملزم به آماده سازی و ارسال درخواست علاقه‌مندی نیستند. این موضوع باعث شده تا افراد به دنبال آشنایی پیدا کردن با ویزاهایی باشند که برای آنها باید فرم EOI استرالیا را تکمیل نمود.

برای شفاف سازی هر چه بیشتر باید بگوییم که فرم مورد بحث معمولاً برای ساب کلاس‌هایی ضروری می‌باشد که در گزینش آنها از سیستم امتیاز بندی استفاده می‌شود. با مطلع شدن از این نکته به راحتی قادر خواهید بود الزامی بودن یا نبودن فرم EOI استرالیا را برای روش مهاجرتی خود مشخص نمایید. در ادامه همین بخش اصلی‌ترین ویزاهایی که به درخواست علاقه‌مندی نیازمند هستند را به طور فهرست‌وار بیان کرده‌ایم؛ پس مطالعه آن را از دست ندهید.

  • ویزای نوآوری تجاری و ویزای سرمایه گذاری (موقت) (زیر کلاس 188)
  • ویزای کار استرالیا (زیر کلاس 189)
  • ویزای کار استرالیا (زیر کلاس 190)
  • ویزای کار استرالیا (موقت) (زیر کلاس 491)
  • ویزای کار استرالیا (زیر کلاس 186)
  • ویزای کار استرالیا (زیر کلاس 187)

پاسخ هایی که ارائه می دهید توسط کارفرمایان و همچنین دولت ایالت و سرزمین بررسی می شود تا ارزیابی کنید که آیا مهارت های شما نیازهای اقتصادی استرالیا را برآورده می کند یا خیر.

[irp posts=”10962″ ]

ثبت فرم EOI استرالیا و نتیجه بعد از آن

حالا شما با موفقیت فرم ای او آی خود را ثبت کرده اید و نشانه آن نیز یک تاییدیه است که برای شما ارسال می‌شود که نشان می‌دهد شما تمام مراحل را به صورت دقیق انجام داده اید و حالا وارد صف انتظار شده‌اید.

از ویژگی‌های این فرم قابل ویرایش بودن آن هستش و این به این معنی هستش که اگه شما در مدت زمان 2 ساله که این فرم اعتبار دارد افزایش و یا کاهش امتیاز داشتین در داخل EOI خود لحاظ کنید، یعنی اگر شما افزایش نمره زبان داشتید و یا مجر یا متاهل شدید و یا حتی مدرکی گرفیت یا سابقه کارتون بالا رفت میتونید این فرم را آپدیت کنید تا شرایط شما تغییر کنه. سیستم اسکیل سلکت استرالیا Skill Select امتیازهای شما را مجدداً ارزشیابی و در صورت کسب امتیاز جدید شما را نیز مطلع خواهد کرد.

شما بعد از این تغییرات به صورت خودکار در صف انتظار جایگاهتان تغییر خواهد کرد و شرایط شما برای گرفتن دعوت‌نامه بهبود خواهد یافت. دوستان عزیز بسیاری از متقاضیان به همین دلیل که می‌توانند آن را ویرایش کنند این فرم را زیاد جدی نمی‌گیرند، باید بگوییم که اگر برای شما دعوت‌نامه ارسال شود مسئول موارد ادعا کرده خود هستیدو اگر این اطلاعات اشتباه باشد، و یا ناقص باشد و یا حاوی اطلاعات گمراه کننده‌ای باشند ممکن است شما اصطلاحاً رد شوید.

توجه داشته باشید بعد از دریافت دعوت نامه استرالیا، EOI که پرکرده اید و با آن این دعوت نامه را اخذ کرده‌اید دیگر امکان آپدیت ندارد و مسئولیت صحت آن اطلاعات شما خواهید بود.

مراحل پر کردن فرم EOI استرالیا

توضیحاتی که در بخش قبلی بیان شد، تقریباً ناقص بوده و برای ارائه داده‌هایی کلی بودند. در این قسمت از مقاله قصد داریم اطلاعاتی پیرامون مراحل پرکردن فرم EOI استرالیا ارائه دهیم تا دید تقریباً کاملی در مورد آنها به دست آورید. در گام اول افراد ملزم هستند تا به سایت اسکیل سلکت بروند و در آن فرمی برای خود به وجود آورند. پس از این کار مشاهده خواهید کرد که از شما اطلاعات شخصیتان درخواست خواهد شد و باید فیلدهای آنها را تکمیل کنید.

حال زمان آن می‌رسد تا حسابی کاربری برای خود بسازید. این اقدام تنها به یک ایمیل معتبر نیاز دارد. در مرحله بعدی شخص باید وارد اکانت خود شده و تمامی داده‌هایی که اداره مهاجرت در فرم EOI استرالیا درخواست کرده را تکمیل کند (علاوه بر موارد قبلی). بعد از این کار فرد باید نوع ویزا یا ویزاهایی که قصد دارد برای دریافتشان وارد عمل شود را انتخاب نماید.

میزان تسلط بر زبان انگلیسی، سطح تحصیلات، مهارت‌های فردی و سابقه کاری شاخصه‌های بعدی‌ای هستند که متقاضی باید اطلاعاتش را در آنها به ثبت برساند. از آنجایی که در صورت مورد قبول واقع شدن فرم EOI استرالیا افراد ملزم خواهند بود اسنادی را برای اثبات ادعاهای خود ارسال نمایند، باید توجه داشته باشید که از ارائه اطلاعات غلط خود داری نمایید؛ زیرا در ادامه به مشکل بر خواهید خورد.

 

مراحل پر کردن فرم EOI استرالیا

 

دعوت نامه بعد از ثبت فرم  EOI استرالیا

همان‌طور که می‌دانید زمانی که فرد فرم EOI استرالیا خود را تکمیل و ثبت می‌کند تنها درخواست علاقه‌مندی‌اش را به مجوز یا مجوزهای اقامتی نشان می‌دهد. اگر اداره مهاجرت شخص را واجد شرایط درخواست برای ویزا ببیند، به او دعوت‌نامه‌ای از طریق اسکیل سلکت ارائه خواهد کرد. زمانی که آن را دریافت کردید، 60 روز فرصت خواهید داشت تا درخواست ویزای خود را به طور رسمی ثبت نمایید.

پس از دریافت دعوت‌نامه نمی‌توانید داده‌هایی که در مورد فاکتورهای مهم به ثبت رسانده‌اید را تغییر دهید. اگر فرصت بیان شده به اتمام برسد، دیگر نمی‌توانید از دعوت‌نامه دریافتی استفاده کنید و باید دوباره روند بیان شده را پشت سر بگذارید.

آپدیت فرم EOI استرالیا

افرادی که می‌خواهند مسیر مهاجرت به کشور بیان شده را پشت سر بگذارند، بدون شک این سوال برایشان پیش آمده که آیا پس از تکمیل فرم EOI استرالیا می‌توان داده‌های بیان شده در آن را اصلاح نمود؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم بله. اگر هنوز دعوت‌نامه دریافت نکرده باشید می‌توانید تمامی اطلاعاتی که در درخواست علاقه‌مندی به ثبت رسانده‌اید را ویرایش و به روز رسانی نمایید. زمانی که تصمیم گیری اداره مهاجرت در مورد فرم EOI استرالیا به شما اعلام شود و مثبت باشد، دیگر فرصتی به منظور ادیت اطلاعات در شاخصه‌های اصلی برایتان باقی نخواهد ماند.

فرم EOI استرالیا را جدی بگیرید

برخی از سوالات فرم ای او آی استرالیا مبهم می‌باشد و بسیاری در تکمیل آن به مشکل برمی‌خوردن و در بسیاری از موارد دیده شده است که بسیاری از دوستان بعد از تکمیل متوجه می‌شوند که اشتباه کرده‌اند اگر احساس کردین که برای پر کردن فرم نیاز به کمک دارید حتما با یک وکیل و دفتر مورد تایید و رسمی مشورت کنید.

اما این حساسیت به چه دلیلی می‌باشد؟ دوستان عزیز در صورتی که شما دعوت نامه دریافت کنید و بخواهید مدارک را لاج کنید و امتیاز قابل ثبت شما کمتر از موارد باشد که در فرم EOI خود ثبت کرده‌اید بدون شک شما ریجکت خواهید شد حتی اگر بتوانید این امتیاز را جبران کنید از محل‌های دیگر مانند آزمون ناتی و در نتیجه این موضوع بسیار حساس است.

اما اگر دعوتنامه دریافت کردید و اطلاعات شما مقایرت داشته باشد پیشنهاد می‌کنم لاج نکنید و یک فرم EOI دیگر را پر کنید. حالا فرض کنید دوباره دعوتنامه دریافت کنید و دوباره شرایط شما با اطلاعات EOI فرق داشته باشد و دوباره شما لاج نکنید تمام EOI های شما از سیستم اسکیل سلکت SKILL SELECT حذف خواهد شد.

آیا برای پرکردن EOI استرالیا فقط باید یک ایالت را انتخاب کنیم؟

خیر. در زمان پرکردن EOI شما می توانید یک ایالت را انتخاب کنید تا نمایندگان آن ایالت پرونده شما رو بررسی کنند به طور کلی شما در زمان تکمیل‌ای او آی استرالیا با یک سوال مواجه می‌شوید که (مایل هستید از کدام ایالت دعوتنامه دریافت کنید) و شما می‌توانید یکی از دوحالت زیر را انتخاب کنید

  • یک ایالت خاص را انتخاب نمایید که دراین صورت صرفا نمایده آن ایالت امکان بررسی اطلاعات شما را دارد.
  • تمامی ایالت‌ها را انتخاب کنید. در این صورت نمایندگان تمامی ایالت‌ها امکان بررسی اطلاعات شما را خواهند داشت.

در صورت عدم دریافت دعوتنامه آیا بازم شانس داریم؟

مسلماً نمی‌شود انتظار این را داشت که هرکسی که فرم EOI استرالیا تکمیل کند دعوت‌نامه دریافت کند. اما درصورتی که شما دعوت‌نامه دریافت نکنید انتهای مسیر شما نیست چرا که متقاضیان می‌توانند با تلاش و افزایش امتیاز فرم خود را آپدیت کنند و در مجموع برای فرم خود دو سال زمان دارید و درصورت تمام شدن این زمان دوساله می‌توانید مجدداً درخواست تکمیل EOI استرالیا کنید.

توجه داشته باشید که EOI بر اساس نیاز دولت استرالیا برای متقاضیان دعوت‌نامه ارسال می‌کند. اگر شغل مد نظر متقاضی در لیست مشاغل مورد نظر استرالیا پر شده باشد، باید تا دور بعدی اعلام لیست منتظر بماند.

گرفتن دعوت نامه استرالیا چقدر طول می‌کشد؟

برای این سوال جواب دقیقی وجود ندارد و به عوامل مختلفی بستگی دارد اصلی‌ترین دلیل برای دریافت زود دعوت نامه امتیاز شماست هرچه بیشتر باشد شانس بیشتری نیز دارید و موارد چون شرایط ایالت و سهمیه ایالت و یا رشته و کد شغلی شما می‌تواند در مدت زمان دریافت دعوت‌نامه استرالیا تاثیر بگذارد.

چند روز زمان لاج داریم بعد از دریافت دعوتنامه استرالیا؟

شما بعد از ارسال EOI و دریافت دعوت‌نامه 60 روز زمان دارید تا تمامی اسناد و مدارک درخواستی را ارسال کنید.

آیا امکان تغییر در فرم EOI را داریم؟

بله در این مقاله چندبار به این موضوع اشاره کرده ایم که شما این اجازه را دارید که فرم خود را چندین بار تغییر دهید و این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی باشد مانند 

  • شما می‌خواهید دسته ویزا را تغییر دهید
  • شما شغل یا ترکیب خانواده خود را تغییر داده اید (مجرد و یا متاهل شده اید)
  • شما امتیازات بالاتری کسب کردید (به دلیل صلاحیت بالاتر، سابقه کاری بالاتر، قبولی در آزمون انگلیسی سطح بالاتر)
  • امتیازات شما کاهش می‌یابد، در صورتی که شریک زندگی شما نمی‌تواند اسسمنت دریافت کند و یا به 50 سال رسیده است ویا نمره زبان نمی‌تواند بیاورد.

اعتبار EOI چقدر است؟

مدت زمان پر کردن EOI شاید کمتر از دو ساعت به طول انجامد٬ اعتبار زمانی  EOI از زمان تکمیل ۲ سال می‌باشد. این بدان معناست که از زمان پر کردن EOI در اسکیل سلکت استرالیا٬ باید قبل از این تاریخ شما دعوت نامه را دریافت نمایید.

چگونه امتیاز EOI خود را افزایش دهیم؟

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی بیان کردیم، EOI برای ویزاهایی که از سیستم امتیاز بندی استفاده می‌کنند تعیین شده است. اداره مهاجرت بر اساس داده‌هایی که در درخواست علاقه‌مندی خود وارد کرده‌اید، امتیاز دریافتی‌تان را محاسبه کرده و در نهایت طبق آن شما را رتبه بندی خواهد کرد. اگر حداقل تعیین شده را تامین نمایید، وارد فهرستی می‌شوید که طبق جایگاهی که در آن دارید و ظرفیت‌های ارائه شده به منتخبین ویزا داده خواهد شد.

حال برای آن تغییرات مثبتی در رنک خود به وجود آورید، باید وضعیت خود را در فاکتورهای حائز اهمیت برای ویزای مدنظر بهبود ببخشید تا امتیاز بالاتری دریافت کنید و شانس بیشتری هم در گرفتن مجوز اقامتی داشته باشید.

رد درخواست علاقه‌مندی

رد درخواست علاقه‌مندی هم مانند ریجکتی ویزا در کمین متقاضیان است و این احتمال وجود دارد پس از طی کردن گام‌های بیان شده با این مشکل مواجه شوید. اولین موضوعی که در ارتباط با این موضوع باید بیان کنیم و کمی قبل‌تر هم به آن اشاره داشتیم چیزی نیست جز بیان اطلاعات دروغ در فرم EOI استرالیا. زمانی که دعوت نامه را دریافت کنید، برای آن که صحت ادعاهایتان را به اثبات برسانید باید اسنادی را ارسال نمایید.

در این زمان با عدم تطبیق مدارک بیان شده با مشکل ریجکتی فرم EOI استرالیا مواجه خواهید شد. هنگامی که مسیری را برای مهاجرت به کشور مورد بحث انتخاب می‌کنید، باید توجه داشته باشید که بتوانید پیش نیازهای تعیین شده برایش را فراهم کنید؛ زیرا در غیر این صورت با مشکل رد درخواست علاقه‌مندی مواجه می‌شوید.

فرصت ارسال مدارک در ویزا 190 چقدر است؟

شما برای ویزای 190 استرالیا ابتدا یک دعوت‌نامه اولیه دریافت می‌کنید از سمت ایالت و 14 روز زمان دارید تا مدارک را برای ایالت ارسال کنید و ایالت بعد از بررسی و ارسال دعوت‌نامه نهایی حالا 60 روز زمان برای لاج مدارک خود دارید.

سخن آخر

فرم EOI استرالیا و تکمیل آن یکی از مهم‌ترین مراحل مهاجرت به کشور بیان شده و گرفتن ویزاهای مختلف است. آن دسته از افرادی که می‌خواهند شانس خود را در گرفتن اقامت افزایش دهند، بهتر است اطلاعات تقریباً کاملی پیرامون این موضوع به دست آورند. در این مقاله از سازمان‌های مهاجرتی سلکت ویزا، بخش‌هایی را مشاهده کردید که اطلاعات متنوع و کاربردی‌ای در آنها گنجانده شده بودند.

اگر پس از مطالعه آنها به این نتیجه رسیدید که تکمیل درخواست علاقه‌مندی کار شما نیست و باید آن را به افرادی خبره بسپارید، توصیه می‌کنیم با مجموعه ما در ارتباط باشید؛ زیرا مشاوران و کادر مجربمان می‌توانند شما را در این اقدام یاری نمایند.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین