خانه / دسته‌بندی نشده / تهیه سیم کارت و اینترنت در استرالیا

تهیه سیم کارت و اینترنت در استرالیا

یکی از چالش‌هایی که معمولان مهاجران به هنگام ورود به کشوری خارجی با آن مواجه می‌شوند، تهیه سیم کارت در استرالیا و استفاده از بسته‌های اینترنتی است. بدون شک این مسئله برای شما نیز چالش برانگیز بوده است. برای آن که بتوانید بهترین روش را برای انجام این کار انتخاب کنید، ابتدا بهتر است با موسسات ارائه دهنده این خدمات، انواع آن، روش‌های خرید، طرح‌های متنوع در دسترس و مواردی از این قبیل آشنا شوید.

در صورتی که قصد دارید با مسائل مرتبط با خرید سیم کارت در استرالیا آشنا شوید، بهتر است تا انتهای این مطلب با سازمان مهاجرتی سلکت ویزا همراه باشید؛ زیرا در ادامه قصد داریم تا به بررسی هر یک از موارد بیان شده بپردازیم.

خرید سیم کارت در استرالیا

برای افزایش کیفیت زندگی در استرالیا یکی از نیازهای اولیه شما موضوع simcard  و دریافت آن است. خرید سیم کارت در استرالیا یکی از اموری است که پس از ورود به این کشور انجام آن ضرورت بالایی خواهد داشت؛ زیرا استفاده از اپراتورهای ایرانی هزینه بسیار بالایی را برای افراد خواهد داشت.

برای انجام این کار ابتدا بهتر است با اپراتورهای ارائه دهنده این خدمات و طرح‌های ارائه شده توسط آنها آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید که در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت؛ اما قبل از انجام این کار بهتر است به یکی از چالش‌هایی که افراد در این مسیر با آن مواجه هستند بپردازیم و آن هم چیزی نیست جز مراکز خرید.

این مراکز در نقاط مختلف هر شهر واقع شده‌اند تا متقاضیان بتوانند به راحتی نیاز خود را تامین کنند. پس از ورود به فرودگاه شما قادر خواهید بود تا غرفه‌های اپراتورهای مختلف را مشاهده کرده و با داشتن دانشی اولیه به تهیه سیم کارتی مناسب و متناسب با نیازهای خود بپردازید.

خرید سیم کارت در استرالیا

انواع سیم کارت در استرالیا

همان‌طور که مستحضر هستید، در کشور  ما سیم کارت‌ها به صورت کلی در دو نوع دائمی و اعتباری توسط اپراتورهای تلفن همراه ارائه می‌شوند؛ بر همین اساس شاید این پرسش برای شما پیش آمده باشد که این وسیله در کشور مورد بحث دارای چه انواعی است؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم، شرکت‌های ارائه دهنده این کالا آن را در انواع Prepaid و Postpaid در دسترس افراد مقیم قرار داده‌اند که هر یک از موارد بیان شده دارای ویژگی‌ها و مزایای خاص خود هستند. برای آشنایی شما عزیزان با انواع سیم کارت در استرالیا به صورت جداگانه به بررسی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

سیم کارت Prepaid در استرالیا

سیم کارت Prepaid یا پیش پرداخته شده به سیم‌کارت‌هایی گفته می‌شود که شباهت بسیار بالایی به نوع اعتباری در ایران دارند. به هنگام خرید شما مبلغی را پرداخت خواهید کرد و سیم کارتی که دریافت می‌کنید بر همان اساس دارای اعتباری مشخص خواهد بود که قابلیت شارژ دوباره را دارد. سیم کارت Prepaid برای افرادی که قصد دارند میزان مصرفشان را همواره کنترل کنند گزینه بسیار مناسبی است. بعضاً مخارج استفاده از این نوع خاص پایین‌تر از سایر گزینه‌ها خواهد بود.

سیم کارت Postpaid در استرالیا

سیم کارت Postpaid تقریباً در مقابل Prepaid قرار می‌گیرد و به مانند سیم کارت‌های دائمی موجود در ایران است. با خریداری این نوع نیازی به شارژ کردن و استفاده به صورت محدود نخواهید داشت و می‌توانید به اندازه نیاز خود در هر ماه از خدمات مختلف ارائه شده توسط اپراتور مد نظر بهره ببرید.  در انتهای هر ماه هزینه خدمات استفاده شده محاسبه و قبضی برای مشخص کردن و پرداخت آنها به شما ارائه خواهد شد.

آیا به استفاده از سیم کارت Postpaid در استرالیا علاقه‌مند شده‌اید؟ در این صورت بهتر است بدانید که به هنگام تهیه باید قرار دادی را امضا کنید که مدت آن تقریباً بین 2 تا 3 سال است. با انجام این کار در کنار خرید سیم کارت در استرالیا، شما قادر هستید تا تلفن همراه یا سایر اقلام الکترونیکی را نیز خریداری کنید. برای استفاده از مزیت‌های بیان شده باید بتوانید توانایی مالی خود را برای پرداخت اقساط به اپراتور ثابت کنید.

انواع سیم کارت در استرالیا

چه شرکت‌هایی در استرالیا به ارائه خدمات تلفن همراه می‌پردازند؟

 آشنایی با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تلفن همراه در استرالیا می‌تواند به شما عزیزان در انتخاب گزینه‌ای مناسب برای بهره‌مندی از باکیفیت‌ترین خدمات تاثیر شایانی داشته باشد. در لیست زیر می‌توانید اسامی برخی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه بیان شده را مشاهده کنید. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با هر یک از موارد بیان شده در فهرست، به صورت جداگانه به ارائه توضیحاتی در ارتباط با  آنها خواهیم پرداخت.

  • Telstra
  • Optus
  • Vodafone

 شرکت تلسترا (Telstra) استرالیا

شرکت Telstra یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تلفن همراه در استرالیا است که نسبت به سایر فعالان این زمینه دارای اعتبار بیشتری است. این موسسه تقریباً از سال 1975 فعالیت خود را در زمینه‌هایی نظیر طراحی، ساخت و گسترش شبکه تلفن همراه، اینترنت و تلویزیون غیر رایگان آغاز کرده و دفتر مرکزی آن در ملبورن واقع شده است.

بهتر است به این مسئله نیز اشاره‌ای داشته باشیم که شرکت مورد بحث در کنار سیم کارت و خدمات بیان شده امکان خرید اقساطی دستگاه‌های الکترونیکی نظیر تلفن همراه را نیز برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. در جداول زیر قادر خواهید بود تا تعرفه برخی از طرح‌های این اپراتور نظیر کیت‌های شروع و شارژ دستگاه‌های ارائه شده را مشاهده کنید.

دستگاه‌ها (برای شروع استفاده)

حجم دادهمدلقیمت
25 گیگابایتTelstra Pre-Paid 4GX USB Modem, Includes 2GB Data49 دلار
35 گیگابایتTelstra Pre-Paid 4GX Wi-Fi Plus69 دلار
20 گیگابایتTelstra Pre-Paid 4GX Hotspot139 دلار

قرار دادها و کیت‌های شروع استفاده از سیم کارت

حجمزمانقیمتمحتویات
12 گیگابایت28 روز30 دلارPrepaid SIM card12 گیگابایت داده با اتصال به شبکه 4G
40 گیگابایت12 ماه150  دلارPrepaid SIM card 40 گیگابایت داده با اتصال به شبکه 4G
180 گیگابایت12 ماه300 دلارPrepaid SIM card 40 گیگابایت داده با اتصال به شبکه 4G
سیم کارتـــــــــــــــــــــــــــــــ2 دلارفقط شامل Prepaid SIM card
سیم کارت را خریداری کرده و به اندازه نیاز آن را شارژ کنید.

شارژ

نوع و میزان شارژمدت اعتبارقیمت
5 گیگابایت14 روز20 دلار
12 گیگابایت28 روز30 دلار
35 گیگابایت28 روزه50 دلار
40 گیگا بایت12 ماهه150 دلار

شرکت اپتوس (Optus) استرالیا

شرکت Optus یکی از شرکت‌های دیگری است که خدمات ارتباطی مختلف و متنوعی را در اختیار افراد مقیم استرالیا قرار داده است. دفتر مرکزی این شرکت در نیو ساوت ولز قرار دارد و به عنوان دومین شرکت بزرگ خدماتی کشور بیان شده شناخته می‌شود.

اپتوس علاوه بر فروش انواع سیم کارت در استرالیا، دستگاه‌های الکترونیکی متنوعی نظیر دانگل‌ها و مودم‌های اینترنت و تلفن‌های همراه را به صورت نقد و اقساط در اختیار علاقه‌مندان بهره‌مندی از خدماتش قرار می‌دهد. در جدول زیر می‌توانید برخی از بسته‌های این شرکت را مشاهده کنید.

حجممدت اعتبارقیمت
500 گیگابایت1 ماه119 دلار
240 گیگابایت1 ماه79 دلار
200 گیگابایت1 ماه59 دلار
10 گیگا بایت1 ماه39 دلار

شرکت ودافون (Vodafone) استرالیا

شرکت Vodafone شرکتی چند ملیتی است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارتباطی سیار در جهان شناخته می‌شود. استرالیا تنها یکی از کشورهایی است که این شرکت در آن مشغول به فعالیت بوده و شما قادر خواهید بود تا به صورت مستقیم تقریباً در 29 کشور دیگر جهان نیز از خدمات ارائه شده آن بهره‌مند شوید. با خرید سیم کارت Vodafone شما می‌توانید تا بسته‌های اینترنت متنوعی را در استرالیا تهیه و از آنها استفاده کنید.

در جدول زیر برخی از بسته‌های ارائه شده توسط این موسسه مورد بررسی قرار گرفته‌اند؛ لازم به ذکر است که پس از اتمام هر بسته همچنان قادر به استفاده از اینترنت هستید اما سرعت آن به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. اگر در مدت گارانتی 30 روزه از خدمات رضایت نداشته باشید می‌توانید سیم کارت و تلفن همراه خریداری شده را پس داده و هزینه‌هایی که انجام داده‌اید را باز پس بگیرید.

اپراتورهای شبکه مجازی در استرالیا

اپراتورهایی در این کشور مشغول به فعالیت هستند که خدمات ارتباطی را از شرکت‌های بزرگ نظیر موارد بیان شده در قسمت قبل اجاره و به متقاضیان می‌فروشند. به صورت اختصاری به مجموعه‌هایی که مشغول به این گونه فعالیت هستند MVNO گفته می‌شود. برخی از این موسسات را می‌توان شامل موارد بیان شده در فهرست زیر دانست.

در صورتی که علاقه‌مند هستید تا در ارتباط با هر یک از موارد بیان شده اطلاعاتی کسب کرده و با آنها بیشتر آشنا شوید، تنها کافی است بر روی نام گزینه مد نظر کلیک کنید تا به طور مستقیم به سایت اصلی آن منتقل شوید.

  • Amaysim
  • Barefoot Telecom
  • Boost Mobile
  • IiNet
  • Mate
  • TPG
  • Woolworth Mobile
  • Yomojo

خرید سیم کارت در استرالیا از Amaysim

زمانی که صحبت از خرید سیم کارت در استرالیا به میان میاید، بدون شک ذهن شما به این سمت می‌رود که برای تهیه آنها بسته به اپراتور مد نظرتان باید به مراکزی خاص مراجعه نمایید. Amaysim یکی از شرکت‌هایی به حساب می‌رود که تقریباً هیچ نمایندگی متمرکزی برای ارائه اقلام خود ندارد؛ اما می‌توانید در سراسر کشور با مراجعه به مراکز پست، سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای، پمپ‌بنزین‌ها و مغازه‌های لوازم الکترونیکی اقدام به خرید سیم کارت در استرالیا از این اپراتور نمایید.

آیا می‌خواهید اقدام بیان شده را به طور آنلاین انجام دهید؟ در این صورت توصیه می‌کنیم که به وب‌سایت آن مراجعه نمایید. با استفاده از این مسیر، بین 3 تا 7 روز پس از خرید سیم کارت در استرالیا کالای فیزیکی به دستتان خواهد رسید.

همان‌طور که می‌دانید یکی از داده‌هایی که هنگام فعال سازی باید به شرکت ارائه دهنده سرویس بدهید، آدرس محل اقامت است. این اپراتور اطلاعات مربوط به هتل را برای افرادی که اقامتگاهی دائمی ندارند هنگام خرید سیم کارت در استرالیا و فعال سازی آن می‌پذیرد.

نکات مهم در خرید سیم کارت در استرالیا

معمولاً هنگام انجام اقدامات جدید در کشورهای خارجی، به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که به برخی نکات توجه داشته باشید تا در نهایت از مواجه شدن با مشکلات مختلف جلوگیری نمایید و اقدام مد نظرتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

خرید سیم کارت در استرالیا از این قائله مستثنی نیست و در مورد آن پیشنهاد می‌کنیم به 3 مورد اصلی توجه داشته باشید که شامل تحقیق در مورد آنتن دهی اپراتور مد نظر، اندازه سیم کارتی که تهیه می‌نمایید و میزان هزینه‌ای که می‌پردازید و خدماتی که به ازای آن دریافت خواهید کرد می‌شوند.

در ارتباط با نکته اول باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که تمامی اپراتورها در کشور مورد بحث سرویس‌دهی یکسانی ندارند؛ به همین دلیل هم قبل از تصمیم گیری نهایی بهتر است اطلاعاتی دقیق پیرامون کیفیت خدمات شرکت مد نظر در منطقه محل زندگی‌تان به دست آورید. اندازه سیم کارت و همخوانی آن با نیازتان و دریافت سرویس‌هایی متناسب با هزینه‌ای که می‌پردازید سایر مواردی هستند که باید به آنها اهمیت زیادی بدهید.

مراکز خرید سیم کارت در استرالیا

معمولاً هر یک از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مربوطه، در سراسر کشور دارای نمایندگی‌هایی هستند که با مراجعه به آنها می‌توانید اقدام به خرید سیم کارت در استرالیا کنید. برخی از آن‌ها امکان تهیه اینترنتی را نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند که در این صورت دریافت کالا مدتی پس از پرداخت وجه و نهایی کردن اقدام خواهد بود.

مراکز پست، سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای، پمپ‌بنزین‌ها و مغازه‌های لوازم الکترونیکی برخی از محیط‌های دیگری هستند که می‌توانید با استفاده از آنها اقدام به خرید سیم کارت در استرالیا نمایید. در انتهای این بخش باید بگوییم مراکز خرید سیم کارت در استرالیا و محیط‌هایی که می‌توانید این کالا را از آنها تهیه نمایید تماماً به شرکتی که قصد استفاده از سرویس‌هایش را دارید بستگی دارد.

شرایط خرید سیم کارت در استرالیا

خدمات و طرح‌های ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه در استرالیا

همان‌طور که در قسمت‌های قبل به بررسی این موضوع پرداختیم، با تهیه سیم کارت و اینترنت در استرالیا شما می‌توانید از خدمات مختلفی بهره‌مند شوید که بسته به نوع  شرکت‌های ارائه دهنده دارای شرایطی متفاوت خواهند بود. این موارد را می‌توان شامل بسته‌های خدماتی، قرار دادی، Prepaid، طرح‌های محدود سازی و بسته‌های اینترنت دانست.

در نوع اول شما طرحی را خریداری می‌کنید که بسته به شرایط و حجم آن به شما امکان استفاده از برخی امکانات نظیر مکالمه و اینترنت آن هم به صورت محدود را می‌دهد. در بسته‌های قرار دادی افراد توافقی با ارائه دهنده امضا می‌کنند که بر اساس آن باید مبلغی را به صورت ماهانه در بازه‌ای مشخص به منظور استفاده از سیم کارت خریداری شده بپردازند. Prepaid را در قسمت‌های قبل مورد بررسی قرار دادیم به همین سبب بهتر است به سراغ نوع بعدی طرح‌های مورد بحث برویم.

اگر عمده استفاده شما از اینترنت است، خرید بسته‌های اینترنتی گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. در صورتی که قصد محدود سازی و مدیریت هرچه دقیق‌تر مصرف خود را دارید طرح‌های محدود سازی برایتان بسیار مناسب هستند؛ زیرا هنگامی که میزان مصرف شما به مرز تعیین شده می‌رسد اپراتور از طریق پیامک وضعیت بسته را به شما اعلام می‌کند.

شرایط خرید سیم کارت در استرالیا

پس از بررسی خرید سیم کارت در استرالیا از جنبه‌های مختلف شاید به قطعیت برای طی کردن  مسیری رسیده باشید؛ به همین سبب آشنایی با شرایط خرید سیم کارت در استرالیا می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

برای اقدام از طریق Prepaid نیاز نیست فرد متقاضی شرایطی خاص داشته باشد؛ اما زمانی که بحث از عقد قرار داد و استفاده از خدمات Postpaid به میان می‌آید، فرد خریدار ممکن است ملزم شود تا توانایی پرداخت هزینه‌های جاری را به شرکت‌های ارتباطی به اثبات برساند.

مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت در استرالیا

معمولاً زمانی که قصد خرید سیم کارت در استرالیا را داشته باشید، نیازی به ارائه مدارکی خاص نخواهید داشت؛ البته باید به این نکته توجه کنید که این موضوع کاملاً به ارائه دهنده سرویس ارتباط دارد.

از آنجایی که با تهیه برخی Simcardها بسته‌های مکالمه و اینترنت به طور خودکار فعال می‌شوند، ممکن است از خریداران تقاضا شود مدارک شغلی یا امثال آن را ارائه دهند تا اثبات کنند توانایی پرداخت هزینه‌ها را دارند. در انتهای این قسمت باید بیان کنیم اصلی‌ترین داکیومنتی که باید به همراه داشته باشید  مدارک هویتی هستند.

سیم کارت ایران در استرالیا

برخی از افراد هنگام مهاجرت به استرالیا، می‌خواهند از سیم کارت‌های ایرانی خود استفاده نمایند. در ارتباط با این موضوع باید بگوییم که اپراتورهای ایرانسل و همراه اول با فراهم کردن امکان رومینگ این قابلیت را در اختیار مشتریان خود قرار داده‌اند؛ اما باید به هزینه‌های آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. ما به آن دسته از افرادی که قصد اقامت بلند مدت دارند، توصیه می‌کنیم برای خرید سیم کارت در استرالیا وارد عمل شوند و به سراغ رومینگ نروند.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین